Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda NC750X Amortisör yükseltme hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Merhaba arkadaşlar, bir süre önce Nc750x'e geçiş yaptım, motordan %98 memnun her açıdan, ne istediğini bilen kullanıcı için biçilmiş kaftanmış bu motor. Aslında düzgün asvaltlı örnegin otoyollardan ayrılmadığın sürece %2'lik mutsuzlukta kalmıyor da sıkıntı burda işte. Yaşadığım Şehir ülkemizin en gözde tatil bölgesi olmasına rağmen görebileceğiniz en b.ktan yollara sahip, köstebek yuvası gibi heryer, herbir yanda bitmek bilmeyen inşaatlar devam ettiği için ağır vasıtaların içine ettiği asvaltlı yollarımız var burada ve Nc'nin amortisörleri bu yollarla baş edemiyor. Üzerindeki amartisörlere çokta laf etmek istemiyorum çünkü japan müh amcalar belki de sadece düzgün yollar için tasarladı bu amortisörleri keza güzel asvaltlı yollarda süper mutlu mesut sürüyorsunuz motoru.
    Şimdi sorum şöyle; bu motor ile uyumlu bildiğiniz markalar var mı? Yani eskiden x motorun amortisörleri farklı bir x markaya takılırdı birnevi upgrade.
    Yada benimde daha önce mt07 de yaptığım gibi hyperpro set ile yükseltme yapmak, bu konuda @Cyan'ın fikirleri önemli çünkü o nc'ye bu yükseltmeyi yapmıştı.
    Nc si olup farklı geliştirme yapmış arkadaşlar fikir ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim bu %2lik sorunu çòzersem Nc ile çok uzun yıllar geçiririm garanti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Belki vizkozitesi daha farklı bir amortisör yağıyla sorununuzu çözebilirsiniz. Bir araştırmak gerek.
    iskampavya, espresso ve ersinylmzi bunu beğendiler.

  3. #3
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki vizkozitesi daha farklı bir amortisör yağıyla sorununuzu çözebilirsiniz. Bir araştırmak gerek.
    Mt07'de Hyperpro yay sete geçmeden önce spacer boyu, hava boşluğu ve ve farklı vizkosite ile değişiklik yapmıştım ve mt07 deki öne dalma sorunu gitmişti ama yeterli gelmemişti. Nc de dalma yok ama bu sekilde bir nebze önce ler yumuşatılabilir.. denenebilir Kaan hocam
    tommygun bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Selamlar, benim yaptığım yükseltme çok toparlamıştı. Arka amortisör çok kötüydü, bozuk yolda resmen dayak atıyordu, tamamen yenisi ile değiştirmiştim. Mutlaka faydası olur ama yine de bu motosiklet asfalt motosikleti onu kabul etmek lazım.

    Motoru sevdiysen ve birkaç sene kullanacak isen ağırlığına uygun yaylar ile ve mutlaka arka amortisörü komple değiştirerek öneririm. Ne kadar değiştiğine inanamayacaksın.

    Ama amortisörler yumuşamayacaktır, tam tersi sertleşecektir. NC'nin sorunu amortisörlerin çok yumuşak olması ve arkada hemen hemen hiç dampening olmaması. (Öndeki de yetersiz...) Senin asıl sorunun sertlik yumuşaklık değildir büyük ihtimalle, dampening eksikliğidir.
    iskampavya, zihnigonen ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, benim yaptığım yükseltme çok toparlamıştı. Arka amortisör çok kötüydü, bozuk yolda resmen dayak atıyordu, tamamen yenisi ile değiştirmiştim. Mutlaka faydası olur ama yine de bu motosiklet asfalt motosikleti onu kabul etmek lazım.

    Motoru sevdiysen ve birkaç sene kullanacak isen ağırlığına uygun yaylar ile ve mutlaka arka amortisörü komple değiştirerek öneririm. Ne kadar değiştiğine inanamayacaksın.

    Ama amortisörler yumuşamayacaktır, tam tersi sertleşecektir. NC'nin sorunu amortisörlerin çok yumuşak olması ve arkada hemen hemen hiç dampening olmaması. (Öndeki de yetersiz...) Senin asıl sorunun sertlik yumuşaklık değildir büyük ihtimalle, dampening eksikliğidir.
    Evet çok haklısınız dampening eksikliği hat safhada, yol hafif bile bozuk olsa pinpon topu gibi gidiyor yolda.. Peki size bir soru daha, şuan hyperpro set 25/26 bin civarında. Bu parayı vermeye değecek bir fark gördünüz mü siz yükseltmeyi yaptığınızda?
    zihnigonen bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet çok haklısınız dampening eksikliği hat safhada, yol hafif bile bozuk olsa pinpon topu gibi gidiyor yolda.. Peki size bir soru daha, şuan hyperpro set 25/26 bin civarında. Bu parayı vermeye değecek bir fark gördünüz mü siz yükseltmeyi yaptığınızda?
    Ben aldığımda takması ile birlikte 700-750€ gibi bir maliyeti olmuştu. Bence değer. Ama şu çok önemli: Motoru en az 3-4 yıl tutmayı planlamıyorsanız hiç girmeyin o yola.
    iskampavya, zihnigonen, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben aldığımda takması ile birlikte 700-750€ gibi bir maliyeti olmuştu. Bence değer. Ama şu çok önemli: Motoru en az 3-4 yıl tutmayı planlamıyorsanız hiç girmeyin o yola.
    Anladım, teşekkürler bilgiler için
    zihnigonen bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım, teşekkürler bilgiler için
    Hyperpro set (ön yaylar, arka komple amortisör) sipariş edecekseniz mutlaka ekipmanlı ve yüklü (ek demirler, çantalar vs. ile) ağırlığınızı bildirmeniz lazım. (Sipariş geçilirken bu bilgi lazım ki ona göre yay seti ayarlıyorlar...) Örnek siz sivil giyimli(!) 90kg'sınız, ekipmanlı olarak 96kg kabul edelim, bir de buna aksesuar olarak takılan koruma ve çanta demirleri + ort. / çoğunlukla ne kadar yükle gezeceğinizi de ekleyin. Diyelim demirler 6kg, bir 6kg da arka çanta + bilgisayar çantası için olacak. Bu durumda 90 + 6 + 6 + 6 = 108kg bildirmek lazım. (Çok hassas değil ama kabaca motorun ort. / çoğunlukla ne kadar yüklü olduğunu bildirmek gerekiyor...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:15 ----------

    Şu iki sayfada kullanıcı yorumları var:


    https://www.planet-knox.com/honda-nc750x-review/
    "... More significantly deficient, to me at least, is the suspension. I’d done around 18,000 miles in total on both bikes before I decided to finally do anything about it, but after clocking that mileage, at last I got around to improving things. For too long I’d moaned about the sloppy wheel control of the forks and shock over bumps. It led to skipping and wallowing, and more often than I’d like, bottoming out whenever a lot was asked of either end. The solution came in the shape of an expensive multi-adjustable shock (£647) and fork spring kit (£127) from Hyperpro. The difference in the way the Honda now rides is utterly remarkable, with its vastly superior action making the tyres, brakes and even the engine perform more effectively. No longer do the forks or shock ‘crash’ over bumps, making the ride quality far better. And as they help the NC to stay on line when cornering harder over rougher surfaces, they improve the bike’s safety appreciably too. I doubt a typical owner might want to spend quite as much, but Hyperpro also offer a cheaper spec shock (£430) and rear spring only (£91) which are also claimed to improve things markedly. ..."

    https://www.performanceparts-ltd.com...ustomer-review
    "...In January 2022 I purchased a new Honda NC750X DCT. After 8 months and 3000+ miles of leisure riding I loved every bit of the bike apart from the suspension which was harsh at the front and vague at the rear. I then happened to watch a YouTube video review of the bike by respected journalist Chris Moss who spoke very highly of the improvements to the ride achieved by fitting HyperPro suspension to it. ... In January 2022 I purchased a new Honda NC750X DCT. After 8 months and 3000+ miles of leisure riding I loved every bit of the bike apart from the suspension which was harsh at the front and vague at the rear. I then happened to watch a YouTube video review of the bike by respected journalist Chris Moss who spoke very highly of the improvements to the ride achieved by fitting HyperPro suspension to it. ... Having finished the installation I completed the first 50 test miles with the new Hyperpro suspension and was very pleased that my initial impression was of a great all-round improvement. I felt the jarring from the forks had greatly reduced, there was less fork dive under braking and the bike was holding a flatter more stable stance in the corners, the overall ride felt firmer and smoother. I experimented a little further with rear pre-load and damping to get the best balance with the non-adjustable front end for my weight and riding style and it now feels like the bike has some proper suspension on it. In summary I seem to have achieved a bigger overall improvement than I had hoped for. I have certainly enjoyed doing the work and learning along the way. I have now ridden close to 2000 miles with the HyperPro suspension upgrade and hope to do a comparison test with a friend and his stock suspension bike soon. ..."

    Özet: Kullanıp da memnun kalmayan yok. (Orijinal hali o kadar kötü ki, insanların böyle memnun kalması çok normal...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------

    Bu arada bu ilk amcanın NC ile ilgili bir videosu var, bence çok güzel anlatıyor NC'yi, dil sorunu olmayanlar için bırakıyorum aşağıya:

    https://www.youtube.com/watch?v=ZlXdCRr-gps


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

    @iskampavya, videonun 05:49 kısmında oldukça bozuk bir taşra yolunda saatte yaklaşık 70-80km hızla sürüş yapılan bir sekans var. (Ayrıca videonun bir yerlerinde süspansiyondan da bahsediyor.)
    tommygun, iskampavya, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Günaydın @Cyan hocam,vakit ayırıp uzun uzun bilgilendirdiğiniz için teşekkürler, yorumları ve videoyu inceleyeceğim. Büyük ihtimalle bu seti sipariş edeceğim görünüyor. Tekrar teşekkür ederim.
    Cyan bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın @Cyan hocam,vakit ayırıp uzun uzun bilgilendirdiğiniz için teşekkürler, yorumları ve videoyu inceleyeceğim. Büyük ihtimalle bu seti sipariş edeceğim görünüyor. Tekrar teşekkür ederim.
    Motoru tutmak istiyorsan bu güncellemeyi kesinlikle yapmalısın. Pişman olmayacağına %100 eminim; ben aldığımda sanki yeni bir motora sahip oldum gibi hissetmiştim. Şimdiden hayırlısı olsun, güle güle kullan.

    Bu arada süspansiyondan bahsettiği kısım tam 11:02'de başlıyor. "Taktıktan sonra farkı daha ilk 100m'de belirgin olarak hissettim." diyor eleman. (Bu arada amca güzel viraj dönüyor NC ile. Amca çok tecrübeli ama amortisör güncellemesi insana gerçekten de güven veriyor, benim de kullanışım değişmişti güncellemeden sonra...)
    tommygun ve iskampavya bunu beğendiler.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru tutmak istiyorsan bu güncellemeyi kesinlikle yapmalısın. Pişman olmayacağına %100 eminim; ben aldığımda sanki yeni bir motora sahip oldum gibi hissetmiştim. Şimdiden hayırlısı olsun, güle güle kullan.

    Bu arada süspansiyondan bahsettiği kısım tam 11:02'de başlıyor. "Taktıktan sonra farkı daha ilk 100m'de belirgin olarak hissettim." diyor eleman. (Bu arada amca güzel viraj dönüyor NC ile. Amca çok tecrübeli ama amortisör güncellemesi insana gerçekten de güven veriyor, benim de kullanışım değişmişti güncellemeden sonra...)
    Yıllardır alışmışız "Nee-Ceee yedi yüz elli iks" diye telaffuz etmeye, videodaki amca "En si sevın fifti eks" dediğinde bir garipsedim.
    iskampavya, espresso, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru tutmak istiyorsan bu güncellemeyi kesinlikle yapmalısın. Pişman olmayacağına %100 eminim; ben aldığımda sanki yeni bir motora sahip oldum gibi hissetmiştim. Şimdiden hayırlısı olsun, güle güle kullan.

    Bu arada süspansiyondan bahsettiği kısım tam 11:02'de başlıyor. "Taktıktan sonra farkı daha ilk 100m'de belirgin olarak hissettim." diyor eleman. (Bu arada amca güzel viraj dönüyor NC ile. Amca çok tecrübeli ama amortisör güncellemesi insana gerçekten de güven veriyor, benim de kullanışım değişmişti güncellemeden sonra...)
    Anladığım kadarıyla siz yurtdışından istediniz? Ben geçen sefer Eyüp bey'den almıştım, yurtdışı alış verişlerine getirilen sınırın altında mı kalıyor üstüne mi çıkıyor bakayım.uzun zamandır yurtdışından birşey almadım Sonra gümrük müşaviri vs golü yemeyelim.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla siz yurtdışından istediniz? Ben geçen sefer Eyüp bey'den almıştım, yurtdışı alış verişlerine getirilen sınırın altında mı kalıyor üstüne mi çıkıyor bakayım.uzun zamandır yurtdışından birşey almadım Sonra gümrük müşaviri vs golü yemeyelim.
    Ben o zamanlar (2017) yurt içi temsilcisinin yönlendirmesi ile (temsilcinin bilgilerini direkt Hyperpro'dan almıştım...) İzmir'deki Burak21'den sipariş geçmiştim. Her şeyi onlar (üstelik herhangi bir peşinat bile talep etmeden) halletmişlerdi, ödemeyi mal Türkiye'ye geldikten ve gümrük işlemleri bittikten sonra, henüz İzmir'den İstanbul'a kargolanmadan önce yapmıştım. Hyperpro sitesindeki Hollanda KDV'li tutardan yaklaşık bir 80-90 Euro daha pahalıya gelmişti. Eyüp Usta'dan da sipariş geçebilirsiniz; Eyüp Usta biraz daha pahalı olabilir, montaj işçiliği de biraz pahalı oluyor ama amortisör konusunda çok iyiler. Fark aşırı olmayacak ise o yoldan gitmek daha mantıklı olur, kafa da rahat eder. Opsiyonları siz değerlendireceksiniz artık.
    iskampavya, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben o zamanlar (2017) yurt içi temsilcisinin yönlendirmesi ile (temsilcinin bilgilerini direkt Hyperpro'dan almıştım...) İzmir'deki Burak21'den sipariş geçmiştim. Her şeyi onlar (üstelik herhangi bir peşinat bile talep etmeden) halletmişlerdi, ödemeyi mal Türkiye'ye geldikten ve gümrük işlemleri bittikten sonra, henüz İzmir'den İstanbul'a kargolanmadan önce yapmıştım. Hyperpro sitesindeki Hollanda KDV'li tutardan yaklaşık bir 80-90 Euro daha pahalıya gelmişti. Eyüp Usta'dan da sipariş geçebilirsiniz; Eyüp Usta biraz daha pahalı olabilir, montaj işçiliği de biraz pahalı oluyor ama amortisör konusunda çok iyiler. Fark aşırı olmayacak ise o yoldan gitmek daha mantıklı olur, kafa da rahat eder. Opsiyonları siz değerlendireceksiniz artık.
    Anladım, tamamdır çok teşekkür ederim bilgiler ve yardımlarınız için

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım, tamamdır çok teşekkür ederim bilgiler ve yardımlarınız için
    Sonrasında bir müddet test edip izlenimlerinizi yazarsanız çok makbule geçer; buradaki diğer arkadaşlara da faydası olur.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonrasında bir müddet test edip izlenimlerinizi yazarsanız çok makbule geçer; buradaki diğer arkadaşlara da faydası olur.
    Eyüp bey'i aradım elindeki iş bitince konuşacağız tekrar. Alacağım herhalde öyle görünüyor. Değişim sonrası yazarım tabiki.
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzerindeki amartisörlere çokta laf etmek istemiyorum çünkü japan müh amcalar belki de sadece düzgün yollar için tasarladı bu amortisörleri keza güzel asvaltlı yollarda süper mutlu mesut sürüyorsunuz motoru.
    Üzerindeki amortisörlere çok rahat laf edebilirsiniz. Dümdüz yolda zaten amortisöre gerek olmaz. Amortisör yoldaki düzensizliğe motosikletin uyum sağlama yeteneğidir.

    Orta seviye motosikletlerde malesef en zayıf halka amortisörler. Tahminim yakışıklı LED farlar ya da muadillerinden yüksek beygir gücü gibi alma kararı esnasında çok etkili değil. Bu yüzden de çoğunlukla orta sınıf motosikletin amortisörü cacık malesef. Maliyeti düşürmek istediklerinde ilk başlarda gelen maddelerden muhtemelen.

    Hatta CB1000R gibi sözde Honda'nın zamanında ürettiği en iyi naked'ın bile amortisörleri cacıktı. Ya motosikleti değiştirecektim, ya da amortisörleri. ABS bile olmadığı için motosikleti değiştirdim. Ancak forumlarda yazanlar Cyan'ın yazdıklarının aynısı. Yeni süspansiyonla motosikletin tüm karakterinin değişip ciddi güzel hale geldiğini yazmış tüm tecrübe edenler.
    iskampavya bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Ancak forumlarda yazanlar Cyan'ın yazdıklarının aynısı. Yeni süspansiyonla motosikletin tüm karakterinin değişip ciddi güzel hale geldiğini yazmış tüm tecrübe edenler.
    NC'nin hedef kitlesi %90 oranda amortisörden hiçbir şey anlamayacak kullanıcılar olduğu için öyle bir şey yapmış uyanık Japonlar. Aynı şey benzer segmentte yer alan MT-07 ve Tracer için de geçerliydi. Tracer amortisörlerini 2023'te epeyi elden geçirdiler (öne preload ayarı kondu sanırım, iç tarafta ne oldu bilmiyorum...) ama büyük ihtimalle göz boyama şeysidir; o motorlara hak ettikleri amortisörleri koymuyorlar maalesef. Neyse ki (para harcamayı gerektirse bile) çözümü olan bir problem.
    tommygun, espresso ve iskampavya bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyüp bey'i aradım elindeki iş bitince konuşacağız tekrar. Alacağım herhalde öyle görünüyor. Değişim sonrası yazarım tabiki.
    merhaba,

    eyüp bey dediğiniz kimdir hocam. nc750x sahibi olarak amortisör yükseltme işini ben de düşünebilirim.

  20. #20
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,

    eyüp bey dediğiniz kimdir hocam. nc750x sahibi olarak amortisör yükseltme işini ben de düşünebilirim.
    Motoface Eyüp bey, Google yazın çıkar
    freasy ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)