Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ybr 125 Benzin Damlatma Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Ybr 125'im var, karbüratörün altındaki tahliye hortumundan benzin damlatıyor.
    Alttaki vidayı olabildiğince sıktım hala ara ara damlatıyor.
    Nasıl bi çözüm bulabilirim sizce ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Vidanın ucundaki conta parçalanmıştır değişirse düzelir büyük ihtimalle, birde şamandıranın düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilse iyi olur.

  3. #3
    gitaristgkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha xt 600 e
    aynı sorun bende de var yaptırmadım daha sanırım şamandıradan sıkıntı

  4. #4
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vidanın ucundaki conta parçalanmıştır değişirse düzelir büyük ihtimalle, birde şamandıranın düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilse iyi olur.
    Vidanın ucunda conta mı var demek, bilmiyodum bi bakayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

    Alıntı gitaristgkn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun bende de var yaptırmadım daha sanırım şamandıradan sıkıntı
    Vida görevini tam yapsa şamandra arızalı bile olsa oradan benzin kaçamaz diye düşünüyorum.

  5. #5
    Baddreams - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125
    Sorun büyük ihtimal şamandıra kaynaklıdır. Anlayan birisi baksın temizlesin düzelir.
    Alisilin bunu beğendi.
    Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolayca göremezler. M.KEMAL ATATÜRK.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ocak 2018
    Motosikleti
    yuki efendi yk 125
    Thepope arkadaşımızın dediği gibi vidanın üstünde sızdırmazlığı sağlayan küçük conta eskimiş,yırtılmış.
    Alisilin bunu beğendi.

  7. #7
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Hortumu katlayıp cırt kelepçe at. Yada hortumun ucuna cıvata sıkıp tıka deliği. Bendede vardı öyle sorun. Cıvata takmıştım.
    Alisilin bunu beğendi.

  8. #8
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Teşekkür ederim cevaplarınız için, ilk fırsatta vidayı söküp contasına bakacam,ona göre conta bulamazsam hortumu tıkarım artık.
    Motorda başka hiç bi sorun yok ustaya götürmek istemiyorum sağlam motoru bozuyolar bazen.

  9. #9
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Karbüratörün sadece alt kısmını söktüm.
    Damlatma sorununun alttaki vidayla alakası yokmuş.
    Ya şamandra ayarından ya da iğneden.
    Şamandra ayaklarını az eğdim taktım bu kez hiç benzin salmadı iğne, biraz düzelttim yine damlattı.
    İğneden şüpheleniyorum belki de sızdırıyor.
    Nasıl emin olabileceğimi bilemiyorum ama.

  10. #10
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Karbüratör de tıkanıklık olabilir.Balata spreyiyle temizle bide.

  11. #11
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Yan Yan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör de tıkanıklık olabilir.Balata spreyiyle temizle bide.
    Motorun çalımasında en ufak bi sorun olmadığı için komple sökmek istemedim, tam anlamadığımdan ayarı falan kaçar diye açıkcası.
    2006 model motor ilk defa karbüratörü söküldü ve ilginçtir ki alt çanakta pislik yok denecek kadar azdı.

  12. #12

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Samandrayla alakasi yok samandra ayari yanlos olsa bile motorun duzenini bozar benzin damlatmaz.
    YBR 125 de kronik olarak karburatör alt vidalari duser,o vidalari takarken hirdavatcidan uzununu alin ve yukardan somunla sıkın.
    Tahliye hortumunun kacırmasinin sebebide zamanla icerde olusan korozyon ve contanin isini yapamamasi,tahliye vidasini sökup teflon bant ile sarin ve o sekilde takin kacırmayi keser,halendaha kesmez ise tahliye hortumunu sökün ve karburatördeki kısmı icindeki benzini bosalttiktan sonra dayson ile tıkayin ve hortumu geri takın.

  13. #13
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samandrayla alakasi yok samandra ayari yanlos olsa bile motorun duzenini bozar benzin damlatmaz.
    YBR 125 de kronik olarak karburatör alt vidalari duser,o vidalari takarken hirdavatcidan uzununu alin ve yukardan somunla sıkın.
    Tahliye hortumunun kacırmasinin sebebide zamanla icerde olusan korozyon ve contanin isini yapamamasi,tahliye vidasini sökup teflon bant ile sarin ve o sekilde takin kacırmayi keser,halendaha kesmez ise tahliye hortumunu sökün ve karburatördeki kısmı icindeki benzini bosalttiktan sonra dayson ile tıkayin ve hortumu geri takın.
    Cevabınız için teşekkür ederim.
    Sorun vidadan değil, orta sehpadayken damlama yok sadece yan ayaktayken.

  14. #14
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkür ederim.
    Sorun vidadan değil, orta sehpadayken damlama yok sadece yan ayaktayken.
    O vidayı istediğiniz kadar sıkın belli bir noktadan sonra aşırı benzin gelirse karbüratör bu fazlalığı da tahliye eder. Muhtemelen yan ayaklığa alınca eğim nedeniyle karbüratördeki benzin yükseliyor ve tahliye deliğinden atılıyor bir şekilde, bu deliği tıkama vs geçici çözümlerdir. Yapmanız gereken şamandırayı daha az benzin aldığında kapanacak hale getirmek. Bunu da o bahsettiğiniz şamandıra ayaklarını çok hafif bükerek deneyerek yaparsınız. Çok sağlıklı bir yöntem olmasa da benzin deliğinden üfleyerek şamandıranın hangi seviyede benzin akışını kestiğini tespit edebilirsiniz, sonrasında bu seviyeyi biraz aşağı almanız gerekiyor, çok alırsanız hiç benzin almaz ince ayar yaparsanız düzeleceğini düşünüyorum. Yani öyle bir noktaya gelecek ki yan ayaklığa alınsa bile benzin daha az olduğu için yükselse bile üst tahliye deliğine gelmediği için tahliye edilmeyecek. Ayar yaptıktan sonra montajını yapmadan benzin hortumunu takar karbüratörü sağa sola oynatırsınız böylece benzin damlatmayacağından emin olursunuz.

    Tüm bunlara rağmen hala damlatıyorsa, karbüratör tamir kitleri var onlarla sorunlu parçayı değiştirirseniz düzelir büyük ihtimalle.
    RoofRoof bunu beğendi.

  15. #15
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O vidayı istediğiniz kadar sıkın belli bir noktadan sonra aşırı benzin gelirse karbüratör bu fazlalığı da tahliye eder. Muhtemelen yan ayaklığa alınca eğim nedeniyle karbüratördeki benzin yükseliyor ve tahliye deliğinden atılıyor bir şekilde, bu deliği tıkama vs geçici çözümlerdir. Yapmanız gereken şamandırayı daha az benzin aldığında kapanacak hale getirmek. Bunu da o bahsettiğiniz şamandıra ayaklarını çok hafif bükerek deneyerek yaparsınız. Çok sağlıklı bir yöntem olmasa da benzin deliğinden üfleyerek şamandıranın hangi seviyede benzin akışını kestiğini tespit edebilirsiniz, sonrasında bu seviyeyi biraz aşağı almanız gerekiyor, çok alırsanız hiç benzin almaz ince ayar yaparsanız düzeleceğini düşünüyorum. Yani öyle bir noktaya gelecek ki yan ayaklığa alınsa bile benzin daha az olduğu için yükselse bile üst tahliye deliğine gelmediği için tahliye edilmeyecek. Ayar yaptıktan sonra montajını yapmadan benzin hortumunu takar karbüratörü sağa sola oynatırsınız böylece benzin damlatmayacağından emin olursunuz.
    Sorunumu kesinlikle anladınız cevabınız için teşekkür ederim.
    Size sormak istediğim bişey var, şamandra tam ayarlı olduğunu varsayarsak iğne kapalı olsa bile sızdırma yapma ihtimali var mı?
    thepope bunu beğendi.

  16. #16
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunumu kesinlikle anladınız cevabınız için teşekkür ederim.
    Size sormak istediğim bişey var, şamandra tam ayarlı olduğunu varsayarsak iğne kapalı olsa bile sızdırma yapma ihtimali var mı?
    Hayır, bu şartlarda sızdırmaması lazım. Zaten iğnede sorun olsa motor orta ayaklıktayken de aynı sızdırmayı yapması lazım. Şamandıra ayarı bozuksa orta ayaklıktayken gereğinden fazla benzin alsa bile tahliye iğnesine kadar çıkamayabilir bu nedenle motor düzken sorun çıkmaz ama yan yattığında eğim benzin seviyesinin yükselmesine ve tahliye olmasına neden oluyordur. Bu da sürekli benzin akışına neden olur, dediğim gibi şamandıra ayarı çok ince ayardır, ben en iyi ayarı şamandıra elimde benzin girişine üfleyerek yapıyorum bir deneyin yani eğer şamandıra iğnesi arızalıysa sızdırma varsa zaten üflediğinizde şamandıra yukarı itiliyken hava kaçırması lazım hissedersiniz.
    RoofRoof ve Alisilin bunu beğendiler.

  17. #17
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, bu şartlarda sızdırmaması lazım. Zaten iğnede sorun olsa motor orta ayaklıktayken de aynı sızdırmayı yapması lazım. Şamandıra ayarı bozuksa orta ayaklıktayken gereğinden fazla benzin alsa bile tahliye iğnesine kadar çıkamayabilir bu nedenle motor düzken sorun çıkmaz ama yan yattığında eğim benzin seviyesinin yükselmesine ve tahliye olmasına neden oluyordur. Bu da sürekli benzin akışına neden olur, dediğim gibi şamandıra ayarı çok ince ayardır, ben en iyi ayarı şamandıra elimde benzin girişine üfleyerek yapıyorum bir deneyin yani eğer şamandıra iğnesi arızalıysa sızdırma varsa zaten üflediğinizde şamandıra yukarı itiliyken hava kaçırması lazım hissedersiniz.
    Söylediğiniz yöntemi deneycem, haklısınız iğnede sorun olsa her durumda sızdırması gerek.
    Teşekkür ederim.

  18. #18
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Aylar sonra bugün fırsat buldum karbüratörü söktüm şamandrayı ayarladım taktım yine olmadı. Yine sızdırma yapıyor.
    Çok hassas eğdim düzelttim yok olmuyor.

  19. #19
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aynı sorun bendede vardı. Yan ayakta motor çok yatınca şamandıra açık kalıyordu. Orta sehpaya alınca şamandıra tam kapatıyordu.

    Motoru koyarken yan ayağının altına taş vs bişey koyup biraz daha dik durdurduğumda düzeliyordu.

    Şamandıra iğnesi eskimişde olabilir.

  20. #20
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorun bendede vardı. Yan ayakta motor çok yatınca şamandıra açık kalıyordu. Orta sehpaya alınca şamandıra tam kapatıyordu.

    Motoru koyarken yan ayağının altına taş vs bişey koyup biraz daha dik durdurduğumda düzeliyordu.

    Şamandıra iğnesi eskimişde olabilir.
    Siz çözdünüz mü sorunu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)