Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

SKUTERLERİN ARKA SÜPANSİYON AYARI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Skuterlerin arka amortisör helezonlarının alt tablasında kademeli/çentikli bir ayar var.. o nasıl yapılır ve yapılan yüksekliği mi değiştirir sertliği mi.. uzun virajda yoldan gidona yansıyan salınımları azaltır mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum. motoru orta sehpaya al. dondur degistir ayarini. elinle bile yapabilirsin. ama normalde motorla gelen ufak alet takimi icinde orak benzeri ufak bir alet ile yapilir.

    suspansiyon konforu, ayni zamanda yol tutusu etkiler.

    fizik kanunudur bu, birseyden kaybetmeden baska birseyden kazanamazsin.

    yani konfor olsun dersen yol tutus duser, yol tutus olsun dersen konfor.

    en ideali 5 kademeli suspansiyonsa 3. kademedir.

    kolay gelsin.
    birbilent bunu beğendi.

  3. #3
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Çentiklerin en yukarıda duranı(daha büyük olan)en yumuşak kademedir. En altta olan çentik en sert kademedir.Yukarıda arkadaşımızın da bahsettiği gibi ne kadar amortisör ser olursa viraj kabiliyeti artar konfor azalır. Artçılı kullanımlarda yada arkaya fazla yük yüklendiği durumlarda amortisörün bir tık sert tarafta olması sürüşü daha dengeli hale getirir. Marka ve model yazarsanız daha iyi fikir verilebilir.
    Genelde honda scooterlerin amortisörleri yumuşaktır, Yamahalar biraz sert tarafta kalır, symler orta hallidir. Kymcolar da amortisör yok gibi bişeydir. Çok serttir.

  4. #4

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Alıntı adm12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çentiklerin en yukarıda duranı(daha büyük olan)en yumuşak kademedir. En altta olan çentik en sert kademedir.Yukarıda arkadaşımızın da bahsettiği gibi ne kadar amortisör ser olursa viraj kabiliyeti artar konfor azalır. Artçılı kullanımlarda yada arkaya fazla yük yüklendiği durumlarda amortisörün bir tık sert tarafta olması sürüşü daha dengeli hale getirir. Marka ve model yazarsanız daha iyi fikir verilebilir.
    Genelde honda scooterlerin amortisörleri yumuşaktır, Yamahalar biraz sert tarafta kalır, symler orta hallidir. Kymcolar da amortisör yok gibi bişeydir. Çok serttir.
    peugeot django 150 motorum.. bu ayar yüksekliği değiştirmeyecektir değil mi

  5. #5
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peugeot django 150 motorum.. bu ayar yüksekliği değiştirmeyecektir değil mi
    Değiştirmeyecektir. Eger amortisörleri sertleştirirseniz siz üzerine oturunca daha az çökecektir. Bu öyle sizin fark edeceğiniz oynamalar değil,sadece sürüşte fark edersiniz.
    birbilent bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    bahsettiğin ayar amortisör sertliğini değiştirmez dolayısı ile konforu etkilemez , yolcu ve yükün varsa arkası çöken motoru kaldırmaya yarar , geometrisi düzelen motorun ön maşa açısı normale gelir ve salınım veya blokaj yapması engellenmiş olur..
    birbilent bunu beğendi.

  7. #7
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin ayar amortisör sertliğini değiştirmez dolayısı ile konforu etkilemez , yolcu ve yükün varsa arkası çöken motoru kaldırmaya yarar , geometrisi düzelen motorun ön maşa açısı normale gelir ve salınım veya blokaj yapması engellenmiş olur..
    Elinizde bir motosiklet varsa söz konusu ayarı değiştirin, konforun ve sertliğin nasıl değiştiğini görebilirsiniz

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı adm12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinizde bir motosiklet varsa söz konusu ayarı değiştirin, konforun ve sertliğin nasıl değiştiğini görebilirsiniz
    motosikleti yaylar taşır amortisörler değil , preload ın gerçekden anlamını öğren , son olarak elimde iki motosiklet var ha birde merakın varsa rebound nedir onuda öğren ; )

  9. #9

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    sertlik ayarı o sıktıkça yayı yukarı basar yay daha az esner gevşettikçe yayı salar yay dahafazla esner. arabalara takılan coilover gibi düşün yayı sıktıkça esneme azalır gevşettikçe esneme artar. E yay sertleşince üstüne oturduğun zaman motor aşşağı fazla esnemeyeceği için sana yükselmiş gibi gelir. O iş senin dediğin gibi olsa kimse arabasına 3 cm -5 cm alçaltmak için kısa yay takmaz hop çevirir yayı basar arabayı yere.

  10. #10
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikleti yaylar taşır amortisörler değil , preload ın gerçekden anlamını öğren , son olarak elimde iki motosiklet var ha birde merakın varsa rebound nedir onuda öğren ; )
    Amortisör den kastımız yaylar(bu konuda arkadaşımızın sorduğu soru üzerine daha pratik bir anlatım için)preload ve rebound ayarları commuter sınıfındaki motosiklet ve socooterler de pek müdahale edilebilir (pratik müdahaleden söz ediyorum) bir özellik değil. Bu tip motosikletlerde arka amortisör lerden yapabilecegimiz tek şey yayın sertliğini kontrol etmek. Elbette arkadaşımızın scooterinin ön yükleme ve geri sekme ayarının pratik olarak elle veyahut elektronik olarak yapabilme özelliğine sahip süspansiyon lari olsaydı bu soruyu sormaya pek gerek duymayacak tı.
    birbilent bunu beğendi.

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı adm12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip motosikletlerde arka amortisör lerden yapabilecegimiz tek şey yayın sertliğini kontrol etmek.
    Dediğinizi anlıyorum, işleyişte çok ta yanlış değil aslında.

    Ancak teorik olarak ön yükleme (preload) ayarı yayın sertliğini değiştirmez. Yayın sertliği, yani uygulanan belli bir gücün yayı ne kadar esnettiği, sabittir. Değiştirmenin tek yolu yayın kendisini değiştirmektir. Aslında en kritik süspansiyon ayarı da odur. Sürücü ağırlığına uygun olmayan sertlikte yayın, hiç bir süspansiyon ayarlarıyla (preload, rebound, compression) telafisi mümkün değildir.
    adm12 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)