Arkadaşlar merhaba
Motor hafif eğimli yolda 1.viteste yükte stop etmiş ayaklik açık konumda duruyorken. Yani park etmiş vaziyette dururken üzerine oturmanın egzantirik zinciri gibi yerlere yük verdiğini duymuştum. Sakıncalı bir durum mudur sizce ?
Arkadaşlar merhaba
Motor hafif eğimli yolda 1.viteste yükte stop etmiş ayaklik açık konumda duruyorken. Yani park etmiş vaziyette dururken üzerine oturmanın egzantirik zinciri gibi yerlere yük verdiğini duymuştum. Sakıncalı bir durum mudur sizce ?
Belki yük verdiği doğrudur fakat yük siz gazı aniden açtığınızda da oluşur. Zarar vereceğini sanmıyorum.
Biraz yüksek motor kullanan herkes bunu zorunlu olarak yapar.
Yani genellikle her zaman (yüklü vs de olsa) yan ayak açıkken sol pege basarak bineriz.
Bir zararı olmaz, zaten alternatifi de yoktur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Birşey olmaz. Motor üstünde sırtım topcasede ayaklarım gidonda saatlerce kitap okuduğum oldu.
2. el motosiklet alırken bu titizlikteki insanlarla karşılaşmak isterim açıkçası. amin
10 yıl önce seyhan 150'm vardı. Çin motosikleti işte.
Dersane gittiğimde dışarıda orta ayaklığa bırakıyordum hep.
Her tenefüste sigara içmeye çıktığımızda, biri oturuyordu motosikletin üstüne, ya ben, ya arkadaşlarımdan birisi.
Sonradan farkettim ki, eskiden tekerlerden biri havaya kalkarken, artık kalkmıyordu iki tekerde yere basıyordu, orta ayaklığa alınca.
Orta ayaklık yamulmuştu benim. He yine her türlü iş gördü yani. Başıma iş te açmadı.
Yan ayaklıkta sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ağırlığın büyük çoğunluğu tekerlere gidecek zaten.
Üzerine oturma işi her zaman için sakıncalıdır.
ya dolar olmuş 4.92
Yakında hepimiz ayaklıkta duran motosiklete oturacağız :D
Bu gidişle öyle olacak gibi gözüküyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------
Eğer motosiklet üzerinde dengeli oturuluyorsa bir sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü yük ayaklığa değil tekerleğe biniyor.
Şimdi konuyu neden açtım ou yazayım
Daha önce uzun yillar otomatik zirhli araçlar kullandım. Şanzıman konusu önemli benm için. Ve bu araclarin egzantrikleri zincirli idi. Büyük rampalarda viteste bırakıldığında tekrar çalışıp hareket ederken vitesi P konumundan D konumuna aldığında vurma yapar eğer yük şanzımanda kalmış ise. O yüzden P konumuna almadan önce el freni çekilip ayak freni bırakılır ise yük balatada kalır. Vites geçişlerinde problem olmaz. Dedim aynısı motor içinde geçerli ise üzerine oturmayacagim.
Motorum gsxr600k9
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)