SYM geniş scooter ürün yelpazesine yeni bir model daha ekledi.
https://cdn.otodunya.com/wp-content/...ym-750x430.jpg
Pazarımız için yepyeni scooter SYM Cruisym… 250 cc pazarına kanımca katabileceği dinamik nitelikler taşıyor. Tasarımdan başlarsak X Max’in liderlik ettiği spor scooter tasarımının yeni üyesi diyebiliriz. Tasarımı diyorum çünkü sınıfı dersek Gilera’ya haksızlık yapmış oluruz.
Cruisym oldukça keskin ve hatta agresif hatlara sahip. Özellikle köşeli hatları bu vurguyu kuvvetlendiriyor. Yüksek duruşuyla, heybetli ön tarafıyla sınıfından daha büyük bir scooter algısı yaratıyor.
SYM Cruisym: Hem Spor Hem Zarif
Euro normları nedeniyle büyüyen egzoz da bu görüntüyü destekliyor. Görünüş olarak gayet şık, yakışıklı bir scooter şüpheiz. Farlar ve LED grubu onu Uzak Doğulu kılan, Avrupalıdan ayıran tasarım detayı diyebilirim. Ön cam mekanik olarak ayarlanabiliyor ve yüksek pozisyonda oldukça iyi bir rüzgar koruması sağlıyor.
Aynalar klasik bir SYM yaklaşımıyla kafa bloğuna yerleştirilmiş. Bu tercih örneğin Joymax’e göre biraz daha iyi bir görüş sağlıyor ama ben yine de gidon üzeri aynaları daha fonksiyonel buluyorum.
Cruisym’in geri görüşü kötü değil fakat tam arkanızı görmekte zorlanıyorsunuz. Genel malzeme kalitesi diğer modellerin üzerinde kesinlikle. Karbon görünümlü plastik parçalar hem daha hem daha kaliteli hem daha şık görünüyor. İşçilik parça birleşimlerinde de daha iyi bir standart sunuyor. Ama plastik kumanda enstrümanlarında daha iyi bir tasarım ve plastik malzeme ürüne daha çok yakışırdı.
https://cdn.otodunya.com/wp-content/...m2-750x430.jpg
Göstergeler gayet modern, görüşü kullanışlı. Fakat kadran içindeki sarı, turuncu renkler pek hoşuma gitmedi, biraz cümbüş olmuş sanki. Lakin bu konu elbette göreceli. Yol bilgisayarı yok, yakıt tüketimi, mesafe gibi bilgiler bulamıyorsunuz bu da bu sınıf için bir handikap.
Sele alan olarak oldukça geniş, özellikle artçı için bu durum daha da dikkat çekiyor. Kullanılan malzemeler iyi ve tutunma açısından başarılı. Ancak sert bir sele diyebilirim. Sele altında ışıklandırması bulunan çift kapalı kaskı sığdırabileceğiniz geniş bir bagaj var ve çok kullanışlı. Bir scooter için en önemli konulardan biri malum bagaj.
https://cdn.otodunya.com/wp-content/...-1-750x430.jpg
SYM Cruisym’de Oturma Pozisyonu ve Rahatlığı Nasıl?
Oturma pozisyonu diğer SYM modellerine göre biraz farklı. Uzun boylu biri olarak Joymax’te çok rahat etmiştim, bunda daha yüksek bir scooter’a binmeme rağmen durum daha iyi olmadı. Gidon pozisyonu biraz aşağıda kaldığı için ellerim bacaklarıma yakın ve otomatik olarak biraz kambur bir sürüş pozisyonum oluştu. Ama bu elbette dediğim üzere uzun boylular için bir handikap. Hatlarından selesine kadar sert karakterli bir scooter dedik. Bu durum süspansiyon için de geçerli. Dolayısıyla bozuk zeminlerde konfor kaybına uğruyor. Fakat ön arka tekerlek koordinasyonu ve dolayısıyla şasi dengesi oldukça iyi. Özellikle iyi bir zeminde dinamik sürüşe sevk ediyor.
Virajlarda yatış dengesi oldukça iyi, yatmaya başladığınız andan sonra yaklaşık 10 derecelik bir açı bandında kafası ani bir hareket yapıyor ama devamı gelmediği için bir sorun yok. Sürücü buna alışıyor ve makinenin karakteri olarak kabul ediyor.
250 cc’lik motor güç ve performans açısından gayet tatmin edici. Bu sınıf için gerekli beklentiyi karşılıyor. Üst devirlerde çalışan ve gücü buralarda daha çok hissettiren bir motor karakteri var. Üst hızlarda daha canlı bir scooter hissi veriyor.
Gaz tepkileri çok hassas ve özellikle şehir-trafik sürüşünde işinizi kolaylaştıran bir faktör. Frenler beklediğimden daha iyiydi, hatta beni şaşırttı. Manet hissi de güzel, ABS’nin zamanlaması da iyi.
Otohaber