Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Brixton BX 125 Retro Motosiklet

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    13 Kasım 2017
    Motosikleti
    Crf Rally
    Bari su başlığa motor kekolari yorum yapmasın..Şimdi baslarlar işletme maliyeti neden ingiliz bayrağı yok bilmem ne çakması vs vs....


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Alıntı Scrambler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba.
    Öncelikle herkesin bayramını kutlarım.
    İnceleme yazısı yazacağımı belirtmiştim. Üzerinden biraz zaman geçti, farkındayım. Elimde olmayan sebeplerle bu iş biraz gecikti, kusura bakmayın.
    Nisan ayı ortalarında bayiden teslim aldım motoru. Motosiklet küçüklüğümden beri içimde hep bir tutkuydu. Artık zamanı geldi dedim ve bu aleti internette görüp beğendim. Bayiye gidip hemen sipariş verdim ve motorum geldi. Yaşım 30 bu arada.
    Neden bu motoru tercih ettim konusuna gelince. Aslında içimde hep bir tutku olarak cruiser makinalar vardı. Fakat piyasada çin modelleri dışında başlangıç için sıfır bir makina bulamadım. İkinci ele de gönlüm el vermedi. Alternatif yok gibiydi. Hem başlangıç için commuter tarzı daha uygundu derken aldım gitti.

    Bx125X modelini tercih ettim. Bunun dışında daha klasik olan versiyonu ve Cafe racer olan versiyonu mevcut.
    Dış görünüş açısından alet ben burdayım diyor. Her durduğunuz yerde meraklı gözler sizi izliyor. Soran eden çok oluyor. Çoğu 125cc olduğuna inanmıyor. Biliyorsunuz bu scrambler tarz aletler daha çok sonradan başka bir modelden evrilerek elde ediliyor. Bunun hazır olarak gelmesi avantaj. Usta bul, malzeme bul vs. Günümüz Türkiye’sinde zor işler.
    Neyse konumuza dönelim. Alette tasarım açısından bir eksiklik bana göre yok, her şey yerli yerinde ve sade. Şu fazlalık olmuş diyebileceğiniz bir şey yok.

    Motoru ve şanzımanı güven veriyor aletin. Sağlamlık açısından gerçekten hissiyatı çok iyi. İş güce geldiği zaman tabii ki can sıkabildiği durumlar olabilir. Kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Ben şehir içi kısa mesafede işe git gel, hafta sonları arada asfalt taş toprak gezerim şeklinde düşündüğüm için gücü bana ideal geliyor.
    Motorda titreşim var fakat çok az. Peglerde hiç yok denilebilir. Gidonda çok az ,en çok selede ve depoyu kavradığınız pedlerin oralarda biraz var. O da 85ten sonra başlıyor. Tek silindir/125cc gayet normal.
    Vites geçişleri çok güzel. Tık tık geçiyor hiç sorun yok. Boşu bulmak çok basit, sorun yaşatmıyor.

    Yakıt tüketimi harika! Çok kasmadan sakin kullanılırsa 2.5 litre civarında tüketimi var.
    Selesi çok konforlu değil, jelle vs desteklenebilir. Ben seleyi çıkarıp takviye yapmayı planlıyorum.

    Amortisörler yumuşak ve konforlu. Lastikler dişli olduğu için çukurlarda falan rahat ediyorsunuz. Yaşadığınız şehrin yolları bozuksa bu tarz lastikler biçilmiş kaftan.(Tekirdağ’da yaşıyorum, ara sokakları bilen bilir) Onum dışında ıslak zeminde lastikler hiç güven vermiyor. Ön fren anında kitliyor. Cbs olduğu için arkayı da okşayarak sıkmak lazım kaygan zeminlerde. Onun dışında asfaltta sıkıntı yok. Kaliteli bir lastikle frenler gerçekten çok iyi iş yapabilir, o hissi veriyor. Fakat sorun şu ki orijinal ebatlarında dişli lastik piyasada yok, ya da ben bulamadım. Yada dişliden vazgeçip normal bir lastik takacaksınız. O zaman da aletin ruhu kayboluyor.
    Elektrik/elektronik aksamı sorunsuz. Zaten pek bir şey yok far sinyal stop ve küçücük gösterge dışında

    Alet avusturya menşeili Ksr şirketi tarafından çinde üretiliyor. Fakat aklınıza kalite açısından kuşku düşürebilir. Şunu söyleyebilirim vidaları falan hiç gevşemedi montaj kusuru falan hiç yok alette.

    Gelelim en sıkıntılı konuya: Servis ve yedek parça.
    Peugeot vs Tvs servislerinden faydalanabiliyorsunuz ki aynı firma getiriyor aleti. Servislerin motordan haberi yok. Haberi olmamasını da geçtim yedek parça yok. Yanlış duymadınız YOK. Motoru bir kez sola yatırdım önüme kıran bir şerefsiz yüzünden. Debriyaj maneti kırıldı, elcik yırtıldı, ayna çizildi ve arka basamak çizildi. Maneti başka markadan uydurdular. Dedim sadece elciği değiştireyim. Mayıs ayından beri elcik bekliyoruz. Umudum kalmadı zaten. Demek ki daha büyük bir kaza geçirsek/arıza yaşasak parça falan yok, unutun. Bu büyük bir sıkıntı. Belki İstanbul’da falan durum farklıdır, bilemiyorum.

    Bunların dışında alet kıvrak, şık, ölçülü bir motor. Başlangıç için ideal. 13500e aldım motoru. Şu an 15500 civarında olması lazım. Şimdi 125lik alete bu para verilir mi diyebilirsiniz. Alternatifi yok maslesef. Rks’nin bir Cafe modeli var. Küçümsemek için söylemiyorum fakat işçilik vs Brixton’a göre kötü. Fiyatına göre herşey.

    Kask olarak Caberg Ghost kullanıyorum, müthiş tamamlıyor motoru.
    Birkaç fotoğraf ekliyorum aşağıya. İlk 1100 km’lik deneyimlerim bunlar. Sormak istediklerini ayrıca sorabilirsiniz.
    İyi forumlar.


    https://img0.imguh.com/2019/08/13/30...53a650d.md.jpg
    https://img0.imguh.com/2019/08/13/DE...a556d0d.md.jpg
    https://img0.imguh.com/2019/08/13/A4...9fa2b6e.md.jpg
    https://img0.imguh.com/2019/08/13/69...fd16670.md.jpg
    https://img0.imguh.com/2019/08/13/10...ed1a801.md.jpg
    https://img0.imguh.com/2019/08/13/40...84fbd98.md.jpg
    Hocam merhabalar, ben de aynısının yeşilini kullanıyorum 3.000 km civarıdır ve debriyaj maneti sorunu bende de mevcut. acaba hangi marka modelinkini uydurdunuz?

  3. #43

    Üyelik
    24 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman UH 200
    Merhaba,

    8 gündür bende bu makineye sahibim, Hatta alırken birçok problem yaşadım firma illa fuarda sergilemek istedi ben olmaz hemen istiyorum dedim ancak bu savaşı onlar kazandı ve sergiledi
    İlk 500 km yorumlarım şu şekilde, 125 cc olmasına rağmen çok hacimli ve büyük görünüyor. 190 ve 90 kg ağırlığındayım ancak çok sırıtmıyorum. Gündüz ledleri çok şık duruyor. Rodaj bakımı öncesi 100 km'de 2.6 lt yakıt tüketti. konforu çok iyi hiç yormuyor. 80-90 km arası ideal hızı, zorlarsanız 110-115 yapabilirsiniz ancak titreşim ve devir çok üst seviyelerde oluyor. Malzeme kalitesi gerçekten güzel özellikle kombine fren sistemi çok başarılı.

    Kötü yanları var mı var. Tem - E-5 gibi yollarda daha yüksek güç arıyorsunuz. Mağdur etmiyor ama zorunluluktan mağdur etmiyor. Üzerindeki lastikler kuru zeminde iyi ancak ıslakta kelle koltukta diyebilirim. Servis konusunda İstanbul'da sıkıntı yaşamazsınız ancak diğer şehirlerde motoru çok bilen yoktur diye düşünüyorum.
    Farklı soruları olan varsa seve seve cevaplarım.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)