Enduro(dik oturuş) için HJC-FG17//Bell-Vortex//Bell Mx9
-
11 Haziran 2018, 23:46
#21
eskmeta adlı üyeden alıntı
Bende r25 motorum ile fg-17 kullanıyorum. Koyu renk vizör de satın aldım ve çok memnunum. (Hafiflik, havalandırma, rahatlık)
Güvenilirliğini çok şükür test etme fırsatım olmadı henüz.
Fakat kutunun içinden pinlock çıkmadı :/
Koyu renk vizörü nerden temin ettiniz. İnternette bulamadım.
Reklamlar
-
12 Haziran 2018, 07:10
#22
Gürkan05 adlı üyeden alıntı
Koyu renk vizörü nerden temin ettiniz. İnternette bulamadım.
Hocam geçtiğimiz Aralık ayında motovento’dan aldım. İndirime girmişti 120 tl civarı ödedim.
-
12 Haziran 2018, 09:00
#23
b0ddah adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhaba,
Nihayetinde A ehliyetini aldım. Şimdi ekipman ve sonrasında motorda sıra. Motor olarak crf 250 alacağım. Başlangıç seviyesinde aralarda araziye gireceğimi düşünüyorum. Ekipman konusunda bir kaç hususa takıldım, fikirlerinize ihtiyacım var. Güvenlik olarak kaskları araştırdım, ancak bir de tecrübe edilmeden ölçülemeyen konfor,uğultu,doğru hava girişi, ağırlık gibi konular var ki bunlarda takıldım.
Kask olarak:
HJC FG-17: Snell, dot, ece ve Sharp 4* var, fiberglass kabuk. Kağıt üzerinde en iyi özelliklere sahip kask bu ancak araştırdığım kadarıyla SS için daha uygun olduğu dik oturuş pozisyonlu motorlarda uğultu ve hava akışı sıkıntısı
Bell- Vortex : Snell,dot ve Ece var Sharp yok. Polikarbon, dik oturuşa daha uygun deniyor.
Bell Mx-9 : Dot ve Ece var sharp yok. Polikarbon kabuk var. Tip ve tarz olarak en uygun kask.
Mont olarak şu 3 seçenek arasında kaldım. O konuda da tavsiyelere ve fikirlere hayır demem.
İXS evo 2 airmesh, Modeka Upswing ve Richa Boomereang.
Şimdiden peşin teşekkürlerimle,
Terekli kaskların hiçbiri sharp testlerine tabi tutulmaz. Öncelikle bu bilgiyi verelim. Terekli kasklar yol kullanımları için değil arazi ve enduro kullanımları için tasarlanmıştır. Arazide motosikletle boğuşurken tabiri caizse hayvan gibi nefes alıp verirken kolaylık olsun diye kaskın hertarafından rüzgar ve hava girer. Görüntüleri keskin güzel olduğu için racing sürüp terekli kask takan adamları bile görüyoruz... Çok yanlış allah korusun darbe anında çene mukavemeti çok zayıf...
Bunların dışında bir çok üretici kaskın yüzde yüz dot ve ece 22.05 sertifikalarını aynı anda karşıladığına inanmaz ve farklı kabuklar üretir. Çünkü mantık olarak dot standartları kalıpları büyük ve avrupa kasklara göre daha ağır kask ister. Ece 22.05 bunun tam tersine daha hafif daha dar kalıp ister. Darbe olaylarından hiç bahsetmiyorum. Bunun doğruluğu için snell kask merkezine mail atıp cevap olarak verdikleri yanıtları değerlendirebilirsiniz. Shoei bu uyumsuzluk için amerika ve avrupaya farklı kabuklar üretiyor tasarım aynı fakat ağırlık ve kalıp farklı Örneğin RF1200 - NXR , X14 - Xspirit 3 vs.. Yine aynı şekilde çalışan farklı kask markalarıda mevcut.
Kask alırken şunlara dikkat etmelisiniz yaşadığınız ülkede geçerli olan güvenlik sertifikası nedir ECE22.05 bitti..
Kask alırken değerlendirme kuruluşları nasıl değerlendirmiş sharp, motorradhelm, crash , snell dünya kadar değerlendirme kuruluşu var ve sharpın 3 yıldız verdiğine öteki 5 yıldız verebiliyor bu değişkendir ve tercih meselesidir..
Yani sonuç olarak türkiyede kask alırken satıcıların açıklamalarında yazan ece 22.05, dot, nbr, asd, asr, adjnsakş, dsad bunlar hiçbirşey ifade etmez, bu işin reklam boyutu. Ne yapacaksınız nbr7471 brazilya sertifikasını ... kabuk ince kasa hafif at yere patlasın. En kapsamlısı dot ve ece 22.05. Bir kask sadece dot etiketine sahipse avrupada satışı yapılamaz. Bu yüzden ece 22.05 sertifikasına sahip olması gerekir. Umarım bilgiler işinize yarar.
-
12 Haziran 2018, 20:57
#24
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
Terekli kaskların hiçbiri sharp testlerine tabi tutulmaz. Öncelikle bu bilgiyi verelim. Terekli kasklar yol kullanımları için değil arazi ve enduro kullanımları için tasarlanmıştır. Arazide motosikletle boğuşurken tabiri caizse hayvan gibi nefes alıp verirken kolaylık olsun diye kaskın hertarafından rüzgar ve hava girer. Görüntüleri keskin güzel olduğu için racing sürüp terekli kask takan adamları bile görüyoruz... Çok yanlış allah korusun darbe anında çene mukavemeti çok zayıf...
Bunların dışında bir çok üretici kaskın yüzde yüz dot ve ece 22.05 sertifikalarını aynı anda karşıladığına inanmaz ve farklı kabuklar üretir. Çünkü mantık olarak dot standartları kalıpları büyük ve avrupa kasklara göre daha ağır kask ister. Ece 22.05 bunun tam tersine daha hafif daha dar kalıp ister. Darbe olaylarından hiç bahsetmiyorum. Bunun doğruluğu için snell kask merkezine mail atıp cevap olarak verdikleri yanıtları değerlendirebilirsiniz. Shoei bu uyumsuzluk için amerika ve avrupaya farklı kabuklar üretiyor tasarım aynı fakat ağırlık ve kalıp farklı Örneğin RF1200 - NXR , X14 - Xspirit 3 vs.. Yine aynı şekilde çalışan farklı kask markalarıda mevcut.
Kask alırken şunlara dikkat etmelisiniz yaşadığınız ülkede geçerli olan güvenlik sertifikası nedir ECE22.05 bitti..
Kask alırken değerlendirme kuruluşları nasıl değerlendirmiş sharp, motorradhelm, crash , snell dünya kadar değerlendirme kuruluşu var ve sharpın 3 yıldız verdiğine öteki 5 yıldız verebiliyor bu değişkendir ve tercih meselesidir..
Yani sonuç olarak türkiyede kask alırken satıcıların açıklamalarında yazan ece 22.05, dot, nbr, asd, asr, adjnsakş, dsad bunlar hiçbirşey ifade etmez, bu işin reklam boyutu. Ne yapacaksınız nbr7471 brazilya sertifikasını ... kabuk ince kasa hafif at yere patlasın. En kapsamlısı dot ve ece 22.05. Bir kask sadece dot etiketine sahipse avrupada satışı yapılamaz. Bu yüzden ece 22.05 sertifikasına sahip olması gerekir. Umarım bilgiler işinize yarar.
Yazın balkonda uyurken sabahın 6'sında gözümün içine vuran güneşin sivri ışığı gibi aydınlattığınız için teşekkür ederim. Saygılarımla
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)