Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor küser mi ? Ciddi bir soru :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Selected - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    PULSAR NS150
    Merhaba dostlar, başlığı açmam gerekirse sorum şu sekilde, tabii ki not olarak söylemek isterim sormamdaki amaç gerçekten belki teknik bir sebebi vardır diye. Zaten bilen arkadaşlar aydinlatirlar. Neyse soruya gelelim, şimdi motorun rodaji harika yapilmis, kusursuz bir motor düşünelim. Motor durumu gayet iyi olan. Fakat ben bu motoru kullanırken 7000 deviri dahi zor geçen birisiyim. Sürekli düşük devirde kullanmak motorun (ciğer diye tabir edilen) gidişini parçalarını köreltmek doğru kelime mi bilmiyorum ama köreltir mi? Ya da performans kaybı olur mu zamanla? Arada gazlamak gerekir mi?
    Bana motorunu göster, Sana kim olduğunu söyleyim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ben olaya şöyle bakarım. Sen sürekli yürürsen, arada bir depara kalkacağım dersen nasıl olur? Sakin kullanmak güzeldir ama arada gazlanması gerekir kanaatindeyim.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ya neden köreltsin? Ben inanmıyorum buna. Ben arabayıda hep düşük devir kullanırım ama zorlamaya gelince de gidiyor yani hiç küsmüş gibi değil.
    silindir sonuçta yine aynı şekilde in çık hareketini yapmıyor mu? sadece gazı açtıkça inip çıkma sayısını artırıyosun dakikadaki.

  4. #4

    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Şehir
    KKTC
    Motosikleti
    Aprilia shiver 750 (2011)
    eski bir tabir vardır seninde dedigin gibi '' ARADA BİR GAZLAYACAKSIN Kİ CİGERLERİ AÇILSIN'' yeni model enjeksyonlu sistemlerde buna pek inanmam ama karburatör motorlarda olasılık vardır diye tahmin ediyorum çünkü sonuçta karburatörlü sistemlerde sonuçta emilen havaya göre igne kalkar ve daha çok benzin çeker karburatör, o ignenin kalkmasını saglayanda basınca karşı hassas olan bir lastik parça... şimdi bu lastigi sen hiç maksimuma zorlamazsan ve hep yarım kalkarsa, max degerindeki esneme özelligini zamanla yitirecektir diye düşünüyorum ve bu seferde tam gaz versende tam açamayacak igneyi... benim düşüncem bu yönde... saçmaladıgımı düşünen var ise çekinmeden söyleyebilir...

  5. #5

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olaya şöyle bakarım. Sen sürekli yürürsen, arada bir depara kalkacağım dersen nasıl olur? Sakin kullanmak güzeldir ama arada gazlanması gerekir kanaatindeyim.
    Canlı mı hocam bu? Biz canlıyız bizim kaslarımız yaptığımız işe alışıyor. Adaptasyon yani.
    O bir makine ve metalden üretilmiş.

  6. #6
    Selected - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    PULSAR NS150
    İşleyen demir pas tutmaz diye bir atasözü var ama o bu konuda geçerli olur mu bilmiyorum. Teknik bir sebebi varsa sürüş tarzımı değiştiririm sorumdaki amacım bu

  7. #7

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Selected adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşleyen demir pas tutmaz diye bir atasözü var ama o bu konuda geçerli olur mu bilmiyorum. Teknik bir sebebi varsa sürüş tarzımı değiştiririm sorumdaki amacım bu
    Sen yine de Hintliyi fazla yorma, üzebilir seni.
    The Power of The Dreams.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Merhaba;

    Esasında rodaj meselesi çok basit gibi görünsede aslında içten yanmalı araçların ve mekanik sistemlerin,önerilen kriterlerde kullanımı ıle veya tam tersi ile olumlu/olumsuz etkileneceği unsurlar oluşturur şöyle ki;

    Üretilen bir motor aksamı,piston,supap,silindir,krank vb.mekanik elemanlar,

    1-Sıcaklık
    2-Sürtünme
    3-Yüzeylerin birbirine alışması
    4-Yatak,kep,ve bağlantı elemanlarının oturma ve çalışma noktalarının sorunsuz olması vb.
    5-Mekanik ve içten yanmalı sistemlerinde bir ''Hafızası''vardır,örnk;Piston biyel bağlantı kepi ile altına bağlı yatak parçası ilk çalıştırmadan sonra nasıl oturursa ve tüm devir ve yük altında,kompresyon bakımından,oluşan tüm sıcaklık,ısı transferleri ve tüm çalışma şartlarında sorunsuz ve seknron çalışması uzun vadede motor ömrünü etkileyen bir unsurdur.

    Not:Üretilen bir Alt motor,gerek ar-ge gerek prototip gerekse dayanım ve testlere tabi tutulasa'da her halükarda ''son kullanıcı''diye tabir ettiğimiz unsur ilk 100km den 10.000 hatta 100.000 km boyunca motorun performans eğrisini ve karakterini doğrudan etkileyen bir durumdur,hatta sadece alt motor değil kullanıcısı ile diğer tüm şasi,yürüyen,aktarma vb.kompenantlarında rodajı vardır.

    Avam tabir ile motorun sağır kalması demek,Kompresyon kaçağının ve pistonun silindir içerisinde az evvel bahsettiğim parçaların birbirlerine alışma esnasında'ki uyumsuzluğudur.

    Bu içerik diğer sorularınızada bir nevi cevap hükmündedir.

    Son olarak,üreticinin ''Rodaj'' hakkında ürün kullanıcısından istediği tüm gereklilikleri eksiksiz yerine getirmeniz her yönden sağlıklı olacaktır.
    Kural [ Z ], tommygun ve bursalıali bunu beğendiler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Benim motorum 6. vites 7000rpm de 170 görüyor bende çok fazla geçmem 7k yı. Motorun çevirdiği devirle alakalı 14k çeviriyorda 7yi geçmiyorsan küser tabi 😀

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    vallaha düşük devri bilmemde hep redline gezersen küsüyor yağ kusuyor sana karşı ��
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Üstteki yorumun devamıdır

    Aynı model iki adet 0km 250cc motosiklet alalım;

    Birisinin Rodajını önerilen şekilde yapalım.

    Diğerini ise bayiden çıkardığımız gibi limit sınırlarının üzerinde kullanalım,

    Daha sonra,işinde uzman bir ustaya iki motoruda yardırıp motor aksamlarını ölçü aleti vasıtasıyla ölçüsel toleranslarına ve yüzey durumlarına bakalım.

    Eğer,zorlanan motorun parçaları,diğer kurallar dahilinde kullanılan motorla aynı ise o zaman bu bahsedilen tüm mühendislik çalışmalarının boş olduğu gerçeğini önümüze koyar,ki böyle bir durum imkansızdır.

    Bu yorumu,rodajın gereksiz olduğunu savunan kişilere okumanızı rica ederim.
    bursalıali ve tommygun bunu beğendiler.

  12. #12
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstteki yorumun devamıdır

    Aynı model iki adet 0km 250cc motosiklet alalım;

    Birisinin Rodajını önerilen şekilde yapalım.

    Diğerini ise bayiden çıkardığımız gibi limit sınırlarının üzerinde kullanalım,

    Daha sonra,işinde uzman bir ustaya iki motoruda yardırıp motor aksamlarını ölçü aleti vasıtasıyla ölçüsel toleranslarına ve yüzey durumlarına bakalım.

    Eğer,zorlanan motorun parçaları,diğer kurallar dahilinde kullanılan motorla aynı ise o zaman bu bahsedilen tüm mühendislik çalışmalarının boş olduğu gerçeğini önümüze koyar,ki böyle bir durum imkansızdır.

    Bu yorumu,rodajın gereksiz olduğunu savunan kişilere okumanızı rica ederim.
    şuralara biyere +1

  13. #13
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Dikkat edilirse,Kullanıcı el kitabınının ilk sayfasın'da büyük harflerle RODAJ kriterleri yazar.
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #14
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Kabaca, motoru orta devirlerinde ya da maksimum torkunu verdiği devirin biraz altında kullanırsan daha saglikli ve uzun omurlu olur.Zorlayarak 'ciger' falan açılmaz motorun omrunu kisaltirsin sadece.Ama özellikle üst vites ve duşuk devirde kullanmak da zararlidır(5.vites 2500-3000 devir misal 11000 çeviren motorda), 'sağır' kalmaz fakat düşük devir sebebiyle parçaların ömründen yersin bu kez de.İyisi pek takmadan, arada redline'a da sokmadan keyfine göre gazla ve ortalarda kullan makinedir nihayetinde.
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bir motor (tüm motorlardan bahsediyorum) ne şekilde alıştırılır ise o şekilde davranmaya devam edecektir. Motorun açılması/sağır kalması konusu ben bildim bileli tartışılır, sadece kağıt üzerinde konuyu yüzeysel inceleyen teknik bilgiye sahip arkadaşlar dahil olmak üzere genel bir kitle rodaj konusunu desteklese de motorun sağırlığı/açılmamışlığı konusunu eleştirip kabul etmezler. Oysa sürekli düşük devirde kullanılmış (ki esasen rodaj kurallarına uyulmadığının göstergesidir) bir motorun yüzeyinde uyumsuz aşınma ve parlama gözlemleriz.

    Sizin tabirinizle motoru küstürmemek için rodaj kurallarına uyun, rodaj dönemi bitiminden itibaren motoru kademeli olarak limitlerine zorlamaya başlayabilirsiniz. Sürekli limitlerinde çalıştırılmadıkça sorun çıkmayacaktır, rodaj döneminde yapılacak hatalar bazen kısa bazen uzun vadede ama eninde sonunda kendisini gösterecektir.

    Kullanım talimatını kullanmaya başlamadan önce okuyun, mümkün olduğunca uyun
    bursalıali ve levend84 bunu beğendiler.

  16. #16
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Arada bir ibreyi sektirmek lazım motorun kuytu köşesine yağ gitsin

  17. #17

    Üyelik
    24 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200
    Bazı modern araçların ecu sunun sürücünün sürüş tarzına göre motorun tepkisini ayarlayacak şekilde zaman içinde kendisini güncellediğini duymuştum. Belki motorlarda da böyle bi sistem uygulanmış olabilir diye düşünüyorum.

  18. #18
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motorun tüm hareketli elemanlarını göz önünde bulundurup düşündüğümde, yüksek devirin sadece aşınma-eskime hızını arttıracağını düşünüyorum. Düşük devirler benim için motosikletin rahatlıkla kendini taşıdığı, gaz verildiğinde zorlanmadan hızlanabildiği devirlerdir.
    Bence, rodaj süresince motosiklet parçaları birbirine alıştıysa(eğer bu gerekliyse); düşük devirde* kullanmak problem olmayacaktır.

  19. #19

    Üyelik
    06 Nisan 2018
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Mondial 175 Masti X Olacak İnşallah...
    Rodajı bitmiş iyi açılmış bir motorun düşük devirlerde kullanılmasında bir sorun olmaz şayet vitesin istediği devirin çok altında kullanmazsanız...

  20. #20
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    gazlamanız bujileri ve benzin pompasını falan temizler derler genelde. bana sorarsanız arada sırada biraz gazlayın ve motorunuzu asla çok az benzinle kullanmayın


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)