Arkadaşlar 2014 cbr 125 için motor kompresyon değerini öğrenmek istiyorum ama araştırmalarım sonucunda pek bir bilgiye ulaşamadım sadece 195 psi gibi bir değer okudum yabancı bir kaynaktan , bu değer doğrumudur yanlışmıdır yardımınızı bekliyorum
Arkadaşlar 2014 cbr 125 için motor kompresyon değerini öğrenmek istiyorum ama araştırmalarım sonucunda pek bir bilgiye ulaşamadım sadece 195 psi gibi bir değer okudum yabancı bir kaynaktan , bu değer doğrumudur yanlışmıdır yardımınızı bekliyorum
Servis kitabında da 13 bar gibi bir değer yazıyordu. Yani 195 psi'a falan tekabül ediyor buda.
Şu anda motorda saçma bir çekiş kaybı var 5 ile 100 km hızla çıktığım yokuşu 3e düşürüyor hava filtresini servisten alıp değiştirdim biraz artış oldu yokuş aşağı canı isterse 110 canı isterse 130-140 bakalım cumartesi servise götürüp test yaptıracağım önceden bilgim olsun diye sormuştum.Cevabın için çok teşekkür ederim.
Motorda kompresyon yoksa ya motor bitmiştir yada subaplardan kaçırıyordur. Senin sorunun içinse en son bakmak gereken yerler bunlar, bujiler, ateşleme, benzin vs. Önce bunlara bakmak lazım.
Debriyajda olabilir. Test için; son viteste, hızlı giderken devir/hız ilişkisine bakın.
Debriyaj kaçırmıyor ona çok dikkat ettim diğer cbr 125 ler ile kıyasladım devir/hız olayını sıkıntı yok, balatalarıda zaten serviste değiştirttim
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:12 ----------
Yağdan egzos kokusu geliyor gibi ama egzos sübabının kaçırdığından süpheleniyorum veya hiç sıkıntı yok benzin pompasının filtresine pislik doldu gitmiyor, buji filan yeni daha 5000 km oldu değiştireli
Motorun km si ne kadar?
Ayak marşi olsa,kompresyon kaçağı bir nebze anlaşılabilir.ama cbr´da ayak marşı yok,
Alternatif sol blok stator tarafindaki supap ayar içinde kullanilan somunu kisa kol ve lokma(17 olabilir) takimi ile cevirerek gelen sesten(vakum)kismen anlasilabilir(motor ılık olacak,ne cok sicak ne soguk)
Motor cok sicak olursa yontem yaniltir
Tam soguk olursa yine yaniltir.
Ilık olacak silindir blogu el yakmayacak derece.
Lokma kolu dönerken vakumda kolu zorlayacak Ü.Ö.N silindir üst ölü noktaya çikarken)
Ek bilgi:Supap ayari için motor tam soğuk olacak,ustteki yöntem ile kariştirmayalim,
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)