Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratörlü Motor ile Enjeksiyonlu Motor Arasındaki Fark ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığınız CRDI, CDI, TDI gibi dizellerde yüksek basınçlı olmak zorunda.
    Ben mesajımda motor derken motosiklet motorunu kastetmiştim. Benzinli otolarda var zaten TSI, GDI gibi.
    Orasini anladim,direkt puskurtme kismini yorumladim,zira diesel yakitin yogunlugu ve setan orani sebebiyle sicak ve sikistirilan hava olmazsa olmazdir.
    emremm bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    Bende karburatorlu motor var jikleyi cektimi kar kış dinlemez hemen çalışır 1 dk beklerim devam ederim. bu yazanlarda nasıl karburatorlu motor varmış

    yok boyle yok şöyle

    bide karburator tamiri daha kolay olur temizle devam enjeksıyon bızıklanmaya gelmez.ben memnumun ama paran varsa enjeksıyonlu al derım sonucta

    devır ekonomi devri yakıt az yakıyormuş.

  3. #23
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Benim karbüratör hava ayarsız motor, bozuk jikleyle yozgat kışında tık demeden her sabah çalıştı. Sizlerin yazdıklarını okudukça motoru satasım geldi.
    HONDA

    #BZ3082

  4. #24
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide karburator tamiri daha kolay olur temizle devam enjeksıyon bızıklanmaya gelmez.
    Ama enjeksiyon karburatör gibi ayar istemez, kolay kolay da bozulmaz. Motor, hava sıcaklığından, basınçtan, rakımdan bağımsız olarak her halükarda kolayca çalışır.

  5. #25

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Teknolojik farklarını bilemem ama 2014 pcx 150 im canını alana kadar abanmama rağmen 2,8 litre yakar iken 2015 peugeot django 150 karbüratörlü canını çıkarana kadar abanınca 3,8 litreler yaktı. Bariz yakıt farkı var. Her ne kadar iki motor farklı olsa da ikisi de enjeksiyonlu olsa hemen hemen aynı yakmalıydı.

  6. #26
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    doğru düzgün çalışan bi motor karbüratör enjeksinyon fark etmez hava -30 un altına düşmedikçe jikle istemez
    ybr kullandım 19000 km cbf kullandım 11000 km motorlar yaz kış jikle isterdi
    fakat çin malı cub vardı o -15 te bile tek marş çalışır jikle istemezdi
    jikle isteyen yamaha ve honda kötü mü acaba

  7. #27
    Freezzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati 620ie, honda cb125 ace
    Eski tarz motorları sevdiğim için karbüratör tarafındayım bir araçta ne kadar az parça o kadar az sorun demektir (onca sensör, bağlantılar, beyin) benim için. Eğer enjeksiyonda sorun çıkarsa vay halimize çözmesi çok zor iş. Ducati monster'ım vardı kaç kere servisine gittim ama genede ısınınca saçmalıyordu bazen yakıt sistemi. Karbüratörlü motorun sesi farklıdır daha düzensiz ve karakteristiktir en sevdiğim yanı bu sanırım. Yakıt konusundada işe gidip geldiğim bir cb125 ace'im var 2 lt yakıtı geçemedim 1.7, 1.8lt civarı yakıyor şuan enjeksiyonlu motorlarda 125cc sınıfında kaç tane motor var 2 lt'nin altında yakan bilmiyorum.

  8. #28
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    tasarruf ve güç üretme bakımında EFİ yani enjeksiyon daha avantajlı diye biliyorum... teorileri bir yana bırakacak olursak pretikte bildiğim tek şey yani kullanımda edeceğin fark şudur ki yanlış biliyor olabilirim çünkü hiç EFİ motosiklet kullanmadım

    1- karbüretörlü motorun var ve 5. vites 90 ile gidiyorsun ve yol hafiften yokuş yukarı oldu ve böylece motorun hızı 80 km hıza düştü, bu durumda biraz daha gaz vermen lazım ki yine 90 ile yola alabilesin.

    2- enjeksiyonlu motorun var ve 5. vites 90 ile gidiyorsun ve yol hafiften yokuş yukarı oldu ve böylece motorun daha fazla güç üretme ihtiyacı duyacak ve yavaşlamamak adına enjeksiyon sistemi seni farkında olmadan daha fazla hava ve yakıt karışımı yollayacak ve böylece sen yine 90 ile devam edeceksin yani motor yavaşladı diyip biraz daha gaz açmana gerek kalmayacak.

    EVET ARKADAŞLAR, DOĞRUMU BU BİLDİĞİM?

  9. #29

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Yanlış.....

  10. #30
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Mikuni karbüratörlü motorum var. Çalışma problemi yaşamadım. Hiçde içini açıp temizleme gereği duymadım.

    Çinli endurom varken habire karbüratörle uğraşırdım.

    660 enjeksiyonlu tenereye karbüratörlü 640 cc motorumla yüz kmde en az 2 litre fark atıyorum. Az yakıyor yani. Tenere 45 benimki 55 beygir.

  11. #31
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mikuni karbüratörlü motorum var. Çalışma problemi yaşamadım. Hiçde içini açıp temizleme gereği duymadım.

    Çinli endurom varken habire karbüratörle uğraşırdım.

    660 enjeksiyonlu tenereye karbüratörlü 640 cc motorumla yüz kmde en az 2 litre fark atıyorum. Az yakıyor yani. Tenere 45 benimki 55 beygir.
    Madem konu detaylandi,ust yorumda da belirttim karburator var karburator var...


    Tvs 180 motorumda Mikuni ucal Bs29(Tps´li) karburator ve IDI çift mod ateşleme sistemi var,ayni sistem yamaha fz-150 ve suzuki modellerinde de kullaniliyor.

    Devirli kullanimda dahil 2.5 lt tuketim var.gaz yemesi ve devirlenmesinden memnunum.kesiklik,yigilma,öksurme,aksirma yok.

    Hatta calişma temposu enjeksiyonlu motordan farksiz.

  12. #32
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış.....
    yani enjeksiyonlularda da motor bayılıyor ve aynı hız ile devam edebilmek için gaz mı vermek gerekiyor?

  13. #33

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Aynen doğrudur. Sizin dediğiniz hız sabitleme sisteminin yaptığına benzer bir mantık olmuş.
    fatih.met bunu beğendi.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani enjeksiyonlularda da motor bayılıyor ve aynı hız ile devam edebilmek için gaz mı vermek gerekiyor?
    enjeksiyonlu da, enjeksiyona gaz ver dersin. motorun (bayılmadan/boğulmadan)yiyeceği kadar verir, dediğin kadar değil

    ayıktın mı
    dyavol-77 bunu beğendi.

  15. #35
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu da, enjeksiyona gaz ver dersin. motorun (bayılmadan/boğulmadan)yiyeceği kadar verir, dediğin kadar değil

    ayıktın mı
    onu zaten biliyorum, videolarını izledim. EFİ çeşitleri var ve motorun bir çok yerine bağlı sensörler sürekli ECU ile iletişim halinde.

    benim demek istediğimi arkadaş açıkladı, hız sabitleyicide gazı kendi ayarlıyor işte o gaz pedalında da geçerli sanıyordum ben.

    mesela 5. vites gaz pedalına yarım basınca araba 160 ile gidiyor diyelim ve hafiften yokuş yukarı meğillendi yol ve karşıdan rüzgarda esmeye başladı ee dolayısıyla araba yavaşlayacak...

    araba yavaşlamasın diye daha fazla hava ve yakıt karışımı isteyecektir ve bu karbüratörlü motorlarda daha fazla gaz vermeyi gerektirecek... ama enjeksiyonlu arabada hız sabitleyici aktifken bunu zaten ECU ayarlıyor...

    belki gaz pedalına yarım basmaylada yine ECU ayarlıyordur sanıyordum ben...

    yani motorda elciği sabit tutuyorum ama hızım bir yükseliyor bir alçalıyor, bu enjeksiyonlu motorlarda olmuyor sanıyordum ben.

  16. #36

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tasarruf ve güç üretme bakımında EFİ yani enjeksiyon daha avantajlı diye biliyorum... teorileri bir yana bırakacak olursak pretikte bildiğim tek şey yani kullanımda edeceğin fark şudur ki yanlış biliyor olabilirim çünkü hiç EFİ motosiklet kullanmadım

    1- karbüretörlü motorun var ve 5. vites 90 ile gidiyorsun ve yol hafiften yokuş yukarı oldu ve böylece motorun hızı 80 km hıza düştü, bu durumda biraz daha gaz vermen lazım ki yine 90 ile yola alabilesin.

    2- enjeksiyonlu motorun var ve 5. vites 90 ile gidiyorsun ve yol hafiften yokuş yukarı oldu ve böylece motorun daha fazla güç üretme ihtiyacı duyacak ve yavaşlamamak adına enjeksiyon sistemi seni farkında olmadan daha fazla hava ve yakıt karışımı yollayacak ve böylece sen yine 90 ile devam edeceksin yani motor yavaşladı diyip biraz daha gaz açmana gerek kalmayacak.

    EVET ARKADAŞLAR, DOĞRUMU BU BİLDİĞİM?
    Yanlış, sıkmaya dewam...
    The Power of The Dreams.

  17. #37
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...........

    660 enjeksiyonlu tenereye karbüratörlü 640 cc motorumla yüz kmde en az 2 litre fark atıyorum. Az yakıyor yani. Tenere 45 benimki 55 beygir.
    Ahha, o kadar değildir yahu. Bi yanlışlık vardır.
    Minarelli o kadar yanlış yapmaz.
    Ya da eleman devamlı devir çeviriyor.
    levend84 bunu beğendi.

  18. #38
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahha, o kadar değildir yahu. Bi yanlışlık vardır.
    Minarelli o kadar yanlış yapmaz.
    Ya da eleman devamlı devir çeviriyor.
    Vittorio...

    Emre abi sende sağlam cevherler var amma bazen belli etmiyorsun,ortamı yokluyorsun..
    emremm bunu beğendi.

  19. #39
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış, sıkmaya dewam...
    okuduğunu anlayabiliyor musun sen? Bak ne yazmışım "yanlış biliyor olabilirim"
    Neden ukalalık yapıyorsun?

    Terbiyesizlik yapmanın sebebi nedir?

    Bu yanlış bilgiyi bana biri öğretti, şu forumda güzel insanlar sağolsun doğru bilinen yanlışları düzeltiyor.

    Peki sen niye ukalalık yapıyorsun? Neden terbiyesizlik yapıyorsun?

    Ben hazır konu açılmışken emin olamadığım bir şeyi sorayım dedim, amacım bilgimin doğruluğundan emin olmak.

    Peki senin amacın ne? Ne yapmaya çalışıyorsun?

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış, sıkmaya dewam...
    yanlış değil

    şanzıman inatçı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)