Motosikletle belirli bu hıza çıkıp yolda debriyajı sıkarak gitmek yanlışmı veya yokuş inerken debriyaj ı sıkarak motoru aşağı salmak yanlışmıdır doğrusu nedir herkese cevaplar için teşekkürler
Motosikletle belirli bu hıza çıkıp yolda debriyajı sıkarak gitmek yanlışmı veya yokuş inerken debriyaj ı sıkarak motoru aşağı salmak yanlışmıdır doğrusu nedir herkese cevaplar için teşekkürler
Debriyajı sıkınca az da olsa sürtme gerçekleşiyor öyle çok uzun süre o vaziyetde gideceksen boşa al
Motosikleti boşta sürme durman gerektiğin acil durumda frenlerde de sorun çıkarsa durman zorlaşır.
Mesela debriyajı sadece vites değiştirmek için mi kullanayım
boşta kullanma bence panik halinde sıkıntı yaşayabilirsin ben şahsen bazen yokuş aşağı debriyaj sıkıyorum salıyorum motoru erken biter en fazla
65-70 le gidiyoruz diyelim 3 viteste gaz vermeyi kestik debriyaja basmadan neolur?
araba da motor da boşta gidilmez.hatta motorda hiç yapılmaz bu iş zaten izin vermiyorki sana sistem 6 dan boşamı alcaksın 100le giderken.debriyaja basarsan baskı balata biter ayrıca tekrar vitese getirirken motoruda zorlarsın.araba motor otobüs fark etmez.amaç ne onu anlamadım boşa gidinceksen zaten bisiklet sal yokuş aşahı devam et.hepsini geçtim çok tehlikeli yola tork aktarılmadığından savrulursun takla atarsın yoldan çıkarsın vs vs uzar.
Anladım ben bi 100 km öyle kullandım çok yanlış olduğunu bilmiyordum ehliyet kursundada böyle bişeyden bahsetmediler iyi bi eğitim almam lazım şuan aktif trafikte 1 yıl scooter sürdüm sonra vitesli aldım ama sormak istediğim soru ek olarak belli bu hızda giderken motordan Gazi kessek ne olur
Debriyajı sadece aç/kapa şeklinde 2 konumlu olarak düşünmemek gerek; yarım debriyaj ile kolay manevra konusu var mesela, düşük hızlarda, dönüşlerde...
İkinci bir konu da, bende öyle oluyor en azından, gaz kesince, haliyle, öne doğru yığılma oluyor debriyajı çekmezsem; diyelim 60-70 ile giderken... Onun yerine, gaz kesip debriyajı da çekince daha bir salınarak hız düşüyor... vites düşürüp, ara gaz verip, düşük hızdan devam ediyorum...
Yalnız bu şekilde boşta dönüşler çok tekin değil...
Belki de gazı birden kesmek yerine, yavaşça azaltarak hız düşürüp vites değiştirmeliyim...
Öne doğru yığılmayı önlemek için gaz keserken debriyajı da çekmek iyi bir çözüm aslında ama, ayarında yapmak lazım ve dönüşlere viteste girmek lazım, yine de ...
Cevap için teşekkürler
Gaz kesersen motor yığılır. Frenlerde sorun olursa bu şekilde yavaşlatarak durdurabilirsin. Tabii bunu yaparken mecburiyet durumu olması lazım. Yoksa keyfi yaparsan sürekli kompresyona giren motor bozulur. Kısa süreli yapılabilir. Otobüslerde rötardar vardır ondaki mantık da budur gaz kesersin fren yapar. El freni gibi direksiyon sağında olur.
Yuksek hizda bosta giderken vitesi 2'ye atmakta zorluk yasayabilirsiniz. Sanziman onun icin dizayn edilmemis cunku. Araba sanzimanlarinda oldugu gibi "syncromesh" denen nane yok.
Yokus asagi bosta veya debriyajla gideceginize en yuksek viteste gidin. Motor enjeksiyonluysa benzin yakmaz hem. Hafif gaz vermek icap etse bile yine de cok yakmaz, enjeksiyonluysa tabi.
motosiklet enjeksiyonlu yani anladığım şu sadece vites değiştirirken debriyajı sıkıcam veya tam durucaksam debriyajı kullanıcam yokuş aşağı 2 . viteste veyaa 3 viteste inicem ,bişey daha sormak istiyorum yolda yavaşlamak istiyorum mmotosiklette debriyaja basmadan frene basabilirmiyim
Gidip debriyajın işlevine bir bak ne işe yarıyor bu debriyaj anlarsın basıp basılmayacağını.Duracaksan debriyaj basabilirsin hızın düşük olduğu zaman zaten motosiklet debriyaja dokunmazsan stop ediyor.normal yolunda giderken örnek 100 den 60 km/h yavaşlayacaksın gerek yok debriyaja
Yazılanlara katılıyorum, ilave mahiyetinde;
Baskı balatanin biter, fakat bundan ziyade oncelikle güvenliğini düşünerek kullanmamalisin..
Ikinci veya üçüncü viteste atıyorum ışıklara yaklaştın yol düz hızın otuz, frenle rahat durabileceğin bir hız demek istediğim, debriyajı sıkabilirsin..Yüksek hızda sıkarsan motorun sağı solu oynar zaten, viraj denk gelirse vites tutturamayabilirsin.
Az yakacağım diyerek bayiraşağı aşağı yüksek vites düşük devir yada boşa alıp kullanırsan hem kompresyondan faydalanıp yavaşlayamazsin yani işin sadece fren kabiliyetine kalır durmak gerekirse, hem de uygun (duruma trafige gore dusuk) viteste kullanırsan bayiraşağı rahat gaz verebilir boylece motorun öndeki ağırlığını azaltarak gidon hakimiyetini de artirabilirsin..Hızın yüksek ise durmak için de yine debriyajı sıkma, gaz kapa direk freni sık ta ki belli bi hiza düşene kadar..
Kullandıkça alışırsın, büyük ölçüde uygun viteste kullandıkça hakimiyetinin arttığını hissedeceksindir.Bulunduğun vites ve devir; gaz açtığında motosikletin rahat hızlanacağı gaz kapadığında yavaşlayacağin devirler olmalı güvenliğin için.
Motoru zorlamazsın sadece fren balataları erken biter. Onun yerine yavaslarken doğru viteste olmayı öğren. AEA'nın videosu var vites düşürmekte ilgili onu izle. Hem her zaman kaçmana izin verecek viteste olursun hem de fren balataların daha uzun ömürlü olur. Ayrıca sürüşün gelişir
Kabaca; zorlanmaz.Fren yapip bulunduğun vitese göre hızın çok düşük kalırsa stop edecek gibi olur sarsıntı-titreme yapar motorun sesinden anlarsın(Mesela 3. Vites onbes km hızda diyeyim).Duracaksan sıkarsın , durmayacak yavaşlayacaksan vites düşürürsün, El ayak koordinasyonun geliştikçe otomatik yapmaya başlarsın. Ehliyet durumu ve kullandığın motosiklet nedir acaba.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)