Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor küser mi ? Ciddi bir soru :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Sürekli düşük devirlerde kullanmak, verimsiz yanma yüzünden sistem içinde kurum birikmelerine sebep olur diye yazmıştı konunun uzmanlarından biri.
    Bu durum çok büyük farklar yaratmayacaktır. Arada bir düşük vites yüksek devir bu kurumları temizleyecektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Mayıs 2017
    Şehir
    Ankara
    Arada bir gazlamak iyidir

  3. #23
    Selected - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    PULSAR NS150
    Cevaplar için teşekkür ederim dostlar. Arada bi köklüyorum izninizle o zaman

  4. #24
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    kendi adıma çok sakin değilim ama cok da uçarda surmuyorum arada makinayi sıkmakta fayda var

  5. #25
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Selected adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fakat ben bu motoru kullanırken 7000 deviri dahi zor geçen birisiyim. Sürekli düşük devirde kullanmak motorun (ciğer diye tabir edilen) gidişini parçalarını köreltmek doğru kelime mi bilmiyorum ama köreltir mi? Ya da performans kaybı olur mu zamanla? Arada gazlamak gerekir mi?
    Bu argümanı ya da bahaneyi, sadece ve sadece, arabasına veya motosikletine çevreyi rahatsız edecek ölçüde eksoz taktırıp motoru bağırtarak gezen öküzlerden duydum. Neymiş, S2000 veya CBR RR kullanıyormuşta, motorun hararet yapmaması için çevreyi inletmesi gerekiyormuş. Demiyor ki küçükken benim başımı okşamadılar, sevgisiz büyüdüm, kendimi değersiz hissediyorum, o yüzden çevrenin dikkatini çekmek için abuk subuk saçmalıklar içindeyim.

    Kısaca hayır, gerekmez. Benim 7000 devir üstüne çıktığım zaman normalim şaşıyor zaten.

  6. #26
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Motorunuzun TORK çizelgesine göz atın.
    Daha sağlıklı olur.

  7. #27
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Üreticini dediğiniyapın. Kullanım kılavuzuna bakın. Bir kaç örmek.

    Yamaha kılavuzundan:
    Motor Alıştırma (rodaj) dönemi İlk 1600 km (1000 mil) yeni motorun performansı ve ömrü için en önemli dönemdir. Bu nedenle aşağıdaki önerileri okumalı ve göz önünde bulundurmalısınız. Motor daha çok yeni olduğundan ilk 1.600 km’de aşırı zorlanmamalıdır. Bu evrede motorun parçaları sürtünme nedeniyle çapaklardan arınır ve çalışma boşlukları bir düzene girer. Bu dönemde aşırı devirden, uzun süreli tam gazla sürüşten ve motorun aşırı ısınmasına neden olan durumlardan kaçınılmalıdır.
    0 -1.000 km 1/3 gaz kolu açıklığından daha yüksek süratlerden kaçının. DİKKAT: 1. 000 km sürüş sonrasında motor yağı değiştirilmeli ve yağ filtresi temizlenmelidir.
    1000–1600 km (600–1000 mil) 1/2 gaz kolu açıklığından daha yüksek süratlerden kaçının.



    suzuki kılavuzundan:

    RODAJ VE SÜRÜŞ ÖNCESİ KONTROL

    Girişte yeni Suzuki'nizden maksimum ömür ve performans elde etmenizde düzgün rodajın ne denli önemli olduğu açıklanmaktadır. Aşağıda bulunan ana hatlar uygun rodaj prosedürlerini açıklamaktadır.


    MAKSİMUM GAZ VERME ÖNERİSİ Aşağıdaki tablo rodaj sırasında maksimum gaz verme önerisini göstermektedir.

    İlk 800 km: (500 mil)
    1/2 gazdan daha az
    1600 km'ye kadar (1000 mil)
    3/4 gazdan daha az


    MOTOR DEVRİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ Motor devri sabit bir devir düzeyinde tutulmamalı, değiştirilmelidir. Bu durum, parçaların basınç ile “yüklenmesine” ve daha sonra yükün tahliye edilmesine neden olacak ve parçaların soğumasını sağlayacaktır. Bu işlem, parçaların eşlenmesi ve alışması sürecine katkıda bulunacaktır. Bu eşleme işlemini gerçekleştirebilmek için, motor parçalarına bir miktar basınç uygulamak gereklidir. Buna karşılık, motor üzerine aşırı basınç uygulamayınız.
    YENİ LASTİKLERİN ALIŞTIRILMASI Maksimum performans elde edebilmek için yeni lastikler de aynı motordaki gibi, düzenli bir alıştırma gerektirmektedir. Maksimum performansa ulaşmaya çalışmadan önce ilk 160 kilometrede (100 mil) viraj alma eğim açınızı kademeli olarak arttırarak lastik yüzeyini aşındırınız. İlk 160 kilometrede (100 mil) ani hızlanma, ani viraj ve ani frenlerden kaçınınız.

    UYARI Lastiklerde alıştırma yapılmaması lastiklerin patinaj yapmasına ve kontrol kaybına neden olacaktır.

    Yeni lastiklerle sürüş sırasında daha fazla dikkat etmelisiniz. Bu bölümde tarif edildiği şekilde lastiklerde düzenli bir alıştırma yapınız ve ilk 160 kilometrede (100 mil) ani hızlanma, ani viraj ve ani frenlerden kaçınınız.


    SÜREKLİ DÜŞÜK DEVİRDE SÜRÜŞTEN KAÇININIZ Motorun sabit düşük devirde (hafif yük) çalıştırılması parçaların perdahlanmasına ve yerine oturmamasına neden olabilir. Motorun, maksimum sınırları aşmadan serbestçe devir almasına izin veriniz. Ancak, ilk 1600 km (1000 mil) boyunca tam gaz uygulamayınız.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)