Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk marsta her zaman motoru ısıtamamak devam etmek ve zararları?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Arkadaşlar bilirsiniz ki her zaman motorumuzu isitamayabiliyoruz ve çalıştırıp bir kaç saniye sonra sonra ilerlemek zorunda kalıyoruz. (Aciliyeti olan durumlar yetisilmesi gereken yerler ve bazen de bi kereden birşey olmaz düşüncesi). Sizce ne boyutta bir zarari vardır ve motor nasıl isitilmalidir yeteri kadar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Benim bildiğim motorun gerçek anlamda zarar gördüğü tek zaman soğuk kullanıldığı zamandır. Tam yağlama olmaz. Isınması için bi 2-3 dk rölantide çalışsın yeter. Tam ısınması kullanımla olur. AEA'nın McDonald's için yaptığı bi videoda en kötü bi 30 saniye rölantide çalıştırıp öyle yola çıkın diyordu.

  3. #3
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Bloğu alüminyumdan dökme motorlar zaten durdukları yerde ısıtılmaz hocam; otomobil olsun, motosiklet olsun. Motor çalıştırılır, 30-60 saniye sistemde yağ dolaşması için beklenir ve yavaşça yola çıkılır. Motor ve aktarım sistemleri tamamen ısınmadan motora yüklenilmez. Mümkünse yokuştan kaçınılır, daha düz yollar tercih edilir. Rodajdaymış gibi yüksek vites, düşük devir gidilmesinde fayda vardır.
    erhn42 ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Anlık bir zararı yoktur sadece motor soğukken zorlandığında daha hızlı aşınır ve bunu sürekli yaparsan sonuçta motor ömrünü kısaltmış olursun. 100.000 gidecek olan motoru 60.000'de yenilemen gerekir.

    Ben çoğu sabah soğukta motoru çalıştırdığım gibi yokuşa vuruyorum hiçbir sorun olmuyor. Bu hafta 25.000 bakımını yaptırdım, motorda herhangi bir aşınma veya yağ yakma gibi sorun yok.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Peki bir yerde okuduğum kadarı ile motoru çalıştırıp rolantide öylece bırakmakta zararlidir, bir miktar gaz verip o şekilde tutulmalıdır diye okumuştum. Buna ne diyorsunuz düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.

  6. #6
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Eklemeyi unuttum; motor bloğunun ısınması yeterli değildir, tüm aktarım sisteminin çalışma sıcaklığına ulaşmış olması gerekir ki tam verim alınabilsin, buna lastikler de dahil. Motosiklette sürüş esnasında bu durum zaten dört-beş dakika içinde eksiksiz gerçekleşecektir; çoğumuzun otomobil hacimlerinde bloğu, litrelerce yağ dolaşan karterleri ve uzun uzadıya aktarım sistemleri yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Alıntı NAMASTE7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bir yerde okuduğum kadarı ile motoru çalıştırıp rolantide öylece bırakmakta zararlidir, bir miktar gaz verip o şekilde tutulmalıdır diye okumuştum. Buna ne diyorsunuz düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.
    Rölantide tutmanın zararını ilk defa duyuyorum; belki rölantisi gereğinden düşük olan motorlar için söylemiş olabilir. Stop etmenin eşiğinde çalışıyorsa, yani rölanti gereğinden düşükse motor vuruntulu çalışır; bu yüzden denmiş olabilir. Bir nedeni varsa ben de öğrenmek isterim.

  7. #7

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Okuduğum konu bu sekildeydi ; ama daha once hic duymadığım icin doğruluğuna emin olamadım.


    Motoru soğuk havalarda start ettikten sonra çok düşük devirlerde çalıştırmak çok yüksek devirlerde çalıştırmak kadar zararlı olabilir. Motor soğukken tüm klerensler maksimumdadır ve aslında motor normal ayarlarının dışında çalışmaktadır. Bu yüzden ısınma süresini kısaltabildiğimiz kadar kısaltmalıyızdır. Çok düşük devirlerde Blow By dediğimiz segman kenarlarından kartere gaz kaçması kolaylaşır, yağ kısa zamanda kirlenir asidite olur, Blow By esnasında sıcak gazlar tam yanmamış yakıt buharlarını segman kanallarına bulaştırarak karbon birikimini arttırır ve segmanların daha kısa zamanda takozlaşmasına neden olur.
    Tüm bundan özetle, çok titizim ben deyip motoru düşük devirlerde uzun süre ısıtmak iyi birşey değildir. Rolenti devri 1000rpm olan bir motoru kabaca 2000-2500 RPM lerde ısıtmak yeterlidir kanımca. Bütün bu bilgiler El Kitabına ters düşmemelidir, bu yüzden Kitap ne diyor ise önce buna bakılmalıdır. Bir de şunu eklemeliyim, uzun süre Jigle çekili vaziyette ısıtmak da iyi değildir. Zengin karışım bol miktarda asidik gaz üretilmesi demektir. Tavsiyem, motor el gazı ile gaz verildiğinde çalışabilecek durumda ise muhakkak el gazını kullanmakta fayda vardır.

  8. #8
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Mantıken haklı arkadaş, her ne kadar İngilizce-Türkçe karışımı garip bir dil kullanmış olsa da motor bloğu, gömlek ve silindir farklı malzemelerden yapıldıkları için genleşme katsayıları farklı olacaktır. Diğer taraftan bakarsak motoru çabuk ısıtmak adına devir yükseltirsek aynı blow-by ve diğer kaçaklar daha fazla döngüde gerçekleştikleri için kısa zamanda da olsa benzer miktarlarda oluşacaktır. Dolayısıyla net bir kazançtan söz edilemeyebilir.

    Motor bloğunun ısınması 1) yakıt-hava karışımının yanması sonucu açığa çıkan ısı, 2) piston hareketi sonucu açığa çıkan ısıdan ibaret olduğuna göre iki döngüyü hızlandırmamız bize yalnızca zaman kazandırır; kaçak miktarı bakımından bir avantaj sağlamaz. Aslında 2000 devirde ısıtmak, 1000 devirde ısıtmaya oranla pistonun iki tam devri arasındaki zamanı, dolayısıyla tekrar ısı açığa çıkana kadar çevreye kaybedilen ısıyı azaltsa da bu rakam o kadar küçüktür ki, yakıt karışımının doğru yanıp yanmadığı gibi eşitliğe girecek en küçük bir başka neden tarafından kolaylıkla gölgede bırakılabilir.

    Sadede gelirsek; 2000-2500 devir/dakika mantıksız rakamlar değil; ama teorik olarak sağlayacağı kazanç zamandan ibaret olur diye düşünüyorum.

  9. #9

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Sadece zamandan kazanilan bir sonuç çıkıyorsa yararlı bir teori değildir diyebiliriz o zaman sanırım. Maşallah hocam size de güzel bilgi ağınız var
    freelancer bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Hava çok soğuk değilse gerek yok, çalıştır ve zorlamadan gazla git.

  11. #11
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı NAMASTE7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece zamandan kazanilan bir sonuç çıkıyorsa yararlı bir teori değildir diyebiliriz o zaman sanırım. Maşallah hocam size de güzel bilgi ağınız var
    Teşekkür ederim, teveccühünüz. Biraz mühendislik, biraz merak. "Bilgi paylaştıkça çoğalır" diye boşuna dememişler, naçizane paylaşmaya çalışıyoruz; sonuçta biz de böyle böyle öğrendik.

  12. #12
    pocemonmutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Honda CB650F 2018
    Yıllardır yaz kış sabah akşam farketmeksizin kullandığım motorları her çalıştırmada (blok soğuk ise) 2-4 dakika arası rolantide bekliyor, 2 dakika sonra ise hafifçe 2-3 kere gaz vererek 3000rpm e çıkartıyorum ve yola çıkıyorum.

  13. #13
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı pocemonmutlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır yaz kış sabah akşam farketmeksizin kullandığım motorları her çalıştırmada (blok soğuk ise) 2-4 dakika arası rolantide bekliyor, 2 dakika sonra ise hafifçe 2-3 kere gaz vererek 3000rpm e çıkartıyorum ve yola çıkıyorum.
    Ben de son bir ekleme yapayım madem; mümkün olan en yumuşak ısınma için gaz verirken vrom! diye aniden değil de, yavaşça açıp kapatarak daha düzenli bir ısınma elde ederiz. Çok bir şey kazandıracağından değil tabii, 100.000'de birkaç km eklerse ekler motor ömrüne; sadece kafa rahatlığı için. Gün içinde, yolda veya trafikte yaptıklarımız motor ömründen çok daha fazla yiyor sonuçta.

  14. #14

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    İstediğim bilgilerin fazlasını edindim elinize sağlık teşekkür ediyorum geceniz güzel olsun

  15. #15
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Ben teşekkür ediyorum, sizi de geceniz güzel olsun

  16. #16

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Benim kaskım montum eldivenim Arka çanta da sürekli motoru çalıştırıp Arka çanta yı açıp kask tı eldivendi gözlüktü derken 60 saniye geçiyorum en az. Isıtmak iyidir.

  17. #17
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Mars'ta motorun çalışıp çalışmadığını henüz bilmiyoruz.
    Dünya için önerim: Kontağı açıyoruz, motor karbüratörlü ise jigleyi çekiyoruz, marşa basıyoruz.
    Bir cuvara yakıyoruz. Cuvara bitince "bas gaza aşkım, bas gaza"

  18. #18
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    devir çevirmeden yola çıkmak biraz daha iyidir ısınmasını beklemek yerine... ha ilk çalıştığı zaman rölanti dengeye gelinceye kadar beklemek lazım o da yaklaşık 40-45 saniye sürüyor...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  19. #19

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yaz kış bahar cc/cub/cross/tenere, farketmeksizin , daima ilk çalıştırmada asgari 30-40 saniye , maximum 1 dakika rölantide gaz vermeksizin bekledikten yola koyulurum.

  20. #20
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Çabuk ısınması için radyatörün önüne karton koyar ısı normal e çıktı mı geri çekerim....
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)