Hyosung gv 250 motor ömrü nedir kaç km de rektefiye ister?
-
Merhabalar öncelikle hyosung için bir başlık açıldığının farkındayım ama 1200 sayfa içinde bu konunun ustune pek düşülmemiş.
Motorum hyosung gv 250 karburatorlu modellerden ve km si 45000-50000 arası. Motorumu 4 yıldır babam kullanıyordu A2 ehliyetine geçtiğim için ben devraldım. Daha once de motorlarımda çok titiz davradım birazcık takıntı durumuna gelmiş bile olabilir bu durum. Siz forum uyelerine birkaç sorum var cevaplarsanız üniversite sınavının eşiğinde ders çalışmaktan harap olmuş bir kardeşinize yardım edersiniz :D
-Bahsettiğim motorun çok zorlanmadan bu gune kadar kullanıldığı duşunulurse kaç bin km ye kadar rektefiye ihtiyacı olmaz.(ben motosikleti devirli kullanıyorum.)
-Rektefiye ihtiyacı bulunduğunda motopit de bulamadığım karburatorlu gv 250 silindirini nereden bulurum.
-Rektefiye işlemini nerede nasıl yaptırabilirim.
-Hyosung gv 250 ile ilgili başka tavsiyeleriniz var mıdır?
NOT: Motorumu uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum. İmla hataları için kusura bakmayınız.
Reklamlar
-
Motoruna fabrikanın biçtiği bir ömür illaki vardır kitapçığı karıştır oralara bir bak.
Benim kendi tahminim iyi bakılmış ve bilinçli kullanılmış bir motor 100 bin kilometre rahat yürümesi gerekir. Tabi biz nası olsa kesici var deyip debriyajı sıkıp gaz vererek ortalama 20 bin kilometrede bitiriyoruz motoru.
Rektifiye için yeni silindir almana gerek yok. Elindeki silindire 2 defa rektifiye yaptırtabilirsin.
Önce iyi bir motor ustası bulup motoru söktürüyosun. Orjinal yedek parça olarak 3 tane A B C diye piston üretilir bunların ölçüleri 1 er milim büyüyerek gider.
Motorunun hiç rektifiye görmediğini varsayarak üzerindeki piston A olduğunu kabul edelim.
B ölçülerinde piston alıyosun ve pistonla birlikte silindirini rektifiyeciye götürüyoson onlar işi hallediyor motoru söktürdüğün ustana silindirini pistonunu teslim ediyosun. Veya bu işlerin hepsini motorcun yapıyor sen sadece para veriyorsun.
Motoru söktürmüşkende siboplara baktırıyosun, gerekiyosa yeni siboplar alıyosun.
Bide egzantrik zinciri var bu kadar masraf ettikten sonra motorda sökülmüşken onuda değiştiriyosun.
Ama motorun yürüyor ise yağ yakma sorunu yok, sibop kaçırma sorunu yok, hararet sorunu yok ise binmeye devam etmeni öneririm.
-
Guzel yorumun için teşekkür ederim. Bu konuda bana başka bilgiler de verebilecek olanlar varsa sevinirim.
-
ben 140 binde gv250 görmüştüm maşallah tıkır tıkırda gidiyordu ne duman atma ne bir ses..
-
Motor ömrü senin kullanımına ve motorun bakımına bağlıdır. Motor rektefiye isterse yağ yakmaya başlayınca anlarsın. Rektefiye de motorun durumuna göre piston, silindir, keçeler değişir
-
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Peki rektefiye zamanı geldiğinde eğer silindir değişimi gerekirse bunu nereden temin edebilirim. Motopitde karburatorlu hyosung gv 250 ler için silindir bulunmuyordu.
-
-Bahsettiğim motorun çok zorlanmadan bu gune kadar kullanıldığı duşunulurse kaç bin km ye kadar rektefiye ihtiyacı olmaz.(ben motosikleti devirli kullanıyorum.)
-Rektefiye ihtiyacı bulunduğunda motopit de bulamadığım karburatorlu gv 250 silindirini nereden bulurum.
-Rektefiye işlemini nerede nasıl yaptırabilirim.
-Hyosung gv 250 ile ilgili başka tavsiyeleriniz var mıdır?
1. Gv 250 nin motoru bakımları düzenli yapıldığı taktirde 100 bin km rahatlıkla görür, bunu üzerine daha belkide binlerce kilometre eklenebilir ben en alt sınırı söylüyorum. Fakat rektefiyeden öncenyaklaşık 80 bin km gibi egzantrik zinciri ve gergilerinin degismesi gerekir.
2. Bu soruyu ihtiyac olduguda tekrar sorarsiniz o zamana kadar cok şey degisir.
3.İyi bir motosiklet ustası bulacaksınız parası neyse verip yaptıracaksınız, ucuza kaçmayın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler