Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter mı yoksa vitesli mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Vitesli motorumu sattım şu an yeni bir vitesli motor alana kadar bir akrabamın scooter motosikletini kullanıyorum. En sevmediğim yanları şunlar;

    1. Küçük çaplı tekerleklerden dolayı (ön 16 arka 15 inch) darbeyi önde ve arkada daha çok hissediyorum. Daha küçük çaplı tekere sahip olan scooterlar daha da kötü.
    2. Yine küçük çaplı tekerleklerden dolayı viraj kabiliyeti bana daha az gibi geliyor. Ama motoru virajlarda yatırmama rağmen bir sorun hissetmedim. Hissiyat kötü sadece.
    3. En sevmediğim yanı ise vitesli motorlarda bir kasis-tümsek-çukur varsa peglere basıp hafif yukarı kalkınca darbeyi hiç almıyorsunuz. Scooter da ise ayaklar önde, koltukta oturur gibi oturulduğundan insan kendini kaldıramıyor. Veya güvensiz sekilde gidondan destek almak gerekiyor. Bunu yapamazsanız tüm darbeyi kalça ve belinizde hissediyorsunuz.
    4. Kayışlarda aktarmalarda bir sürü güç kaybı yaşandığından özellikle kalkışlarda motor bağırıyor bağırıyor hiçbir yere gitmiyor. Tam kavrama yaptıktan sonra ataklaşıyor. Vitesli motorlarda 150 lik de kullansan kalkış çok seri.
    5. Vitesli motoru, viteste park edersen yokuş yukarılarda arka teker tutunduğundan kayma yapmıyor. Scooter da kontağı kapattıktan sonra düz zemine park etmen lazım. Yoksa boştaki bir araç gibi, şuursuzca kayıyor, park etmek tehlikeli.

    Aslına bakarsanız, yukarıda yazdığım objektif değerlendirmelerden sonra bana daha da mantıksız geldi scooter kullanmak.

    Sonuçta ne kadar sıkışık trafik olursa olsun sürekli dur-kalk yapmıyoruz. Sürekli boş-vites-boş-vites yapmıyoruz araba gibi.

    Bana uymadı yani scooter.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli motorumu sattım şu an yeni bir vitesli motor alana kadar bir akrabamın scooter motosikletini kullanıyorum. En sevmediğim yanları şunlar;

    1. Küçük çaplı tekerleklerden dolayı (ön 16 arka 15 inch) darbeyi önde ve arkada daha çok hissediyorum. Daha küçük çaplı tekere sahip olan scooterlar daha da kötü.
    2. Yine küçük çaplı tekerleklerden dolayı viraj kabiliyeti bana daha az gibi geliyor. Ama motoru virajlarda yatırmama rağmen bir sorun hissetmedim. Hissiyat kötü sadece.
    3. En sevmediğim yanı ise vitesli motorlarda bir kasis-tümsek-çukur varsa peglere basıp hafif yukarı kalkınca darbeyi hiç almıyorsunuz. Scooter da ise ayaklar önde, koltukta oturur gibi oturulduğundan insan kendini kaldıramıyor. Veya güvensiz sekilde gidondan destek almak gerekiyor. Bunu yapamazsanız tüm darbeyi kalça ve belinizde hissediyorsunuz.
    4. Kayışlarda aktarmalarda bir sürü güç kaybı yaşandığından özellikle kalkışlarda motor bağırıyor bağırıyor hiçbir yere gitmiyor. Tam kavrama yaptıktan sonra ataklaşıyor. Vitesli motorlarda 150 lik de kullansan kalkış çok seri.
    5. Vitesli motoru, viteste park edersen yokuş yukarılarda arka teker tutunduğundan kayma yapmıyor. Scooter da kontağı kapattıktan sonra düz zemine park etmen lazım. Yoksa boştaki bir araç gibi, şuursuzca kayıyor, park etmek tehlikeli.

    Aslına bakarsanız, yukarıda yazdığım objektif değerlendirmelerden sonra bana daha da mantıksız geldi scooter kullanmak.

    Sonuçta ne kadar sıkışık trafik olursa olsun sürekli dur-kalk yapmıyoruz. Sürekli boş-vites-boş-vites yapmıyoruz araba gibi.

    Bana uymadı yani scooter.
    Oncelikle objektif degil subjektif sizin yorumunuz. Scooter kullanicisi olarak hepsine katilmakla birlikte park konusunda ayni fikirde degilim sizinle. Orta sehpa diye bir sey, hatta bazi scooterlarda (ornegin Burgman 400) viteslilerde olmayan el freni var

  3. #23

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında en iyisi 2 tane almak Scooter ayrı bir olay, vitesli ayrı bir olay. Scooterda aragaz bile yok Şuan modelleri araştırıyorum ve Yamaha tarafında birkaç model oluştu kafamda. Açıkçası ABS si olmayan modellere pek bakmıyorum bile. Şuanlık Yamahada düşündüğüm modeller şunlar; MT-25 , NMAX155 ve YZF-R25. Açıkçası bu modeller şehir içi kullanımda nasıl bir hissiyatı vardır bilmiyorum, bayilerde test araçları var ise gidip denemek düşüncesindeyim. Honda fiyatları bakımından Yamaha'ya göre biraz daha ucuz sanki ama onları tam olarak kafamda bir model oluşmadı. PCX 14000 fiyatı var ve ABS yok, bu yüzden açıkçası pek düşünmüyorum. Vitesli modellerden ise cb250r filan var ama beni çokmu yorar eminde olamıyorum. Birde ben artçı olarak hanım ile gezme düşüncesi ve işe gidip gelirken işlerden dolayı haftada 1-2 kez eşlik edeceğinden artçı ile konforda önemli. Kafam bi güzel karıştı açıkçası, yönlendirici olarak sizlerden yine destek beklemekteyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

    Açıkçası dizimde menisküs var ve ayak bileklerimde biraz romatizmal ağrılarda var. Bunlarıda azdırmadan bu işten nasıl keyif alırım birazda onun derdindeyim. Açıkçası kararsızlık olmaması mümkün değil.
    Kafa karışacak bir durum yok, maxiscooter alacaksınız. Böylece artçınız rahat edecek, dizlerinizi sürekli bükmek zorunda kalmayacaksınız, yağışlı ve soğuk havalarda dizleriniz ıslanmayacak-üşümeyecek,romatizmanız azmayacak.

  4. #24
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli motorumu sattım şu an yeni bir vitesli motor alana kadar bir akrabamın scooter motosikletini kullanıyorum. En sevmediğim yanları şunlar;

    1. Küçük çaplı tekerleklerden dolayı (ön 16 arka 15 inch) darbeyi önde ve arkada daha çok hissediyorum. Daha küçük çaplı tekere sahip olan scooterlar daha da kötü.
    2. Yine küçük çaplı tekerleklerden dolayı viraj kabiliyeti bana daha az gibi geliyor. Ama motoru virajlarda yatırmama rağmen bir sorun hissetmedim. Hissiyat kötü sadece.
    3. En sevmediğim yanı ise vitesli motorlarda bir kasis-tümsek-çukur varsa peglere basıp hafif yukarı kalkınca darbeyi hiç almıyorsunuz. Scooter da ise ayaklar önde, koltukta oturur gibi oturulduğundan insan kendini kaldıramıyor. Veya güvensiz sekilde gidondan destek almak gerekiyor. Bunu yapamazsanız tüm darbeyi kalça ve belinizde hissediyorsunuz.
    4. Kayışlarda aktarmalarda bir sürü güç kaybı yaşandığından özellikle kalkışlarda motor bağırıyor bağırıyor hiçbir yere gitmiyor. Tam kavrama yaptıktan sonra ataklaşıyor. Vitesli motorlarda 150 lik de kullansan kalkış çok seri.
    5. Vitesli motoru, viteste park edersen yokuş yukarılarda arka teker tutunduğundan kayma yapmıyor. Scooter da kontağı kapattıktan sonra düz zemine park etmen lazım. Yoksa boştaki bir araç gibi, şuursuzca kayıyor, park etmek tehlikeli.

    Aslına bakarsanız, yukarıda yazdığım objektif değerlendirmelerden sonra bana daha da mantıksız geldi scooter kullanmak.

    Sonuçta ne kadar sıkışık trafik olursa olsun sürekli dur-kalk yapmıyoruz. Sürekli boş-vites-boş-vites yapmıyoruz araba gibi.

    Bana uymadı yani scooter.
    Bu arada unutmusum, seri olma konusunda JCosta kit takili bir scooter kullanin, kalkista seri oldugunu goreceksiniz. Benim JCosta varyator dagildigi icin stok varyatore gectim, kalkis artik sizin dediginiz gibi zorlu

  5. #25

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli motorumu sattım şu an yeni bir vitesli motor alana kadar bir akrabamın scooter motosikletini kullanıyorum. En sevmediğim yanları şunlar;

    1. Küçük çaplı tekerleklerden dolayı (ön 16 arka 15 inch) darbeyi önde ve arkada daha çok hissediyorum. Daha küçük çaplı tekere sahip olan scooterlar daha da kötü.
    2. Yine küçük çaplı tekerleklerden dolayı viraj kabiliyeti bana daha az gibi geliyor. Ama motoru virajlarda yatırmama rağmen bir sorun hissetmedim. Hissiyat kötü sadece.
    3. En sevmediğim yanı ise vitesli motorlarda bir kasis-tümsek-çukur varsa peglere basıp hafif yukarı kalkınca darbeyi hiç almıyorsunuz. Scooter da ise ayaklar önde, koltukta oturur gibi oturulduğundan insan kendini kaldıramıyor. Veya güvensiz sekilde gidondan destek almak gerekiyor. Bunu yapamazsanız tüm darbeyi kalça ve belinizde hissediyorsunuz.
    4. Kayışlarda aktarmalarda bir sürü güç kaybı yaşandığından özellikle kalkışlarda motor bağırıyor bağırıyor hiçbir yere gitmiyor. Tam kavrama yaptıktan sonra ataklaşıyor. Vitesli motorlarda 150 lik de kullansan kalkış çok seri.
    5. Vitesli motoru, viteste park edersen yokuş yukarılarda arka teker tutunduğundan kayma yapmıyor. Scooter da kontağı kapattıktan sonra düz zemine park etmen lazım. Yoksa boştaki bir araç gibi, şuursuzca kayıyor, park etmek tehlikeli.

    Aslına bakarsanız, yukarıda yazdığım objektif değerlendirmelerden sonra bana daha da mantıksız geldi scooter kullanmak.

    Sonuçta ne kadar sıkışık trafik olursa olsun sürekli dur-kalk yapmıyoruz. Sürekli boş-vites-boş-vites yapmıyoruz araba gibi.

    Bana uymadı yani scooter.
    Scooter sürüşü ile ilgili görüşlere katılmakla birlikte çok da iyi bir model sürmediğinizi anlıyorum. Belki çin malı bir şey kullandınız. 16" tekerli scooterlar sürüş darbe emme açısından vitesliyi aratmaz, ancak seleler serttir (modeline göre.)Demirden mamul hız tümseklerinde dediğiniz sıkıntılar oluyor onlara girerken ekstra yavaş geçmekte fayda var, ayaklarınıza hafif yük verip totoyu hafifletirseniz daha rahat oluyor.
    Yokuşta park ile ilgili çözüm arka ayağa kaldırmak zaten söylenmiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında en iyisi 2 tane almak Scooter ayrı bir olay, vitesli ayrı bir olay. Scooterda aragaz bile yok Şuan modelleri araştırıyorum ve Yamaha tarafında birkaç model oluştu kafamda. Açıkçası ABS si olmayan modellere pek bakmıyorum bile. Şuanlık Yamahada düşündüğüm modeller şunlar; MT-25 , NMAX155 ve YZF-R25. Açıkçası bu modeller şehir içi kullanımda nasıl bir hissiyatı vardır bilmiyorum, bayilerde test araçları var ise gidip denemek düşüncesindeyim. Honda fiyatları bakımından Yamaha'ya göre biraz daha ucuz sanki ama onları tam olarak kafamda bir model oluşmadı. PCX 14000 fiyatı var ve ABS yok, bu yüzden açıkçası pek düşünmüyorum. Vitesli modellerden ise cb250r filan var ama beni çokmu yorar eminde olamıyorum. Birde ben artçı olarak hanım ile gezme düşüncesi ve işe gidip gelirken işlerden dolayı haftada 1-2 kez eşlik edeceğinden artçı ile konforda önemli. Kafam bi güzel karıştı açıkçası, yönlendirici olarak sizlerden yine destek beklemekteyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

    Açıkçası dizimde menisküs var ve ayak bileklerimde biraz romatizmal ağrılarda var. Bunlarıda azdırmadan bu işten nasıl keyif alırım birazda onun derdindeyim. Açıkçası kararsızlık olmaması mümkün değil.
    Diz ve bilek problemin varsa scooterdan şaşma, başka macera aramaya gerek yok. Viteslide o diz bilek daha beter olur. Senin olayın öyle motor sesinden sürüşünden keyif almak değil, güvenli ve konforlu bir şekilde a noktasından b noktasına varmak. Daha kafa karışacak bir şey yok. nmax al bitir

  6. #26
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    Çok tartışmaya gerek yok, scooter candır gerisi heyecan bu kadar.

  7. #27

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında en iyisi 2 tane almak Scooter ayrı bir olay, vitesli ayrı bir olay. Scooterda aragaz bile yok Şuan modelleri araştırıyorum ve Yamaha tarafında birkaç model oluştu kafamda. Açıkçası ABS si olmayan modellere pek bakmıyorum bile. Şuanlık Yamahada düşündüğüm modeller şunlar; MT-25 , NMAX155 ve YZF-R25. Açıkçası bu modeller şehir içi kullanımda nasıl bir hissiyatı vardır bilmiyorum, bayilerde test araçları var ise gidip denemek düşüncesindeyim. Honda fiyatları bakımından Yamaha'ya göre biraz daha ucuz sanki ama onları tam olarak kafamda bir model oluşmadı. PCX 14000 fiyatı var ve ABS yok, bu yüzden açıkçası pek düşünmüyorum. Vitesli modellerden ise cb250r filan var ama beni çokmu yorar eminde olamıyorum. Birde ben artçı olarak hanım ile gezme düşüncesi ve işe gidip gelirken işlerden dolayı haftada 1-2 kez eşlik edeceğinden artçı ile konforda önemli. Kafam bi güzel karıştı açıkçası, yönlendirici olarak sizlerden yine destek beklemekteyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

    Açıkçası dizimde menisküs var ve ayak bileklerimde biraz romatizmal ağrılarda var. Bunlarıda azdırmadan bu işten nasıl keyif alırım birazda onun derdindeyim. Açıkçası kararsızlık olmaması mümkün değil.
    MT-25 Bence saydıkların arasında tercih edilebilir. YZF Tarz motor fakat şehiriçi kullanım için bence naked bir adım önde.

  8. #28

    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar şuan skuter fikrinden vazgeçtim. Belki kullanışlılık bakımından rahat olabilir ama bana çok ruhsuz geliyor. Birtek Xmax kafama yatıyor onunda fiyatlar çok fazla. Vitesli alma düşüncesi kafamda iyice yoğunlaştı. MT-25 ve CB250R modelleri arasında kafam yoğunlaşıyor. Bunları seçmemde etkili olacak durum servis bakım, yakıt ve artçının konforu gibi etkenler seçmemde etkili olacak. Sizlerin bu konuda düşüncelerinizi almak isterim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------

    Sayfa cache da kalmış bu yüzden tüm yazılar topluca geldi, yorumlarınızı ayrı ayrı okudum teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Nmax bana biraz küçük geldi, Xmax çok hoşuma gidiyor. Motoru nakit alma durumum yok ve muhtemelen 0 ve taksitle alacağım. Bu yüzden 0 alma fiyatıda abartı olmaması lazım diye düşünüyorum. HONDA CB250R 22,600TL , YAMAHA MT-25 ise 24,650TL fiyatlı. Xmax ise 27,590TL. Sigorta vergi zart zurt diğer masraflar düşününce ne yapacağımı bilemiyorum açıkçası.

    https://www.honda.com.tr/cb-250R/genel-bakis
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/hyper-naked/mt-25.aspx
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/scooters/sport/xmax-250.aspx

  9. #29

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şuan skuter fikrinden vazgeçtim. Belki kullanışlılık bakımından rahat olabilir ama bana çok ruhsuz geliyor. Birtek Xmax kafama yatıyor onunda fiyatlar çok fazla. Vitesli alma düşüncesi kafamda iyice yoğunlaştı. MT-25 ve CB250R modelleri arasında kafam yoğunlaşıyor. Bunları seçmemde etkili olacak durum servis bakım, yakıt ve artçının konforu gibi etkenler seçmemde etkili olacak. Sizlerin bu konuda düşüncelerinizi almak isterim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------

    Sayfa cache da kalmış bu yüzden tüm yazılar topluca geldi, yorumlarınızı ayrı ayrı okudum teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Nmax bana biraz küçük geldi, Xmax çok hoşuma gidiyor. Motoru nakit alma durumum yok ve muhtemelen 0 ve taksitle alacağım. Bu yüzden 0 alma fiyatıda abartı olmaması lazım diye düşünüyorum. HONDA CB250R 22,600TL , YAMAHA MT-25 ise 24,650TL fiyatlı. Xmax ise 27,590TL. Sigorta vergi zart zurt diğer masraflar düşününce ne yapacağımı bilemiyorum açıkçası.

    https://www.honda.com.tr/cb-250R/genel-bakis
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...ked/mt-25.aspx
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ.../xmax-250.aspx
    Nerde ne eğitimi alıyorsun bilmiyorum ama eğitimleri tamamlamadan 250cc motorla başlama bence; aslında eğitim alsan dahi 125-150cc 2. el bir şey ile başlaman daha iyi olurdu. MT25 falan biraz aşar, xmax da olmaz evet bir scooter ama maxiscooter; ağır ve yüksek motordur hakimiyeti zordur. Olduğu yerde bile devirebilirsiniz. Acemilik döneminde bu motorlar düşecek sürtecek çizilecek . Düşük cc bir motorla başlayıp (mümkünse 2.el) en az bir 5-6bin km şehir içi trafik tecrübesi kazandıktan sonra 250cc ye geçmenizi tavsiye ederim. Bu acemilik dönem önemlidir, atlatacağınız ciddi bir kaza sizi motordan soğutmaya yeter. Sürmek istediğiniz güzergah da çok tehlikeli bir acemi için. Geç olsun güç olmasın aman dikkat.

    Ayrıca eşini artçı almaktan falan bahsetmişsin. Sana bir doz AEA başlangıç motoru videosu öneriyorum. Hala izlerim rahmetliyi.
    https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

  10. #30

    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerde ne eğitimi alıyorsun bilmiyorum ama eğitimleri tamamlamadan 250cc motorla başlama bence; aslında eğitim alsan dahi 125-150cc 2. el bir şey ile başlaman daha iyi olurdu. MT25 falan biraz aşar, xmax da olmaz evet bir scooter ama maxiscooter; ağır ve yüksek motordur hakimiyeti zordur. Olduğu yerde bile devirebilirsiniz. Acemilik döneminde bu motorlar düşecek sürtecek çizilecek . Düşük cc bir motorla başlayıp (mümkünse 2.el) en az bir 5-6bin km şehir içi trafik tecrübesi kazandıktan sonra 250cc ye geçmenizi tavsiye ederim. Bu acemilik dönem önemlidir, atlatacağınız ciddi bir kaza sizi motordan soğutmaya yeter. Sürmek istediğiniz güzergah da çok tehlikeli bir acemi için. Geç olsun güç olmasın aman dikkat.

    Ayrıca eşini artçı almaktan falan bahsetmişsin. Sana bir doz AEA başlangıç motoru videosu öneriyorum. Hala izlerim rahmetliyi.
    https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
    Şuan eğitimlerimi Bajaj pulsar 150 ile alıyorum, keyifli bir alet. A sınıfı ehliyet alacağım için önümüzdeki hafta MT-07 ile eğitimime devam edeceğim. Dediğiniz mantıklı bir yandan düşürme sürtme gibi şeyler insanın canını sıkabilir. Birçok izlediğim videoda mt-25 için başlangıç motoruna uygunluğu konusunda onay verilen bir motor gibi duruyor. Kontrollü ve gerektiğinde güçlü. MT-07 ye binip 700cc güç ne demek kontrolü nasıldır, nedemeden tabiki birşey demek zor. AEA zaten her gün izlemekteyim, değişik değişik bilgi içeren birçok içeriği mevcut. Tüm videolarını indirip depolamayı düşünüyorum, olurda bir gün kanal silinir youtube kapanırsa diye. Kendisi büyük bir hizmet etmiş bu camiaya.

  11. #31

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan eğitimlerimi Bajaj pulsar 150 ile alıyorum, keyifli bir alet. A sınıfı ehliyet alacağım için önümüzdeki hafta MT-07 ile eğitimime devam edeceğim. Dediğiniz mantıklı bir yandan düşürme sürtme gibi şeyler insanın canını sıkabilir. Birçok izlediğim videoda mt-25 için başlangıç motoruna uygunluğu konusunda onay verilen bir motor gibi duruyor. Kontrollü ve gerektiğinde güçlü. MT-07 ye binip 700cc güç ne demek kontrolü nasıldır, nedemeden tabiki birşey demek zor. AEA zaten her gün izlemekteyim, değişik değişik bilgi içeren birçok içeriği mevcut. Tüm videolarını indirip depolamayı düşünüyorum, olurda bir gün kanal silinir youtube kapanırsa diye. Kendisi büyük bir hizmet etmiş bu camiaya.
    Gittiğin kursun sürekli değişik motorlarla eğitim vermesi çok güzelmiş. Neresi olduğunu da paylaşırsan belki faydalanmak isteyen olur. Çünkü bu konuda sıkıntı büyük, bir çok kurs A ehliyeti vermediği gibi A2 için de doğru dürüst eğitim vermiyor.

  12. #32

    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gittiğin kursun sürekli değişik motorlarla eğitim vermesi çok güzelmiş. Neresi olduğunu da paylaşırsan belki faydalanmak isteyen olur. Çünkü bu konuda sıkıntı büyük, bir çok kurs A ehliyeti vermediği gibi A2 için de doğru dürüst eğitim vermiyor.
    Benim gittiğim kurs Beşevler Sürücü Kursu. https://goo.gl/maps/1Ct7ucrpHER2
    Kayıt için bir çok kurs araştırdım, A sınıfı veren yer zaten az. Sonra A sınıfı verenleride buldum dediler A sınıfı vermemiz için en azından motoru az çok biliyor olman gerekiyor diyorlar. E kardeş benim ehliyetim olmadan motor kullanmayı öğrenip size geleceksem bu işin kıymeti nedir acaba ? Sonrasında bu kursu buldum dediler bisiklet sürmeyi biliyorsan denge konusunda biraz yatkınsan eğitime alabiliriz dediler. Dediler kurslarda eğitim sayısı standart olur, eğer bu ders sayısında sınavı geçececek ve motoru sürecek beceriye ulaşamazsan derslere devam edip 1 sonraki sınava hazırlarız hemen sınava sokmayız dediler. A sınıfı olduğundan 500-600cc üzeride olduğundan direk mt-07 verirsek zorlanırsın dediler ve Bajaj pulsar 150 ile başladım. Debriyaj ve viteslere alışında MT-07 veririz dediler. MT-07 aslında vites ve gaza alışırsan bajaj'dan daha kolay sürülür diyor hoca. Tekerlek geniş, fren kaliteli ve daha dengeli alet diyor. Önümüzdeki hafta makinaya binmedem bişey demek zor Bisiklet ile trafikte çokça dolaştığımdan ve uzun turlara katıldığımdan az çok trafiği okuma konusunda bilgili olduğumu düşünüyorum. Alışmam gereken hususun aletin gaz ve fren tepkileri manevra kabiliyetine alışmak olduğunu düşündüğümden direk 250cc aletle başlamayı kendime uygun gördüm. Fikirlerimi hocalarlada paylaşıp bakacağız artık. Hocaya soracak olursam aslında al 1 tane xmax geç gitsin diyorda açıkçası skuter bana keyif vermiyor gibi ısınamıyorum cihazlara. Hep aynı devirde, hep aynı seste bir motor. Xmax hadi bir nebze kendimi ısındırmaya çalışıyorum ama çok fazla fiyatlı olduğundan oda olmuyor malesef. Nmax desek küçüçük skuter 16000tl fiyat var. Açıkçası bana o para o makinaya çok geliyor. Ama bi mt-25 dediğim zaman yada cb250r gibi daha dolu dolu cihazlar. Daha keyifli olacağını düşünüyorum ve parasını hakedir diye düşünüyorum.

  13. #33
    yelken_786 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza300 Abs 2017
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli motorumu sattım şu an yeni bir vitesli motor alana kadar bir akrabamın scooter motosikletini kullanıyorum. En sevmediğim yanları şunlar;

    1. Küçük çaplı tekerleklerden dolayı (ön 16 arka 15 inch) darbeyi önde ve arkada daha çok hissediyorum. Daha küçük çaplı tekere sahip olan scooterlar daha da kötü.
    2. Yine küçük çaplı tekerleklerden dolayı viraj kabiliyeti bana daha az gibi geliyor. Ama motoru virajlarda yatırmama rağmen bir sorun hissetmedim. Hissiyat kötü sadece.
    3. En sevmediğim yanı ise vitesli motorlarda bir kasis-tümsek-çukur varsa peglere basıp hafif yukarı kalkınca darbeyi hiç almıyorsunuz. Scooter da ise ayaklar önde, koltukta oturur gibi oturulduğundan insan kendini kaldıramıyor. Veya güvensiz sekilde gidondan destek almak gerekiyor. Bunu yapamazsanız tüm darbeyi kalça ve belinizde hissediyorsunuz.
    4. Kayışlarda aktarmalarda bir sürü güç kaybı yaşandığından özellikle kalkışlarda motor bağırıyor bağırıyor hiçbir yere gitmiyor. Tam kavrama yaptıktan sonra ataklaşıyor. Vitesli motorlarda 150 lik de kullansan kalkış çok seri.
    5. Vitesli motoru, viteste park edersen yokuş yukarılarda arka teker tutunduğundan kayma yapmıyor. Scooter da kontağı kapattıktan sonra düz zemine park etmen lazım. Yoksa boştaki bir araç gibi, şuursuzca kayıyor, park etmek tehlikeli.

    Aslına bakarsanız, yukarıda yazdığım objektif değerlendirmelerden sonra bana daha da mantıksız geldi scooter kullanmak.

    Sonuçta ne kadar sıkışık trafik olursa olsun sürekli dur-kalk yapmıyoruz. Sürekli boş-vites-boş-vites yapmıyoruz araba gibi.

    Bana uymadı yani scooter.
    Hatalı ve yanlış bilgi vermeyelim.

    1.küçük lastikler nedeni ile değil amörtüsör meselenin kısa olmasından dolayı son noktaya gelen amörtüsör vurup darbelerle baş edemez bu durum bazı vitesli motorlarda da geçerlidir. Viteslilerden daha iyi süspansiyona sahip scooterler da var hayta en son Honda adv buna örnek olabilir sonuçta arazi için üretilen bir scooter. Tekerlerler de küçük.
    2. Büyük çaplı lastik daha iyi yol tutar diye bir kural yoktur.Kullandığınız aracın kapasiteleri önemlidir. Bunda da yol tutuşuna etken süspansiyon lastik alt takım vs en büyük etkendir. Kullanım tarzına göre hissiyat değişir bir cruiser yada turing kullanıcısı race bir makinede kendini rahat hissetmediği gibi virajlarda daha tedirgin olur.
    3. Scooterlar geneli enduro naked motorlar gibi dizler kırık şekilde oturma pozisyonuna sahiptir. Bazıları konfor odaklı ayaklarını öne uzatmana olanak sağlar. Her scooter de ayaklarını öne uzatamazsın ama normal bir motosiklette gibi ayaklarını dizlerden kırık sürüş pozisyonunda ayağa kalkabilirsin. Ama her motosiklette ayaklarınızı öne uzatamazsınız.
    4.Scooterler aynı otomatik bir otomobil gibi performans için değil konfor odaklı olarak üretilmiş ağırlıkla şehir trafiğinde rahat bir kullanım için tasarlanmış o mantıkla kullanıcı kitlesine hitap eden bir araçtır.Kayış aktarmalı motosikletlerde güç kaybı pek yoktur. Bir Harley de kayışlıdır ama hiç de küçümsenmeyecek ilk kalkış ve tork değerlendirine sahip bu tekere kayışla sorunsuz bir şekilde iletir. Kayışlı motorlar zincir gibi ses yapmaz sürekli bakım istemez.
    5.viteslide olsa yokuş aşağı motorun önü aşağı bırakırsanız motor durmaz aşağı doğru salınır gider.o yüzden yokuşta vitesli motor bırakırken de önü yukarıda bırakılır vites 1 e takılır öyle park edilir. Büyük cc goldwing tarzı geri vitesi olan bir motorda istediğin gibi park edebilirsiniz. Scooter da aynı şekilde el freni olanlar nasıl istersen öyle park edersin. El freni olmayan normal bir scooter de orta ayakta yine yokuşa arkası gelecek şekilde park edilir.

    Objektif olan budur. Vitesli vitessiz tercihi herkesin isteğine sürüş zevkine bağlıdır. Her aracın kendine göre artısı eksisi mutlaka var hangisini alırsanız kullanırsanız kullanın mutlaka eksik bir yanını bulacaksınız.Selamlarımla...
    burdurlu1985 bunu beğendi.

  14. #34
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim gittiğim kurs Beşevler Sürücü Kursu. https://goo.gl/maps/1Ct7ucrpHER2
    Kayıt için bir çok kurs araştırdım, A sınıfı veren yer zaten az. Sonra A sınıfı verenleride buldum dediler A sınıfı vermemiz için en azından motoru az çok biliyor olman gerekiyor diyorlar. E kardeş benim ehliyetim olmadan motor kullanmayı öğrenip size geleceksem bu işin kıymeti nedir acaba ? Sonrasında bu kursu buldum dediler bisiklet sürmeyi biliyorsan denge konusunda biraz yatkınsan eğitime alabiliriz dediler. Dediler kurslarda eğitim sayısı standart olur, eğer bu ders sayısında sınavı geçececek ve motoru sürecek beceriye ulaşamazsan derslere devam edip 1 sonraki sınava hazırlarız hemen sınava sokmayız dediler. A sınıfı olduğundan 500-600cc üzeride olduğundan direk mt-07 verirsek zorlanırsın dediler ve Bajaj pulsar 150 ile başladım. Debriyaj ve viteslere alışında MT-07 veririz dediler. MT-07 aslında vites ve gaza alışırsan bajaj'dan daha kolay sürülür diyor hoca. Tekerlek geniş, fren kaliteli ve daha dengeli alet diyor. Önümüzdeki hafta makinaya binmedem bişey demek zor Bisiklet ile trafikte çokça dolaştığımdan ve uzun turlara katıldığımdan az çok trafiği okuma konusunda bilgili olduğumu düşünüyorum. Alışmam gereken hususun aletin gaz ve fren tepkileri manevra kabiliyetine alışmak olduğunu düşündüğümden direk 250cc aletle başlamayı kendime uygun gördüm. Fikirlerimi hocalarlada paylaşıp bakacağız artık. Hocaya soracak olursam aslında al 1 tane xmax geç gitsin diyorda açıkçası skuter bana keyif vermiyor gibi ısınamıyorum cihazlara. Hep aynı devirde, hep aynı seste bir motor. Xmax hadi bir nebze kendimi ısındırmaya çalışıyorum ama çok fazla fiyatlı olduğundan oda olmuyor malesef. Nmax desek küçüçük skuter 16000tl fiyat var. Açıkçası bana o para o makinaya çok geliyor. Ama bi mt-25 dediğim zaman yada cb250r gibi daha dolu dolu cihazlar. Daha keyifli olacağını düşünüyorum ve parasını hakedir diye düşünüyorum.
    Ben de sen gibi vitesli hayaleri kurdum ama aklımda bir ışık parıldayı verdi ufak vitesli motorlar şehir içinde vites değiştirmekten bayılırsın adamı gına getirir işe gelip gidicem diyorsun akşam iş yorgunluğu sabahın körü uyku sersemi ne keyifinden ruhundan zevkinden bahsediyorsun o hayal ettikleri limitsiz sürmek ve geziler yaparken geçerli

    Git kendine bi abs li nmax veya pcx al hem yakıtı az hem bakım ücretli uygundur tepe tepe kulan aralardan vızır vızır geç git koltuk altı bagaj seni çok memnun edicektir gaz firen yaparak etrafın tatdını çıkararak yoluna bakarsın en kötü halinde bile yorgunken bile seni perişan etmez bu yolar

    Amaç ulaşım ve km re ve bakımları kafam rahat haledimdiye düşünürsek pcx al derim biraz daha nmax göre konforlu ve servis ağı memnuniyeti yüksek diyorum abs olmasa olmaz dersen nmax olabilir dua edersin bu fikrime he zevkli alemi yapıcaksın daha büyük cc bir viteslide kenara konur senelik izinlerinde hafta sonlarında gezilere gezmelere gidilir zevkin dibine vurulur
    artemis99 ve burdurlu1985 bunu beğendiler.
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  15. #35

    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de sen gibi vitesli hayaleri kurdum ama aklımda bir ışık parıldayı verdi ufak vitesli motorlar şehir içinde vites değiştirmekten bayılırsın adamı gına getirir işe gelip gidicem diyorsun akşam iş yorgunluğu sabahın körü uyku sersemi ne keyifinden ruhundan zevkinden bahsediyorsun o hayal ettikleri limitsiz sürmek ve geziler yaparken geçerli

    Git kendine bi abs li nmax veya pcx al hem yakıtı az hem bakım ücretli uygundur tepe tepe kulan aralardan vızır vızır geç git koltuk altı bagaj seni çok memnun edicektir gaz firen yaparak etrafın tatdını çıkararak yoluna bakarsın en kötü halinde bile yorgunken bile seni perişan etmez bu yolar

    Amaç ulaşım ve km re ve bakımları kafam rahat haledimdiye düşünürsek pcx al derim biraz daha nmax göre konforlu ve servis ağı memnuniyeti yüksek diyorum abs olmasa olmaz dersen nmax olabilir dua edersin bu fikrime he zevkli alemi yapıcaksın daha büyük cc bir viteslide kenara konur senelik izinlerinde hafta sonlarında gezilere gezmelere gidilir zevkin dibine vurulur
    Üstad çok haklısınız size katılıyorum ama bir yandan düşünüyorum bu kuryeciler neden cbf150 yada farklı vitesli motor kullanıyorlar. Neden tamamı skuter kullanmıyor diye sormadan edemiyorum malesef. Ben 12 ay sürmeyi düşündüğümden ABS siz modellere hiç bakmayı düşünmüyorum açıkçası. ABS li bir pcx olsa bu seferde krom gidon hiç hoşuma gitmiyor nedense. Nmax ve Xmax a daha sıcağım açıkçası. Gidip bayide aleti görmeden denemedem birşey demem yine zor. Eylül gibi motor fiyatları düşer diyorlar, zaten sınav 5 ağustosta, ehliyet çıkart et derken eylül geliverir gibi duruyor. Bu esnada honda ve yamaha bayilerine gidip motor denemeyi düşünüyorum. Bajajda fena değil ama yedek parça ve servis konusunda sıkıntı gidi alet. Artık hayırlısı neyse o olacak. Yada vitesli motor keyfinden mahrum kalıp git gel için skuter bakacağım artık..

  16. #36

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de sen gibi vitesli hayaleri kurdum ama aklımda bir ışık parıldayı verdi ufak vitesli motorlar şehir içinde vites değiştirmekten bayılırsın adamı gına getirir işe gelip gidicem diyorsun akşam iş yorgunluğu sabahın körü uyku sersemi ne keyifinden ruhundan zevkinden bahsediyorsun o hayal ettikleri limitsiz sürmek ve geziler yaparken geçerli

    Git kendine bi abs li nmax veya pcx al hem yakıtı az hem bakım ücretli uygundur tepe tepe kulan aralardan vızır vızır geç git koltuk altı bagaj seni çok memnun edicektir gaz firen yaparak etrafın tatdını çıkararak yoluna bakarsın en kötü halinde bile yorgunken bile seni perişan etmez bu yolar

    Amaç ulaşım ve km re ve bakımları kafam rahat haledimdiye düşünürsek pcx al derim biraz daha nmax göre konforlu ve servis ağı memnuniyeti yüksek diyorum abs olmasa olmaz dersen nmax olabilir dua edersin bu fikrime he zevkli alemi yapıcaksın daha büyük cc bir viteslide kenara konur senelik izinlerinde hafta sonlarında gezilere gezmelere gidilir zevkin dibine vurulur
    scooterın kolaylığı konusunda hem fikir olsak da motosikletin vites olayı fazla abartılmış. Araba gibi duran trafikte dur kalk al 1e at boşa gibi kullanan motorcu daha görmedim. Geri kalan her yazının altına imzamı atarım. Scooter kolaylık,tasarruflu vs. Vitesli ise tamamen zevki bir araç.

  17. #37
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı MuratKeskin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad çok haklısınız size katılıyorum ama bir yandan düşünüyorum bu kuryeciler neden cbf150 yada farklı vitesli motor kullanıyorlar. Neden tamamı skuter kullanmıyor diye sormadan edemiyorum malesef. Ben 12 ay sürmeyi düşündüğümden ABS siz modellere hiç bakmayı düşünmüyorum açıkçası. ABS li bir pcx olsa bu seferde krom gidon hiç hoşuma gitmiyor nedense. Nmax ve Xmax a daha sıcağım açıkçası. Gidip bayide aleti görmeden denemedem birşey demem yine zor. Eylül gibi motor fiyatları düşer diyorlar, zaten sınav 5 ağustosta, ehliyet çıkart et derken eylül geliverir gibi duruyor. Bu esnada honda ve yamaha bayilerine gidip motor denemeyi düşünüyorum. Bajajda fena değil ama yedek parça ve servis konusunda sıkıntı gidi alet. Artık hayırlısı neyse o olacak. Yada vitesli motor keyfinden mahrum kalıp git gel için skuter bakacağım artık..
    Vitesli ufak cc lerde sök tak çıkar mudahale et çok basit düş me kalkma kazada zayiyat az olduğunu düşündükleri içindir ve bizim halkımızın eski alışkanlıklardan vaz geçmesi kolay deyildir aklı selim insan kendine eziyet etmez ve şuan bir çok kürye scooter dünyasına girmiş bulunmakta çevreyi gözlemlersen dediğimi anlıyabilirsin şuan kulandığım scoterda abs çok olmasını isterdim çok saçma sapan yerlerde kızaklayıp yere yapıştığım oldu 10 km re hızlarda bu maddi manevi zarar olmamasına rağmen can sıkıcı nmaz veya pcx 125cc yeticeğini düşünüyorum 150 cc le son hız ahım şahım bir hız farkı pek yok zanımca fazla para vermeye deyermi senin karar verirsin 10 km daha hızlı gitsin biraz daha seri ivme kazanması senin için çok kiymetliyse 150 cc modeline bakınabilirsin Xmax 250 abs modeli 27 bin tl fazla maddi anlamda seni yorucaktır nmax 155 sıfır 16 bin tl olarak görünüyor nakite indirim yaparmı bilemem 2 el sıfıra yakın 13 14 bin tl bulursan alına bilir sonra keyfine bakarsın 12 ay boyunca kulanıcam diyorsun burasıda önelmi su geçirmez ayak bırandası alırsın ne soğukta yağmurdan dizlerin ayakların etkilenmez ayrıca yapmurluk gibi bi takım eşyalarını koltuk altına konabilir sonra nmax 155 kulanıcılarının olduğu bir ortamda hangi servisin ustalığı parça fiyat perfonmansı iyidir diye araştırıp kafan rahat yoluna bakarsın maddi imkan iyiyse ilerde vitesli deneyimi için yüksek cc alına bilir kısaca günlük kulanım için şehir içinde küçük cc vitesli bir zülümdür heleki kural tanımaz insanları için olduğumuzu düşünürsek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

    Alıntı chaqalqarlos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterın kolaylığı konusunda hem fikir olsak da motosikletin vites olayı fazla abartılmış. Araba gibi duran trafikte dur kalk al 1e at boşa gibi kullanan motorcu daha görmedim. Geri kalan her yazının altına imzamı atarım. Scooter kolaylık,tasarruflu vs. Vitesli ise tamamen zevki bir araç.
    Büyük cc vitesliler istisna ediyorum küçük cc vitesli için bence şehir içinde cebeleşmeye deymez köyde kasabada olsa idik küçük cc vitesliyi kendim için ve çevrem içinde tavsiye edebilirdim şehir içinde mumkün olanı tavsiye ediyorum
    artemis99 bunu beğendi.
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  18. #38

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    [/COLOR]

    Büyük cc vitesliler istisna ediyorum küçük cc vitesli için bence şehir içinde cebeleşmeye deymez köyde kasabada olsa idik küçük cc vitesliyi kendim için ve çevrem içinde tavsiye edebilirdim şehir içinde mumkün olanı tavsiye ediyorum[/QUOTE]

    Valla bende Beyoğlu Şişli güzergahlarında yani trafiğin en yoğun olduğu yerlerde motosiklet kullanmaya çalışıyorum. Gerçekten viteslinin keyfi olmasa katlanacak gibi değil. Ama o trafikte de XMAX alacağıma yine motosiklet tercih ederim çünkü XMAX ile çok fazla aralara girebileceğimi düşünmüyorum.

  19. #39
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı chaqalqarlos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]

    Büyük cc vitesliler istisna ediyorum küçük cc vitesli için bence şehir içinde cebeleşmeye deymez köyde kasabada olsa idik küçük cc vitesliyi kendim için ve çevrem içinde tavsiye edebilirdim şehir içinde mumkün olanı tavsiye ediyorum
    Valla bende Beyoğlu Şişli güzergahlarında yani trafiğin en yoğun olduğu yerlerde motosiklet kullanmaya çalışıyorum. Gerçekten viteslinin keyfi olmasa katlanacak gibi değil. Ama o trafikte de XMAX alacağıma yine motosiklet tercih ederim çünkü XMAX ile çok fazla aralara girebileceğimi düşünmüyorum.[/QUOTE]

    Xmax aralardan vızır vızır geçmekten ötesi konfor ve artçı koltuk altı genişliği ve rahatlığı beraberinde getiriyor tabiki 125cc 155 cc tirafikte çiçek gibi gider 250cc bir modele aralardan vızır vızır gitmek isteyene X-City 250 tavsiye edelie bilir cayır cayır şeyir içi tirafiğinde gidilir lastik ebatları ile motorsikleten aşağıda kalmaz zanımca
    chaqalqarlos bunu beğendi.
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  20. #40

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Xmax aralardan vızır vızır geçmekten ötesi konfor ve artçı koltuk altı genişliği ve rahatlığı beraberinde getiriyor tabiki 125cc 155 cc tirafikte çiçek gibi gider 250cc bir modele aralardan vızır vızır gitmek isteyene X-City 250 tavsiye edelie bilir cayır cayır şeyir içi tirafiğinde gidilir lastik ebatları ile motorsikleten aşağıda kalmaz zanımca[/QUOTE]

    Aynen öyle. Beklenti kesinlikle alacağımız motor için en önemli sebep. Yoksa parçasıydı yakıtıydı falan bunlar bana göre sonra ki olaylar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)