Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor Kompresyon Değeri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Arkadaşlar 2014 cbr 125 için motor kompresyon değerini öğrenmek istiyorum ama araştırmalarım sonucunda pek bir bilgiye ulaşamadım sadece 195 psi gibi bir değer okudum yabancı bir kaynaktan , bu değer doğrumudur yanlışmıdır yardımınızı bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Servis kitabında da 13 bar gibi bir değer yazıyordu. Yani 195 psi'a falan tekabül ediyor buda.

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis kitabında da 13 bar gibi bir değer yazıyordu. Yani 195 psi'a falan tekabül ediyor buda.
    Şu anda motorda saçma bir çekiş kaybı var 5 ile 100 km hızla çıktığım yokuşu 3e düşürüyor hava filtresini servisten alıp değiştirdim biraz artış oldu yokuş aşağı canı isterse 110 canı isterse 130-140 bakalım cumartesi servise götürüp test yaptıracağım önceden bilgim olsun diye sormuştum.Cevabın için çok teşekkür ederim.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Motorda kompresyon yoksa ya motor bitmiştir yada subaplardan kaçırıyordur. Senin sorunun içinse en son bakmak gereken yerler bunlar, bujiler, ateşleme, benzin vs. Önce bunlara bakmak lazım.

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Debriyajda olabilir. Test için; son viteste, hızlı giderken devir/hız ilişkisine bakın.

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajda olabilir. Test için; son viteste, hızlı giderken devir/hız ilişkisine bakın.
    Debriyaj kaçırmıyor ona çok dikkat ettim diğer cbr 125 ler ile kıyasladım devir/hız olayını sıkıntı yok, balatalarıda zaten serviste değiştirttim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:12 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda kompresyon yoksa ya motor bitmiştir yada subaplardan kaçırıyordur. Senin sorunun içinse en son bakmak gereken yerler bunlar, bujiler, ateşleme, benzin vs. Önce bunlara bakmak lazım.
    Yağdan egzos kokusu geliyor gibi ama egzos sübabının kaçırdığından süpheleniyorum veya hiç sıkıntı yok benzin pompasının filtresine pislik doldu gitmiyor, buji filan yeni daha 5000 km oldu değiştireli

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj kaçırmıyor ona çok dikkat ettim diğer cbr 125 ler ile kıyasladım devir/hız olayını sıkıntı yok, balatalarıda zaten serviste değiştirttim
    ..................
    Başka bir CBR'dan kontrol etmene gerek yok. Sürüş sırasında, devir yükselip hız yükselmiyorsa debriyaj problemidir.
    levend84 bunu beğendi.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Motorun km si ne kadar?

    Ayak marşi olsa,kompresyon kaçağı bir nebze anlaşılabilir.ama cbr´da ayak marşı yok,

    Alternatif sol blok stator tarafindaki supap ayar içinde kullanilan somunu kisa kol ve lokma(17 olabilir) takimi ile cevirerek gelen sesten(vakum)kismen anlasilabilir(motor ılık olacak,ne cok sicak ne soguk)

    Motor cok sicak olursa yontem yaniltir
    Tam soguk olursa yine yaniltir.
    Ilık olacak silindir blogu el yakmayacak derece.
    Lokma kolu dönerken vakumda kolu zorlayacak Ü.Ö.N silindir üst ölü noktaya çikarken)

    Ek bilgi:Supap ayari için motor tam soğuk olacak,ustteki yöntem ile kariştirmayalim,

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun km si ne kadar?

    Ayak marşi olsa,kompresyon kaçağı bir nebze anlaşılabilir.ama cbr´da ayak marşı yok,

    Alternatif sol blok stator tarafindaki supap ayar içinde kullanilan somunu kisa kol ve lokma(17 olabilir) takimi ile cevirerek gelen sesten(vakum)kismen anlasilabilir(motor ılık olacak,ne cok sicak ne soguk)

    Motor cok sicak olursa yontem yaniltir
    Tam soguk olursa yine yaniltir.
    Ilık olacak silindir blogu el yakmayacak derece.
    Lokma kolu dönerken vakumda kolu zorlayacak Ü.Ö.N silindir üst ölü noktaya çikarken)

    Ek bilgi:Supap ayari için motor tam soğuk olacak,ustteki yöntem ile kariştirmayalim,
    motor 27300 de zaten cumartesi günü servise götüreceğim kuru test sorunsuz çıkar umarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor 27300 de zaten cumartesi günü servise götüreceğim kuru test sorunsuz çıkar umarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
    Rica ederim,maksat işiniz gorulsun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)