Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraj Eğitimi

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    Arkadaşlar merhaba,

    2 yıldır motosiklet kullanıyorum ve yaklaşık 20K km tecrübem bulunuyor. YamahaRA'de seviye 3'e kadar tüm eğitimlerini aldım ve artık bir adım daha ilerlemek istiyorum.

    Genel olarak Darlık ve Bozhane yollarında hafta sonları gazlıyorum ancak viraj konusunda halen kendimi yeterli görmüyorum. Bunun en büyük sebebi, geçtiğimiz yıl kontra tekniğimi geliştireyim derken ciddi olarak düşmem olabilir.

    Bu anlamda performanslı sürüş ve viraj eğitimleri verebilecek tecrübeli bir arkadaştan ders almak istiyorum.

    Genç arkadaşlarımdan eminim bu konuda çok iyi olanlar vardır ancak yıl tecrübesi de benim için önemli, o yüzden bu alanda tecrübeli, 35 yaş üstü arkadaşların desteğini rica ederim.

    Herkese keyifli haftalar,
    OkNisT bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 Ni
    Üstat size pist eğitimi gibi bir eğitim gerekli bence. Yol eğitimi, güvenli sürüş eğitimi, ileri sürüş eğitimi türevi eğitimler sizin amacınızla tam anlamıyla örtüşmeyebilir.

  3. #3

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat size pist eğitimi gibi bir eğitim gerekli bence. Yol eğitimi, güvenli sürüş eğitimi, ileri sürüş eğitimi türevi eğitimler sizin amacınızla tam anlamıyla örtüşmeyebilir.
    Çok haklısın, hatta netleştirdiğin için teşekkür ederim. Benim arayışımı, pist eğitiminin yol versiyonu olarak adlandırabiliriz aslında, düşük hızlarda viraj kabiliyeti.

  4. #4
    artemis99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250ie
    Bu eğitimi ancak sertifikalı bir eğitmenden almalısınız. Eğitimci olmayanlar her ne kadar tecrübe sahibi olsalar da size faydası olmaz.
    mombohunter, ARAL70, Metilen ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    OMM gibi eğitimlere katılmanı şiddetle tavsiye ederim, bunu pistte yarışmış biri olarak söylüyorum çok şey katacaktır sana, ommriders, artmotoakademi gibi yerlerin eğitimine mutlaka katıl
    ARAL70 ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  6. #6
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Ana konudan biraz uzaklaşacağız ama Mt 07 nin viraj kabiliyetinden çok da emin değilim. Yumuşak süspansiyonlar virajlarda güvensiz hissettiriyor. Yollarımız zaten malum, kullandığın lastik hangi model, cage demirin var mı?

  7. #7

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu eğitimi ancak sertifikalı bir eğitmenden almalısınız. Eğitimci olmayanlar her ne kadar tecrübe sahibi olsalar da size faydası olmaz.
    Sizin gibi düşünmüyorum. Bu platformda hatayı fark edip doğruya yönlendirebilecek birçok tecrübeli arkadaş var. Beklentim de virajların kralı olmaktan öte benimle birbir sürecek, beni birkaç adım ileri götürebilecek birisi. Çok zor olmasa gerek

  8. #8
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli Leoncino Cinquecento
    Alıntı anilgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    2 yıldır motosiklet kullanıyorum ve yaklaşık 20K km tecrübem bulunuyor. YamahaRA'de seviye 3'e kadar tüm eğitimlerini aldım ve artık bir adım daha ilerlemek istiyorum.

    Genel olarak Darlık ve Bozhane yollarında hafta sonları gazlıyorum ancak viraj konusunda halen kendimi yeterli görmüyorum. Bunun en büyük sebebi, geçtiğimiz yıl kontra tekniğimi geliştireyim derken ciddi olarak düşmem olabilir.

    Bu anlamda performanslı sürüş ve viraj eğitimleri verebilecek tecrübeli bir arkadaştan ders almak istiyorum.

    Genç arkadaşlarımdan eminim bu konuda çok iyi olanlar vardır ancak yıl tecrübesi de benim için önemli, o yüzden bu alanda tecrübeli, 35 yaş üstü arkadaşların desteğini rica ederim.

    Herkese keyifli haftalar,
    https://www.motoronrideracademy.com/

  9. #9

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı gorefest adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    OMM gibi eğitimlere katılmanı şiddetle tavsiye ederim, bunu pistte yarışmış biri olarak söylüyorum çok şey katacaktır sana, ommriders, artmotoakademi gibi yerlerin eğitimine mutlaka katıl
    OMM'yi ben de duymuştum ancak sitelerini inceledim, yaz sezonu tüm eğitimlerini temmuz ayında tamamlamışlar gibi görünüyor :S

  10. #10

    Üyelik
    11 Ekim 2017
    Alıntı anilgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    2 yıldır motosiklet kullanıyorum ve yaklaşık 20K km tecrübem bulunuyor. YamahaRA'de seviye 3'e kadar tüm eğitimlerini aldım ve artık bir adım daha ilerlemek istiyorum.

    Genel olarak Darlık ve Bozhane yollarında hafta sonları gazlıyorum ancak viraj konusunda halen kendimi yeterli görmüyorum. Bunun en büyük sebebi, geçtiğimiz yıl kontra tekniğimi geliştireyim derken ciddi olarak düşmem olabilir.

    Bu anlamda performanslı sürüş ve viraj eğitimleri verebilecek tecrübeli bir arkadaştan ders almak istiyorum.

    Genç arkadaşlarımdan eminim bu konuda çok iyi olanlar vardır ancak yıl tecrübesi de benim için önemli, o yüzden bu alanda tecrübeli, 35 yaş üstü arkadaşların desteğini rica ederim.

    Herkese keyifli haftalar,
    Arkadaşların söz ettiği OMMriders veya diğer özel ileri sürüş eğitimi veren kişi veya kurumlardan (sertifikalı) bahsettiğiniz ileri sürüş eğitimi almanızı öneririm. Sonrasında virajlara hangi hızla gireceğinize kendiniz karar verirsiniz.

  11. #11
    artemis99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250ie
    Alıntı anilgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin gibi düşünmüyorum. Bu platformda hatayı fark edip doğruya yönlendirebilecek birçok tecrübeli arkadaş var. Beklentim de virajların kralı olmaktan öte benimle birbir sürecek, beni birkaç adım ileri götürebilecek birisi. Çok zor olmasa gerek
    Esas ben sizi anlamadım. Yamaha RA seviye3 ü bitirmiş birisi nasıl olurda forumda tanışacağı bir kişiye güvenecek de ondan sürüş eğitimi alacak. Siz bu forumu ne zannettiniz acaba. Sakın ola ki böyle bir hataya düşmeyin. Çok zor olmasa gerek dediğiniz şey çok zor. Hani benim zaten yok ama öyle bir tecrübem olsa dahi sizin istediğiniz ve ihtiyacınıza yönelik ileri sürüş eğitimi veremem, bu büyük bir sorumluluk. Siz yine profesyonel olarak bu işi yapanları araştırmaya devam edin bence.

  12. #12

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana konudan biraz uzaklaşacağız ama Mt 07 nin viraj kabiliyetinden çok da emin değilim. Yumuşak süspansiyonlar virajlarda güvensiz hissettiriyor. Yollarımız zaten malum, kullandığın lastik hangi model, cage demirin var mı?
    selamlar, haklısın MT 07 tam olarak bir viraj makinesi değil ancak özellikle yurt dışında MT 07 ile çekilmiş inanılmaz viraj videoları izliyorum. Beni gaza getirmiyor değil

    Bu arada cage demirim yok ancak lastiklerim fena sayılmaz M-Pilot4

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esas ben sizi anlamadım. Yamaha RA seviye3 ü bitirmiş birisi nasıl olurda forumda tanışacağı bir kişiye güvenecek de ondan sürüş eğitimi alacak. Siz bu forumu ne zannettiniz acaba. Sakın ola ki böyle bir hataya düşmeyin. Çok zor olmasa gerek dediğiniz şey çok zor. Hani benim zaten yok ama öyle bir tecrübem olsa dahi sizin istediğiniz ve ihtiyacınıza yönelik ileri sürüş eğitimi veremem, bu büyük bir sorumluluk. Siz yine profesyonel olarak bu işi yapanları araştırmaya devam edin bence.
    Kaçırdığınız nokta, ben, 35 saate yakın güvenli sürüş, yol hakimiyeti eğitimine ek olarak 20K km yapmış biri olarak "bakışını kaçırma" "ön freni sıkma" dan öte bir tık daha ilerisini istiyorum. Haklısın sertifikalı bir hoca ile çalışmak mantıklı olabilir hatta CSS'a katılıp bu işin en iyisinden aldım diyebilirsin ancak benim ihtiyaçlarımı karşılayabilecek insanlarda vardır diye düşünüyorum.

  13. #13

    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    -elcik iteklemeye çalıştığında aşağıya kaçar. ikitekerli o yana yatar, döner (kontra kafanı karıştırmasın)
    -arka fren, motor(kompresyon) freni ikitekerliyi yatırır. virajın içine taşır
    -ön fren, gaz ikitekerliyi kaldırır. virajın dışına taşır

  14. #14
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Viraj konusunda iddialı değilim lakin buna rağmen bir kaç kez virajda yatış esnasında mt 07 nin eşek şakasına maruz kaldım. viraja giriş hızım, gaz açma şeklim, yatış açım gayet bilinçli olmasına rağmen hemde.

    Sözün özü, eğitim sonrasında ister istemez özgüvenin yükselecek, temkinli olmakta fayda var.

    Motosikleti yatırmayı öğrenmek/geliştirmek istiyorsan pist eğitimlerinde bu işin dibini gösteriyorlar. YRA 3 de hangi motorla eğitim aldınız?

    Bir de bir konuda eğitmen olabilmek için sertifika/lisans sahibi olmak şart. Forumda inanılmaz iyi süren arkadaşlar illa ki vardır ancak nasıl sürülmesi gerektiğini öğretmek bambaşka bir konu. Eğitimci olmayan biri "bilgiyi" size aktarırken hata yapabilir. Umarım anlatabilmişimdir.

    İsteğiniz eğitmen değil sürüş arkadaşı ise bu anlaşılabilir tabi. Hani ufak tefek hataları söyleyebilecek, ya da sürüş sırasında öncülük yapıp hız, viraja giriş noktasında örnek teşkil edebilecek birileri illaki vardır. İsteğiniz buysa konu başlığı pek doğru olmamış.
    anilgur bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraj konusunda iddialı değilim lakin buna rağmen bir kaç kez virajda yatış esnasında mt 07 nin eşek şakasına maruz kaldım. viraja giriş hızım, gaz açma şeklim, yatış açım gayet bilinçli olmasına rağmen hemde.

    Sözün özü, eğitim sonrasında ister istemez özgüvenin yükselecek, temkinli olmakta fayda var.

    Motosikleti yatırmayı öğrenmek/geliştirmek istiyorsan pist eğitimlerinde bu işin dibini gösteriyorlar. YRA 3 de hangi motorla eğitim aldınız?

    Bir de bir konuda eğitmen olabilmek için sertifika/lisans sahibi olmak şart. Forumda inanılmaz iyi süren arkadaşlar illa ki vardır ancak nasıl sürülmesi gerektiğini öğretmek bambaşka bir konu. Eğitimci olmayan biri "bilgiyi" size aktarırken hata yapabilir. Umarım anlatabilmişimdir.

    İsteğiniz eğitmen değil sürüş arkadaşı ise bu anlaşılabilir tabi. Hani ufak tefek hataları söyleyebilecek, ya da sürüş sırasında öncülük yapıp hız, viraja giriş noktasında örnek teşkil edebilecek birileri illaki vardır. İsteğiniz buysa konu başlığı pek doğru olmamış.
    Metilen, aslında son cümlende tam olarak ne demek istediğimi iyi tayin ettin.
    Başlıkta yol arkadaşı olarak yazdığımda insanlar efor sarf etmek istemeyebilirler, o yüzden makul bir ücretle özel ders gibi değerlendirmelerini istedim.

  16. #16
    splender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    İst / Selimpaşa
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R25
    Alıntı anilgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metilen, aslında son cümlende tam olarak ne demek istediğimi iyi tayin ettin.
    Başlıkta yol arkadaşı olarak yazdığımda insanlar efor sarf etmek istemeyebilirler, o yüzden makul bir ücretle özel ders gibi değerlendirmelerini istedim.
    Bana kalırsa Mt-07 sahiplerine de danış ve gerek süspansiyon gerek lastik konusunda bazı revizyonlar yap öncesinde yani senden önce motorun viraja hazır olsun.
    Ciddi manada 2018 modellerde geliştirmeler var, motorunun modeli dahi yükseltmek isteyebilirsin ya da imkanı yoksa mevcut motorun üzerinde viraj konusunda ki hassasiyeti ve güveni artıracak değişikliklere gidebilirsin.
    Ss makina kullanan ve çok iyi viraj alan biri sana Mt-07 ile yanlış bilgiler aktarabilir. Daha doğrusu anlattıkları doğrudur lakin senin makina anlatılanları tölare edemeyebilir.


    Nacizane fikrim...

  17. #17
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    İnsan yol arkadaşından para alır mı ya bence molada yemekler benden dersen daha ilgi çekici olur. Lakin uzun süre tanımadığın birinin doğru kişi olduğunu da anlamak biraz zor. Ya da birlikte çalıştığın kişi mekanik anlamda daha iyi imkanlara sahipse seni sıkıntıya sokacak sonuçlar ortaya çıkabilir.

    Art motoakademi/OMM hocalarına ulaşmayı bir dene istersen. Bireysel eğitim senin istediklerine daha uygun.

    Tekerin daim düz bassın. Cage demiri işini bir araştır, omurga şaseye destek olması açısından faydalı olabilir. Dolar/Euro bu halde olmasa ohlins in kartuşlarına da bak derim ama o parayı mt 07 üstüne ekleyip mt 09 sp alınır.

    Ek: Keith Code - Bileği Bükmek 2 kitabını okumadıysan şiddetle tavsiye ederim.
    splender bunu beğendi.

  18. #18
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze/Fatih
    Motosikleti
    Var bişeyler
    Nick Ienatsch-Sportbike Riding Techniques gayet faydalı ve açık yazılmış bir kitap.Pist değil yol odaklı.
    orumcekadam bunu beğendi.

  19. #19
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Pulsar 200RS
    OMM güvenli sürüş üzerine odaklı.Zannetmiyorumki performanslı viraj eğitimi versinler.Güvenli viraj nasıl alınır onu öğretirler.Limitleri zorlamazlar.Eğitimde temiz bir asfaltta motorun limitlerine yaklaşmanı sağlamaya çalışıyorlar.Bunun amacıda motorun limitini bilip acil bir durumda o limitin olduğunu bilerek hareket etmen için.Öyle dizleri yere değdirerek yapılan bir eğitimleri yoktur her halde.
    Şunu söylemişti eğitmen her gün geçtiğin viraj bile bir sonraki geçişinde farklı olabilir.Özel hoca olabilir ama.

  20. #20
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kontra tekniği kontra tekniğidir. Gelişebilecek bir tarafı yok ki
    Hızlı gitmek için teknik evet gerekli fakat bi noktadan sonra iş teknikle ilerlemez. Yolu iyi okuma ve cesaret edebilme ile alakalıdır;gençler bu konularda daha cesaretlidir. Ölüm oranı daha yüksektir. (Asfaltı güzel tutan boş alanda, kolaylıkla ayaklıkları yere sürtebilecek kadar düşerim korkunuzın olmadığını varsayıyorum)
    Güvenli sürün


    Benelli BN-251 Reklam Filmi
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)