Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren Kaliper Bakımı ve Temizliğinde Neye Dikkat Edilmeli?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Selamlar arkadaşlar. Bu işi daha önce kendi imkanları ile yapan var mıdır? Bildiğim kadarı ile kalıperleri söküp pistonları hafif dışarı itip etraflarındaki kir ve pas temizleniyor. Sanırım yapışan piston sorunundan müzdaribim. Oluşan kir ya da pastan bir pistonun geri çekilemediğini düşünüyorum. Elim anahtar tutar. Uğraşmayı severim. Mümkünse kendim halletmek istiyorum. Önerilere açığım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Tecrübem olmadı fakat, mantıken kaliperin sökülerek temizlik işlemi yapılması gerek diye düşünüyorum. Temizlik malzemelerinin (WD 40 muhtemel) diske temas etmemesi gerekiyor diye biliyorum. Tecrübeli arkadaşlar daha faydalı yorum yapacaklardır.
    Riptalon bunu beğendi.

  3. #3
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Fren kaliperi sökülüp temizlenecek,
    sonrasında ;
    Bosch Superfit Mineral Fren Yağlayıcı ile yağlanacak,
    Sakın başka yağ kullanmayın, diğer yağlar tozu pisliği toplar, uğraşır durursunuz.
    Bu fren için üretilmiştir.

    https://urun.n11.com/gres-yagi/bosch...0ml-P141826382
    Riptalon bunu beğendi.

  4. #4
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Yamaha XV950 Bolt (2016)
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren kaliperi sökülüp temizlenecek,
    sonrasında ;
    Bosch Superfit Mineral Fren Yağlayıcı ile yağlanacak,
    Sakın başka yağ kullanmayın, diğer yağlar tozu pisliği toplar, uğraşır durursunuz.
    Bu fren için üretilmiştir.

    https://urun.n11.com/gres-yagi/bosch...0ml-P141826382
    Aynen öyle. WD40 çok fazla toz tutar bir süre sonra daha da kötü hale gelebilir.
    Riptalon bunu beğendi.

  5. #5
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Aynı işe cumartesi ben de kalkıştım, lakin adam bir kalipere 2 farklı ebatta, diğer aksamlarda olmayan 2 somun koyunca uygun anahtar olmayınca sökemedim.
    Tavsiyem, öncelikle temizlik için wd40 değil, fren temizleyici (namı-diğer balata spreyi kullan), pistonu varsa uygun bir yağ, yoksa gressle yağla (balataya gelmesin), işin bitince vidaların ucuna hafif locktite uygula.
    Riptalon bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren kaliperi sökülüp temizlenecek,
    sonrasında ;
    Bosch Superfit Mineral Fren Yağlayıcı ile yağlanacak,
    Sakın başka yağ kullanmayın, diğer yağlar tozu pisliği toplar, uğraşır durursunuz.
    Bu fren için üretilmiştir.

    https://urun.n11.com/gres-yagi/bosch...0ml-P141826382
    Alıntı Riptalon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar arkadaşlar. Bu işi daha önce kendi imkanları ile yapan var mıdır? Bildiğim kadarı ile kalıperleri söküp pistonları hafif dışarı itip etraflarındaki kir ve pas temizleniyor. Sanırım yapışan piston sorunundan müzdaribim. Oluşan kir ya da pastan bir pistonun geri çekilemediğini düşünüyorum. Elim anahtar tutar. Uğraşmayı severim. Mümkünse kendim halletmek istiyorum. Önerilere açığım.


    Sevgili Riptalon, Geçen hafta Pulsar'ımın ön fren kaliperlerini söküp balata ve hidrolik değişimi yaptım, yine aynı gün Dominarımın da kırılan arka fren bracketini değiştirirken yine kaliper içini pistonları temizledim,balatasını değiştim. Pulsarın ön fren hidrolik valfi 8 numara iken arka fren hidrolik valfinin 11 numara olması ve elimde 11 anahtar olmaması dolayısıyla arkaya birşey yapamadım.

    Motosiklet fren kaliperleri yüzer kaliper oluyor genelde, ve balataları söküp diskten ayrılacak şekilde söküp elinize aldığınızda sağdan soldan çekip ayırabiliyorsunuz ikiye(kaliperi bir arada tutan vidalar karşı tarafa geçmeli oluyor,o vidaları tozdan koruması için olan plastik körüklerinden kurtarırsanız kolayca ayrılıyorlar.
    İşte o vidalara ve balataların kaliper üstünde sürttüğü yerlere arkadaşın yukarıda önerdiği yağdan sürüyorsunuz(ki ben de öyle yaptım). Pistonları temizlemek için sabunlusu/bulaşıkdeterjanlısu ve dişfırçası iş görüyor.

    Sonra kaliperi şaseye sabitlerken vidalara locktite ya da benzeri vida sabitleyici sürüyorsunuz. Sıkma işi normalde tork anahtarı ile uygun torkta yapılır ancak servislerde bile olduğunu görmedim(Ben aliexpressten dijital tork anahtarı adaptörü sipariş ettim, gelmesini bekliyorum).
    Youtube'da çokça analtım var, sizin durumunuzda yukarıdaki yağdan ve vida sabitleyiciden almanız hazırlık bakımından iyi olacaktır, temizlik içinde uzun ince tel fırçalar var, temizlik için iyi iş görüyorlar, bir sert bir de yumuşak olanından kullandım ben. Tork anahtarı/adaptörü belki pahalı kaçabilir bu durumda.

    Fren balatalarına yağ gelmemesi önemli. Diske gelirse rahatça silebiliyorsunuz da balatalardan kolay çıkmıyor.
    Riptalon bunu beğendi.

  7. #7
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. Güzel bilgiler verdiniz. Tümünü dikkate alacağım. Önce şu gerekli malzemeleri alayım öyle ise. Yoksa WD-40 ile girişecektim.

  8. #8

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Riptalon, Geçen hafta Pulsar'ımın ön fren kaliperlerini söküp balata ve hidrolik değişimi yaptım, yine aynı gün Dominarımın da kırılan arka fren bracketini değiştirirken yine kaliper içini pistonları temizledim,balatasını değiştim. Pulsarın ön fren hidrolik valfi 8 numara iken arka fren hidrolik valfinin 11 numara olması ve elimde 11 anahtar olmaması dolayısıyla arkaya birşey yapamadım.

    Motosiklet fren kaliperleri yüzer kaliper oluyor genelde, ve balataları söküp diskten ayrılacak şekilde söküp elinize aldığınızda sağdan soldan çekip ayırabiliyorsunuz ikiye(kaliperi bir arada tutan vidalar karşı tarafa geçmeli oluyor,o vidaları tozdan koruması için olan plastik körüklerinden kurtarırsanız kolayca ayrılıyorlar.
    İşte o vidalara ve balataların kaliper üstünde sürttüğü yerlere arkadaşın yukarıda önerdiği yağdan sürüyorsunuz(ki ben de öyle yaptım). Pistonları temizlemek için sabunlusu/bulaşıkdeterjanlısu ve dişfırçası iş görüyor.

    Sonra kaliperi şaseye sabitlerken vidalara locktite ya da benzeri vida sabitleyici sürüyorsunuz. Sıkma işi normalde tork anahtarı ile uygun torkta yapılır ancak servislerde bile olduğunu görmedim(Ben aliexpressten dijital tork anahtarı adaptörü sipariş ettim, gelmesini bekliyorum).
    Youtube'da çokça analtım var, sizin durumunuzda yukarıdaki yağdan ve vida sabitleyiciden almanız hazırlık bakımından iyi olacaktır, temizlik içinde uzun ince tel fırçalar var, temizlik için iyi iş görüyorlar, bir sert bir de yumuşak olanından kullandım ben. Tork anahtarı/adaptörü belki pahalı kaçabilir bu durumda.

    Fren balatalarına yağ gelmemesi önemli. Diske gelirse rahatça silebiliyorsunuz da balatalardan kolay çıkmıyor.
    Aynen hocam anlattıkların çok faydalı. Benim de kaliperin sıkışmıştı, hatta giderken sürtüyordu. İki pistonuda yerinden çıkardım. 3000 numara zımpara ile pistonu parlattım, kaliperin içini fırça ve balata temizleyici temizledim, pistonu würth hhs 2000 ile yağladım. onaralı 3 ay oldu. mis gibi çalışıyor. fabrikadan ilk çıktığı gibi.
    Riptalon bunu beğendi.

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Freni hafif pompalayın merkez pistonu dışatı 1 cm 1.5cm gibi çıksa yeter, keçeyle tel fırçayla veya bulaşık süngeriyle temizleyin, pistonu L Karga burnuyla içerisinü sıkıştırarak piston ağzına değdirmeden döndürüp her yerini temizleyin.Hidrolik yağı damlatın yeni yere veya 10 40 motor yağı, pistonu itin bir defa daha pompalayın çıkınca geri itin zaten orda yağ vs. kalmaz.Arasırada yıkarken basınçlı su tutun kaliperlere balataların içine.
    Riptalon bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)