Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Rölanti Ayarı Nasıl Olmalı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Motosiklet Rölanti Ayarı Nasıl Olmalı? Yanlış anlamayın Rölantiden anlıyor ve biliyorum sadece her kulaktan bir ses şu aralıkta bu aralıkta olmalı diye. Bana resimli yada yazılı bunu anlatırsanız çok mutlu olurum.. BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN 🇹🇷


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    en doğrusu kullanım kitapçığı orada doğru olan yazar

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Basit:

    Motor ne baygin çalisacak nede devirli,tam orta karar sayacak...devir saati varsa daha kolay..

    Not:

    Rolanti ayari motor tam sicakken yapilir.

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Motor Goldwing'se 800 devir, YBR ise 1500 devir, 50lik bir şeyse 2000, jet motoru takılı özel bir motorsa 10.000-20.000 kafana göre takıl.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basit:

    Motor ne baygin çalisacak nede devirli,tam orta karar sayacak...devir saati varsa daha kolay..

    Not:

    Rolanti ayari motor tam sicakken yapilir.
    rolanti devri 1200 olması gereken motor hava ayarı bozuksa 1000 1200 devirde salak çalışabiliyor buda önemli
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rolanti devri 1200 olması gereken motor hava ayarı bozuksa 1000 1200 devirde salak çalışabiliyor buda önemli
    Tamam işte,ben 1200-1000Rpm olcusunden bahsetmedim ben çalisma temposuna bakarim..zaten hava ayari bozuksa duzenli saymaz motor

    Hatta z one 150 kullanan bir arkadasin rolantisini ayarlamistim,abi devir saatine bakmiycan mi dedi,gerek yok ben ayar cekerim dedim daha sonra kitapcigina bakmis abi eline saglik o gunden sonra hic bozulmadi ayar demisti.

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam işte,ben 1200-1000Rpm olcusunden bahsetmedim ben çalisma temposuna bakarim..zaten hava ayari bozuksa duzenli saymaz motor

    Hatta z one 150 kullanan bir arkadasin rolantisini ayarlamistim,abi devir saatine bakmiycan mi dedi,gerek yok ben ayar cekerim dedim daha sonra kitapcigina bakmis abi eline saglik o gunden sonra hic bozulmadi ayar demisti.
    hava ayarı bozuk olduğu için gereken devirde saymıyor motor sorun orada zaten driftte başıma gelmişti 2k rpm de tutuyordum en son ayarlayım şunu dedim gereken devirde çalışıyor şimdi
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  8. #8
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Tvs apache rtr 150 motosikletim var, Vakumlu karbüratör var uzerinde. Kitapçığında 1400-1500 devir aralığında normal diyor. Hava ayarını okuyup araştırıp motor ılık-sıcak bandındayken yaptim. Rolantim motor sogukken (ilk çalıştırmada)1100d/devirde; sıcakken 1450 d/devirde sıkıntısız saat gibi sayıyor. Hava ayar vidasını tam sıkıp 3,5-3.75 tur açtım.

  9. #9
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Motoruna göre değişir ama farklı bir motor olmadığı sürece kitapciklarda 1300 ile 1500 arası yazar

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarı bozuk olduğu için gereken devirde saymıyor motor sorun orada zaten driftte başıma gelmişti 2k rpm de tutuyordum en son ayarlayım şunu dedim gereken devirde çalışıyor şimdi
    Hava ayari bozuksa gazi salinca egzozdan patlama yapar,

    Rolanti ayarindan once hava ayari yaparim.baktim patlama ve egzoz dan çig benzin kokusu yok sonra rolanti ayari çekerim.

    işlemi tersten yaparsan yaniltir.

    Not:Devir dalgalanmasinin asil sebebi duzensiz hava ayarindan kaynaklanir.(enjeksiyonlu motorlarda ise oksijen sensoru arizasi)

  11. #11
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    stop etmeyecek kadar düşük, gaz vermeden yürümeyecek kadar yüksek olmalı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler