Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2 zamanlı motorun avantajları ve dezavantajları.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    LilBrando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Henüz yok. ZüNDAPP düşünüyorum.
    Herkese merhaba. Başlangıç için almayı düşündüğüm (2.el) motorlar hep eski sovyet teknolojili 2 zamanlı motorlar ve kahretsin, en sevdiğim motosikletler de onlar. Tabii hiç kimsenin özellikle 2 zamanlı hastalığı olduğunu düşünmüyorum ama yapacak bir şey yok. Sorum, iki zamanlı motorun avantajları ve dezavantajları nelerdir? Zannetiğim kadarıyla pek de avantajı yok ama, nelerle uğraşırım (Platin ayarı ve yağlama), nelerle uğraşmam, hangi sorunları yaşarım?

    Teşekkürler/saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    2 zamanlı motorların pek fazla avantajı yoktur. 4 zamanlı motora göre daha fazla ısınırlar. Çevreyi daha çok kirletirler. Yağı yaktıkları için duman atarlar. Benzin yağ karışımını kendiniz yapacağınız için bu karışımda hatalar yapabilirsiniz ve bu motor performansını da etkileyebilir. Avantajı ise olası problemlerde daha az maliyetle sizi kurtarır 2 zamanlı motorlar yağlamayı 4 zamanlı kadar iyi yapamadığı için ömrü daha kısa olur. 2 zamanlı motor daha çanuk şişer.
    Genel olarak bana göre en büyük sıkıntı her benzinde depoya da yağ koyma sıkıntısı. Onun haricindeki sıkıntılar tolere edilebilecek sıkıntılardır.
    LilBrando bunu beğendi.

  3. #3
    Meto_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Şu an yok :)
    Valla benim özellikle 2 zamanlı hastalığım var da çok para gerektiren bir bölüm fikrimce O sivrisinek sesini sevenler de var, dumanını seveni de var, ani tepkilerini seveni de var (benim gibi) Yarış tipi olanları bilmem de kros tipi 2 zamanlılar acayip manyak oluyorlar Tırmanışı olsun kalkışı olsun 4 zamanlı kroslara göre çok daha güzel (Kendi sürüşlerime göre yorum yapıyorum belirteyim )
    Dikkat Mithat Çıkabilir

  4. #4
    LilBrando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Henüz yok. ZüNDAPP düşünüyorum.
    Alıntı Meto_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla benim özellikle 2 zamanlı hastalığım var da çok para gerektiren bir bölüm fikrimce O sivrisinek sesini sevenler de var, dumanını seveni de var, ani tepkilerini seveni de var (benim gibi) Yarış tipi olanları bilmem de kros tipi 2 zamanlılar acayip manyak oluyorlar Tırmanışı olsun kalkışı olsun 4 zamanlı kroslara göre çok daha güzel (Kendi sürüşlerime göre yorum yapıyorum belirteyim )
    Cahilce birşey söylemişim ya kusra kalmayın. 2 zamanlının özel kullanım alanlarını bilmiyordum kros gibi.
    kabus67 bunu beğendi.

  5. #5
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Hangi marka ve modelini almayı düşünüyorsunuz?
    Seri aletlerdir,lakin bujileri çok yağlanır,keyif işidir,gaz tepkileri serttir
    LilBrando bunu beğendi.

  6. #6
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    eski rus veya çekoslovak 2 zamanlı motorların avantajı sesi ve mis kokan dumanı
    kabus67 bunu beğendi.

  7. #7
    LilBrando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Henüz yok. ZüNDAPP düşünüyorum.
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi marka ve modelini almayı düşünüyorsunuz?
    Seri aletlerdir,lakin bujileri çok yağlanır,keyif işidir,gaz tepkileri serttir
    Babamı razı edemiyorum ama birkaç yıl içinde olacak birşey tabii bu, olursa Izhmash Planeta 5, MZ ETZ 251/301 veya JAWA 350 Twin Sport almak istiyorum. Kesinlikle akıl karı motorlar değiller ama bende akıllı bi herif değilim galiba :D
    kabus67, crxforever ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    01 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    2 zamanlı motorlar gayet güzel taş gibi aletlerdir.Uzun seneler 4 zaman diye birşey yoktu herkes de motora bindi.
    Arkadaşımda MZ 250 var geçen yaz Türkiye'nin bir çok yerine seyahat etti.
    İlgin varsa al uğraş bakım yap keyfine bak dostum.
    Arkadaşım o kadar motora baktığıda söylenemez bu arada.Mesela bu kış motor full dışarda bekledi bırandası bile yok :D
    kabus67 bunu beğendi.

  9. #9
    Yanagisawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul/ Bostancı
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC gitti Hayabusa Alma Arifesinde
    1992 senesinde ilk motorum Yamaha DT 200 dü Türkiyeye çok az sayıda 200 lük gelmişti hepsi 125 lik idi bende şansa Dt 200 motorumu birinden almıştım ve en keyif aldığım motorlarımdan biriydi.Yağ bçlümünün ayrıbir haznesi vardı oraya konuyordu motor karışımı kendi ayarlıyordu ve motor kullanımda acayip agresifti her gazda tepki veriyordu Power walf sistem diye bir özelliği vardı 6000 devirden sonra çıldırıyordu motor 1-2-3 teker yapıyordu çok hiç beklemediğim anda tekere kalktı motor tek eksisi ayaktan marşlı olmasıydı.Ben 2 zamanlı motorun hiçbir sorununu yaşamadım aksine çok keyifliydi bana sororsan 2 zamanlı motorların tek eksisi eklenen yağın nezaman biticeğinin belli olmamasıydı heran ikaz ışığı yanabiliyordu ve ben hep çantamda litrelik yağ ile geziyordum ve ayrıca kaliteli bir yağda dahada keyifli giderdi meret bariz yağ seçerdi����

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Egzoz sesi yeter beee mobiletimi özledim

  11. #11

    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial RX3
    Bizim var bir tane 77 model izh hala canavar gibi çalışıyor,yanında da kocaman bir sepet takılı,her babamı ziyarete gittiğimde çoluk çocuğu doldurup gezdiririm yağlı benzinin kokusunu doya doya içime çekerim,hele o sesi yok mu hiç bir motorun sesine benzemez,bizim tavuklar bile tanır o sesi, uzaktan o sesi duyunca doğru yola çıkıp tek sıra esas duruşa geçerler.
    crxforever bunu beğendi.

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Avantajları : Ucuz ; hafif ; aynı beygirdeki 4 zamanlıya göre %50 daha az yer kaplayan ; basit teknolojili ( supap,egzantrik yok); kolay ve ucuz tamir ; ani devirlenme mümkün dolayısıyla çok seri.
    Dezavantajları : 2 veya 3 katı daha fazla yakıt tüketimi ; yakıtın %2 si kadar yağ tüketimi ; az yağlama sebebiyle kısa ömür ; doğa düşmanı ; aşırı gürültülü ; soğukta çok zor çalıştırma.

  13. #13

    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Kokusu, rolantideki sesi, basit yapılı olmasıyla motordan orta derecede anlayan herkesin sıfırdan toplayabilecek olması, gaz açıldığı zaman daha pürüzsüz ivmelenmesi, eskiyi hatırlatması artıları.

    Eksileri yağ olayı, ısınması, fazlaca yakması, parça sorunu olabilmesi. Eski Vespayı özledim ne güzel gezerdim

  14. #14

    Üyelik
    13 Temmuz 2018
    100 cub mondial exculsive motora sahibim çekıs kalkısı cok güzel ama performans arttirmak istiyorum neler yapmam gerek

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Görkem02 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 cub mondial exculsive motora sahibim çekıs kalkısı cok güzel ama performans arttirmak istiyorum neler yapmam gerek
    konuyla alakası yok ki bunun �� 100 cc motordan çok beklentiniz olmasın
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  16. #16

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Zaman kavramına pek girmeyeyim ama 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılardan 2 kat daha fazla ateşleme yapar.

    Yani günümüz motorlarında piston en tepedeyken ateşleme olur piston aşağı iner, bir daha ki tepeye vardığında ise egzos gazını atar ve ateşleme olmadan silindir tekrar aşağı iner. Sonra sıkıştırma olur ve ateşleme olur. Silindir yukarıya bir dolu bir boş çalışır yani.

    Ama 2 zamanlıda silindir her tepeye çıkışta ateşleme olur. Onun içindir ki aynı cc de 2 zamanlı motor 4 zamanlısından daha fazla güç-tork üretir.

    Ancak yine yukarıda arkadaşların bahsettiği dezavantajlardan dolayı günümüzde pek kullanılmıyor. Hatta bunlarda kilometre göstergesi yerine saat göstergesi falan olur. Cross motosikletlerde yaygındır. Anlasan, bakabilsen ve bütçen de varsa güzel motorlardır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)