Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

kaliteli motor yağı kendini farkettiriyor

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso Tuscany Tibet
    İtalya da bir laf vardır.Luk et dı motül, Vat ar yu Kastrol.Dis ise putolayn.

    Sadede gelirsem, fabrikanın verdiği standartları karşılayan viskozite değerinde herhangi bir yağı kullanmanız doğrudur.Marka farketmez.Ben demiyorum senin motorunu yapan mühendisler diyor.
    bursalıali bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #42
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    valla markadan bağımsız olarak "tam sentetik" yağdan memnun kaldım.

    ist_gezg nickli arkadaşa ise teessüf ederim. tavşan mıyım lan ben? sana kayınçon ile mutluluklar dilerim.

  3. #43

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İtalya da bir laf vardır.Luk et dı motül, Vat ar yu Kastrol.Dis ise putolayn.

    Sadede gelirsem, fabrikanın verdiği standartları karşılayan viskozite değerinde herhangi bir yağı kullanmanız doğrudur.Marka farketmez.Ben demiyorum senin motorunu yapan mühendisler diyor.
    vizkozite bir standart neyin standartı fabrikanın bu makineye katıcağın yağın değerleri budur standartı.. hani hata yapıpda başka bir şey koyma standartı..

    şimdi vasıfsız no name yağ alırsın o viskozite standartlarını destekler ama motorun gürültülü titreşimli çalışır belki hafif yağ yakar birde aynı standartlarda üst kalite bir yağ alırsın motorun gayet smooth sessiz sakin kaymak gibi akar işte oda yağın içindeki muhteviyattan kaynaklı yani minareller falan filan..

    aynı mantık lastik içinde misal geçeri fabrikanın motora verdiği lastik ebatları bellidir önlere şu şu ölçüleri arkayada şu ölçüler misal önlere 120/70/17 arkalara 180/55/17 ölçülerinde takıcaksın der fabrika sen o ölçülerde çin malı adı sanı duyulmamış bir lastikde takabilirsin ucuz diye sonuçda o ölçüleri ebatları destekliyor yada gidip michellin, pirelli, metzeller, goodyear falan da alabilirsin.. sana kalmış..

    demek istediğim fabrika mühendisler bazı ölçülerle standartları belirler motoru alan kafasına göre iş yapmasın diye..

  4. #44
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso Tuscany Tibet
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vizkozite bir standart neyin standartı fabrikanın bu makineye katıcağın yağın değerleri budur standartı.. hani hata yapıpda başka bir şey koyma standartı..

    şimdi vasıfsız no name yağ alırsın o viskozite standartlarını destekler ama motorun gürültülü titreşimli çalışır belki hafif yağ yakar birde aynı standartlarda üst kalite bir yağ alırsın motorun gayet smooth sessiz sakin kaymak gibi akar işte oda yağın içindeki muhteviyattan kaynaklı yani minareller falan filan..

    aynı mantık lastik içinde misal geçeri fabrikanın motora verdiği lastik ebatları bellidir önlere şu şu ölçüleri arkayada şu ölçüler misal önlere 120/70/17 arkalara 180/55/17 ölçülerinde takıcaksın der fabrika sen o ölçülerde çin malı adı sanı duyulmamış bir lastikde takabilirsin ucuz diye sonuçda o ölçüleri ebatları destekliyor yada gidip michellin, pirelli, metzeller, goodyear falan da alabilirsin.. sana kalmış..

    demek istediğim fabrika mühendisler bazı ölçülerle standartları belirler motoru alan kafasına göre iş yapmasın diye..
    Aslında senin dediğin gibi değil.

    Vizkozite hava şartları ile ilgili.Buda fabrika kitapçığında yazar.Hava sıcaklığına göre verilen belli viskozite aralığı vardır.İdeal olan buna uymaktır.

    Bunun haricinde fabrika şöyle bir şey söyler, Benim motorumda şu şu standartları karşılayan şu lisansları almış bu sertifikaları kullanan tüm yağları kullanabilirsiniz.Bunlar motora uygun yağlardır der.Gerisi gerçekten teferruat.Yok ester mester fabrika ne diyorsa o.Mal senin kullanım hakkına sahip olan sensin.İstersen zeytinyağı ile kullan istersen esterli falanlı filanlı bilmem ne katkılı yağ ile kullan.Ama verimli ve doğru olanı fabrika verilerine uymaktir.
    yasincig bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    benim dediğimi demişsin sende farklı bir şey dememişsin bizde yaşayarak öğrendik gittik ucuz diye sırf fabrikanın değerlerini destekliyor diye adı sanı duyulmamış marka koyduk egzosundan duman atmayan motor duman atmaya başladı hemen gidip heyecan macera aramaya gerek yok bilindik markalardan şaşmamak lazım dedik geri döndük..

    Herkesin malıda parasıda kendine tabiki kime neyi kullanmak isterse kullanır ama yağları artık eskisinden daha çok titiz ve seçiçi narin yapıyorlar eski yağlar gibi değil..

  6. #46

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Ben 40 bin kilometredir Lubco 15w40 yarı sentetik kullanıyorum. Vites geçişlerim şıkır şıkır.
    Yağ değişim aralığım 10 bin kilometrede bir. Buji ve hava filtresi değişim aralığım 50 bin. Yani henüz değiştirmedim. Zinciri 250 binde değiştirmeyi düşünüyorum. Eski motorumda castrol kullanıyordum. Gene 10 binde değiştiriyordum.
    Eski motorum 20w40 öneriyordu. Değişim aralığını 10 bin yazıyordu (YBR250) Ben 35 binde sattım. Alan adam 100 binde satmış. Sattıktan sonra telefon etti. En ufak sorun yaşamadan bindim. Çok iyi bakmışsın dedi. Teşekkür etti.
    Şimdiki motorumun türkçe kullanma kılavuzunda yağ numarası bölgeye göre dğişmekte. 10-50 arası mümkün olan en yüksek aralık öneriliyor. Şimdiye kadar 15w40 kullandım. 50 binde 15w50 deneyeceğim. Kullanma kılavuzunda marka önemli değil sertifika önemli demiş ve 2 adet sertifika belirtmiş(SF/SG ya da SH/SJ).
    Fiyatından dolayı seçtiğim lubco markada her iki sertifika meccut. En azından kutusunun üstünde öyle yazıyor. Türkçe manuelinde yağ değişim aralığını 6 bin demiş. İnglizcesini buldum 12 bin diyor. Ben de 10 binlerde değiştiriyorum.
    En ufak sıkıntım yok. Yağ eksiltme yok, vites problemi yok, yakıt problemi yok.
    Lütfen araç bakımlarınızı kullanma kılavuzunuza göre yapınız. 2-3 binde yağ değiştirmek doğayı kirletir milli ekonımiye zarar verir. Marka seçiminizi de gene kullanma kılavuzunuza göre yapmanızı öneriririm. Kılavuz yağ varketmez diyorsa en ucuz dökme yağ kullanabilirsiniz demektir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  7. #47
    Diver07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2016
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Mondial 100 MG
    Alıntı kilicli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolar böyle gitsin lubco dan başka kullanmazsın 😂
    Lubco 4T 15W/50 yağ kullanan var mı? Castrol dan geçmeyi düşünüyorum .

  8. #48
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    liqui moly kullanıyorum ben. başka yağ kullanmayı da düşünmüyorum bu vakitten sonra.

  9. #49

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Syn Power tam sentetik 10w-50 4litre 200tl liste fiyatı indirimle az altınada alınır versys'de kullanıma devam


  10. #50
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    ben ilk cg motor aldıgımda vitesleri tas gibiydi ısıklarda durunca elim debriyajda bekliyordum boşa hiç gecmek istemiyordu hep motul koydum motora göa sorsan zamanla acılır derler ama motoru sattıgımda 20binde ini halan sertti suan yeni motor aldım sıkır sıkır geciyor bence yagdan degildir osorunlar ama ucuz yagda koyulmaz motora

  11. #51

    Üyelik
    14 Ekim 2010
    ben de biyerlere sallayım bari.iyisi diye hep motul 5100 kullandım ama vitesleri taş gibi yaptı normal sanıyordum.daha sonra denemek amacıyla sırayla repsol yağ ve eni yağ kullandım. bu ikisi motulden daha iyi geldi ama hangisini tavsiye ederim tabiki eni yi.

  12. #52
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Diavel 1260, MV Agusta Turismo Veloce 800
    Gunumuzde artik kotu yag iyi yag yok. Bu marka kavgasini birakin. Hepsi isini yapiyor. Mineral, yari sentetik, tam sentetik hepsinin formulu %99 ayni zaten.

    Sadece salliyorum bazi markalar tam sentetige ekstra esther gibi katki maddesi koyuyor biraz daha uzun omur vaadiyle, fiyat farklari da oradan geliyor. Veya iste Putoline N-Tech gibi nano partikul kattik cok acayip oldu o yuzden asiri pahali falan.

    Ama hepsi ayni isi yapiyor. Sizin o iyi geldi bu kotu geldi dediginiz sey sadece psikolojik.

    Bunu eskiden sizin gibi biri olarak soyluyorum. Koca Ducati mesela benzinliklerden bile edinebildiginiz 25-30 liralik Castrol yag kullaniyor fabrika yagi ve yetkili servis yagi olarak. Dedim ki bu boyle olmaz gittim ezelden beri sevdigim litresi 140 liralik Putoline N-Tech koydum. Sonuc ayni. Motul 7100 koydum. Sonuc ayni. 300V hic koymadim sonuc daha kotu olurdu.

    Zilyon cesit yagi 5 senedir 50den fazla motorda denedim. Hepsi ayni aga. Tam sentetik, yari sentetik ve katkilar hakkinda konusacaksak o ayri ama benim motorda su yag efsane oburu pirt falan o isler bitti gitti. Formul belli zaten marka degistirince dunyaniz degismiyor.

    Bir de deliler var mesela tanidim cok keko var boyle, nmaxe, 150lik scooterlara, cbfe falan motul 7100 koyan, cok iyi bu cok iyi deyip sonra benim motora bisey oldu ya diyen. Yapmayin oyle seyler.

    Ben ne oneririm biliyor musunuz. Salliyorum uygunundan castrol veya bilinen uygun baska bi marka, motorunuza gore yari sentetik/tam sentetik vs neyse alin ve max 4000 kmde bir yenileyin. Bol bol yenileyin yagi. Vitesler zor mu gecmeye basladi yenile. Tekrar hayatin senlensin.

    Akan yag seffaf degil mi? Daha sik yenile. Icin de motorun da rahatlasin.

    Hem daha hesapli olur marka pesinde kosmayin.

  13. #53
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mat Gri R25
    350km önce 10w50 castrol full sentetik koydum r25e. Valla şu zamana kadar çok memnun kaldım. Temiz bakılmış motorda çok fark ettirmiyor ama yağ ısınınca geçişler keskinleşiyor sertleşiyor. Ben burdayım diyor. Bakalım ne zaman kararma yapacak. 3000km civarı değişmeyi düşünüyorum.


    BLUE MOTOR
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)