Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette boşta gitmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Motosikletle belirli bu hıza çıkıp yolda debriyajı sıkarak gitmek yanlışmı veya yokuş inerken debriyaj ı sıkarak motoru aşağı salmak yanlışmıdır doğrusu nedir herkese cevaplar için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Debriyajı sıkınca az da olsa sürtme gerçekleşiyor öyle çok uzun süre o vaziyetde gideceksen boşa al

  3. #3

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Motosikleti boşta sürme durman gerektiğin acil durumda frenlerde de sorun çıkarsa durman zorlaşır.

  4. #4

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Mesela debriyajı sadece vites değiştirmek için mi kullanayım

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı met06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela debriyajı sadece vites değiştirmek için mi kullanayım
    Tabiki amaç o ama kısa süreli debriyajı kullanıp boş olarak kullanabilirsin

  6. #6
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    boşta kullanma bence panik halinde sıkıntı yaşayabilirsin ben şahsen bazen yokuş aşağı debriyaj sıkıyorum salıyorum motoru erken biter en fazla

  7. #7

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    65-70 le gidiyoruz diyelim 3 viteste gaz vermeyi kestik debriyaja basmadan neolur?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    araba da motor da boşta gidilmez.hatta motorda hiç yapılmaz bu iş zaten izin vermiyorki sana sistem 6 dan boşamı alcaksın 100le giderken.debriyaja basarsan baskı balata biter ayrıca tekrar vitese getirirken motoruda zorlarsın.araba motor otobüs fark etmez.amaç ne onu anlamadım boşa gidinceksen zaten bisiklet sal yokuş aşahı devam et.hepsini geçtim çok tehlikeli yola tork aktarılmadığından savrulursun takla atarsın yoldan çıkarsın vs vs uzar.

  9. #9

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araba da motor da boşta gidilmez.hatta motorda hiç yapılmaz bu iş zaten izin vermiyorki sana sistem 6 dan boşamı alcaksın 100le giderken.debriyaja basarsan baskı balata biter ayrıca tekrar vitese getirirken motoruda zorlarsın.araba motor otobüs fark etmez.amaç ne onu anlamadım boşa gidinceksen zaten bisiklet sal yokuş aşahı devam et.hepsini geçtim çok tehlikeli yola tork aktarılmadığından savrulursun takla atarsın yoldan çıkarsın vs vs uzar.
    Anladım ben bi 100 km öyle kullandım çok yanlış olduğunu bilmiyordum ehliyet kursundada böyle bişeyden bahsetmediler iyi bi eğitim almam lazım şuan aktif trafikte 1 yıl scooter sürdüm sonra vitesli aldım ama sormak istediğim soru ek olarak belli bu hızda giderken motordan Gazi kessek ne olur

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Debriyajı sadece aç/kapa şeklinde 2 konumlu olarak düşünmemek gerek; yarım debriyaj ile kolay manevra konusu var mesela, düşük hızlarda, dönüşlerde...

    İkinci bir konu da, bende öyle oluyor en azından, gaz kesince, haliyle, öne doğru yığılma oluyor debriyajı çekmezsem; diyelim 60-70 ile giderken... Onun yerine, gaz kesip debriyajı da çekince daha bir salınarak hız düşüyor... vites düşürüp, ara gaz verip, düşük hızdan devam ediyorum...

    Yalnız bu şekilde boşta dönüşler çok tekin değil...

    Belki de gazı birden kesmek yerine, yavaşça azaltarak hız düşürüp vites değiştirmeliyim...

    Öne doğru yığılmayı önlemek için gaz keserken debriyajı da çekmek iyi bir çözüm aslında ama, ayarında yapmak lazım ve dönüşlere viteste girmek lazım, yine de ...

  11. #11

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Cevap için teşekkürler

  12. #12

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Gaz kesersen motor yığılır. Frenlerde sorun olursa bu şekilde yavaşlatarak durdurabilirsin. Tabii bunu yaparken mecburiyet durumu olması lazım. Yoksa keyfi yaparsan sürekli kompresyona giren motor bozulur. Kısa süreli yapılabilir. Otobüslerde rötardar vardır ondaki mantık da budur gaz kesersin fren yapar. El freni gibi direksiyon sağında olur.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yuksek hizda bosta giderken vitesi 2'ye atmakta zorluk yasayabilirsiniz. Sanziman onun icin dizayn edilmemis cunku. Araba sanzimanlarinda oldugu gibi "syncromesh" denen nane yok.

    Yokus asagi bosta veya debriyajla gideceginize en yuksek viteste gidin. Motor enjeksiyonluysa benzin yakmaz hem. Hafif gaz vermek icap etse bile yine de cok yakmaz, enjeksiyonluysa tabi.

  14. #14

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    motosiklet enjeksiyonlu yani anladığım şu sadece vites değiştirirken debriyajı sıkıcam veya tam durucaksam debriyajı kullanıcam yokuş aşağı 2 . viteste veyaa 3 viteste inicem ,bişey daha sormak istiyorum yolda yavaşlamak istiyorum mmotosiklette debriyaja basmadan frene basabilirmiyim

  15. #15
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı met06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet enjeksiyonlu yani anladığım şu sadece vites değiştirirken debriyajı sıkıcam veya tam durucaksam debriyajı kullanıcam yokuş aşağı 2 . viteste veyaa 3 viteste inicem ,bişey daha sormak istiyorum yolda yavaşlamak istiyorum mmotosiklette debriyaja basmadan frene basabilirmiyim
    Gidip debriyajın işlevine bir bak ne işe yarıyor bu debriyaj anlarsın basıp basılmayacağını.Duracaksan debriyaj basabilirsin hızın düşük olduğu zaman zaten motosiklet debriyaja dokunmazsan stop ediyor.normal yolunda giderken örnek 100 den 60 km/h yavaşlayacaksın gerek yok debriyaja

  16. #16

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araba da motor da boşta gidilmez.hatta motorda hiç yapılmaz bu iş zaten izin vermiyorki sana sistem 6 dan boşamı alcaksın 100le giderken.debriyaja basarsan baskı balata biter ayrıca tekrar vitese getirirken motoruda zorlarsın.araba motor otobüs fark etmez.amaç ne onu anlamadım boşa gidinceksen zaten bisiklet sal yokuş aşahı devam et.hepsini geçtim çok tehlikeli yola tork aktarılmadığından savrulursun takla atarsın yoldan çıkarsın vs vs uzar.
    Kardeşim çok doğru konuşmuşsun

  17. #17
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Yazılanlara katılıyorum, ilave mahiyetinde;

    Baskı balatanin biter, fakat bundan ziyade oncelikle güvenliğini düşünerek kullanmamalisin..

    Ikinci veya üçüncü viteste atıyorum ışıklara yaklaştın yol düz hızın otuz, frenle rahat durabileceğin bir hız demek istediğim, debriyajı sıkabilirsin..Yüksek hızda sıkarsan motorun sağı solu oynar zaten, viraj denk gelirse vites tutturamayabilirsin.

    Az yakacağım diyerek bayiraşağı aşağı yüksek vites düşük devir yada boşa alıp kullanırsan hem kompresyondan faydalanıp yavaşlayamazsin yani işin sadece fren kabiliyetine kalır durmak gerekirse, hem de uygun (duruma trafige gore dusuk) viteste kullanırsan bayiraşağı rahat gaz verebilir boylece motorun öndeki ağırlığını azaltarak gidon hakimiyetini de artirabilirsin..Hızın yüksek ise durmak için de yine debriyajı sıkma, gaz kapa direk freni sık ta ki belli bi hiza düşene kadar..

    Kullandıkça alışırsın, büyük ölçüde uygun viteste kullandıkça hakimiyetinin arttığını hissedeceksindir.Bulunduğun vites ve devir; gaz açtığında motosikletin rahat hızlanacağı gaz kapadığında yavaşlayacağin devirler olmalı güvenliğin için.

  18. #18

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılanlara katılıyorum, ilave mahiyetinde;

    Baskı balatanin biter, fakat bundan ziyade oncelikle güvenliğini düşünerek kullanmamalisin..

    Ikinci veya üçüncü viteste atıyorum ışıklara yaklaştın yol düz hızın otuz, frenle rahat durabileceğin bir hız demek istediğim, debriyajı sıkabilirsin..Yüksek hızda sıkarsan motorun sağı solu oynar zaten, viraj denk gelirse vites tutturamayabilirsin.

    Az yakacağım diyerek bayiraşağı aşağı yüksek vites düşük devir yada boşa alıp kullanırsan hem kompresyondan faydalanıp yavaşlayamazsin yani işin sadece fren kabiliyetine kalır durmak gerekirse, hem de uygun (duruma trafige gore dusuk) viteste kullanırsan bayiraşağı rahat gaz verebilir boylece motorun öndeki ağırlığını azaltarak gidon hakimiyetini de artirabilirsin..Hızın yüksek ise durmak için de yine debriyajı sıkma, gaz kapa direk freni sık ta ki belli bi hiza düşene kadar..

    Kullandıkça alışırsın, büyük ölçüde uygun viteste kullandıkça hakimiyetinin arttığını hissedeceksindir.Bulunduğun vites ve devir; gaz açtığında motosikletin rahat hızlanacağı gaz kapadığında yavaşlayacağin devirler olmalı güvenliğin için.
    hocam bellibi hızda gidderken mesela 3 vites kası kesip debriyajsız fren sıksam motoru zorlamam dimi dogrusu budur?

  19. #19
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı met06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bellibi hızda gidderken mesela 3 vites kası kesip debriyajsız fren sıksam motoru zorlamam dimi dogrusu budur?
    Motoru zorlamazsın sadece fren balataları erken biter. Onun yerine yavaslarken doğru viteste olmayı öğren. AEA'nın videosu var vites düşürmekte ilgili onu izle. Hem her zaman kaçmana izin verecek viteste olursun hem de fren balataların daha uzun ömürlü olur. Ayrıca sürüşün gelişir

  20. #20
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı met06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bellibi hızda gidderken mesela 3 vites kası kesip debriyajsız fren sıksam motoru zorlamam dimi dogrusu budur?
    Kabaca; zorlanmaz.Fren yapip bulunduğun vitese göre hızın çok düşük kalırsa stop edecek gibi olur sarsıntı-titreme yapar motorun sesinden anlarsın(Mesela 3. Vites onbes km hızda diyeyim).Duracaksan sıkarsın , durmayacak yavaşlayacaksan vites düşürürsün, El ayak koordinasyonun geliştikçe otomatik yapmaya başlarsın. Ehliyet durumu ve kullandığın motosiklet nedir acaba.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)