Merhaba arkadaşlar aynı anda hem cc hem model yükseltme imkanınız yok ise motosiklet değiştirirken önemli olan CC yükseltme mi yoksa model yükseltme mi? sizce hangisi önemli?
Merhaba arkadaşlar aynı anda hem cc hem model yükseltme imkanınız yok ise motosiklet değiştirirken önemli olan CC yükseltme mi yoksa model yükseltme mi? sizce hangisi önemli?
BOMBAYA KAFA ATAN ONUR VARMIŞ BURADA? işte benim o ONUR :
Şu anki motosikletinin CC ile alakalı bu durum
Mesela Honda CBR 600RR 2006 modelin var ise 750 yada 1000 CC mi yoksa 2012 model CBR 600RRmı dersen ben model yükseltmeyi seçerim.
Ancak atıyorum 250 yada 125CC bir motorun var ise kesinlikle CC yükseltme derim. Ama tabi tecrübe ve gereksinimler de önemli
600cc motorum olsa bana yeter şahsen model yükseltirim illa bişey yapıcaksam ne kadar yeni o kadar az sorun diye düşünüyorum ömrü uzun olur hemde
Bindiğiniz motosikletin tarzıyla felanda çok alakalı bu durum. Kendimden pay biçersem bi ara mt09 düşündüm ama mt07ile kaç kez 200+ hız yaptım ki.. Naked için cc yükseltme anlamsız geldi bana. Modelide iyi, gittim egzoz aldım.
Bi r25im olsa bi an önce r6 ya geçmek isterdim ama r6 olsa r1 yerine model yükseltme düşünürdüm.
Abi seni tanıdığım kadarı ile konuşuyorum. Sürüş tarzın çok sakin. Cbf600 bile senin tarzına göre gereksiz güçlü. Bu durumda model yükseltmeyi düşünmen daha mantıklı geliyor bana. Yine de karar senin.
Bir dominar 400 senin isteklerine ve sürüş tarzına gider gibi geliyor bana.
Hem arada alır bende sürerim
Kullandığım cc bana yetiyorsa model yukseltirim , yetmiyorsa cc . Para varsa her ikisi de .
Aynı motorun 3-5 yıl daha genç jenerasyonunu almak bence model takıntısıdır.
her insan değiştirdiği motor ne olursa olsun içgüdüsel olarak eskisine nazaran daha performans beklentisi içinde olur
aynı motorun 3 yaş gencini bile alsa bu beklenti değişmez yola çıkıp gazlayarak hep fark arar
bu yüzden 4 yaş gencini alacağına 2 yaş genç ve biraz daha güçlüsü derim
Sağol ahmedim ama ben motosikletimden beklediğim hemen hemen her şeyi alıyorum dominar 400 bana göre değil arkadaşların yazdığı tüm yazışmaları şu an okudum kafamda bu konunun cevabını halen bulmuş değilim
BOMBAYA KAFA ATAN ONUR VARMIŞ BURADA? işte benim o ONUR :
Aga cc yükseltmek bu devirde mazoşistlik gibi geliyor bana. Benzinin fiyatı malum. 600cc yetiyorsa bence model yükselt. Hatta tarzda değiştirebilirsin. CBF600 güzel motor. Ha ben CBF500 taraftarıyım orası ayrı. 1000cc demek trafikte sıkıntı demek bana göre. Bende Dominar var, yeni alet olmasına rağmen sıkıştığında direk fan açıyor ki naked makine. Bence memnunsan adresin belli
E o zaman cbf1000 alacaksın. Gürsel abinin bindiği kasadan falan
Ben abartiyor olabilirim ama mt09 ayrı bir dünya mt07 ile kıyas kabul etmez bence ,dipnot (50 kusur km 07 aynı km de 09 kullandim ,uzun uzun incelemedim yani,ybrden sonra ikiside başta baya zorladı biraz ama 07 ,09 kadar agresif değildi )
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
Dusuk cc kullaniyorsaniz tabiki CC yükseltmek ben ybr kullanıyorum para biriktiriyorum mt25 veya cb250 düşünüyorum ama 250 CC kullanıyor olsaydım uzun süreler değiştiremezdim heralde
2005 CBF 600 kullanıyorum yine bu modellerde CBF 1000 mi yoksa DL 650 mi alayım kararsız kaldım yada CBF 600 ün daha yeni modelleri 2009 - 2010 mu tercih etmeliyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------
haklısın ama yeni çıkan modellerde eski modellerde olmayan ekipmanlar olyor mesela bende abs firen sistemi var 3-4 yıl genç jenarasyonunda kombo abs var gibi
BOMBAYA KAFA ATAN ONUR VARMIŞ BURADA? işte benim o ONUR :
Ben birine sahibim diğerini uzun uzun kullandım. Mt09 ile mt07 elbette kıyas kabul etmez hiç abartmıyosunuz arada 40 beygir var , Mt07 şehir içinde daha pratik ve yakıtı daha az. 200+ hızada olsa olsa anlık çıkıyorum bu durumda cc yükseltmek mantıksız geliyor bana. Ama bi racing kullansam 299u görmek isterim , bunun içinde cc yükseltirim çünki racing kullanıyosam hız tutkum, sokak motoru kullanıyorsam pratiklik tutkum vardır.
Çok şükür ben ybrsinden duke390ına, r1200rt sinden fazer8ine, 600rr ından Africa twinine test etme imkanı buldum ve hepsinin tadına baktım. Yoksa epey motosiklet değiştirirdim 😊
Ama şunu net söyleyebilirim 250 lik bi yerden sonra yetmiyor, limitleri zorluyorsun illaki ve o limit pek tad vermiyor. Şahsen ben bu gün motosiklet kullanmaya başlamış olsam bi miktar tecrübeden sonra imkanım varsa büyük cc ye geçiş motosikletlerine bakardım. xj6, mt07, cb650f, er6n gibi.
Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.
Motorun sorunsuz ve sen donanımsal olarak memnunsan cc yükselt.
Motorun teknik olarak sorunlu ama seni donanımsal olarak memnun ediyorsa model yükselt.
motorunda sıkıntı yoksa, memnunsan, hiç bir şey yapma değiştirme , sürüş tarzınız ekstra güç veya hıza dayalı ise keyif sizin, de motorunuz gayet tatmin edici bir seri, çoğu kişi değiştirmeyi düşündüğünüz motoru rüyasında görüyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)