Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren Merkezi Hava Alma Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Öncelikle ilk defa fren havası alan birisi değilim, elim anahtar tutar, mekanikten de az çok anlarım.

    Önce yaptığım işlemleri sayıyorum.

    Motora yeni bir alt fren merkezi aldım, monntajını yaptım, Bağlantılarında sorun yok.
    Dot-4 ile sistemi doldurdum, hali ile üst fren merkezinide havadan arındrmak gerekti.
    Aşağıdan kabarcık kesilene kadar pompala, sık, gevşet ile sistemdeki havayı aldım.
    Üstten ise pompalamaya devam ile üst merkezde kalan aldım. Kabarcıklar kesilinceye kadar.
    İşi sağlama bağlamak için alt taraftan yine aynı şekilde biraz daha devam ettim.
    Sistemden artık hava çıkmıyor ancak, fren halen şişmiyor. Sanki halen hava varmış gibi tepki veriyor ve hali ile frenlemeyi çok çok az yapıyor.
    Sızıntı kontrolünü yaptım, Üst merkezini söktüm ve contalarını kontrol ettim sorun yok. Pompalayınca hazne içindeki tahliye deliğinden fışkıran hidrolik öyle böyle değil, gayet sağlıklı görünüyor.

    Sorunu çözemedim derken bir yerden okuduğumda alt fren merkezinde sıkışan havayı (kaliper pistonlarında) almak gerekli, ama bunu benim yaptığım şekilde gerçekleştirmek mümkün değilmiş.

    Bunun nasıl yapıldığı ile ilgili ayrıntı rica ediyorum. Eğer ki, bunu da yaptıktan sonra problem devam ederse sanırım yeni bir üst merkez almam gerekecek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hidrolik sıvısı ozelligini yitirdigi zaman,yoğunlugu azalarak yerini havaya birakir..

    Not:Hidroligin vizkozitesi çok düşuktür bu sepeple fren sistemlerinde kullanilir.

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik sıvısı ozelligini yitirdigi zaman,yoğunlugu azalarak yerini havaya birakir..

    Not:Hidroligin vizkozitesi çok düşuktür bu sepeple fren sistemlerinde kullanilir.
    Hocam hidrolik kaç km de veya ne kadar zamanda değişmesi gerek?
    Benim mc nin hidrolikleri 3 yıldır 5400 km dir değişmedi :D

  4. #4
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik sıvısı ozelligini yitirdigi zaman,yoğunlugu azalarak yerini havaya birakir..

    Not:Hidroligin vizkozitesi çok düşuktür bu sepeple fren sistemlerinde kullanilir.
    E üstadım tamam işte, bildiğimiz fren hidroliği Dot-4 tip. Sıfır kutu aldım... Sistem alt merkezden dolayı komple boşaltıldı, yeni merkez takıldı.
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam hidrolik kaç km de veya ne kadar zamanda değişmesi gerek?
    Benim mc nin hidrolikleri 3 yıldır 5400 km dir değişmedi :D
    Balatanda aşinma yoksa..
    Disk flanşinda aşinma yoksa..
    Rekorlarda,alt ve ust merkezde kaçak yoksa..

    Bu veriler yerinde ve sağlikli ise..

    Frenleme kuvvetinde azalma hissi mevcut ise hemen hid.sivisini değiştir..

    Km bazli degil ama iki takim balata değiştirdikten sonra veya kiş mevsiminden yaz mevsimine girerken değişir.

    Mevsimsel geçiş önemli faktördür.

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Şırınganın ucuna hortum takıp, onuda hava alma cıvatasına takıyorum. Ordan dolduruyorum hidroliği. Bu şekilde yapmazsam hiç bi türlü arka frenin havasını alamıyorum.

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatanda aşinma yoksa..
    Disk flanşinda aşinma yoksa..
    Rekorlarda,alt ve ust merkezde kaçak yoksa..

    Bu veriler yerinde ve sağlikli ise..

    Frenleme kuvvetinde azalma hissi mevcut ise hemen hid.sivisini değiştir..

    Km bazli degil ama iki takim balata değiştirdikten sonra veya kiş mevsiminden yaz mevsimine girerken değişir.

    Mevsimsel geçiş önemli faktördür.
    Frenlemede çok küçük azalmalar var ama öyle çok ciddi değil. Frene asılınca bu frenmiş dedirtiyor :D
    Ama hortumun o lastik gibi olan kısmında çatlamalar var bu hortum komple lastik gibi mi yoksa içinde metal bi parça var mı?

  8. #8
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Alt merkez sıfır takıldığı için balatalar yeni, diskte de sorun yok. Hissiyat şöyle; Manet bomboş, taaaki en dibinde birazcık sıkışma yapıyor, Hortumda öngöremediğim bir çatlak var ise oradan esneme yapıyor olabilir diye aklıma geldi. Hidrolik yeni, kutusunu açtım da koydum onda da sıkıntı yok. Dur ben şuna yeni bir hortum takayim ne olacak o zaman belli olur.
    .
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt merkez sıfır takıldığı için balatalar yeni, diskte de sorun yok. Hissiyat şöyle; Manet bomboş, taaaki en dibinde birazcık sıkışma yapıyor, Hortumda öngöremediğim bir çatlak var ise oradan esneme yapıyor olabilir diye aklıma geldi. Hidrolik yeni, kutusunu açtım da koydum onda da sıkıntı yok. Dur ben şuna yeni bir hortum takayim ne olacak o zaman belli olur.
    .
    Alt merkeze ve üst merkezin rekoruna takilan bakir pulu değiştir bak keyfine (Torklarken pulu çok ezme)

    iki pul max 1 tl

    Baktin olmadi rekoru(hortumu)değiştir.

  10. #10
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt merkeze ve üst merkezin rekoruna takilan bakir pulu değiştir bak keyfine (Torklarken pulu çok ezme)

    iki max 1 tl

    Baktin olmadi rekoru(hortumu)değiştir.
    Hortuma bağlı alt ve üstteki contaları elin herifi o-ringli üretmiş ama ben bunları abanaraktan sıktığım için problem haline gelmiş olabilir. Demek istediğim şu ki, vizkozite farkından dolayı sistemden sızma olmadan içeriye hava emişi gerçekleşebilir. Sonuçta bir vakum ve basınç toleransı var. Dediğin gibi hortumu set olarak deiştirip, alttan şırınga ile sıvıyı doldurmayı deneyeceğim. Sonucu buradan paylaşırım.

    Hani diyorum nerede hata yaptım.... içinden çıkamıyor, birazda kıllanıyorum. Ya bu durum inazuma da başıma geleydi... eyvahlar olsun o zaman. Aaaa olmadı dur gidip yeni parça alayım, serviste taksınlar dediğin an sermayeyi kediye yatırmış olursun
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenlemede çok küçük azalmalar var ama öyle çok ciddi değil. Frene asılınca bu frenmiş dedirtiyor :D
    Ama hortumun o lastik gibi olan kısmında çatlamalar var bu hortum komple lastik gibi mi yoksa içinde metal bi parça var mı?
    3 katmandir

    Iç::kaucuk(epdm)
    Orta:;metal tel
    Diş::kaucuk(shore degeri yuksek epdm)
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  12. #12
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 katmandir

    Iç::kaucuk(epdm)
    Orta:;metal tel
    Diş::kaucuk(shore degeri yuksek epdm)
    Onları çarşamba günü göreceğim.... bakalım orjinal mi bu hortum
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  13. #13

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 katmandir

    Iç::kaucuk(epdm)
    Orta:;metal tel
    Diş::kaucuk(shore degeri yuksek epdm)
    Yinede ben değiştireyim diyorum ya fren beni korkutuyor biraz hortumdan dolayı.

  14. #14
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yinede ben değiştireyim diyorum ya fren beni korkutuyor biraz hortumdan dolayı.
    Hortum(rekor)boyunu orj.degerde al bazi parcacilar ´´Abi bunlar hepsine uyar´´der ve sallar.

    Hortum boyu önemlidir,zira iç yuzey kesit alani ve basinç degerini etkiler...

    Mobildeyim,pc de olsam daha detayli gorsel doneler sunacagim simdilik bununla idare edelim..

  15. #15
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Sayın,Thedarkfire

    Sorularınız ile benim yanıtlarım yada Levent in yanıtları ile sizin sorularınız, yada sizin yanıtlarınız ile benim sorduklarım yahut her ne halt ise daha fazla birbirine girmeden ben size cevap vereyim.

    Fren hidroliklerinizi yılda 1 defa değiştimeniz önerilir. Hortumlar ise 6 ayda bir kontrol edilmeli max 3.yılda bir değiştirilmelidir. Bu işlemleri yapacak alet edavatınız yahut tecrübeniz yok ise bilen birisi ile beraber yapmanız faydalı olacaktır. Fren sistemi oldukça ince ayar gerektiren bileşenlere sahiptir.

  16. #16
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortuma bağlı alt ve üstteki contaları elin herifi o-ringli üretmiş ama ben bunları abanaraktan sıktığım için problem haline gelmiş olabilir. Demek istediğim şu ki, vizkozite farkından dolayı sistemden sızma olmadan içeriye hava emişi gerçekleşebilir. Sonuçta bir vakum ve basınç toleransı var. Dediğin gibi hortumu set olarak deiştirip, alttan şırınga ile sıvıyı doldurmayı deneyeceğim. Sonucu buradan paylaşırım.

    Hani diyorum nerede hata yaptım.... içinden çıkamıyor, birazda kıllanıyorum. Ya bu durum inazuma da başıma geleydi... eyvahlar olsun o zaman. Aaaa olmadı dur gidip yeni parça alayım, serviste taksınlar dediğin an sermayeyi kediye yatırmış olursun
    Alt merkez ve üst merkez tamir takimlari var,parcacidan temin ederek değişim yapabilirsin.

    Tamir takimi takildiktan sonra pistonun kalipere uyguladigi basinc saglikli olacak hatta bu senin fren manetindeki dozajlamaya bile olumlu yansiyacaktir.

    Tavsiye olunur...

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Hidrolik sıvısı kaçağı yok ise herhangi bir noktadan sisteme hava girmediğinden emin olabilirsiniz.

    Fren sistemi havasını alırken dikkat edilmesi gereken püf noktalar;
    * Mutlaka kaliper hava alma rakoruna bir hortum bağlamalısınız
    * Kullandığınız hava alma hortumu rakora sıkı geçmeli
    * Hortum, küçük bir şişe/bidon içine girmeli ve hortum ucu bidonun dibinde tutulmalı
    * Hortum şeffaf olmalı, böylelikle kabarcık çıkışını gözlemleyebilirsiniz
    * Hidrolik seviyesi tamamlandıktan ve düzenek kurulduktan sonra manet sıkılmalı, alttan rakor çeyrek turdan az gevşetilip hemen tekrar hafifçe sıkılmalı. Yukarıda manet gevşetilip bir iki kez sıkılıp bırakıldıktan sonra tekrar tam sıkılırken alttan rakor tekrar çeyrek turdan az gevşetilip hemen tekrar sıkılmalı. Bu işlem, eklenen aparatın şeffaf hortumundan geçen hidrolikte hiçbir hava kabarcığı kalmadıktan sonra 3-5 kez daha tekrarlanıp rakor sıkılıp bırakılmalı. Bu işlem esnasında sık sık hidrolik seviyesini tamamlayın, gidonu ise tam solda iken bu işlemi yapın. Böylelikle üst merkezin hava alma ihtimalini de en aza indirirsiniz.

    Eğer hava alma rakoru kaliperin üstünde değil ise tekeri veya fren diskini söküp kaliper ile beraber dışarıda, hava alma rakoru üste gelecek şekilde konumlandırarak yapabilir veya fren hava alma için kullanılan özel vakum ekipmanı kullanmak zorunda kalabilirsiniz.

    Bu işlemi doğru yaptığınız halde sorun devam ediyor, kaçak ve sistemde hava olmadığı halde manet sertleşmiyorsa üst fren merkezini içerisinde basınç kaçırıyor demektir. Yani "O" Ring/contaları sızdırıyor ve basıncı yükseltemiyordur. Değiştirmeniz veya tamir takımı ile yenilemeniz gerekebilir.

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hepsinden önce aldığınız yeni kaliper bozuk olma ihtimalide var tecrübemden söylüyorum.Fren kaliperine hava tutarak pistonları söküp 2 adet keçeyi yağlayıp hidrolik ile tekrar kalipere takın.Uzun süre satılmayı bekleyen raftaki ürünlerin keçeleri pistona yapışabiliyor.Kaliper içine tam yağ dolmazsa pistonu itmez ve manet şişmez.Ayrıca bu iş sizin 1 2 saatinizi bile alabilir buda tecrübelerimle sabittir.İsterseniz 50 yıllıl usta olun o hava çıkmadımı çıkmıyor işte.Hava yine alınmaz manet şişmezse hidrolik kutusu ve alt kaliber kutusundaki bağlantıdan hava alınmalı.Sonra tekrar kaliper tahliyesinden büyük bir sabırla hava alınmalı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)