Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2018 V Strom 650 XT

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Selamlar herkese,

    43 yasindan sonra; motorsiklet bana uzak, tehlikeli, ne gerek var diyen bende motor meraki hasil oldu. 2 haftadir saatlerimi youtube'da incelemeler, nasil viraj alinirlar, ne nedir, nasil surulur, ekipman nasil yapilir, neler lazim vs derken Ciddi ciddi kendimi kaptirmis bulunmaktayim.

    2018 V Strom 650 XT almayi dusunuyorum. Amac bahar ve yaz aylarinda haftasonlari ve mumkun oldukca daha da uzun surebilecek sehir/ulke disi geziler yapabilmek. Motoru kisin ve sehir icinde kullanmayi dusunmuyorum.

    Once egitim, sonrasinda ehliyet ve akabinde motorsiklet alacagim haliyle. :-)

    Bu yaz mevsimini yakalayamayacagim icin motor almakta pek bir acelem yok. Camiayi da bilmiyorum. Sormak istediklerim, bugun ile 2019 mart arasinda ne zaman motorsiklet almak mantiklidir? Motor almanin ozel bir sezonu, mevsimi zamani var midir? Araba markalari gibi motorsiklet markalari da (ki benim durumumda Suzuki) kampanyalar vs duzenliyorlar mi yoksa isler motorsiklet piyasasinda farkli mi yuruyor.

    Her ne kadar motor ayni motor olsa da, alirken insan iliskileri alisveris yapilan yer tercihini cok etkiliyor. Istanbul basta olmak uzere ki Istanbul disi da olabilir, onerebileceginiz bayi(ler) ve onemlisi kisi(ler) var midir?

    Cevap yazan arkadaslara simdiden tesekkur ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosiklet sıfır alınacaksa yaz kış farketmeksizin ne kadar erken o kadar iyi denilebilir çünkü haftalar geçtikçe zamlanıyorlar malum. İlk motosikletiniz olacak ise DL 650 nin fazlaca ağır ve kuvvetli geleceğini düşünüyorum en azından ilk yazınızı daha hafif ve küçük cc bir motorla (örn. crf 250l gibi) geçirmenizi tavsiye ederim. Yeterli eğitimde alındıktan sonra ikinci sezonda dl 650 e geçmek çok daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum.

  3. #3

    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki V-Strrom 650
    Öncelikle kararınız hayırlı olsun. Ben de tam 1 sene önce 1 Temmuz’da 40 yaşında başladım. Keşke 20 sene önce başlasaydım diyorum kendime. 2013 Ocak’ta ehliyet aldım, motora ancak 4.5 sene sonra başlayabildim.

    Şöyle notlarım olacak size:

    * 4000 km Cbf-150, 3000 km MT-25 sonrası 2. el Tenere aldım. 3. binişte ışıklarda devirdim, omzumu kırdım, 8 haftada anca düzeldi. Kesinlikle V-Strom gibi 60 küsur beygir ve muhtemelen 200+ Kg makineyle başlamayın. Ben şimdi keşke MT-25 sonrası CRF-250 alsaydım diyorum. Motordan soğudum son 2 ayda 2 kere bindim sadece. Halbuki Mt-25 ile benim için işe gidip gelmek bir keyifken şimdi tedirginim ve hiç binesim gelmiyor.

    * Yaz mevsimini kim motosiklet sezonu diye uydurmuşsa halt etmiş. Ha tabii şortla terlikle, sadece kafaya kask takarsanız süper olur ama ben full ekipman giyiyorum ve şimdiye kadar terlemediğim kadar terliyorum. Eve varınca sanki elbiselerle havuza düşmüşüm gibi. Bütün kış kullandım. Kar ya da yağmur yoksa ve hava 7+ derece ise, bahar ya da kış aylarında binmek en güzeli. İçliğimi wind stoper’ımı giyiyorum, güzel güzel geziyorum.

    * Eğitim olarak Honda-1, Motto Akademi-Hakimiyet, Yamaha-2 aldım. Hepsini tavsiye ederim.

    * Motor almak için en iyi zaman (2. el alacaksanız tabii) insanların pek motor kullanmadığı, her gün yaptığım 75 km yolda kurye arkadaşlardan başka tek tük motorcu gördüğüm Kasım-Şubat arası zamanlar. Fuara kadar olan zaman. MT-25’i aldığım fiyatın %30’una bulamazdım, şimdi olsa aynı makineyi.

    Selamlar.
    KOBRA62 ve pea bunu beğendiler.

  4. #4
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    hocam 40 yaş sendromu her insanda farklı bir şekilde ortaya çıkıyor, benim neler yaptığımı ah bir bilseniz... neyse konuya gelecek olursak: yapmayın, etmeyin, 650 cc ile başlamayın. yine v storm olsun ama 250 cc olsun
    KOBRA62 bunu beğendi.

  5. #5
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    video izlemekle motor sürüşü öğrenilmez, eğitimle de bir yere kadar çünkü motoru deneyimi trafikte her tip hava koşulu ve yollarda kullanarakolur, her şey deneyim, 650'likle başlayabilirsiniz ama sizin yerinizde olsaydım kesinlikle 250'lik vstorm ile başlardım 1 sene dolu dolu kullanır en az 20bin km bir senede uzun yol dahil yapılır, sonra da geçerdim 650'ye, sıfır alacağınızı söylediniz, koca motoru alacaksınız en iyimser kazası devirmek olur ki masrafı ayrı can yakar, maddi sıkıntı olmaz derseniz de sadece ayağınızın üstüne bile düşürseniz kırıklar olasıdır, unutmayın bu motorun kuru ağırlığı 216 kg civarı dolu ise en az 240 kg gelecek, çantalar vs. yükler arttıkça siz düşünün, seçim sizin ama gerçekten motor da küçük cc'den başlarsanız ve sabırlı olursanız her zaman avantaj sizde olur, diğer durumda işi şansa bırakırsınız.
    KOBRA62 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Haziran 2017
    ilk motosikletim 850cc, geçen yıl ilk defa motosiklet üzerine 44 yaşımda çıktım, artık neredeyse 1 yıldır günlük kullanıyorum.. şu ilk motor yüksek hacimli olmaz saçmalıklarını kenara bırakmalısınız. bunun için tek yol var o da eğitimden geçiyor. eğitim, eğitim, sonra yine eğitim. Beceremiyorsanız veya kabiliyetiniz yoksa hayatınızı tehlikeye atmayın !

    Gerekli eğitimi aldıktan sonra, uygun ekipmanı kullanarak istediğiniz motosiklete binebilirsiniz. Ne gerek var eğitime derseniz, özellikle kasksız binerseniz, kaskı kafanız yerine kolunuza takarsanız .....vs vs vs vs......hayatınız kısalabilir maalesef....
    Wing750 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Alıntı hakohako adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kararınız hayırlı olsun. Ben de tam 1 sene önce 1 Temmuz’da 40 yaşında başladım. Keşke 20 sene önce başlasaydım diyorum kendime. 2013 Ocak’ta ehliyet aldım, motora ancak 4.5 sene sonra başlayabildim.

    Şöyle notlarım olacak size:

    * 4000 km Cbf-150, 3000 km MT-25 sonrası 2. el Tenere aldım. 3. binişte ışıklarda devirdim, omzumu kırdım, 8 haftada anca düzeldi. Kesinlikle V-Strom gibi 60 küsur beygir ve muhtemelen 200+ Kg makineyle başlamayın.

    Ben şimdi keşke MT-25 sonrası CRF-250 alsaydım diyorum. Motordan soğudum son 2 ayda 2 kere bindim sadece. Halbuki Mt-25 ile benim için işe gidip gelmek bir keyifken şimdi tedirginim ve hiç binesim gelmiyor.

    * Yaz mevsimini kim motosiklet sezonu diye uydurmuşsa halt etmiş. Ha tabii şortla terlikle, sadece kafaya kask takarsanız süper olur

    * Eğitim olarak Honda-1, Motto Akademi-Hakimiyet, Yamaha-2 aldım. Hepsini tavsiye ederim.

    * Motor almak için en iyi zaman (2. el alacaksanız tabii) insanların pek motor kullanmadığı, her gün yaptığım 75 km yolda kurye arkadaşlardan başka tek tük motorcu gördüğüm Kasım-Şubat arası zamanlar. Fuara kadar olan zaman. MT-25’i aldığım fiyatın %30’una bulamazdım, şimdi olsa aynı makineyi.

    Selamlar.
    Hep uzak durdum nedense motora; simdi ilginc bir sekilde merak ve heves var. Henuz bir motorun uzerine oturmadim, egitim almadim, teorik olarak baslamak istedigim makine V Strom ama teorinin acmazi pratikte ortaya cikacaktir, sonrasinda daha saglikli karar verebilecegimi dusunuyorum. Yasamis oldugunuz kaza icin cok uzuldum, isin fiziksel zarari bir tarafa ki 8 hafta gibi bir surede toparlamissiniz kendinizi, daha da onemlisi hevesiniz azalmis, tedirginliginiz artmis anlattiginiz uzere. Bunun toparlanmasi umarim kisa sure alir ve eskisi gibi zevkle binmeye devam edersiniz. Bu sekilde motor surenlere soyleyebilecegim bir husus yok, bu sabah ise gelirken vardi bir tanesi mesela. Kask yok, ceket yok, eldiven yok, t-shirt ustunde, sort altinda Halic koprusu ustunde bir sag bor sol gidiyordu, Allah yolunu her daim acik etsin, aksini dusunmek bile insani urpertiyor. Kesinlikle egitim alacagim, 25+ senedir araba kullaniyorum, temkinli kullanirim, araba belki bir noktaya kadar hatayi tolere edebiliyor lakin motor bu konuda acimasiz, en ufak dikkatsizligin neler ile sonucalanabilecegini hepimiz biliyoruz. Motor almak icin acelem yok, o butce hazir oldugu icin, gelebilecek olan zamlardan da cok fazla etkilenmem. Oncelikle su egitimlerden bir baslayalim, ehliyeti alalim, ardindan resim daha netlesir.

    Zaman ayirip yazdiginiz icin tesekkur ederim.


    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    video izlemekle motor sürüşü öğrenilmez, eğitimle de bir yere kadar çünkü motoru deneyimi trafikte her tip hava koşulu ve yollarda kullanarakolur, her şey deneyim, 650'likle başlayabilirsiniz ama sizin yerinizde olsaydım kesinlikle 250'lik vstorm ile başlardım 1 sene dolu dolu kullanır en az 20bin km bir senede uzun yol dahil yapılır, sonra da geçerdim 650'ye, sıfır alacağınızı söylediniz, koca motoru alacaksınız en iyimser kazası devirmek olur ki masrafı ayrı can yakar, maddi sıkıntı olmaz derseniz de sadece ayağınızın üstüne bile düşürseniz kırıklar olasıdır, unutmayın bu motorun kuru ağırlığı 216 kg civarı dolu ise en az 240 kg gelecek, çantalar vs. yükler arttıkça siz düşünün, seçim sizin ama gerçekten motor da küçük cc'den başlarsanız ve sabırlı olursanız her zaman avantaj sizde olur, diğer durumda işi şansa bırakırsınız.
    Elbette, bu konuda hem fikiriz. Oyle bir niyet ve amac ta yok zaten :-) Lakin nispeten sifirdan baslayacak benim gibi birinin ogrenecegi o kadar cok konu varki, izlenen videolarin da elbette nispi de olsa faydasi olacaktir. 43 yasina gelince isleri sansa birakmayi cok geride birakmis oluyorsunuz, en azindan ben de oyle. 240-250 kilo ciddi bir agirlik, su anda dedigim gibi teorik olarak baslamayi dusundugum makine V Strom, hele bir egitime baslayalim, bakalim gerisi ne getirecek.


    Alıntı olcaytuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk motosikletim 850cc, geçen yıl ilk defa motosiklet üzerine 44 yaşımda çıktım, artık neredeyse 1 yıldır günlük kullanıyorum.. şu ilk motor yüksek hacimli olmaz saçmalıklarını kenara bırakmalısınız.bunun için tek yol var o da eğitimden geçiyor. eğitim, eğitim, sonra yine eğitim. Beceremiyorsanız veya kabiliyetiniz yoksa hayatınızı tehlikeye atmayın ! Gerekli eğitimi aldıktan sonra, uygun ekipmanı kullanarak istediğiniz motosiklete binebilirsiniz. Ne gerek var eğitime derseniz, özellikle kasksız binerseniz, kaskı kafanız yerine kolunuza takarsanız .....vs vs vs vs......hayatınız kısalabilir maalesef....
    850 cc ile baslamak, 44 yasinda baslamak. Resim pek bir tanidik geliyor. Yuksek cc ile baslamayin diyen arkadaslar eminim ki tecrubelerini benim iyiligimi dusunerek paylastilar. Teorik olarak hafif kilo ve dusuk hacimli bir motor ile ogrenmeye baslamak, agir ve yuksek cc bir motorla baslamaktan daha kolay olsa gerek. Lakin sizin gibi orneklerde ve belki de daha yukcek cc ile baslanilan orneklerde mevcuttur.

    Egitimin onemine ulkemizde verilmedigi kadar onem veriyorum, tahminimce egitim alirken motorun uzerine binilen ilk zamanlarda da "evet ben bu isi yaparim" deyip egitimlere devam edilmesi yahut "yok bu is bana gore degil" deyip motor merakinin sonlandirilmasi durumuna gelinecektir. Devam edilmesi durumunda da, cc, model belirlenmesi daha kolay olacaktir.

    Zaman ayirip yazdiginiz icin tesekkur ederim.

  8. #8
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı milanodriver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar herkese,

    43 yasindan sonra; motorsiklet bana uzak, tehlikeli, ne gerek var diyen bende motor meraki hasil oldu. 2 haftadir saatlerimi youtube'da incelemeler, nasil viraj alinirlar, ne nedir, nasil surulur, ekipman nasil yapilir, neler lazim vs derken Ciddi ciddi kendimi kaptirmis bulunmaktayim.

    2018 V Strom 650 XT almayi dusunuyorum. Amac bahar ve yaz aylarinda haftasonlari ve mumkun oldukca daha da uzun surebilecek sehir/ulke disi geziler yapabilmek. Motoru kisin ve sehir icinde kullanmayi dusunmuyorum.

    Once egitim, sonrasinda ehliyet ve akabinde motorsiklet alacagim haliyle. :-)

    Bu yaz mevsimini yakalayamayacagim icin motor almakta pek bir acelem yok. Camiayi da bilmiyorum. Sormak istediklerim, bugun ile 2019 mart arasinda ne zaman motorsiklet almak mantiklidir? Motor almanin ozel bir sezonu, mevsimi zamani var midir? Araba markalari gibi motorsiklet markalari da (ki benim durumumda Suzuki) kampanyalar vs duzenliyorlar mi yoksa isler motorsiklet piyasasinda farkli mi yuruyor.

    Her ne kadar motor ayni motor olsa da, alirken insan iliskileri alisveris yapilan yer tercihini cok etkiliyor. Istanbul basta olmak uzere ki Istanbul disi da olabilir, onerebileceginiz bayi(ler) ve onemlisi kisi(ler) var midir?

    Cevap yazan arkadaslara simdiden tesekkur ederim.
    milanodriver bey hoşgeldiniz. Motosiklete başlamak istemeniz hepimiz için seviindirici fakat söylemiş olduğunuz motosiklet bir okadar korkutucu. Size bu motosikleti mutlaka bir motoisklet bayisi yönlendirmiştir diye düşünüyorum. Son yıllarda üst düzey ve geliri iyi olan kişiler çok büyük hacimli motosikletlerle motora başlayarak hem kendilerini hem sevdiklerini tehlikeye atıyor.

    150 125 cc gibi motosikletler size bisiklet gibi gelebilir. Fakat gülüp geçtiğiniz 125 cc bile inanılmaz bir kalkış gücüne sahip olup piyasadaki pek çok arabanın kafasına vurur. Durum böyleyken 650 gibi güçlü ve ağır bir motosiklet ciddi tecrübeler ve ciddi bir birikim ister. İmkansız mı hayır değil parayı verdikten sonra 1200 cc 1600 cc rahatça alınabiliyor. Fakat motosiklet araba gibi videolardan öğrenilebilecek bir alet değil. Hepsini geçtim motosikleti artçılı kullanacağınızı söylüyorsunuz. Yani okadar ağır motor birde artçının ağırlığı .. beni gerçekten tedirgin etti söyledikleriniz. Şöyle bir durumda var.. İsterseniz makinayı alın garajınıza koyun yanına antreman yapabileceğiniz minik bir motor alın hergün sürün arada sırada yanlız olduğunuzda büyük makinayla deneme sürüşleri yaparsınız belki bu şekilde hem istediğiniz motora hemde bizim tavsiye ettiğimiz tecrübeye yaklaşmış olursunuz daha sağlıklı olur.

    Umarım herşey keyifli ve güzel olur. Şimdiden hayırlı olsun.

  9. #9
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Sürülmesine sürülür ama devirirseniz karenaj, ayna masraflarını düşünmek lazım. Motorum tam dolu 195 kg. Yola çıkınca sıkıntı yok ama U dönüşü yaparken bile o ağırlığı hissettiriyor. Ki eski motorumu düşürdüğüm kadar bunu düşürseydim intihar filan ederdim herhalde. Amerika'da V strom çerez fiyatında olduğundan millet ilk motor olarak başlayabiliyor.

  10. #10

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    milanodriver bey hoşgeldiniz. Motosiklete başlamak istemeniz hepimiz için seviindirici fakat söylemiş olduğunuz motosiklet bir okadar korkutucu. Size bu motosikleti mutlaka bir motoisklet bayisi yönlendirmiştir diye düşünüyorum. Son yıllarda üst düzey ve geliri iyi olan kişiler çok büyük hacimli motosikletlerle motora başlayarak hem kendilerini hem sevdiklerini tehlikeye atıyor.

    150 125 cc gibi motosikletler size bisiklet gibi gelebilir. Fakat gülüp geçtiğiniz 125 cc bile inanılmaz bir kalkış gücüne sahip olup piyasadaki pek çok arabanın kafasına vurur. Durum böyleyken 650 gibi güçlü ve ağır bir motosiklet ciddi tecrübeler ve ciddi bir birikim ister. İmkansız mı hayır değil parayı verdikten sonra 1200 cc 1600 cc rahatça alınabiliyor. Fakat motosiklet araba gibi videolardan öğrenilebilecek bir alet değil. Hepsini geçtim motosikleti artçılı kullanacağınızı söylüyorsunuz. Yani okadar ağır motor birde artçının ağırlığı .. beni gerçekten tedirgin etti söyledikleriniz. Şöyle bir durumda var.. İsterseniz makinayı alın garajınıza koyun yanına antreman yapabileceğiniz minik bir motor alın hergün sürün arada sırada yanlız olduğunuzda büyük makinayla deneme sürüşleri yaparsınız belki bu şekilde hem istediğiniz motora hemde bizim tavsiye ettiğimiz tecrübeye yaklaşmış olursunuz daha sağlıklı olur.

    Umarım herşey keyifli ve güzel olur. Şimdiden hayırlı olsun.
    Acikcasi bir motorsiklet bayisi yonlendirmedi. Tamammen kisisel begeni diyelim. :-) Artcili kullanacagim diye belirtmedim herhangi bir yazimda, bu turde anlasilacak birsey yazdiysam da fark etmeden yazmisimdir.

    Amacim sehir icinde, yagmurlu havalarda kullanmak degil, senenin spesifik olarak belli bir bolumunde kullanmak. Aklimdan gectigi gibi kullandigimda bile belki senede yapiabilecek olan km max 7-8 hadi 10K olsun.

    Belirtmis oldugunuz gibi, ilk ogrenme asamasinin buyuk cc bir motorla yapilma niyetinin getirdigi riskleri az cok tahmin edebiliyorum, eminim ki benzer bir motorun ustune egitimler asamasinda ciktigimda daha da net alyacagim. Su anda aklimdan gecenler sadece teorik olarak yapmak istediklerim. Pratigin ne gosterecegini yakin zamanda gorecegiz.

    Tesekkur ederim ilgi ve alakaniz icin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürülmesine sürülür ama devirirseniz karenaj, ayna masraflarını düşünmek lazım. Motorum tam dolu 195 kg. Yola çıkınca sıkıntı yok ama U dönüşü yaparken bile o ağırlığı hissettiriyor. Ki eski motorumu düşürdüğüm kadar bunu düşürseydim intihar filan ederdim herhalde. Amerika'da V strom çerez fiyatında olduğundan millet ilk motor olarak başlayabiliyor.
    Dusurme durumunda olusabilecek olan maddi hasarlar telafi edilebilir seyler. Dusurme durumunda olusacak olan guven kaybi bence daha cok onemli. Onun telafisi sadece zamanla olusuyor.


    Belki naif bir soru olacak lakin bahsi gecen ve benzer turde cc ve buyuklukteki motorlari dusurmeden kullanmayi ogrenmek bu kadar zor mu?

  11. #11
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı milanodriver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acikcasi bir motorsiklet bayisi yonlendirmedi. Tamammen kisisel begeni diyelim. :-) Artcili kullanacagim diye belirtmedim herhangi bir yazimda, bu turde anlasilacak birsey yazdiysam da fark etmeden yazmisimdir.

    Amacim sehir icinde, yagmurlu havalarda kullanmak degil, senenin spesifik olarak belli bir bolumunde kullanmak. Aklimdan gectigi gibi kullandigimda bile belki senede yapiabilecek olan km max 7-8 hadi 10K olsun.

    Belirtmis oldugunuz gibi, ilk ogrenme asamasinin buyuk cc bir motorla yapilma niyetinin getirdigi riskleri az cok tahmin edebiliyorum, eminim ki benzer bir motorun ustune egitimler asamasinda ciktigimda daha da net alyacagim. Su anda aklimdan gecenler sadece teorik olarak yapmak istediklerim. Pratigin ne gosterecegini yakin zamanda gorecegiz.

    Tesekkur ederim ilgi ve alakaniz icin.
    kusura bakmayın gözler artık iyi değil motosikleti kisin şehir içinde kullanmayı düşünmüyorum yazmışsınız. Ben bunu ikikişi sehir içinde kullanmayı düşünüyorum olarak okumuşum. Motosiklet bizden yavaş yavaş uzaklaşıyor artık gözlerimiz okuyamaz olmuş

  12. #12

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı milanodriver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar herkese,

    43 yasindan sonra; motorsiklet bana uzak, tehlikeli, ne gerek var diyen bende motor meraki hasil oldu. 2 haftadir saatlerimi youtube'da incelemeler, nasil viraj alinirlar, ne nedir, nasil surulur, ekipman nasil yapilir, neler lazim vs derken Ciddi ciddi kendimi kaptirmis bulunmaktayim.

    2018 V Strom 650 XT almayi dusunuyorum. Amac bahar ve yaz aylarinda haftasonlari ve mumkun oldukca daha da uzun surebilecek sehir/ulke disi geziler yapabilmek. Motoru kisin ve sehir icinde kullanmayi dusunmuyorum.

    Once egitim, sonrasinda ehliyet ve akabinde motorsiklet alacagim haliyle. :-)

    Bu yaz mevsimini yakalayamayacagim icin motor almakta pek bir acelem yok. Camiayi da bilmiyorum. Sormak istediklerim, bugun ile 2019 mart arasinda ne zaman motorsiklet almak mantiklidir? Motor almanin ozel bir sezonu, mevsimi zamani var midir? Araba markalari gibi motorsiklet markalari da (ki benim durumumda Suzuki) kampanyalar vs duzenliyorlar mi yoksa isler motorsiklet piyasasinda farkli mi yuruyor.

    Her ne kadar motor ayni motor olsa da, alirken insan iliskileri alisveris yapilan yer tercihini cok etkiliyor. Istanbul basta olmak uzere ki Istanbul disi da olabilir, onerebileceginiz bayi(ler) ve onemlisi kisi(ler) var midir?

    Cevap yazan arkadaslara simdiden tesekkur ederim.

    V Strom 650 XT ile başlayabilirsiniz. Ancak iyi bir eğitim almanız gerekiyor. Bu konuda benim önerim, Motto Akademi. İmkanınız varsa motosikleti hemen alın. Çünkü gün geçtikçe zamlanıyor. 6 ay sonra bugünkü fiyatları arayabilirsiniz.

    Motto'nun çalışma mantığı şu şekilde: Motosikleti bayiden alıyorsunuz, direkt olarak Motto Park'a teslim ettiriyorsunuz. Motosikletiniz Motto Park'ta eğitiminizi tamamlamanızı bekliyor olacak. Motto size 125 cc den başlayarak tüm cclerde motosiklet eğitimi verecek ve eğitmenler "tamam sen 650 cc ile trafiğe çıkabilirsin" dediği zaman trafiğe çıkacaksınız.

    Ehliyetiniz yoksa ortamı solumak adına Motto'dan öncelikle ehliyet eğitimleri ve ehliyetinizi alın. Sonraki sürece siz karar verirsiniz. Belki de beğenmeyeceksiniz. Bilemeyiz.

    Reklam yapıyor gibi olduğumu fark ettim. Yakın zamanda Motto eğitimleri ile ehliyet aldığım için tadı damağımda kaldı. İlk fırsatta yol eğitimlerine katılacağım.

  13. #13
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı milanodriver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acikcasi bir motorsiklet bayisi yonlendirmedi. Tamammen kisisel begeni diyelim. :-) Artcili kullanacagim diye belirtmedim herhangi bir yazimda, bu turde anlasilacak birsey yazdiysam da fark etmeden yazmisimdir.

    Amacim sehir icinde, yagmurlu havalarda kullanmak degil, senenin spesifik olarak belli bir bolumunde kullanmak. Aklimdan gectigi gibi kullandigimda bile belki senede yapiabilecek olan km max 7-8 hadi 10K olsun.

    Belirtmis oldugunuz gibi, ilk ogrenme asamasinin buyuk cc bir motorla yapilma niyetinin getirdigi riskleri az cok tahmin edebiliyorum, eminim ki benzer bir motorun ustune egitimler asamasinda ciktigimda daha da net alyacagim. Su anda aklimdan gecenler sadece teorik olarak yapmak istediklerim. Pratigin ne gosterecegini yakin zamanda gorecegiz.

    Tesekkur ederim ilgi ve alakaniz icin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------



    Dusurme durumunda olusabilecek olan maddi hasarlar telafi edilebilir seyler. Dusurme durumunda olusacak olan guven kaybi bence daha cok onemli. Onun telafisi sadece zamanla olusuyor.


    Belki naif bir soru olacak lakin bahsi gecen ve benzer turde cc ve buyuklukteki motorlari dusurmeden kullanmayi ogrenmek bu kadar zor mu?
    Zor değil ama kişiden kişiye değişir. Ben olsam çok kez düşürürdüm. Eğitimle tabii olmayacak şey değil. Maddi açıdan sıkıntısı yoksa bence al derim.

  14. #14

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zor değil ama kişiden kişiye değişir. Ben olsam çok kez düşürürdüm. Eğitimle tabii olmayacak şey değil. Maddi açıdan sıkıntısı yoksa bence al derim.
    Her cumlenin basina egitim ve egitim dendi, deniyor, dedim, ve Istanbul'da egitim veren yerler belli. Kimisi Honda'dan memnun kalmis, kimisi de Motto Akedemi'den. Honda isyerime (AVrupa yakasi) inanilmaz uzak ve genelde hafta ici musait saatler mevcut. 2 gun kurs vermeleri kagit ustunde arti ama ayni bilgilerin uzatilmis hali mi yoksa degil mi bilemiyorum. Motto'nun yeri Kemerburgaz'da ve bana daha yakin lakin egitimleri de 1 gun.

    Bahsi gecen yerlere gidenler tecrubelerini, memnun kaldiklari ve kalmadiklari yonleri yazabilirler mi?

  15. #15

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı milanodriver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her cumlenin basina egitim ve egitim dendi, deniyor, dedim, ve Istanbul'da egitim veren yerler belli. Kimisi Honda'dan memnun kalmis, kimisi de Motto Akedemi'den. Honda isyerime (AVrupa yakasi) inanilmaz uzak ve genelde hafta ici musait saatler mevcut. 2 gun kurs vermeleri kagit ustunde arti ama ayni bilgilerin uzatilmis hali mi yoksa degil mi bilemiyorum. Motto'nun yeri Kemerburgaz'da ve bana daha yakin lakin egitimleri de 1 gun.

    Bahsi gecen yerlere gidenler tecrubelerini, memnun kaldiklari ve kalmadiklari yonleri yazabilirler mi?
    Bir önceki mesajda Motto'nun eğitim tarzını yazmıştım. 1 günlük eğitimle değil 650 cc, 125 cc bile kullanmayın. Eğitim bir süreçtir. Kapalı alanda öğrendiğinizi trafikte özümsemeniz gerekiyor. Bu bir süreç. Vakit ayırdığınız kadar hızlı tamamlanır. Eğitimsiz kullanmayın, gerekirse motosiklete ayırdığınız bütçenin 1-2 bin tl'sini eğitime harcayın. İkinci el ya da km'si 3-5 bin fazla olanı alın. Öncelik eğitim ve ekipman olsun.

  16. #16

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    1 gunluk egitim almayi ve onunla da motorsiklet kullanmayi dusunmuyorum, ben egitim olayina kiminle/neresiyle baslamanin ve devam ettirmenin uygun ve dogru olacagini bulmaya calisiyorum.

  17. #17

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Bir de enteresandır yabancı forumları okuduğum zaman adamlar çift silindir 600 cc motorlarla başlıyorlar hep.(er6 sv650 vs) Öneriler de bu yönde oluyor genelde. Bu durum tamamen maddiyatla mı alakalı yoksa biz mi yanlış düşünüyoruz diye düşünüyorum bazen. Çünkü R 25 le başlayacağım diyen adama bile hemen helva muhabbetleri yapılıyor bu forumda.

  18. #18

    Üyelik
    12 Temmuz 2018
    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de enteresandır yabancı forumları okuduğum zaman adamlar çift silindir 600 cc motorlarla başlıyorlar hep.(er6 sv650 vs) Öneriler de bu yönde oluyor genelde. Bu durum tamamen maddiyatla mı alakalı yoksa biz mi yanlış düşünüyoruz diye düşünüyorum bazen. Çünkü R 25 le başlayacağım diyen adama bile hemen helva muhabbetleri yapılıyor bu forumda.
    Benzer bir yazi da ben okudum bugun. 4 silindirli motorlarla baslayacaksaniz eger 500cc yi gecmesin, 2 silindirli V Twin motorla baslayacaksaniz da 650 cc'yi gecmesin yaziyordu. 4 silindirli motor icin marka/model de yazilmisti ama benim aklimda 2 silindir icin dogrudan V Strom onerilmisti o kaldi.

    Egitim yeri konusunda bilgilendirebilecek arkadaslardan cevaplar bekliyorum :-)

  19. #19
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de enteresandır yabancı forumları okuduğum zaman adamlar çift silindir 600 cc motorlarla başlıyorlar hep.(er6 sv650 vs) Öneriler de bu yönde oluyor genelde. Bu durum tamamen maddiyatla mı alakalı yoksa biz mi yanlış düşünüyoruz diye düşünüyorum bazen. Çünkü R 25 le başlayacağım diyen adama bile hemen helva muhabbetleri yapılıyor bu forumda.
    Tabii ki de orada motosikletin ucuz olmasından. Bi aynasının bilmem kaç yüz gayme olan motorlar var. Tecrübesiz adam öyle bir motoru 2 kere düşürse kafadan en az 1000 tl masraf.

  20. #20
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ben direkt ducati hypermotard 796 ile başladım.
    1 yıldır kullanıyorum 24bin kadar sürdüm bu süre zarfında.
    herkesin dediği gibi hiç birşey olmadı.
    hala hayattayım :D
    olcaytuna bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)