Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Uzun yolda 150ns ile devir hız rota

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Herkese güvenli sürüşler. Biraz uzun bir konu olacak ama her şeyi bir defada sormak istedim. Umarım sabırlı ve bilgili arkadaşlar abiler ablalar bilgilerini paylaşırlar.

    Ağustos sonu bir uzun yol planım var ancak kafamdaki soru işaretleri itibariyle hala cesaret edip de tamam ben bu işi yapacağım diyemedim.

    Motorum Bajaj 150 ns 2016 model 11.500km. Daha.150kmdir falan bende. Aldıktan 50km sonra statör sorunu çıkardı, garanti değiştirdi. Önceki sahibi sis falan takmış muhtemelen ondan arızalanmış dedi servis ve şuan bir sorunu yok şükür.

    Rota olarak:

    1.gün
    İstanbul Maltepe'den Eskihisar vapuru ile Yalova ve ordan otobana çıkıp Balıkesir

    2. Gün
    Balıkesirden Manisa İzmir ve otobandan Çeşme

    3-4 gün sonra
    Çeşme otobandan İzmir oradan aydın otobanı ve Bodrum'a geçiş

    Dönüş ise yine aynı yolları kullanarak

    İlk gün bodrum-izmir
    İkinci gün İzmir-Balıkesir
    Üçüncü gün Balıkesir-İstanbul
    Aklıma takılanlar ise

    1- Malum motor 150cc, ben hangi devir ve hızla gidersem motorun canını almadan sağlıklı bir şekilde yolcuğumu tamamlarım ? Sollama yaparken çok üzer mi beni ? Yakıt çok önemli değil, zaten garibani zorlasan da yakacağı 20 lira fazlası. Benim için önemli olan hem yavaş kalıp arabalara ezilmemek hem de motoru öldürmemek

    2- Yola çıkmadan önce nasıl bir bakım/kontrol yaptırmalıyım ?

    3- Bajaj kalitesi bu 1000km lik serüvende beni üzer mi yoksa başım dik gururla İstanbul'a döner miyim ?

    4-•Kaskım Sharp 5 yıldızlı MT revenge
    •montum revit
    •pantolonum markası okunmasa da kevlar korumalı pantolon
    •eldivenim ise ucuz yollu forge GT(90tl)
    •bir de bunlara boyundan kuyruk sokumuna kadar olan giymeli sırtlık eklemeyi düşünüyorum.
    •Bütçeyi zorlarsam belki bot da ekleyebilirim ama emin değilim.
    Bu ekipmanlar bu yolculukta yeterli olur mu ?

    5-Bu rotada beni üzecek yol var mı?
    •Bildiğime göre zaten Balıkesir'e kadar geniş otoban.
    •Sonra Manisa'ya kadar bölünmüş 2 şerit yol olması lazım.
    •Manisa'dan İzmir'e sabuncubeli yolu var belki orada zorlanabilirim.
    •Sonra İzmir çevre yolu geniş, çeşme otobani da zaten koca yol
    Bodrum yolunda da İzmir Aydın otobanı geniş bir yol ama ordan galiba Milas yönüne dönüp Bodrum'a devam ediyoruz. O yol nasıl ? Motorumla var olabilir miyim orada ?

    6-Lastiklerim MRF. Güvenlik olarak sıkıntı olur mu ? Değiştirmem şartsa hangi lastiğe yönelmeli, ne kadar bütçe ayırmalıyım ?

    7-Öne uzun camlardan taktirmam bu yolculuğu daha rahatlatır mı ?

    8-Seleyi nasıl daha rahat hale getirebilirim ?

    Sanırım aklima gelen 10 soru varsa 8'ini listeledim.

    Ek olarak: Motoru çok az yükleyeceğim. Muhtemelen benim dışımda bir laptop
    1-2 giyimlik kıyafet
    Tamir kiti ve bir kaç pense tornavida
    su ve bisküvi gibi atıştırmalıklar olacak
    (70 kiloyum)

    Benim için en önemli olan benim ve motorun yolculuğu güvenli bir şekilde geçirmesi. Eğer riskli bir hayalse iptal edip ileride daha büyük bir motorla çıkabilirim. Öncelik dediğim gibi ben ve motor uzun yaşayalım :D

    Ek olarak tavsiyeleriniz varsa bekliyorum. Tekeriniz düz bassın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AfilliEgzoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2017
    Motosikleti
    pulsar ns160
    Dediğiniz rotayı izmir'e kadar bizzat uyguladım tabi ki çeşmeye kadar gitmedim (: Motosikletim ns160'dı sizde abs olmadığı için frenlemelerde daha dikkatli olmalısınız tabi. Motosikletim uzun yol boyunca bana hiç sıkıntı çıkartmadı. Genelde 80-90 km/h ile gitmeniz konfor ve yakıt açısından uygun olacaktır.Zira son devirlerde titreşim artacağı için mola verme ihtiyacınızda erken olacaktır. Ben bursada mola vermiştim ama yorulduğum için değil ziyaret etmem gereken kişiler olduğu içindi.Zaten eskihsar vapuruna kadar sürerseniz mola ihtiyacınızı 30 - 35 dk lik vapur gezisi sırasında karşılamış olacaksınız (: Yola çıkmadan önce lastik basınçlarınızı motosikletinizin yağ seviyesini zincirin gerginliğini ve yağ durumunu muhakkak kontrol edin.İlk viteslerde 8-9 bin deviri zorlamadığınız sürece motosiklete kolay kolay zarar gelmez (: Rotada sizi üzecek fazla yol yok fakat izmir'e gelirken savaştepe yolunu kullanırsanız tek şerit ve hafif bozuk yolu var.Alternatif rotanın yolu daha düzgün fakat 20-30km yolunuzun uzatmış olursunuz.

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı AfilliEgzoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğiniz rotayı izmir'e kadar bizzat uyguladım tabi ki çeşmeye kadar gitmedim (: Motosikletim ns160'dı sizde abs olmadığı için frenlemelerde daha dikkatli olmalısınız tabi. Motosikletim uzun yol boyunca bana hiç sıkıntı çıkartmadı. Genelde 80-90 km/h ile gitmeniz konfor ve yakıt açısından uygun olacaktır.Zira son devirlerde titreşim artacağı için mola verme ihtiyacınızda erken olacaktır. Ben bursada mola vermiştim ama yorulduğum için değil ziyaret etmem gereken kişiler olduğu içindi.Zaten eskihsar vapuruna kadar sürerseniz mola ihtiyacınızı 30 - 35 dk lik vapur gezisi sırasında karşılamış olacaksınız (: Yola çıkmadan önce lastik basınçlarınızı motosikletinizin yağ seviyesini zincirin gerginliğini ve yağ durumunu muhakkak kontrol edin.İlk viteslerde 8-9 bin deviri zorlamadığınız sürece motosiklete kolay kolay zarar gelmez (: Rotada sizi üzecek fazla yol yok fakat izmir'e gelirken savaştepe yolunu kullanırsanız tek şerit ve hafif bozuk yolu var.Alternatif rotanın yolu daha düzgün fakat 20-30km yolunuzun uzatmış olursunuz.
    Öncelikle okuyup cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim

    Araba ile hep Balıkesir Akhisar Manisa İzmir rotasını kullanıyoruz ama tam hatırlamıyorum yol nasıldı. Alternatif olan hangi yol ?
    Yağı 50km önce servis değiştirdi statörü değiştirirken. Sanırım bana sadece zinciri kontrol etmek kalıyor.
    Sizin 160ns olduğuna göre 0 motordu galiba, ben de aynı performansı alır mıyım ? Motor elimde usta arayarak ailemi arkadaşlarımı arayıp bozuldu beni burdan alın demek istemiyorum :D
    Sabit 85-90 gitsem 1000km motor için sağlıklı olur yani değil mi öyle anladım. Diğer sorularıma da cevabınız varsa duymak isterim

    Tekrar teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Eklemem gereken bir madde daha var. Motorla ilgili lastiğin patlaması dışında başıma ne gelebilir ? Neleri tamir etmeyi öğrenmeliyim yola çıkmadan önce ?

  4. #4
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Çık kardeşim. O kadar takıntı yapma. Ama bence zamanı yanlış seçtin. Havalar çok sıcak. Allah kazadan beladan korusun

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Geçen sene 150'lik motorla ben de Anadolu Yakasından senin güzergahın üzerinden Bodrum'a gitmiştim. Balıkesir yolu çok rüzgarlıdır dikkatli ol. Muhakkak kulak tıkacı kullan, uğultuyu azaltıp seni daha dinç tutacaktır. 90-100 gibi hızlarla motorun canını almadan rahatça gidebilirsin. Mutlaka her 100 km.de bir mola ver, kendini dinlendir ve su iç. Emniyet şeritlerini bol bol kullan. Yola çıkmadan en az 3 gün önce servis bakımı yaptır ve bakım sonrası sür 1-2 gün kullanışında gidişinde bir farklılık var mı diye. Lastik tamir kiti al yanına. Ben İstanbul-Bodrum arasını aynı gün dinlene dinlene 13 saatte gitmiştim.

  6. #6

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    ANGARA
    Motosikleti
    SYM JET 14
    Alıntı atasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese güvenli sürüşler. Biraz uzun bir konu olacak ama her şeyi bir defada sormak istedim. Umarım sabırlı ve bilgili arkadaşlar abiler ablalar bilgilerini paylaşırlar.

    Ağustos sonu bir uzun yol planım var ancak kafamdaki soru işaretleri itibariyle hala cesaret edip de tamam ben bu işi yapacağım diyemedim.

    Motorum Bajaj 150 ns 2016 model 11.500km. Daha.150kmdir falan bende. Aldıktan 50km sonra statör sorunu çıkardı, garanti değiştirdi. Önceki sahibi sis falan takmış muhtemelen ondan arızalanmış dedi servis ve şuan bir sorunu yok şükür.

    Rota olarak:

    1.gün
    İstanbul Maltepe'den Eskihisar vapuru ile Yalova ve ordan otobana çıkıp Balıkesir

    2. Gün
    Balıkesirden Manisa İzmir ve otobandan Çeşme

    3-4 gün sonra
    Çeşme otobandan İzmir oradan aydın otobanı ve Bodrum'a geçiş

    Dönüş ise yine aynı yolları kullanarak

    İlk gün bodrum-izmir
    İkinci gün İzmir-Balıkesir
    Üçüncü gün Balıkesir-İstanbul
    Aklıma takılanlar ise

    1- Malum motor 150cc, ben hangi devir ve hızla gidersem motorun canını almadan sağlıklı bir şekilde yolcuğumu tamamlarım ? Sollama yaparken çok üzer mi beni ? Yakıt çok önemli değil, zaten garibani zorlasan da yakacağı 20 lira fazlası. Benim için önemli olan hem yavaş kalıp arabalara ezilmemek hem de motoru öldürmemek

    2- Yola çıkmadan önce nasıl bir bakım/kontrol yaptırmalıyım ?

    3- Bajaj kalitesi bu 1000km lik serüvende beni üzer mi yoksa başım dik gururla İstanbul'a döner miyim ?

    4-•Kaskım Sharp 5 yıldızlı MT revenge
    •montum revit
    •pantolonum markası okunmasa da kevlar korumalı pantolon
    •eldivenim ise ucuz yollu forge GT(90tl)
    •bir de bunlara boyundan kuyruk sokumuna kadar olan giymeli sırtlık eklemeyi düşünüyorum.
    •Bütçeyi zorlarsam belki bot da ekleyebilirim ama emin değilim.
    Bu ekipmanlar bu yolculukta yeterli olur mu ?

    5-Bu rotada beni üzecek yol var mı?
    •Bildiğime göre zaten Balıkesir'e kadar geniş otoban.
    •Sonra Manisa'ya kadar bölünmüş 2 şerit yol olması lazım.
    •Manisa'dan İzmir'e sabuncubeli yolu var belki orada zorlanabilirim.
    •Sonra İzmir çevre yolu geniş, çeşme otobani da zaten koca yol
    Bodrum yolunda da İzmir Aydın otobanı geniş bir yol ama ordan galiba Milas yönüne dönüp Bodrum'a devam ediyoruz. O yol nasıl ? Motorumla var olabilir miyim orada ?

    6-Lastiklerim MRF. Güvenlik olarak sıkıntı olur mu ? Değiştirmem şartsa hangi lastiğe yönelmeli, ne kadar bütçe ayırmalıyım ?

    7-Öne uzun camlardan taktirmam bu yolculuğu daha rahatlatır mı ?

    8-Seleyi nasıl daha rahat hale getirebilirim ?

    Sanırım aklima gelen 10 soru varsa 8'ini listeledim.

    Ek olarak: Motoru çok az yükleyeceğim. Muhtemelen benim dışımda bir laptop
    1-2 giyimlik kıyafet
    Tamir kiti ve bir kaç pense tornavida
    su ve bisküvi gibi atıştırmalıklar olacak
    (70 kiloyum)

    Benim için en önemli olan benim ve motorun yolculuğu güvenli bir şekilde geçirmesi. Eğer riskli bir hayalse iptal edip ileride daha büyük bir motorla çıkabilirim. Öncelik dediğim gibi ben ve motor uzun yaşayalım :D

    Ek olarak tavsiyeleriniz varsa bekliyorum. Tekeriniz düz bassın.

    MÜDÜR BENDE DE 2016 150 NS VARDI O GÜZERGAH DA YOL HAKKINDA BİLGİM YOK AMA MOTOR VE GÜVENLİK AÇISINDDAN ESKİ PULSARCI OLARAK BİR KAÇ SATIR YAZABİLİRİM SENİN Kİ KADAR UZUN OLMASA DA ANKARA ÇORUM OĞUZLAR İLÇESİ -ANKARA BARTIN AMASRA- ANKARA ÇANKIRI -ANKARA BOLU OLMAK ÜZERE 6000 KM DEKİ MOTORUM VE ORJİNAL LASTİKLERİ İLE YOLA ÇIKTIM ÇIKARKEN HER SEFERİNDE YAĞ -ZİNCİR VE LASTİK KONTROLÜMÜ YAPTIM GEREKLİ ZAMANLARDA YAĞI DEĞİŞTİRİP ÖYLE ÇIKTIM. SICAKTA BAYILIPDA EKİPMANSIZ SAKIN ÇIKMA ZATEN ÇOK EŞYA GÖTÜRMEYECEM DİYORSUN. BENDE UZUN TUR CAMI VARDI 130 TL YE ALMIŞTIM ÇOK İŞ GÖRÜYOR TAVSİYE EDERİM. ÜZERİNE FARKEDİLİR YELEK VB BİRŞEY AL. Bİ TANE DE YAĞMURLUK AT NE OLUR OLMAZ.SIRTLIĞI MUTLAKA EKLE.EKİPMANLAR YETERLİ AMA EKSİLTME. DOSTUM SELE İÇİNDE BEN KILIF YAPTIRDIM AMA İŞ GÖRMEDİ ORJİNALİ DAHA İYİ AMA İSTERSEN Bİ KİLİM AT ALTINA MOTORUN BAKIMLI İSE KORKMA BEN SÜREKLİ YOLLARDAYDIM BİR KERE YOLDA KOYMADI VE DURMADAN 100 130 KM GİDER SONRA DİNLENİR VE DİNLENDİRİRDİM MOTORUMU VE ÇOK ÖNEMLİ GEVŞİYEN VİDALARI VE AKSAMLARI SÜREKLİ KONTROL ET MAĞLUM ARADA TİTREŞİM DEN GEVŞEYEBİLİRÇ. BENİM YOLDA HIZIM 90 100 SOLLAMADA 115 SONRA TEKRAR 90 100 105 ARALIĞI İYİDİR. YOKUŞLARDA ÇEKİŞİ İYİDİR Bİ KAMYON MALZEME İLE GİTTİM BU YOLLARA HİÇ ÜZMEDİ.BİRAZ KARIŞIK YORUM OLDU AMA KUSURA BAKMA YOLUN AÇIK OLSUN

  7. #7
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Merhaba,

    Ben de 1-2 ay kadar önce, motosiklete henüz başlayalı 2 ay 2000km olmuş biri olarak İstanbul-Ankara arası uzun yolculuk yaptım. Cuma gittim, pazar günü döndüm. Gidip geldiğimde motosiklet tecrübem %50 oranında artmıştı. Rotan konusun hiç bir fikrim yok ben genel olarak neler yaşadığımdan bahsetmek istiyorum.

    Devir konusunda 5.viteste 7000-7500 devirde 90-95 arası gidebiliyorsun, bence 150NS'in gidebildiği rahat aralık bu. Redline'a girmeden 110-120 arasını görebilen bir alet 150NS. Fakat sürekli o devirde gitmenin sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca motosiklet olarak her zaman pay bırakman gerekiyor kendine bana kalırsa. Bu sebepten 90 civarı seyredip sollama yapacağında ya da başka bir durum söz konusu olduğunda elinde hızlanma imkanı bırakman gerekiyor. O yüzden bu aralıkta gitmeni tavsiye ederim.

    Bazı kamyonlar seni sollayacak, dibine yapışacak. Gerçi geneli saygılı davrandı bana (şansımdan mı bilmiyorum). Sana tavsiyem çok deli dumrul geliyorsa emniyet şeridine kaçman ama öyle bir durum yoksa şeridin ortala ya da soluna yaklaş. Arkandaki kamyon seni sollamak için orta şeride geçtiğini gördüğün anda sen de şeridinde sağa yanaş, mesafeyi aç. Hep sağdan gidersen yakın geçen olabilir.

    Yolda iki kez yağmura yakalandım, açıkcası panikledim. Yağmuru yedikten sonra rüzgarla acayip üşüyebiliyorsun çünkü hava ne kadar sıcak olsa da. O yüzden nolur nolmaz bence yağmurluk alman lazım, en kötü çöp poşeti al yanına. Bir de meteorolojinin sitesi var, rotanı giriyorsun yol boyu hava durumunu çiziyor sana oradan da bak mutlaka.

    Ankara-İstanbul 450 km fakat 2 gün içinde git gel yaptığım için aslında 1000km yapmış sayılırım. O yüzden 150ns kaldırır mı sorusuna cevap vermiş olduğumu düşünüyorum.

    Bakım konusunda yağ ve zincir yağı bakımın tam olsun. Lastiklerin hava basıncı ayarla ve balatalarını kontrol et, imkanın varsa servise de bir göster sağına soluna bakılsın ama çok sorun olacağını sanmıyorum bunun.

    Bence bot önemli bir ekipman, ayakta çok ince kemikler mevcut hassas bir organ. 4Riders'ın botunu kullanıyorum ben memnunum, fiyatı da uygun.

    MRF lastik hakkında bilgim yok ama lastik bakıyorsan Mitas MC50 öneririm. Bana hiç sorun çıkarmadı henüz. Rota hakkında bilgim olmadığı için pek cevap veremiyorum.

    Uzun tur camı gövdeye gelen rüzgarı büyük ölçüde kesiyor. Uzun süre kullanımda rüzgar bir yerden sonra çarpıyor adamı o yüzden montunda rüzgar koruması gibi bir şey yoksa bence edinmeye bak.

    Sele konusunda çok bilgim yok fakat minder vs. koyabilirsin bence. Zaten aşırı rahatsız değil bana kalırsa sele. Benim yaptığım yolculukta popo ile ilgili hiç sorun yaşamadım, sırtım ağrımıştı bir tek. Ben de arkaya bağladığım çantaya bir tür minder bağlayıp sırtlık yaptım kendime, aklında bulunsun.

    Yolda durduğunda ya da gittiğin şehirlerde vs. yağını mutlaka kontrol et. Uzun yolda ısıdan dolayı bir miktar kayıp oluyor bildiğim kadarıyla. Ben İstanbul'a döndükten 4.günü bir baktım yağ seviyesi ikinci çizginin de altına inmiş.

    Kulak tıkacı, olmazsa olmaz. Kesinlikle alman gereken bir şey. Kulaklıkla idare ederim diye düşünme, bir yerden sonra kafan şişiyor müzik+rüzgar sesinden.

    Bunların haricinde yola erken çık, çıkabildiğin kadar erken çık. Akşama kalmadan, gördüğün her güzel mekanda dura dura ilerle. Şu kadar saat oldu daha burdayım deme, motosiklet ile uzun yolculuk A noktasından B noktasına en hızlı/en ekonomik rota demek değil, keyif almaya bak kafan rahat olsun. Ben 9 saatte gittim Ankara'ya (450km).

    Ben de konu açtığımda bir kısım gitme riskli, bir kısım da git otoban zaten diyordu hep. Her zaman riskli vs. diyenler olacak, sen yapabildiğin her türlü önlemi alıp, bakımlarını yap; sakin sakin sür bir şey olmaz.

    Aklıma gelenler şimdilik bunlar, ekstra sorun olursa cevaplamaya çalışırım.

    Tekerin düz bassın, iyi yolculuklar.

  8. #8

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı nigdeli48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çık kardeşim. O kadar takıntı yapma. Ama bence zamanı yanlış seçtin. Havalar çok sıcak. Allah kazadan beladan korusun
    Ekipmanlar yazlık mont fileli. Sabit 90 ile giderken çok bunaltmaz diye düşündüm ama bekleme anı olursa tabi bir anda sıcak basabilir :D ben de çıkayım gitsin, ne olacaksa spontane olsun diyorum ama bir yandan da dediğim gibi birilerini arayıp beni burdan alın demek istemiyorum :D

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen sene 150'lik motorla ben de Anadolu Yakasından senin güzergahın üzerinden Bodrum'a gitmiştim. Balıkesir yolu çok rüzgarlıdır dikkatli ol. Muhakkak kulak tıkacı kullan, uğultuyu azaltıp seni daha dinç tutacaktır. 90-100 gibi hızlarla motorun canını almadan rahatça gidebilirsin. Mutlaka her 100 km.de bir mola ver, kendini dinlendir ve su iç. Emniyet şeritlerini bol bol kullan. Yola çıkmadan en az 3 gün önce servis bakımı yaptır ve bakım sonrası sür 1-2 gün kullanışında gidişinde bir farklılık var mı diye. Lastik tamir kiti al yanına. Ben İstanbul-Bodrum arasını aynı gün dinlene dinlene 13 saatte gitmiştim.
    Çok teşekkür ederim yorumun için. Hemen bir kulak tıkacı edineceğim yola çıkma ihtimalime karşın

    Alıntı smtpulsar150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MÜDÜR BENDE DE 2016 150 NS VARDI O GÜZERGAH DA YOL HAKKINDA BİLGİM YOK AMA MOTOR VE GÜVENLİK AÇISINDDAN ESKİ PULSARCI OLARAK BİR KAÇ SATIR YAZABİLİRİM SENİN Kİ KADAR UZUN OLMASA DA ANKARA ÇORUM OĞUZLAR İLÇESİ -ANKARA BARTIN AMASRA- ANKARA ÇANKIRI -ANKARA BOLU OLMAK ÜZERE 6000 KM DEKİ MOTORUM VE ORJİNAL LASTİKLERİ İLE YOLA ÇIKTIM ÇIKARKEN HER SEFERİNDE YAĞ -ZİNCİR VE LASTİK KONTROLÜMÜ YAPTIM GEREKLİ ZAMANLARDA YAĞI DEĞİŞTİRİP ÖYLE ÇIKTIM. SICAKTA BAYILIPDA EKİPMANSIZ SAKIN ÇIKMA ZATEN ÇOK EŞYA GÖTÜRMEYECEM DİYORSUN. BENDE UZUN TUR CAMI VARDI 130 TL YE ALMIŞTIM ÇOK İŞ GÖRÜYOR TAVSİYE EDERİM. ÜZERİNE FARKEDİLİR YELEK VB BİRŞEY AL. Bİ TANE DE YAĞMURLUK AT NE OLUR OLMAZ.SIRTLIĞI MUTLAKA EKLE.EKİPMANLAR YETERLİ AMA EKSİLTME. DOSTUM SELE İÇİNDE BEN KILIF YAPTIRDIM AMA İŞ GÖRMEDİ ORJİNALİ DAHA İYİ AMA İSTERSEN Bİ KİLİM AT ALTINA MOTORUN BAKIMLI İSE KORKMA BEN SÜREKLİ YOLLARDAYDIM BİR KERE YOLDA KOYMADI VE DURMADAN 100 130 KM GİDER SONRA DİNLENİR VE DİNLENDİRİRDİM MOTORUMU VE ÇOK ÖNEMLİ GEVŞİYEN VİDALARI VE AKSAMLARI SÜREKLİ KONTROL ET MAĞLUM ARADA TİTREŞİM DEN GEVŞEYEBİLİRÇ. BENİM YOLDA HIZIM 90 100 SOLLAMADA 115 SONRA TEKRAR 90 100 105 ARALIĞI İYİDİR. YOKUŞLARDA ÇEKİŞİ İYİDİR Bİ KAMYON MALZEME İLE GİTTİM BU YOLLARA HİÇ ÜZMEDİ.BİRAZ KARIŞIK YORUM OLDU AMA KUSURA BAKMA YOLUN AÇIK OLSUN
    Teşekkürler cevabın için. Sırtlığı mutlaka ekleyeceğim ve ekipmanlarımı tam giyeceğim. Malum ben canı tatlı biriyim, motoru ne kadar sevsem de ondan 2-3 katı korkuyorum bir yandan Tur camı bakmaya da başlayacağım şimdiden, mantıklı demek ki rüzgara 1000km boyu o kadar maruz kalmamak için. Motor 150km dir falan bende. Servis bakımları yapılmış. Statör mevzusu dışında tık demedi gariban. 50km önce servis ön balata ile yağını da değiştirdi. 10 gün falan serviste belediye statör için. Gerekli kontrolleri yaptık denildi bilmiyorum lafın gelişimi ama :D benim korkum bir azalan eksilen sıkıntı çıkaracak bir şey varsa feribottan inip Balıkesir'e doğru giderken hay Allah noldu şimdi diye kenara çekip motoru kiralamaya başlamak :D Ama %40 falan gitmeyi düşünüyorsam şuan %70e falan çıktı bütün cevaplar sayesinde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------

    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Ben de 1-2 ay kadar önce, motosiklete henüz başlayalı 2 ay 2000km olmuş biri olarak İstanbul-Ankara arası uzun yolculuk yaptım. Cuma gittim, pazar günü döndüm. Gidip geldiğimde motosiklet tecrübem %50 oranında artmıştı. Rotan konusun hiç bir fikrim yok ben genel olarak neler yaşadığımdan bahsetmek istiyorum.

    Devir konusunda 5.viteste 7000-7500 devirde 90-95 arası gidebiliyorsun, bence 150NS'in gidebildiği rahat aralık bu. Redline'a girmeden 110-120 arasını görebilen bir alet 150NS. Fakat sürekli o devirde gitmenin sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca motosiklet olarak her zaman pay bırakman gerekiyor kendine bana kalırsa. Bu sebepten 90 civarı seyredip sollama yapacağında ya da başka bir durum söz konusu olduğunda elinde hızlanma imkanı bırakman gerekiyor. O yüzden bu aralıkta gitmeni tavsiye ederim.

    Bazı kamyonlar seni sollayacak, dibine yapışacak. Gerçi geneli saygılı davrandı bana (şansımdan mı bilmiyorum). Sana tavsiyem çok deli dumrul geliyorsa emniyet şeridine kaçman ama öyle bir durum yoksa şeridin ortala ya da soluna yaklaş. Arkandaki kamyon seni sollamak için orta şeride geçtiğini gördüğün anda sen de şeridinde sağa yanaş, mesafeyi aç. Hep sağdan gidersen yakın geçen olabilir.

    Yolda iki kez yağmura yakalandım, açıkcası panikledim. Yağmuru yedikten sonra rüzgarla acayip üşüyebiliyorsun çünkü hava ne kadar sıcak olsa da. O yüzden nolur nolmaz bence yağmurluk alman lazım, en kötü çöp poşeti al yanına. Bir de meteorolojinin sitesi var, rotanı giriyorsun yol boyu hava durumunu çiziyor sana oradan da bak mutlaka.

    Ankara-İstanbul 450 km fakat 2 gün içinde git gel yaptığım için aslında 1000km yapmış sayılırım. O yüzden 150ns kaldırır mı sorusuna cevap vermiş olduğumu düşünüyorum.

    Bakım konusunda yağ ve zincir yağı bakımın tam olsun. Lastiklerin hava basıncı ayarla ve balatalarını kontrol et, imkanın varsa servise de bir göster sağına soluna bakılsın ama çok sorun olacağını sanmıyorum bunun.

    Bence bot önemli bir ekipman, ayakta çok ince kemikler mevcut hassas bir organ. 4Riders'ın botunu kullanıyorum ben memnunum, fiyatı da uygun.

    MRF lastik hakkında bilgim yok ama lastik bakıyorsan Mitas MC50 öneririm. Bana hiç sorun çıkarmadı henüz. Rota hakkında bilgim olmadığı için pek cevap veremiyorum.

    Uzun tur camı gövdeye gelen rüzgarı büyük ölçüde kesiyor. Uzun süre kullanımda rüzgar bir yerden sonra çarpıyor adamı o yüzden montunda rüzgar koruması gibi bir şey yoksa bence edinmeye bak.

    Sele konusunda çok bilgim yok fakat minder vs. koyabilirsin bence. Zaten aşırı rahatsız değil bana kalırsa sele. Benim yaptığım yolculukta popo ile ilgili hiç sorun yaşamadım, sırtım ağrımıştı bir tek. Ben de arkaya bağladığım çantaya bir tür minder bağlayıp sırtlık yaptım kendime, aklında bulunsun.

    Yolda durduğunda ya da gittiğin şehirlerde vs. yağını mutlaka kontrol et. Uzun yolda ısıdan dolayı bir miktar kayıp oluyor bildiğim kadarıyla. Ben İstanbul'a döndükten 4.günü bir baktım yağ seviyesi ikinci çizginin de altına inmiş.

    Kulak tıkacı, olmazsa olmaz. Kesinlikle alman gereken bir şey. Kulaklıkla idare ederim diye düşünme, bir yerden sonra kafan şişiyor müzik+rüzgar sesinden.

    Bunların haricinde yola erken çık, çıkabildiğin kadar erken çık. Akşama kalmadan, gördüğün her güzel mekanda dura dura ilerle. Şu kadar saat oldu daha burdayım deme, motosiklet ile uzun yolculuk A noktasından B noktasına en hızlı/en ekonomik rota demek değil, keyif almaya bak kafan rahat olsun. Ben 9 saatte gittim Ankara'ya (450km).

    Ben de konu açtığımda bir kısım gitme riskli, bir kısım da git otoban zaten diyordu hep. Her zaman riskli vs. diyenler olacak, sen yapabildiğin her türlü önlemi alıp, bakımlarını yap; sakin sakin sür bir şey olmaz.

    Aklıma gelenler şimdilik bunlar, ekstra sorun olursa cevaplamaya çalışırım.

    Tekerin düz bassın, iyi yolculuklar.
    Çok teşekkür ederim ayrıntılı bir şekilde yazmışsınız. Dikkate alacağım hepsini.


    Geriye tek sorum kaldı. Ben usta bir kullanıcı değilim şuan, motora bu pulsarla başladım. Daha tecrübem 150km civarı. Acemiliğim itibariyle çok temkinli kullanıyorum, en ufak altından kalkamayacağim atraksiyona girmiyorum. Ve malum İstanbul köprülü kavşaklarındaki eğimli uzun keskin virajlara da hızlı giremiyorum kendime tam güvenmediğim için. Max 45 km/h. Normal E-5te sorun yok tabi, basıp gidiyorum normal bir şekilde. Bu durum yolda sorun olur mu ? Tecrübemin azlığı sorun çıkarır mı ? Aklımda bir tek bu sorun kaldı. Dediğim gibi altından kalkamazsın denirse yola çıkmayacağım.

  9. #9
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Tekrardan alıntı yapmıyorum çok uzun olmasın diye,

    Konuya yazdıklarına bakarsak gayet aklı başında bir insansın. Zaten burada bunun konusunun açıp kendini güzelce ifade etmek bile bune dalalet. Kendin de söylemişsin, atraksiyona girmiyorum diye. Bu durumda geriye kalan tek risk faktörü yorgunluk ve stres. Diyorsan ki ben kendimi yormam, germem, stres yapmam ve normalde 45 ile gireceğim viraja dalgınlık yüzünden 90'la girmem; hiç bir sorun olmaz. Kısacası bu soruya biraz kendi kendine cevap vermen gerekiyor keza ben seni bu konuda tanımıyorum. Sabırlı, sakin ve kendini yormadan bol bol dinlenerek yapacağın bir yolculukta bu risk faktörünü en aza indirgemiş oluyorsun. Bu şekilde güzel bir plan yapıp ilerlersen sorun olacağını düşünmüyorum ben.

    Üstelik Ağustos sonu diyorsun, 2 ay kadar var. Bu süreçte bol bol motosikletin ile vakit geçirmeye bak. Bir de vaktin olursa (bence vaktin yoksa bile bir şekilde yarat), MEG'in ücretsiz eğitimleri var onlara katıl. Hem kapalı alan sürüş eğitimi mevcut hem de yol eğitimi var. Kapalı alanı tamamlamadan yol eğitimine katılamıyorsun.

  10. #10

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Evet sabırlıyım ve motor üstündeyken (biraz da yeni olduğum için) çok keyif alıyorum. Zaten gün gün bölmemim nedeni her gün az yol gidip dinlenmemdi. İlk gün mesela vapurdan sonra 250km lik yolum olacak. 2. Gün 280km 3. Gün 370km. Sadece 3. Gün biraz uzun ama onun aşağı yukarı 200-220kmsi zaten bölünmüş koca otobanlarda geçecek. Bu yönden mantıklı geliyor bana bu yolculuk.

    MEG çok mantıklıymış keşke daha önce öğrenseydim. Şuan Bodrum'dayım Ağustos başı İstanbul'a dönüp bu gün itibariyle 5 gündür (ağustosta 35 gün falan olacak) yatan motorumla ilgilenip bir kaç ehliyet işine koşacağım. Artık geriye kalan Ağustos boyu motoru test edip kendime de güvenebilirsem yola çıkmak galiba. Aklımdaki sorular lastik haricinde cevaplandı. Teşekkür ederim tekrar herkese. Lastik konusuna değinecek ya da başka bir tavsiyesi önerisi olan varsa dinlemek isterim

  11. #11

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    ANGARA
    Motosikleti
    SYM JET 14
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan alıntı yapmıyorum çok uzun olmasın diye,

    Konuya yazdıklarına bakarsak gayet aklı başında bir insansın. Zaten burada bunun konusunun açıp kendini güzelce ifade etmek bile bune dalalet. Kendin de söylemişsin, atraksiyona girmiyorum diye. Bu durumda geriye kalan tek risk faktörü yorgunluk ve stres. Diyorsan ki ben kendimi yormam, germem, stres yapmam ve normalde 45 ile gireceğim viraja dalgınlık yüzünden 90'la girmem; hiç bir sorun olmaz. Kısacası bu soruya biraz kendi kendine cevap vermen gerekiyor keza ben seni bu konuda tanımıyorum. Sabırlı, sakin ve kendini yormadan bol bol dinlenerek yapacağın bir yolculukta bu risk faktörünü en aza indirgemiş oluyorsun. Bu şekilde güzel bir plan yapıp ilerlersen sorun olacağını düşünmüyorum ben.

    Üstelik Ağustos sonu diyorsun, 2 ay kadar var. Bu süreçte bol bol motosikletin ile vakit geçirmeye bak. Bir de vaktin olursa (bence vaktin yoksa bile bir şekilde yarat), MEG'in ücretsiz eğitimleri var onlara katıl. Hem kapalı alan sürüş eğitimi mevcut hem de yol eğitimi var. Kapalı alanı tamamlamadan yol eğitimine katılamıyorsun.
    BEN SATARKEN ÜSTÜNDEKİ LASTİKLER ARTIK ESKİMİŞTİ ÇÜNKÜ 18 000 KM DERE TEPE ASFALT KAR FIRTINA KULLANMIŞTIM ANLAS LASTİK TAKTIRDIM ORJİNAL EBATLARDA 2 HAFTA SONRA DA SATILMIŞTI ZATEN MOTORUM:( ANLAS ÇİFTİ 300 TL YE ALMIŞTIM 2 HAFTA DENEYİMİME GÖRE YOL TUTUŞU GÜZELDİ ÇOK FARK ETTİRDİ VİRAJLARDA GÜVEN VERDİ BANA

  12. #12

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    regal raptor dd 150 e2
    iyi sürüşler. dediğiniz rotadan daha önce hiç geçmedim ama 150 cc motosikletle geçtiğimiz ramazan bayramında adana-kaş arası uzun bir yolum oldu. tavsiyem yorulduğun zaman kendini zorlama ve bol bol mola verip dinlenmen olur. motosikleti fazla yüklemeye karar verirsen eğer dengeli olduğuna çok dikkat et.

  13. #13

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı smtpulsar150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BEN SATARKEN ÜSTÜNDEKİ LASTİKLER ARTIK ESKİMİŞTİ ÇÜNKÜ 18 000 KM DERE TEPE ASFALT KAR FIRTINA KULLANMIŞTIM ANLAS LASTİK TAKTIRDIM ORJİNAL EBATLARDA 2 HAFTA SONRA DA SATILMIŞTI ZATEN MOTORUM:( ANLAS ÇİFTİ 300 TL YE ALMIŞTIM 2 HAFTA DENEYİMİME GÖRE YOL TUTUŞU GÜZELDİ ÇOK FARK ETTİRDİ VİRAJLARDA GÜVEN VERDİ BANA
    Teşekkürler üstat anlasa bakacağım 👍

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------

    Alıntı Knbcr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi sürüşler. dediğiniz rotadan daha önce hiç geçmedim ama 150 cc motosikletle geçtiğimiz ramazan bayramında adana-kaş arası uzun bir yolum oldu. tavsiyem yorulduğun zaman kendini zorlama ve bol bol mola verip dinlenmen olur. motosikleti fazla yüklemeye karar verirsen eğer dengeli olduğuna çok dikkat et.
    Max 15-20kg yük olacak zaten benim haricimde. Birazı sırt çantamda birisi de artçı selesine sabotleyeceğim ufak bı çantada olur heralde. Bol mola vermek aklımda 👍

  14. #14

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Her şeyi geçtim çıkmamak için tek sebeb o da havanın 50 derece olmasıdır. 20 km yol gittim , en son kendimi motordan atasım geldi. 150yle gitsen bile daha da sıcak oluyor....

  15. #15

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şeyi geçtim çıkmamak için tek sebeb o da havanın 50 derece olmasıdır. 20 km yol gittim , en son kendimi motordan atasım geldi. 150yle gitsen bile daha da sıcak oluyor....
    Mont komple fileli ve açık renk. Sağlam hava alıyorum. Ama pantolon kevlar kot. Kask da siyah yeşil beyaz. Çoğunluğu siyah :/ Çok mu bunaltır üstat ?

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sevgili kardeşim, tecrübe konusunu yeni okudum. Beni yanlış anlama ama 150 km tecrübeyle bence uzun yola çıkmamalısın. Malum tatil sezonundayız, belirttiğin güzergah şu dönem kasap tabir ettiğimiz sürücülerin bol bol olduğu bir dönem. Yerinde olsam en az 1 sene ve 10.000 km bu geziyi ertelerdim.

  17. #17

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim, tecrübe konusunu yeni okudum. Beni yanlış anlama ama 150 km tecrübeyle bence uzun yola çıkmamalısın. Malum tatil sezonundayız, belirttiğin güzergah şu dönem kasap tabir ettiğimiz sürücülerin bol bol olduğu bir dönem. Yerinde olsam en az 1 sene ve 10.000 km bu geziyi ertelerdim.
    Yanlış anlamam üstat. Zaten içi boş olup ahkam kesen kendini belli ediyor daima. Ben öğrenip dinlemek için konuyu açtım zaten Haklısınız zaten ben de henüz o cesareti toplayamadım. Oturdum düşünüyorum öylece altından kalkar miyim kalkamaz miyim diye. %100 aklıma yatmadan çıkmam zaten. 1 ay daha seleye oturacağım. Artık 2 ay sonra kendimde o güveni bulamazsam çıkmam yola 👍

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı atasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamam üstat. Zaten içi boş olup ahkam kesen kendini belli ediyor daima. Ben öğrenip dinlemek için konuyu açtım zaten Haklısınız zaten ben de henüz o cesareti toplayamadım. Oturdum düşünüyorum öylece altından kalkar miyim kalkamaz miyim diye. %100 aklıma yatmadan çıkmam zaten. 1 ay daha seleye oturacağım. Artık 2 ay sonra kendimde o güveni bulamazsam çıkmam yola ��
    Bu 2 ay süresi içinde de bir kapalı alan hakimiyet bir de yol eğitimi patlatabilsen ne güzel olur.

  19. #19
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Ben geçen yaz as150 ile 2 günde gidiğ dönüş 800km yol yaptım. Sürat olarak 130km sürekli rpm limit ışığını yakarak seyahat ettim ve döndüğümde yağ bitmişti. Yolda motorda bir ısınma falan hissetmedim. Yakıt da 33 kuruş hesapladığımı hatırlıyorum(o zamanki fiyattan). Yola çıkmadan serviste genel kontrol yapılırsa sorun çıkmayacağını düşünüyorum. Hız olarak 100-110 aralığında gidersen hem yakıt olarak seni üzmez hem de motorunu yıpratmamış olursun. Benim lastikler de üzerinde gelen lastiklerdi mrf oluyor galiba, sorun yaşamadım. Sırt çantası takmamanı öneririm, onun ağırlığı da direkt senin totoya etki ediyor. Ben sırt çantası takmamıştım herhangi bir ağrı çektiğimi hatırlamıyorum.
    İyi yolculuklar.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  20. #20

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben geçen yaz as150 ile 2 günde gidiğ dönüş 800km yol yaptım. Sürat olarak 130km sürekli rpm limit ışığını yakarak seyahat ettim ve döndüğümde yağ bitmişti. Yolda motorda bir ısınma falan hissetmedim. Yakıt da 33 kuruş hesapladığımı hatırlıyorum(o zamanki fiyattan). Yola çıkmadan serviste genel kontrol yapılırsa sorun çıkmayacağını düşünüyorum. Hız olarak 100-110 aralığında gidersen hem yakıt olarak seni üzmez hem de motorunu yıpratmamış olursun. Benim lastikler de üzerinde gelen lastiklerdi mrf oluyor galiba, sorun yaşamadım. Sırt çantası takmamanı öneririm, onun ağırlığı da direkt senin totoya etki ediyor. Ben sırt çantası takmamıştım herhangi bir ağrı çektiğimi hatırlamıyorum.
    İyi yolculuklar.
    Teşekkür ederim sırt cantam küçük, içinde cüzdan ruhsat falan var yani ağırlığı artçı selesine yükleyeceğim ama ışığı yaktıra yaktıra gitmenin sağlıksız olduğunu düşünüyorum. Uzun vadede motorun ömrünü kısaltmak istemem. Sonra sattığımda birinin burada konu açıp Pulsar rezaleti diye hırpalanmış motoru anlatmasını istemem. 85-90 düşünüyorum ben 7k devirde falan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu 2 ay süresi içinde de bir kapalı alan hakimiyet bir de yol eğitimi patlatabilsen ne güzel olur.
    Eğer bir fırsatını bulursam kesinlikle affetmem. Bakalım denk getirirsem arkadaşın söylediği MEG ya da param olursa bı Honda gs düşünüyorum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)