Ybr 125'im var, karbüratörün altındaki tahliye hortumundan benzin damlatıyor.
Alttaki vidayı olabildiğince sıktım hala ara ara damlatıyor.
Nasıl bi çözüm bulabilirim sizce ?
Ybr 125'im var, karbüratörün altındaki tahliye hortumundan benzin damlatıyor.
Alttaki vidayı olabildiğince sıktım hala ara ara damlatıyor.
Nasıl bi çözüm bulabilirim sizce ?
Vidanın ucundaki conta parçalanmıştır değişirse düzelir büyük ihtimalle, birde şamandıranın düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilse iyi olur.
aynı sorun bende de var yaptırmadım daha sanırım şamandıradan sıkıntı
Vidanın ucunda conta mı var demek, bilmiyodum bi bakayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------
Vida görevini tam yapsa şamandra arızalı bile olsa oradan benzin kaçamaz diye düşünüyorum.
Sorun büyük ihtimal şamandıra kaynaklıdır. Anlayan birisi baksın temizlesin düzelir.
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolayca göremezler. M.KEMAL ATATÜRK.
Thepope arkadaşımızın dediği gibi vidanın üstünde sızdırmazlığı sağlayan küçük conta eskimiş,yırtılmış.
Hortumu katlayıp cırt kelepçe at. Yada hortumun ucuna cıvata sıkıp tıka deliği. Bendede vardı öyle sorun. Cıvata takmıştım.
Teşekkür ederim cevaplarınız için, ilk fırsatta vidayı söküp contasına bakacam,ona göre conta bulamazsam hortumu tıkarım artık.
Motorda başka hiç bi sorun yok ustaya götürmek istemiyorum sağlam motoru bozuyolar bazen.
Karbüratörün sadece alt kısmını söktüm.
Damlatma sorununun alttaki vidayla alakası yokmuş.
Ya şamandra ayarından ya da iğneden.
Şamandra ayaklarını az eğdim taktım bu kez hiç benzin salmadı iğne, biraz düzelttim yine damlattı.
İğneden şüpheleniyorum belki de sızdırıyor.
Nasıl emin olabileceğimi bilemiyorum ama.
Karbüratör de tıkanıklık olabilir.Balata spreyiyle temizle bide.
Samandrayla alakasi yok samandra ayari yanlos olsa bile motorun duzenini bozar benzin damlatmaz.
YBR 125 de kronik olarak karburatör alt vidalari duser,o vidalari takarken hirdavatcidan uzununu alin ve yukardan somunla sıkın.
Tahliye hortumunun kacırmasinin sebebide zamanla icerde olusan korozyon ve contanin isini yapamamasi,tahliye vidasini sökup teflon bant ile sarin ve o sekilde takin kacırmayi keser,halendaha kesmez ise tahliye hortumunu sökün ve karburatördeki kısmı icindeki benzini bosalttiktan sonra dayson ile tıkayin ve hortumu geri takın.
O vidayı istediğiniz kadar sıkın belli bir noktadan sonra aşırı benzin gelirse karbüratör bu fazlalığı da tahliye eder. Muhtemelen yan ayaklığa alınca eğim nedeniyle karbüratördeki benzin yükseliyor ve tahliye deliğinden atılıyor bir şekilde, bu deliği tıkama vs geçici çözümlerdir. Yapmanız gereken şamandırayı daha az benzin aldığında kapanacak hale getirmek. Bunu da o bahsettiğiniz şamandıra ayaklarını çok hafif bükerek deneyerek yaparsınız. Çok sağlıklı bir yöntem olmasa da benzin deliğinden üfleyerek şamandıranın hangi seviyede benzin akışını kestiğini tespit edebilirsiniz, sonrasında bu seviyeyi biraz aşağı almanız gerekiyor, çok alırsanız hiç benzin almaz ince ayar yaparsanız düzeleceğini düşünüyorum. Yani öyle bir noktaya gelecek ki yan ayaklığa alınsa bile benzin daha az olduğu için yükselse bile üst tahliye deliğine gelmediği için tahliye edilmeyecek. Ayar yaptıktan sonra montajını yapmadan benzin hortumunu takar karbüratörü sağa sola oynatırsınız böylece benzin damlatmayacağından emin olursunuz.
Tüm bunlara rağmen hala damlatıyorsa, karbüratör tamir kitleri var onlarla sorunlu parçayı değiştirirseniz düzelir büyük ihtimalle.
Hayır, bu şartlarda sızdırmaması lazım. Zaten iğnede sorun olsa motor orta ayaklıktayken de aynı sızdırmayı yapması lazım. Şamandıra ayarı bozuksa orta ayaklıktayken gereğinden fazla benzin alsa bile tahliye iğnesine kadar çıkamayabilir bu nedenle motor düzken sorun çıkmaz ama yan yattığında eğim benzin seviyesinin yükselmesine ve tahliye olmasına neden oluyordur. Bu da sürekli benzin akışına neden olur, dediğim gibi şamandıra ayarı çok ince ayardır, ben en iyi ayarı şamandıra elimde benzin girişine üfleyerek yapıyorum bir deneyin yani eğer şamandıra iğnesi arızalıysa sızdırma varsa zaten üflediğinizde şamandıra yukarı itiliyken hava kaçırması lazım hissedersiniz.
Aylar sonra bugün fırsat buldum karbüratörü söktüm şamandrayı ayarladım taktım yine olmadı. Yine sızdırma yapıyor.
Çok hassas eğdim düzelttim yok olmuyor.
Aynı sorun bendede vardı. Yan ayakta motor çok yatınca şamandıra açık kalıyordu. Orta sehpaya alınca şamandıra tam kapatıyordu.
Motoru koyarken yan ayağının altına taş vs bişey koyup biraz daha dik durdurduğumda düzeliyordu.
Şamandıra iğnesi eskimişde olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)