Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
RKS City Blade
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Devir Konusu

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150NS
    Selamlar,

    Motosikletin en uygun devri konusunda çok fazla bilgi var internette, biri diğerini tutmayan. Kimisi diyor ki düşük devir iyidir, kimisi diyor ki maksimum tork devri+500, kimisi diyor ki redline/2 vs. vs. Bu işin aslı nedir tam olarak?

    Motordan motora farkediyorsa, Pulsar 150NS kullanıcısıyım. Maksimum torku 8 bin civarında, redline ise 11-12 civarında(tam hatırlayamadım şimdi) başlıyor.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Cbr 650 F - 16
    En uygun devir, motorun ne bağıracağı kadar yüksek, ne de vuruntu yapacağı kadar düşük olmalı. Sesin ve titresimin en optimum olduğunu hissettiğiniz aralık uygun devirdir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Yamaha XT660R 2006
    vuruntulu çalışacak kadar düşük devir kullanmak yüksek devirden daha fazla zarar verir. Genel olarak motorlar Max gücünü belli devir aralıklarında verdiği için en doğrusu max tork ve max hp devirleri neyse o devirlerde kullanmak. Buralar karışacak yerimi aliyim simdiden
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  4. #4
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kuba FastWind 200R
    Ne için en uygun ? Kime göre en uygun ? Ekonomik mi ? Uzun ömürlü mü ? Agrefis mi, Sportif mi ? yoksa Optimum değerlerde mi kullanacaksın ? İyice çorba edeyim kafanıda gör gününü

    Şaka bi yana.. Torkun iyi olduğu makineyi bağırtmadığın orta devirler iyidir... hem ekonomik gidersin hem makineyi yormazsın...yola çıkıp 7 bin devir çevirsen alete bişey olmaz... eşek gibi bağırıp boşa benzin yakar sen üzülürsün... Çok düşük devirde vuruntu titreşimle kullanırsan, bütüm aktarma organları hasar görür... sert hareketlerden kaçınarak orta devirlerde gidin... ben 12bin çeviren motorumla 5-6 bin aralığında 80-90 la gidiyorum acelem yoksa..
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  5. #5
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    6000 devir uzun yolda candır der geçerim.

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki tekerli motorlu götürgeç
    uzun yolda 3500 - 4000 devir arası
    şehir içi 3500 - 4500 devir arası
    yapıştırr 6000 - 9000 devir arası
    bu benim motosikletim için geçerli bir durum

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Cbr 650 F - 16
    Yorumlarda uygun devir tavsiyelerini devir sayısı ile anlatmak doğru olmaz zira her motosikletin matematiği farklıdır.

  8. #8

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vuruntulu çalışacak kadar düşük devir kullanmak yüksek devirden daha fazla zarar verir. Genel olarak motorlar Max gücünü belli devir aralıklarında verdiği için en doğrusu max tork ve max hp devirleri neyse o devirlerde kullanmak. Buralar karışacak yerimi aliyim simdiden
    Senin hesaba göre r25 kullanıcıları 11-14 bin devir aralığında gezmek zorunda kalıyor 😂

  9. #9
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150NS
    Malum 150cc'lik olduğu için 5. vites 6000 devirde gitsem 60-70 falan giderim. Özellikle uzun yolda 90'la gidebilmem için 7500 devir çevirmesi gerekiyor aletin, bir zararı olur mu onu merak ediyorum ben. Eğer redline'a kadar zararı yoksa 110 ile gidebilirim uzun yolda, benim için iyi olur fakat motoru rezil edeceksem hiç gerek yok tabii.

  10. #10
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400
    benim motorum için 5-6 bin devir civarı idealdir diye düşünüyorum sürekli o devirde kullanamıyoruz tabi 6-7 bin devir arası max tork veriyor 8 binde redline atıyor

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 Ni
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum 150cc'lik olduğu için 5. vites 6000 devirde gitsem 60-70 falan giderim. Özellikle uzun yolda 90'la gidebilmem için 7500 devir çevirmesi gerekiyor aletin, bir zararı olur mu onu merak ediyorum ben. Eğer redline'a kadar zararı yoksa 110 ile gidebilirim uzun yolda, benim için iyi olur fakat motoru rezil edeceksem hiç gerek yok tabii.
    Uzun yolda düşük cc, tek silindirin en büyük handikapı yüksek devir çevirmekle doğru orantılı titreşimin artması, konforun azalması ve de yakıt tüketiminin artmasıdır. Redline seviyesine yakın gittiğinde özellikle titreşim nedeniyle ellerinde oluşan uyuşukluk frenlemede, kontra vermen gereken durumda sana sıkıntı yaratabilir.

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Soruyu soran arkadaş neyi öğrenmek istiyorsunuz anlayamadım?Hangi devirde maksimum torkumu sordunuz yoksa motoru hangi devirde kullanmak doğrudur iyidir onumu sordunuz?

  13. #13

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soran arkadaş neyi öğrenmek istiyorsunuz anlayamadım?Hangi devirde maksimum torkumu sordunuz yoksa motoru hangi devirde kullanmak doğrudur iyidir onumu sordunuz?
    Uzun yolda en iyi deviri sordu sanırsam.
    Titreşim yüzünden sıkıntı yaşamak istemiyorsan optimum devir(ortalamanın az üstüde olabilir-12k çeviriyorsa 6_8k arası)
    Titreşim sorun değil dersen 10-12k arası.12 k ve üstünde redline girdiğini düşünürsek bu oran iyidir.
    Yakıt tasarrufu içinse 3-7k arası vuruntu yapmıcak devirler. Hatta duruma göre 2k bile olabilir. Hafif rampa aşağıda mesela.

  14. #14
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150NS
    Yakıt ile ilgili derdim yok, fazla yaksın sorun değil. Ben daha çok 100-110 arası gitmek istiyorum ama o hızlar için redline'a yakın devirlerde gitmem gerekiyor. Bu devir motoruma zarar verir mi onu merak ediyorum, özellikle uzun yolda uzun süre bu devirlerde kullanmak?

    Bunun haricinde normal şehir içi kullanımında en uygunu anladığım kadarıyla 6-8bin arası.

  15. #15
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    CBR125>CBR250>LİFAN200gy>YZF R25>CBR250
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt ile ilgili derdim yok, fazla yaksın sorun değil. Ben daha çok 100-110 arası gitmek istiyorum ama o hızlar için redline'a yakın devirlerde gitmem gerekiyor. Bu devir motoruma zarar verir mi onu merak ediyorum, özellikle uzun yolda uzun süre bu devirlerde kullanmak?

    Bunun haricinde normal şehir içi kullanımında en uygunu anladığım kadarıyla 6-8bin arası.
    Ns150'de devir kesici yok diye biliyorum çok zorlamani tavsiye etmem krank çabuk dağılıyor yüksek devirlere cikarak zorlama.
    ABONE OLMAK İÇİN >>> https://www.youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  16. #16
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    100-110 ns 150 için fazla gelir, uzun yolda uzun süreler stabil o hızlarda gitmemenizi tavsiye ederim. Hatta 110km hız ns 200 için bile uzun süre stabil sürüş için fazla.

    Pulsar için 6000 bin devir en optimali yolculuğun % 60'ı 6 bin devir(ns200 için 85 km hız eder ki yasal limite çok yakın), %30'u ( sollamalar, düzlükler ve rampalar) 7-8 bin devir, olarak seyahatimi planlıyorum ben.

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Zararı olmaz arasıra gaz kesersende fena olmaz sakinleşsin motor

  18. #18

    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    ana konu: bileği bükmek
    bileği büktüğümüz de, iki yönde de marjımız olmalı

  19. #19
    Mertcan39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    benim driftte hep tapa gaz giderdim zaten 110 yapıyor 8 k rpm de hiç bir sorun çıkarmadı 85 bin km hepte zorladım aleti rx 3 te tapagaz gidince redline giriyor ����

  20. #20
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kuba FastWind 200R
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum 150cc'lik olduğu için 5. vites 6000 devirde gitsem 60-70 falan giderim. Özellikle uzun yolda 90'la gidebilmem için 7500 devir çevirmesi gerekiyor aletin, bir zararı olur mu onu merak ediyorum ben. Eğer redline'a kadar zararı yoksa 110 ile gidebilirim uzun yolda, benim için iyi olur fakat motoru rezil edeceksem hiç gerek yok tabii.
    Makineye zararı olmaz... Ama sürekli yüksek devirde titreşim ne oranda artar ? o titreşim seni rahatsız edecektir...ve tabii ki motortaki bütün civataları gevşetir... Örneğin Biraderin Seyhan150 ile 2 kişi 5bin devirde 70 le çok tatlı gidiyor.. ama bıraz daha gazlayıp özellikle 80 i aşınca titreşim rahatsız ediyor...kısa bi süre (8-10 dk)kadranda 110km ye çıkardım aleti.. Sıkıldım yol bitsin diye bastım... benim eller titreşimden berbat bi haldeydi... ayaklıklara basmakta zorlanıyordum... kalçam falan mahvoldu...sonralara doğru artçım da ayaklıklara basamıyorum titreşim yüzünden yavaşla diye uyarınca yavaşlamıştım... Sonuç mu? eve gelince ön çamurluk cıvatası ve bir plakalık civatası kayıp vermiştim sizin ki bu kadar titrermi bilmem, ama size rahatsızlık vereceği kesin...
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


    Bajaj Dominar 400
    Benelli BN-251 Reklam Filmi
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)