Scooter dan Vitesliye Geçmeli mi?
-
23 Ağustos 2018, 12:44
#1
Merhaba arkadaşlar,
50cc motosiklet kullanıyorum ve scooter kullanmak güzel rahat geliyor. Motosiklet 50cc olduğundan dolayı yükseltmek istiyorum.
Scooter aradığımda ise maalesef görünüş olarak sevdiğim bir model olmadı. Hep vitesli modeller güzel oluyor. Bu sırada Yamahada vitesli motosiklet eğitimi aldım. Eğitim güzeldi ancak vitesli motosiklet kullanmayı hiç sevmedim.
Birde adam akıllı iyi scooter fiyatları da maalesef yüksek. Daha başlarda olduğum için de gidip büyük paralar vermek istemiyorum. Çünkü kırarım ederim falan.
Bu bilgiler ile siz vitesli mi yoksa 250cc scooter mı önerirsiniz?
Seçeneklerim şunlar; Kymco Grand Dink 250cc, Peugeot Vivacity 125, piaggio x9 250 scooter, viteslide Spada xfire 200, Hero Karizma, TVS Apache RTR 150
Şimdiden teşekkürler cevaplar için
Reklamlar
-
23 Ağustos 2018, 12:57
#2
Scooter'ın rahatlığı gibisi yok ama viteslideki makineyi kontrol etme ve hakimiyet hissi de bambaşka. Aynı cc için scooter çok daha pahalı oluyor, vitesli daha hesaplı. Artık önceliklerinize bağlı; konfor ve pratiklik istiyorsanız, motosiklet sadece bir araç ise scooter, motosiklet araç ama aynı zamanda bir keyif almak için biniyorsanız vitesli. Ben de scooter'dan vitesliye geçtim, zaman zaman scooter rahatlığını ve pratikliğini özler gibi olsam da bundan sonra hep vitesli olacak. Alıştıktan sonra çok kolay ve daha hakim hissetmek çok güven veriyor.
-
23 Ağustos 2018, 13:03
#3
Eğitimde vitesli kullanırken debriyaja baya sövdüm. Bir korku da var, ya alışamayıp, scootera dönmek istersem diye.
-
23 Ağustos 2018, 13:06
#4
sakın sakın yapma bunu gaz fren dururken
-
23 Ağustos 2018, 13:13
#5
Ister scooter al
Ister vitesli..
Büyük jant çapı olsunda gerisi onemli değil..
-
23 Ağustos 2018, 13:45
#6
levend84 ün yazdığına katılıyorum , 16 inç jantlı scooterlar hem konfor hemde yol tutuş açısından güzeldir , bütçe abs lisine de yetiyorsa oh mis ;) tek dezavantaj sele altları küçük olur ama ucuz yollu arka çanta takarsan sele altından çok daha kullanışlıdır..
-
23 Ağustos 2018, 13:51
#7
büyük teker ABS ile minnoşum :D
pcx satıp buna geçtim abese ve büyük tekerli oluşu frene basınca tekerleri kitlenmeyişi anlayamazsınız...
-
23 Ağustos 2018, 14:21
#8
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Gardaş,sen birde yamaha xenter150 ye bin bakalim..baskasinin yumrugunu yemeyen,kendi elini balyoz sanarmiş..
Ayrica bir onceki agility200i kasalarin arka lastikleride 16´´tir.senin makina arka 14. on 16.
-
23 Ağustos 2018, 14:30
#9
Ben de aynı dusuncelerdeyim. 2013 Aprilia Scarabeo kullanıyorum. Degisiklik için 2 düşüncem var; dag/orman/köy yollarına Scarabeo ile bile girmeyi sevdiğim için CRF250L. Ya da otomatik viteste vazgeçmemek için 300cc civarı ABS ve büyük jantli scooter. 2. Seçenek için pahalı çözümler var, Integra veya X-ADV gibi. Açıkçası X-ADV çok çekici geliyor benim durumumda.
O yüzden Scarabeo şu an her işimi görüyor.
https://photos.app.goo.gl/XkuxyBJPMjMigx7HA
-
23 Ağustos 2018, 15:07
#10
Walla kışın yağmur gelmesin, çamur olmasın, totom kuru kalsın diyorsan scooter. Ben tatlı su motorcusu değilim, her şekil sürerim diyorsan vitesli. Vitesli hojdur emme zincir yağlaması hoj değildir.
-
23 Ağustos 2018, 15:19
#11
Scooter büyük rahatlık, viraj kasmam top speed derdim yok görüntüde çok önemli değil dersen (günümüz maxi scooterlarının içinden optimus prime çıkacak gibi yakışıklılar) scooter seç derim.
Benim bindiğim scooterın arja jantı 13lük ama virajı felan iyi virajda cbr500r tokatlamışlığım var
-
23 Ağustos 2018, 16:20
#12
Şöyle uzun yolda selesi rahatsız etmeyecek bir şey arıyorum. Mesela kymco downtown 350 selesi çok güzel ama çok pahalı motor. Benim aradığım şöyle 4-6 arası bir şey.
-
23 Ağustos 2018, 16:40
#13
mhskts adlı üyeden alıntı
Şöyle uzun yolda selesi rahatsız etmeyecek bir şey arıyorum. Mesela kymco downtown 350 selesi çok güzel ama çok pahalı motor. Benim aradığım şöyle 4-6 arası bir şey.
4-6bin mi?
Gardaş yanliş anlama ama duzgun bisikletler bile 2-3bin tl.
hee 6 bine 2005-2006 model kymco dink,xciting 200-250 bulursun emme,bir o kadarda masraf edersin yine sana 11-12bin tl ye gelir.
Sen en iyisi 2012-2013 sym 250evo al...bak dalgana ..
-
23 Ağustos 2018, 17:04
#14
levend84 adlı üyeden alıntı
4-6bin mi?
Gardaş yanliş anlama ama duzgun bisikletler bile 2-3bin tl.
hee 6 bine 2005-2006 model kymco dink,xciting 200-250 bulursun emme,bir o kadarda masraf edersin yine sana 11-12bin tl ye gelir.
Sen en iyisi 2012-2013 sym 250evo al...bak dalgana ..
Ocak ayında aldım 2013 Scarabeo 200ie, 6500TL 'ye
-
23 Ağustos 2018, 17:50
#15
dct şanzımanlı motorlar var otomatik vites atıyor nc gibi
-
23 Ağustos 2018, 18:25
#16
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Ocak ayında aldım 2013 Scarabeo 200ie, 6500TL 'ye
Hayirli olsun motoru satisa koymussun.
36.800 km.
8.500 iyi fiyat
Parca sıkıntısı varmi?
Sym ile ortak parcalari var mi?
9.500-11.000 arasi motorlarda var.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...92678086/detay
-
23 Ağustos 2018, 18:37
#17
levend84 adlı üyeden alıntı
Gardaş,sen birde yamaha xenter150 ye bin bakalim..baskasinin yumrugunu yemeyen,kendi elini balyoz sanarmiş..
Ayrica bir onceki agility200i kasalarin arka lastikleride 16´´tir.senin makina arka 14. on 16.
evet xenter 150 arkası kampana ....
-
23 Ağustos 2018, 19:10
#18
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
evet xenter 150 arkası kampana ....
Arka kampana ama,..
155cc
15beygir
4 supap
Su sogutma
8litre depo
Kalin lastikler ve 16jant on arka
Kaymak...kaymak...
-
23 Ağustos 2018, 19:35
#19
Kampanayı gördü ya bu saatten sonra ilah olsa yüzüne bakmaz. Bende kampanayı sevmiyorum ama sevmeme nedeni arada bir kampanayı sıkıp ayarlamak, yoksa çokta bir fark yok gözümde.
Frenlemeyi bilmek başka bişey
-
23 Ağustos 2018, 19:40
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)