Yamaha MT 25 2018 Model Farkları
-
30 Haziran 2018, 18:04
#21
YasinC adlı üyeden alıntı
Ben denemeden inanmam. Hacim artmadan tork artışı pek mümkün değil. Sıkıştırma oranı arttırılması ile mümkün olur. Sıkıştrma oranı artması yanma sırasında zehirli gazların açığa çıkmasına sebep olur. Orda da euro4 e yakalanıyor.
Atladığım bir konu varsa mühendis arkadaşlar söyler.
işte durumda burda başlıyor.euro 4 demek güç tork fakirliği demek diye biliyoruz aslında.ilk çıkan euro 4 modellerde böyleydi durumlar. hatırladığım aklımda olan er6n den z650 geçişte olan güç düşüşü mesela.ern6 daha güçlü bir motor ama z650 malesef öyle olamadı.200km hıza ulaşması eziyet resmen hatta ninja 650 çıktığı an hasta olmuştum hala öyleyim ama onunda 200km hız ıkınarak 1 2 km falan geçmesi gerçekten kabul edilebilir değil.o tipe o gidiş hiç yakışmıyor.ktm de yanlız yamaha gibi bir durum yaptı onuda kimse fark etmedi.duke 390 44 hp hüç 35 nm tork sağlarken 2018 modeli 44 hp güç 37 nm tork güce ulaştı.arada yapılıyor ama 250cc 27nm tork ne gördüm ne duydum.alsada bir kaç vatandaş artık anlatsa bize durumları.r25 sattırıp r25 aldırıcaklar valla 2018 bekliyorum
Reklamlar
-
30 Haziran 2018, 18:10
#22
kygsz adlı üyeden alıntı
2015 mt25 onerirmisininiz fiyat 16 civarı ,ybrden geçiş yapmayı düşünüyorum
Kullandım ve paran varsa güzel motor eğer zar zor alıyorsan sakın bulaşma. Ha bide cidden güçlü bir motosiklet iyice motora alışmadan geçilmemeli.
-
30 Haziran 2018, 18:55
#23
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Hah şimdi taşlar yerine oturdu. Al herhangi bir motoru sıkıştırma oranını arttırıp devir kesiciyi düşür al sana tork artışı ve yakıt tasarrufu. Beygirgücündeki düşüşten bahsetmemişler hiç.
Şimdi yamahanın kendi sitesindeki verilere baktım ve ciddi tutarsızlıklar gördüm. Geçen seneki motor verilerine göre sadece tork 22 den 26 ya çıkmış ama maksimum devir 12000 ve maksimum güç 36ps olarak aynı kalmış? Hepimiz
tork x devir = Güç denklemini biliyoruz. Nasıl olmuş da denklemde sadece tork değişmiş? Bakıyorum sıkıştırma oranı da aynı duruyor? Resmen birtaraflarından teknik veri uydurup yazmışlar siteye. Adam gibi videolu dyno test sonucu olmadan asla inanmam bu saçmalığa.
https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...turestechspecs
http://www.yamaha-istanbul.com/mt-25-abs-14161.technic
Bu iki sayfada sadece tork değeri farklı yazıyor. Büyük ihtimalle 22,6 NM olan tork değerini 26,6 NM diye yanlış yazdılar. Keoma nickli arkadaş da bunu gerçek sanıp buraya taşıdı.
Yanlışlık yok.Motoron dergisinin yaptığı incelemede de aynısını diyor.Buyrun izleyin.
İlk dakikada anlatıyor.
https://youtu.be/9vDoOwczBBk
-
30 Haziran 2018, 19:16
#24
Eklenen 4 nm tork ve yeni stikerla artık 200 görür bu alet.
-
30 Haziran 2018, 20:18
#25
Keoma adlı üyeden alıntı
Peki devir, güç ve sıkıştırma oranı aynı kalmasına rağmen tork nasıl değişmiş bunu nasıl açıklayacağız? Torkun arttırılması gücü de otomatik olarak arttırmalıydı.
-
30 Haziran 2018, 20:45
#26
Sadece Ecu yapilandirmasi ile bu tork ve yakit degerleri else edilmis olabilir mi. Euro4 ile euro3 arasinda daha az karbon salinimi ve abs olarak biliyorum.
-
30 Haziran 2018, 20:52
#27
zuluman adlı üyeden alıntı
Sadece Ecu yapilandirmasi ile bu tork ve yakit degerleri else edilmis olabilir mi. Euro4 ile euro3 arasinda daha az karbon salinimi ve abs olarak biliyorum.
Elde edilemez. Yani tork artıp çevrilen devir aynı kalıp güç artmaması olmaz. Ecu ile enjeksiyon basınçları yani dolaylı yoldan sıkıştırılan yakıt artar. Sıkıştırma oranı arttıkça çevre kirliliği artıyor.
-
30 Haziran 2018, 20:56
#28
YasinC adlı üyeden alıntı
Elde edilemez. Yani tork artıp çevrilen devir aynı kalıp güç artmaması olmaz. Ecu ile enjeksiyon basınçları yani dolaylı yoldan sıkıştırılan yakıt artar. Sıkıştırma oranı arttıkça çevre kirliliği artıyor.
adam haklı beyler
adam haklı
-
30 Haziran 2018, 21:02
#29
EUOGLU adlı üyeden alıntı
adam haklı beyler
adam haklı
Edit:
2018 R25 değerleri tork 22nm
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...a_r25%2018.htm
Euro emisyonlarının hak getirdiği zamanlar FZR250
45hp
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r250r%2090.htm
-
01 Temmuz 2018, 03:46
#30
Keoma adlı üyeden alıntı
Bak buraya benim resmi atıyorum.1.80 boy.Tabi tercih ve zevk meselesi...
Ama konu cb ile karşılaştırma değil, mt’nin 2017-2018 modeli ile karşılaştırma
http://i.hizliresim.com/DD9nPy.jpg
Ben yazımda motosikleti görüp üzerine bindiğimi belirttim zaten. Ayrıca cb ile karşılaştırmak için girmedim zaten konuya, KTM ve Honda düşünsün diyen arkadaşa cevap olsun diye yazdım. Ama sen onları okumadın muhtemelen ;) Ben hangi konu başığındayım biliyorum..
-
01 Temmuz 2018, 14:02
#31
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Peki devir, güç ve sıkıştırma oranı aynı kalmasına rağmen tork nasıl değişmiş bunu nasıl açıklayacağız? Torkun arttırılması gücü de otomatik olarak arttırmalıydı.
Onu mühendis arkadaşlara sormakta yarar var.
-
21 Ağustos 2018, 09:56
#32
Yamahanin test sürüşünde bizzat mt25 ABS sürdüm . Torkta kesinlikle artış var alt devir ölü değil ve yarım saat boyunca anı gaz açmalara rağmen 3.5 lt yaziyodu gostergede 2016 ile alakası yok tamamen farklı hissiyatı olan bir motosiklet olmuş ben çok beğendim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)