Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyaj Kaçırması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Kuba kee 100 cub motorum var 5 yıldır birlikteyiz ama bu motora ne zaman tam sentetik yada sentetik kaliteli bir yağ koysam debriyaj fena halde kaçırma yapıyor ama ne zaman dandik mineral bir yağ koysam motor roket gibi.anlamadıgım nokta eskiden böyle bir durum yoktu acaba benim debriyajdamı sıkıntı var ? Hadi diyelim debriyaj bitik neden mineral yağ da kaçırma yapmıyor bilgisi olan varmı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

    ...........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuba kee 100 cub motorum var 5 yıldır birlikteyiz ama bu motora ne zaman tam sentetik yada sentetik kaliteli bir yağ koysam debriyaj fena halde kaçırma yapıyor ama ne zaman dandik mineral bir yağ koysam motor roket gibi.anlamadıgım nokta eskiden böyle bir durum yoktu acaba benim debriyajdamı sıkıntı var ? Hadi diyelim debriyaj bitik neden mineral yağ da kaçırma yapmıyor bilgisi olan varmı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

    ...........
    Yanlış anlaşılan bir durum var sanırım. Bir yağın madeni(mineral) yağ olması onun dandik(!) olduğu anlamına gelmez.

    Her motor için uygun yağ üretici tarafından belirlenir. Sizin motosikletiniz eğer mineral yağ ile çalışacak şekilde tasarlandı ise mineral yağ kullanmalısınız demektir. Sentetik ama kalitesiz, mineral ancak çok kaliteli yağlar var.

    Motosikletinizin kullanım kitapçığında önerilen yağın ne olduğuna bakmanızı öneririm.

    Eğer ki kullanılması gereken motor yağı için sentetik ibaresi var, yine de mineral yağ ile debriyajdan daha iyi ve doğru randıman aldığınızdan eminseniz aklıma gelen tek şey debriyaj balatalarınızı orjinal olmayanı ile değiştirdiğiniz ve takılan balatanın madeni yağ ile daha iyi performans verdiğidir.

    Eğer durum buysa ortaya bir ikilem çıkıyor. Motoru korumak için sentetik yağ, debriyajı korumak için ise madeni yağ gerek. Yani ya birini tercih edecek, ya da diğerini değiştireceksiniz. Siz en iyisi üretici talimatına iyice bir bakın.

  3. #3
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Tam sentetik yağ yüksek cc makineler içindir. Küçük cc de debriyaj da kaçırma, uğultu yapar. Düşük cc makinelerde yarı sentetik yağ iyidir

  4. #4

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar debriyaj balatam orjinal ve daha önce yağ seçmeyen motor şimdi yağ seçiyor işin garibi.mineral kullanmak istesem 10/40 bulamıyorum 20/40 var ama mecbur kullanicaz galba

  5. #5

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlaşılan bir durum var sanırım. Bir yağın madeni(mineral) yağ olması onun dandik(!) olduğu anlamına gelmez.

    Her motor için uygun yağ üretici tarafından belirlenir. Sizin motosikletiniz eğer mineral yağ ile çalışacak şekilde tasarlandı ise mineral yağ kullanmalısınız demektir. Sentetik ama kalitesiz, mineral ancak çok kaliteli yağlar var.

    Motosikletinizin kullanım kitapçığında önerilen yağın ne olduğuna bakmanızı öneririm.

    Eğer ki kullanılması gereken motor yağı için sentetik ibaresi var, yine de mineral yağ ile debriyajdan daha iyi ve doğru randıman aldığınızdan eminseniz aklıma gelen tek şey debriyaj balatalarınızı orjinal olmayanı ile değiştirdiğiniz ve takılan balatanın madeni yağ ile daha iyi performans verdiğidir.

    Eğer durum buysa ortaya bir ikilem çıkıyor. Motoru korumak için sentetik yağ, debriyajı korumak için ise madeni yağ gerek. Yani ya birini tercih edecek, ya da diğerini değiştireceksiniz. Siz en iyisi üretici talimatına iyice bir bakın.
    Yalnız efsane tespit ya ciddiyim

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Bugün yağı degiştirdim arkadaşlar shell hx5 15w40 yağ koydum 5 km içinde debriyajım eskiye döndü şuan çok iyi çok hafif bi kaçırma var oda zamanla düzelecek muhtemelen

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlaşılan bir durum var sanırım. Bir yağın madeni(mineral) yağ olması onun dandik(!) olduğu anlamına gelmez.

    Her motor için uygun yağ üretici tarafından belirlenir. Sizin motosikletiniz eğer mineral yağ ile çalışacak şekilde tasarlandı ise mineral yağ kullanmalısınız demektir. Sentetik ama kalitesiz, mineral ancak çok kaliteli yağlar var.

    Motosikletinizin kullanım kitapçığında önerilen yağın ne olduğuna bakmanızı öneririm.

    Eğer ki kullanılması gereken motor yağı için sentetik ibaresi var, yine de mineral yağ ile debriyajdan daha iyi ve doğru randıman aldığınızdan eminseniz aklıma gelen tek şey debriyaj balatalarınızı orjinal olmayanı ile değiştirdiğiniz ve takılan balatanın madeni yağ ile daha iyi performans verdiğidir.

    Eğer durum buysa ortaya bir ikilem çıkıyor. Motoru korumak için sentetik yağ, debriyajı korumak için ise madeni yağ gerek. Yani ya birini tercih edecek, ya da diğerini değiştireceksiniz. Siz en iyisi üretici talimatına iyice bir bakın.
    Modele uygun üretilen ve uretici tarafindan fabrikada takilan balata plakası her durumda(onerilen yağ haricinde bile(Sentetik,yari sentetik,mineral) sorunsuz gorevini yapacak sekilde seçilir) zira bu senaryo,Balatada aşınma ve km anlaminda ömru dolmadi ise.

    Bu dogrultuda,yan sanayii muadil urununun ayni performansi gostermesi dusuk bir ihtimal.

    Benzer ve yaşanmiş tecrubeyle ispatlanmis ornekleri mevcut.

    Soz konusu model için MA- MA2(Anti clucht icerikli) Yari sentetik bir yag iş gorecektir.cub motorlar yari otomatik oldugu icin manuel sanzimana oranla ayrisma olmadan birlesik calisma uzerine dizayn edilmistir ve secilen/onerilen yağin viskozitesi önemlidir.farkli bir yag konulmasi durumunda,kisa surede suruse olumsuz etksiyle kullaniciya yansir.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    sentetik yağın kalitesizi diye birşey olamaz , madeni yağ petrolün damıtılması ile üretilir , sentetik ise laboratuvar ortamında ileri derecede ısıya dayanıklı hale getirilmiştir , iki farklı yağdan bahsediyorsunuz ama kullandığınız yağların viskozite değerleri ne idi ? yani sentetik koydum şöyle oldu demek yanlış , 5-40 sentetik koydum debriyaj kaçırdı derseniz bu numara sizin motora uygun değildir ,peki fabrikanın tavsiye ettiği yağ değeri nedir ?
    levend84 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sentetik yağın kalitesizi diye birşey olamaz , madeni yağ petrolün damıtılması ile üretilir , sentetik ise laboratuvar ortamında ileri derecede ısıya dayanıklı hale getirilmiştir , iki farklı yağdan bahsediyorsunuz ama kullandığınız yağların viskozite değerleri ne idi ? yani sentetik koydum şöyle oldu demek yanlış , 5-40 sentetik koydum debriyaj kaçırdı derseniz bu numara sizin motora uygun değildir ,peki fabrikanın tavsiye ettiği yağ değeri nedir ?
    Fabrika 10/40 tavsiye ediyor bende 10/40 koydum eskiden problem olmazdı ama şimdi debriyaj kaçırıyor belkide balata bitikdir motor 16 binde.mesela castrol actevo 20/40 mineral koyarsam vites gecisleri ve kavrama mükemmel ama kışın zararlı diye koymak istemiyorum

  10. #10
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrika 10/40 tavsiye ediyor bende 10/40 koydum eskiden problem olmazdı ama şimdi debriyaj kaçırıyor belkide balata bitikdir motor 16 binde.mesela castrol actevo 20/40 mineral koyarsam vites gecisleri ve kavrama mükemmel ama kışın zararlı diye koymak istemiyorum
    sentetik yağ debriyaj kaçırmasına yardım ediyor bu doğru. 16 bin km de kullanıma bağlı olarak balatalar bitmiş/incelmiş olabilir.

    Motul 3000 10W40 1 lt. Mineral Motosiklet Yağı

    https://urun.n11.com/yag/2018-uretim...agi-P271835797

    https://urun.n11.com/yag/2018-uretim...agi-P129062062

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    debriyaj ayarı yap

    yağ konusunu abartma. motor, şanzıman, debriyaj ortak kullanıyo!

  12. #12
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Petrol ofisi’nin motosiklet yağını kullanın. Ötesini boşverin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)