Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yokuş aşağı scooter nasıl kullanmalıyım ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2018
    Merhaba arkadaşlar,10 gün once bir scooter aldım.Biraz acemiyim her gün gitmem gereken yolda ciddi bir yokuş var ve yaşadığım şehirde sürekli yağmur yağıyor bugun scooterım ciddi bir şekilde kaydı.Sizce benim ne yapmam lazım yokuşu inerken ve almam gereken ozel bir lastik vs. gibi bir ekipman var mı?Yardımcı olursanız çok sevinirim.Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Lastik anlas wintergrip var ancak tutuşu etkiler islak havada(ki scooterda normalde de) arka fren kullanin mumkunse one cok ellesmeyin ani hareketlerden kacinin

  3. #3

    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    sym fiddle 3
    Bence yokuş aşağı kullanma yada zincir tak

  4. #4
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Yokuşu boşta inme yani yokuş başlangıcında motor kavramada olsun böylece gaz vermene gerek olmaz motor freniyle tatlı tatlı ön frenle inersin.

  5. #5
    Redneck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Üstteki saçma yorumlara itibar etmeyin lütfen zira motosikleti ASIL durduran ön frendir,dik yokuşlarda yokuşun başından itibaren iki freni de sıkarak mümkün olduğunca yavaş inmelisiniz çünkü eğer yokuşun ortasına kadar fren yapmayıp ortasında veya sonunda fren yaparsanız çok büyük ihtimalle lastikleriniz kayacaktır.Ön freni ani kullanmayın,yokuşun başında sıkın inene kadar oynama yapmayın,motosiklet hızlanmasın veya yavaşlamasın,stabilite önemli!!.Yokuş için almanız gereken lastik veya ekipman YOKTUR,eğer daha iyi yol tutuşu için lastik isterseniz orası ayrı konu.Acemi olduğunuz sanıyorum,biraz pratik ve biraz soğuk kanlılıkla ufak tefek kaymaların üstesinden gelebilirsiniz,hala hepimizin başına gelen olaylar bunlar.

    Not:Yerler ıslakken çok dik yokuşlardan uzak durun (en azından iyi bir tecrübe edinene kadar)
    allegromod, ogzcngdk, maktama ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Redneck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstteki saçma yorumlara itibar etmeyin lütfen zira motosikleti ASIL durduran ön frendir,dik yokuşlarda yokuşun başından itibaren iki freni de sıkarak mümkün olduğunca yavaş inmelisiniz çünkü eğer yokuşun ortasına kadar fren yapmayıp ortasında veya sonunda fren yaparsanız çok büyük ihtimalle lastikleriniz kayacaktır.Ön freni ani kullanmayın,yokuşun başında sıkın inene kadar oynama yapmayın,motosiklet hızlanmasın veya yavaşlamasın,stabilite önemli!!.Yokuş için almanız gereken lastik veya ekipman YOKTUR,eğer daha iyi yol tutuşu için lastik isterseniz orası ayrı konu.Acemi olduğunuz sanıyorum,biraz pratik ve biraz soğuk kanlılıkla ufak tefek kaymaların üstesinden gelebilirsiniz,hala hepimizin başına gelen olaylar bunlar.

    Not:Yerler ıslakken çok dik yokuşlardan uzak durun (en azından iyi bir tecrübe edinene kadar)
    tüm paragrafa katılıyorum.
    demirkan bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    @Redneck çok doğru bir şekilde açıklamış ama scooterindaki lastiklerinde sertleştirilmiş poşet olduğuna inanıyorum. Ben direk paraya kıyıp, güzel hamurlu lastik gibi lastik almanı da tavsiye etmek istiyorum.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    hem acemisin hemde yol tutuşu zayıf sukuterle kış vakti bol bol yokuş ineceksin iniş sırasında önüne aniden bir araba vs çıkarsa kesinlikle düşeceksin bunu unutma ! bukadar kaydığına göre ABS frende yok motorunda , tavsiyem yaz mevsimine kadar 2tekere mola ver , en azından yağmurda binme veya abs li bir motora geç , panik frende abs için ödediğin her kuruş fazlasıyla sana döner..

  9. #9

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    hoş geldin
    hayırlı olsun

    scooter(varyatör) 15km hız civarı, motor gaz veya kompresyon da değilse boşa atar
    inişte uygun yerde, hızda, kavramayı sağlayacak kadar gaz verip kes
    boşta çabuk hızlanır. hızlandığında gaz verirsen kavrar(tehlike oluşturur)!
    twisten bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Ekim 2018
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Redneck çok doğru bir şekilde açıklamış ama scooterindaki lastiklerinde sertleştirilmiş poşet olduğuna inanıyorum. Ben direk paraya kıyıp, güzel hamurlu lastik gibi lastik almanı da tavsiye etmek istiyorum.
    tavsiye edecegin yağmurda kaymamı azaltacak iyi yol tutuşu olan scooter lastigi var mı peki ?

  11. #11

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    motoru boşta salarak kullanma, araçlara fazla yaklaşma, sağa sola dönmeyi bildiğini düşünüyorum şerit değiştirmeyi öğren, frenleri kitleme tek fren kullanmaktan kaçın. aklıma gelen bunlar

  12. #12
    MaryJane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 Rr Movistar
    Alıntı Redneck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstteki saçma yorumlara itibar etmeyin lütfen zira motosikleti ASIL durduran ön frendir,dik yokuşlarda yokuşun başından itibaren iki freni de sıkarak mümkün olduğunca yavaş inmelisiniz çünkü eğer yokuşun ortasına kadar fren yapmayıp ortasında veya sonunda fren yaparsanız çok büyük ihtimalle lastikleriniz kayacaktır.Ön freni ani kullanmayın,yokuşun başında sıkın inene kadar oynama yapmayın,motosiklet hızlanmasın veya yavaşlamasın,stabilite önemli!!.Yokuş için almanız gereken lastik veya ekipman YOKTUR,eğer daha iyi yol tutuşu için lastik isterseniz orası ayrı konu.Acemi olduğunuz sanıyorum,biraz pratik ve biraz soğuk kanlılıkla ufak tefek kaymaların üstesinden gelebilirsiniz,hala hepimizin başına gelen olaylar bunlar.

    Not:Yerler ıslakken çok dik yokuşlardan uzak durun (en azından iyi bir tecrübe edinene kadar)
    Iki Frenide Aynı Anda Sıkması Daha Mantıklî Kendi Dukkanimda Kuryecilik Yaparken On Frenle Arka Freni Ayni Anda Basiyorum Kaymiyo Bizim Burdada Bazen Cok Dik Bayirlara Siparise Goturuyorum

  13. #13
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    yokuşun en başından frenlere basıp, yokuş boyunca fren kullanmak.
    her iki freni de kullanmak.
    frenlere bas-çek yapmayıp scooterin hızını ayarlamak için frene uyguladığın kuvveti arttırıp azaltmak.
    yokuş inerken selede geriye doğru kaykılmak, yokuş çıkarken öne doğru eğilmek.

  14. #14

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Kapımın önündeki yokuş oldukça dik.
    Otomobil ile bile çıkmayı çok tercih etmiyorum.
    Motor ile her iki freni de kullanıyorum.
    Ama paket servis elemanları o yokuşu gaz açarak iniyorlar.

    Endişelendikçe sıkıntı yaşayacaksınız.
    Kuralı doğru öğrendi iseniz endişelenmeden inin.

  15. #15
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    önce lastiği kış lastiğiyle değiştir.daha sonra aletinin sınırlarını öğren ne dozda frene motorun tepkisi ne oluyor,ne kadar sıkınca arka teker kayıyor falan daha sonra yokuşta her iki frene seni kaydırmayacak kadar bas yavaş yavaş in.mucize tarifler de bekleme bence motosikleti,sınırlarını öğrendiğin kadar sürebilirsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)