Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

00:00 sıraları E5 kasıtlı çarpma sonucu trafik kazası

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Öncelikle büyük geçmiş olsun.

    İkinize de fiziksel anlamda bir şey olmaması olayın sevindirici yanı. Ekipmanların bunda katkısı büyük şüphesiz ki.

    Bu arada videoyu izlerken dikkatimi çekti.

    Ayarlardan hızı 0.25'e getirip kaza anını tekrar izlediğimde sizin; 29. saniyeye kadar şeridi ortalamış bir şekilde giderken 30. saniyeden itibaren sola doğru yanaştığınız (sol aynanın şerit çizgilerini ne kadar geçtiğine dikkat) ve 33. saniyeden, kazanın olduğu 34. saniyeye kadar olan bölümde ise belirgin bir şekilde birden şeridin sağına, yani aracın olduğu yöne doğru gittiğiniz görülüyor. Ve araçla temas da zaten o sırada oluyor.








    Şeridi ortalamış bir şekilde giderken, önce sola yanaşıp sonra birden sağa geçmenizin nedeni neydi?
    forzaBJK bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #42
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Öncelikle çok geçmiş olsun. Proje videolarınızı incelerken bunu görmek üzdü beni açıkcası, chetaq arkadaşın dediğini bende fark ettim istemsiz olarak şeritte sağa doğru kaymışsınız. Kaza gerçekleşmeden hemen önce bir korna sesi var. Onu siz mi çaldınız yoksa araç mı çaldı tam anlayamadım ancak siz yerde sürüklenirken sol şeritten giden egzoz sesli bir araç geçti. Günahını almayayım ama sağ şeritten o kadar hızlı geçmesi kapışıyorlarmışta kurtaramayıp size çarpmış gibi anladım. Verilmiş sadakanız varmış. O solunuzdaki aracın altında da kalabilirdiniz. İnanın çok üzülüyorum, böylesine bilinçsizce araç kullanılmasına, kazadır olmuştur ama namussuz insan bir durup bakar "İyi misiniz" diye, basıp gitmekte nedir? İnşallah plakasını falan alabilmişsinizdir. Ekipman elbette önemli ama böyle şeyler ve her geçen gün bir motor kullanıcısının böyle kazalarda hayatını kaybetmesi gerçekten insanı motordan soğutuyor. Yok yani bugün benzer bir olay yaşadım. Bu Ankara'da bir tutku haline geldi. Sağ şeritten ana yola bağlanır bağlanmaz hızı hiç önemli değil kimisi 30 ile kimisi 130 ile hemen sol şeride atlıyorlar. Arkadan araba mı geliyor, kamyon mu, motor mu hiiiiç umurlarında değiller. Diğer şekilde arkadaşın dediği gibi maalesef ülkemizde düşük cc ile ara sokakların ötesinde trafiğe çıkılmıyor. Sürekli bir taciz, sıkıştırma, görmeme, görse bile heeeee motorcu diyip üzerine kırma.. üff gece gece sinirlerim bozuldu.. Çok geçmiş olsun tekrardan.. Olay başıma gelmiş gibi hissediyorum ve bu adaletsizliği hazmedemiyorum.
    Graywolf bunu beğendi.

  3. #43
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Çok büyük geçmiş olsun. Çok da detaylı ve bilgilendirici bir yazı yazmissiniz teşekkür ederiz. Size ve eşinize uzun yıllar sağlıklı mutlu Motosiklet yolculukları dilerim.

    Bu herife gelince ise hiç umudum yok. Ceza alamayacağına eminim. Lanet olası adalet, malesef türkiyede artık yok.

    Tekrar geçmiş olsun

  4. #44
    guven61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Büyük geçmiş olsun. Diğer araçlardan allah korumuş.

  5. #45
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Loading...
    Size ve eşinize çok geçmiş olsun hocam. Bu büyüklükte bir kazayı bu kadar az hasarla atlatmanız mucize gibi.

    Bahsettiğiniz gibi ekipman işte bu yüzden çok önemli, siz ne kadar dikkatli sürerseniz sürün alkollü yada hap almış birisi gelip size çarpıp hiçbir şey olmamış gibi yoluna devam edebiliyor.

    Birçok arkadaşımızı böyle kazalarda kaybettik son yıllarda, çok şükür sizlere bir şey olmamış.

    Yeniden geçmiş olsun.

  6. #46
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    22 senedir motora biniyorum ama o kadar çok kaza atlatıyoruz ki, hep motordan vazgeçmek istiyorum ama yapamıyorum. Sanırım cc küçültüp riski azaltacağım. Her şeyin bitmesi tek bir kazaya bakar Allah korusun, düşüncesi bile kötü. Ölmek değil de sakat kalmak çok kötü olur. Trafiğin hızı son 20 yılda çok yükseldi. İnsanların hız algısı da bozuldu. Mesafe hesaplama, viraj açısı vb. konularda en ufak bir hata çok kötü sonuçlar verebiliyor. Arkadaşın düştüklerinde eşine tutunduğu an hayatının en önemli anı oluveriyor.

  7. #47
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle büyük geçmiş olsun.

    İkinize de fiziksel anlamda bir şey olmaması olayın sevindirici yanı. Ekipmanların bunda katkısı büyük şüphesiz ki.

    Bu arada videoyu izlerken dikkatimi çekti.

    Ayarlardan hızı 0.25'e getirip kaza anını tekrar izlediğimde sizin; 29. saniyeye kadar şeridi ortalamış bir şekilde giderken 30. saniyeden itibaren sola doğru yanaştığınız (sol aynanın şerit çizgilerini ne kadar geçtiğine dikkat) ve 33. saniyeden, kazanın olduğu 34. saniyeye kadar olan bölümde ise belirgin bir şekilde birden şeridin sağına, yani aracın olduğu yöne doğru gittiğiniz görülüyor. Ve araçla temas da zaten o sırada oluyor.


    Şeridi ortalamış bir şekilde giderken, önce sola yanaşıp sonra birden sağa geçmenizin nedeni neydi?
    Adamın motoru cbf 150. O hızda giderken biraz gezmesi normal bence. Zaten kameradan da belli ne kadar sallandığı motorun. Kaldı ki şeridin içinde 1 metre sağa kayıyor sadece.

  8. #48
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Ekipman konusunda önemli bir noktaya temas etmişsiniz aslında ama arada kaynamış.

    Çoğu arkadaşımız kaska önem verip, diğer ekipmanlarını vasat tercih ediyor ya da hiç kullanmıyor.
    Kask önemli elbette ama ikinizde de tam ekipman olmasa idi
    muhtemelen irili ufaklı yaralanmalar, belki kırıklar en kötüsü belki açık yaralar olacaktı.

    Abiler, ablalar, kardeşler, motorunuz ne olursa olsun, hızınız ne olursa olsun, olası bir kazada en zayıf noktadan hasar alırsınız.
    Kask yoksa kafadan, bot yoksa ayaktan, eldiven yoksa elden hasar alırsınız.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  9. #49
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    HONDA VFR 1200 F 2011 BLACK EDİTİON
    Geçmiş olsun, her şeyin tam olması hayat kurtarır ve riskleri azaltır.
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  10. #50
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    Geçmiş olsun....

  11. #51
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Büyük gecmis olsun dostum, sadaka bonusunuzu tükettiniz gibi, bir an önce yükleyin tekrar derim.


    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ayarlardan hızı 0.25'e getirip kaza anını tekrar izlediğimde sizin; 29. saniyeye kadar şeridi ortalamış bir şekilde giderken 30. saniyeden itibaren sola doğru yanaştığınız (sol aynanın şerit çizgilerini ne kadar geçtiğine dikkat) ve 33. saniyeden, kazanın olduğu 34. saniyeye kadar olan bölümde ise belirgin bir şekilde birden şeridin sağına, yani aracın olduğu yöne doğru gittiğiniz görülüyor. Ve araçla temas da zaten o sırada oluyor.

    https://s25.postimg.cc/73oqoltrj/image.jpg

    https://s25.postimg.cc/9893pnddr/image.jpg

    https://s25.postimg.cc/kklp7hbsv/image.jpg


    Şeridi ortalamış bir şekilde giderken, önce sola yanaşıp sonra birden sağa geçmenizin nedeni neydi?
    kamera lensi genis aci oldugundan mesfeler ve acilar özellikle kadrajin kenarinda gercegi yansitmayabilir.
    alttaki fotoya bakarsaniz 75 cm'lik motosikletin neredeyse takriben 350 cm'lik seridi dolduruyor dersiniz.




    carpan arac bu arada arkadan geliyor, sagdaki hizlanma seridine gecip motosikleti sagdan gecmeye calisiyor. hizlanma seridinde hemen önünde olan araci hesaba katmiyor ve ona carpmamak icin sola manevra yapip motorlu arkadasa carpiyor ve düsürüyor...


    Birde; kamera acinizi/pozisyonu degistirin derim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------

    dikkatimi ceken bir detay daha var;

    carpma anindan hemen önce hazirlikli bir sekilde bir parmaginiz debriyaja ve bir parmaginiz kornaya gidiyor..






    aciklamasi nedir acaba?

  12. #52
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Size ve ailenize çok geçmiş olsun, ekipmana vurgunuz ayrı bi incelik olmuş.Hergün daha da temkinli kullanmamız gerektiğini anlıyoruz, sarhoşu, araç kullanmayı bilmeyeni, telefonla konuşanı, katili, psikopatı,bilerek kural ihlali yapanı,trafikte talim yapanı yollarda maalesef..

  13. #53
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Malesef durum ortada, gerekli şikayetler yapılıyor/yapılacak/peşi bırakılmayacak emin olabilirsiniz.

    Çarpma anından hemen önce dikkatinizi çektiği üzere bir elim debriyaja ve kornaya, diğer elim ise ön frene (göremiyorsunuz ancak arka frene de) basıyor. bazı arkadaşlarımız kornayı çalanın araç olduğunu zannetmiş. Oysa arkadan gelen aracın geliş açısını ve hızını farkettiğimde amacım korna ile ikaz ederken yavaşlayarak kaçmaya çalışmaktı. Sonuçta mevzubahis motosiklet ile aniden gaz açıp fırlayıp kaçmak gibi bir imkanım olmadığı aşikar. Ne var ki gelen araç sürücüsünün kasıtlı olarak bana çarpacağını hesaplamamıştım. O yüzden arkadan gelen araç sürücüsünün hareketinde %100 kasıttan bahsettim.

    Yorumlarınız ve geçmiş olsun dilekleriniz için hepinize tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Buradan çıkarmamız gereken dersler;
    *Kamera şart, hatta imkan varsa bir de kuyruk kamerası.
    *Ekipman demek kask demek değildir.
    *Seyir halinde iken 400cc altı ile İstanbul trafiğine çıkmaktan çekinmek lazım (özellikle artçı ile)
    *Trafikte diğer araçlara karşı çok daha paranoyak davranmak gerek
    *Sağ şeritten biraz daha uzak durmak gerek, özellikle açık trafik/yol şartlarında
    *Arada bir sadaka vermeyi de ihmal etmemek gerek (eski mont, kask[shark/3yaşında] ve eldivenimi bir hafta kadar önce komşu sucuya vermiştim. Bilmem o sayılır mı ama epey bir hayır duası etmişti)
    *Acil durumda iletişime geçilecek arkadaş/aile/polis/ambulans numaraları telefonda kısa yolda olmalı. Kafa bir dünya olunca rehber eziyet oluyor.

    Ve dahası... Lütfen ekipmanınızı eksik etmeyin. Hava sıcak olsa da montu eksik etmeyin, kevlar kumaş pişirse de ısrarla giyin. Tekrar terleyebilmek için derinize ihtiyacınız olduğunu unutmayın. Terlemek güzeldir.

    dipnot: Bu tip kazalarda mutlaka ama mutlaka alkol testi yaptırın. Polis tarafından olmasa da gerekirse (yaralanma olmasa da sigortada sorun çıkmaması için) hastahanede alkol test raporunu almayı kesinlikle ihmal etmemenizi öneririm. Ekip geldiğinde basit bir üfürük işi bitirdi, aksi halde hastahanede kan vermek gerekecekti.

  14. #54
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Çok geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın hocam. Şu aynı oksijeni yaktığımız insan(!)'a da aile eşrafına ve şahsına iyi dileklerimi iletiyorum!

  15. #55
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 09 SP
    çok geçmiş olsun diyecek fazla bir şey yok.

  16. #56
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Hasarsız bir şekilde atlatmanıza çok sevindim. Geçmiş olsun, tekrarı olmasın. Kaza anında şeridin solundan, sağına doğru kayıyorsunuz, bu karşı tarafı haklı kılmaz ama başınıza böyle bir olay gelmesine engel olabilirdi o kayma olmasa idi. Eğer araç sürücüsü buradan geçerim şeklinde hesapladıysa, bu hesabı bozmuş olabilirsiniz.

    Yanlış anlaşılmasın, ARAÇ SÜRÜCÜSÜ %100 haksız, ve %100 kural ihlali içerisindedir. Ben sadece teknik boyuttan gördüğümü dile getirmek istedim.
    twisten ve aoo bunu beğendiler.

  17. #57

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 Matt Grey
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle büyük geçmiş olsun.

    İkinize de fiziksel anlamda bir şey olmaması olayın sevindirici yanı. Ekipmanların bunda katkısı büyük şüphesiz ki.

    Bu arada videoyu izlerken dikkatimi çekti.

    Ayarlardan hızı 0.25'e getirip kaza anını tekrar izlediğimde sizin; 29. saniyeye kadar şeridi ortalamış bir şekilde giderken 30. saniyeden itibaren sola doğru yanaştığınız (sol aynanın şerit çizgilerini ne kadar geçtiğine dikkat) ve 33. saniyeden, kazanın olduğu 34. saniyeye kadar olan bölümde ise belirgin bir şekilde birden şeridin sağına, yani aracın olduğu yöne doğru gittiğiniz görülüyor. Ve araçla temas da zaten o sırada oluyor.

    https://s25.postimg.cc/73oqoltrj/image.jpg

    https://s25.postimg.cc/9893pnddr/image.jpg

    https://s25.postimg.cc/kklp7hbsv/image.jpg


    Şeridi ortalamış bir şekilde giderken, önce sola yanaşıp sonra birden sağa geçmenizin nedeni neydi?
    Orta şeritte ( motorun solunda ) daha yavaş giden şahin tarzı bir araç var, sağından solladığı için arkadaş, şahinden biraz uzaklaşmak için sağa kaymış diye tahmin ediyorum.

  18. #58
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı CemoKa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta şeritte ( motorun solunda ) daha yavaş giden şahin tarzı bir araç var, sağından solladığı için arkadaş, şahinden biraz uzaklaşmak için sağa kaymış diye tahmin ediyorum.
    hayvan demek istediniz heralde, ya da o çocuğu...

    garanti yarışıyorlardı, olmayan emniyet şeridine daldı, yol daraldı, sığmadılar, çarptı, bu kadar basit ... yazmıştım ama tekrar baktım, şimdi araç için sanki en sağda bir şerit daha varmış gibi gördüm, yani artistlik olsun diye motorun önüne direk kırmak istemiş gibi geldi bana şimdi de, ilkel piç motorun hızı 100ün altında diye alınmış, otobanı yarış pisti olarak gördüğü için motoru orada istememiş, cezasını kafasınca kesmiş, pezevengin evladı...

    dirsek ve diz korumalarının önemi burada görülüyor, 2.seviye sastec olmayanlar alsın, hatta benim gibi orjinal korumanın üzerine geçirsin, 60 tl...
    https://motobikejeans.com/korumalar

  19. #59
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Geçmiş olsun dilekleriniz için tekrar tekrar teşekkürler.

    Videoyu izlediyseniz şeritte sağa hafif bir kaçma görebilirsiniz. O an ne maksatla bu hamleyi yaptığımı hatırlamıyorum fakat herhangi bir şekilde "karşı tarafı sıkıştırayım, şeridi kapatayım ki geçemesin" diye bir fikir içinde olmadığımdan eminim Şu an gerçekten de o hafif kaymanın nedenini hatılamıyorum. Ancak mutlaka o an için mantıklı bir sebebi vardır, aksi halde asla o tip bir sapma yapmayacağımı biliyorum. Yine de videoyu tekrar incelerseniz, sağa hafif geçmesem hatta aynı şekilde sola geçmiş olsam da yine de aynı şekilde bana yandan çarpacağını görebilirsiniz. İlk etapta benim de kafamı rahatsız eden birçok şeyin aslında kaçarı olmadığını farkettim.

    Mesela,
    Daha yavaş gitseydim; Büyük ihtimalle yine aynı hareketi, daha şiddetli şekilde yapacaktı.
    Daha hızlı gitseydim; Gidemezdim, gitmemeliydim. Mevcuttaki motosikletin güvenli sürülebileceği en yüksek hızın sınırında seğrediyordum.
    Sola kaçsaydım; adam zaten yandan süpürürcesine vurup, ittirmeye devam ederek düşmemize sebebiyet veriyor, sonuç aynıydı.
    Kamera açısı yukarıda olsaydı; zaten aracın arkasını göremeden sola doğru düşüldüğü için yine plaka okunamayacaktı.
    Çok daha güçlü bir motosiklet olsaydı bir ihtimal ani vites düşümü + tam gaz ile belki tekere kalkmak pahasına aracın önüne fırlayıp kaçış yapabilirdim. İlk etapta saçma gibi görünse de arkadan gelen aracı ve yaklaşımını gördüğümde debriyaj+fren yerine, debriyaj+vites/gaz yapabilir, belki kurtarabilir belki daha beter edebilirdim. Ondan yana da çok "keşke" demiyorum.

    Hızım 100 altı değildi, 110km/h idi. Videoyu kare kare inceledik. Araç içerisindeki vatandaşın Cep Telefonu elinde ve telefona bakarak arabayı kullandığını farkettik. Yine de bu durum vurduktan sonra kaçmasını açıklayamaz.

    Çok ucuz atlatılmış bir kaza daha yaptık. Ekipman/Şans/Takip eden sürücülerin bilinçli oluşu. Bu üçü bizi kurtardı.

    Peki ne oldu? Eşime, kendisinin motosiklete binmesini artık istemediğimi söyledim.
    Eskiden ben binmem diyen insan, motosiklet ehliyeti almak için kayıt yaptırıp kendisine motosiklet beğenir duruma geldiği şu sıralarda kendisi istemeye devam etse de ben artık istemiyorum. Trafikte insansılar çok fazla. İnsan sayısının artmasını ümitsizce bekliycem. Sonra belki o da motosikletçi olabilir. O zamana kadar sadece bakmakla yetinecek. O arabasına binsin, ona artık motosiklet yok.

    not: Zaten sağ şeritte seyrediyorum, orta şeritteki tofaşı sağdan sollamıyorum yani Yolumda gidiyorum.

  20. #60

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Büyük geçmiş olsun.

    Üzerinden zaman geçmiş; hukuki boyutunda bir gelişme var mı?

    Malum yaratıkla ilgili önceki yorumlarda arkadaşlar zaten içten düşüncelerini belirtmişler; videoyu izlediğimde benim de gayri ihtiyari ağzımdan dökülen tanımlamalar aynı oldu ...

    Ekipman ile ilgili uyarılarınız önemli...

    Sanırım 3 şeritli yollarda orta şerit ve sağ şerit motosiklet için uygun değil... Sol şeritten uzayıp gitmek en az risklisi sanırım...

    Tekrar geçmiş olsun...


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)