Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İlk marsta her zaman motoru ısıtamamak devam etmek ve zararları?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çabuk ısınması için radyatörün önüne karton koyar ısı normal e çıktı mı geri çekerim....
    Şaka muhtemelen ama motor soğukken radyatör zaten çalışmıyor. İçinde mumlu vana var. Mum eridikten sonra antifriz devir daime başlıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka muhtemelen ama motor soğukken radyatör zaten çalışmıyor. İçinde mumlu vana var. Mum eridikten sonra antifriz devir daime başlıyor.
    Dediğiniz doğru ancak termostatda ufak bir delik bulunur, Term. kapalı olsa bile sıvı çevrimi yine de olur.
    Tabii termostat varsa ve çalışıyorsa..
    Bende, ortam çok soğuk değilse karton koymaya gerek olmadığını düşünürüm.

  3. #23
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Ben devirdaim sürekli olur diye biliyorum, sonuç olarak motor ilk çalıştığı anda su pompası çalışmıyor mu?
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  4. #24
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben devirdaim sürekli olur diye biliyorum, sonuç olarak motor ilk çalıştığı anda su pompası çalışmıyor mu?
    Lan ben şaka yaptın sandım, ciddi miydin?

    Evet motor çalışınca pompa sürekli suyu dolaştırmaya çalışır, ama belli bir sıcaklığa erişmeyince (80-90 dereceler) termostat açmaz. Yani motor çok ısınmadıysa termostat suyun önünü açıp radyatöre gitmesine izin vermez, izin verseydi motor daha çabuk soğurdu. Amaç motoru sürekli soğutmak değil, optimum çalışma sıcaklığında tutmaktır.

    Hayır zaten düşündüğün gibi olsa, su sürekli radyatörde dolaşsa bile karton koyma işi yolda giderken radyatöre giren havayı engellemek için mantıklı. Durduğu yerde işe yaramaz ki, taksicilik yaptığım 2000'li yıllarda rasyatör ızgarasını koli bandıyla kapatırdım, soğuk motor fazla yakıt tüketir.

    Başlığın konusuna gelirsek, benzini bedava mı alıyorsunuz arkadaşlar? Motoru çalıştırın, eldiveninizi kaskınızı takın. Bu zaten ortalama 30 saniye sürecektir, sonra binin motora ve düşük devirde ilerlemeye başlayın. İlk bir iki dk çok devirlenip hızlanmayın yeter, zaten motor durunca değil hareket edince daha kolay ve rahat ısınır.

    Hiç bir kullanım kılavuzunda motoru rölantide 2-3 dk çalıştırın yazmaz, çalıştırıp yavaşça ilerleyin yazar genelde.
    jimi_hendrix bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #25
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben devirdaim sürekli olur diye biliyorum, sonuç olarak motor ilk çalıştığı anda su pompası çalışmıyor mu?
    Su pompası sürekli çalışıyor, devir daim sürekli oluyor, ama su pompası antifrizi motordan alıp yine motora geri yolluyor, ta ki motor ısınıp radyatör yolu açılana kadar:
    jimi_hendrix ve fazil bunu beğendiler.

  6. #26
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lan ben şaka yaptın sandım, ciddi miydin?

    Hayır zaten düşündüğün gibi olsa, su sürekli radyatörde dolaşsa bile karton koyma işi yolda giderken radyatöre giren havayı engellemek için mantıklı. Durduğu yerde işe yaramaz ki, taksicilik yaptığım 2000'li yıllarda rasyatör ızgarasını koli bandıyla kapatırdım, soğuk motor fazla yakıt tüketir.
    Dolmuşçu stayla...

    Hocam ben zaten duruken değil giderken yapıyorum bunu. motoru çalıştırdım mı max 50-60 saniye beklerim. hatta o kadar bile beklemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

    Ve karton koyup gidince yakıt inanılmaz düşüyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su pompası sürekli çalışıyor, devir daim sürekli oluyor, ama su pompası antifrizi motordan alıp yine motora geri yolluyor, ta ki motor ısınıp radyatör yolu açılana kadar:
    http://youtu.be/y5p31F_dVJU
    Tabi ben sistemi daha basit zannettiğim için...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #27
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolmuşçu stayla...

    Hocam ben zaten duruken değil giderken yapıyorum bunu. motoru çalıştırdım mı max 50-60 saniye beklerim. hatta o kadar bile beklemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

    Ve karton koyup gidince yakıt inanılmaz düşüyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------



    Tabi ben sistemi daha basit zannettiğim için...
    Termostat sağlıklı çalışıyorsa senin mantığa gerek yok, ama sık bozulan bir şey olduğu için taksici ve dolmuşçular açık konumda kullanırlar genelde. Kışın da radyatöre hava girişini kısarak dengelerler.

    Yazın zaten püfür püfür
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #28

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    motor en iyi yolda ısınır.. marşa basın gidin sadece ısınana kadar çok yüklenmeyin.. böylece zamandan ve yakıttan az da olsa tasarruf edersiniz

  9. #29
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Arkadaşlar 1 dakika ısıtma sonrasında hafif hafif yola çıkmak ya da 3-5 dakika ısıtıp yola çıkmak konularında motorun karbüratörlü ya da enjeksiyonlu olmasının bir farkı var mıdır?

  10. #30
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Başlıkta anlatıldığı gibi; 3-5 dakika ısıtmaya gerek yok, bir dakika gayet yeterli. Motorun enjeksiyonlu olup olmaması ısıtma yönteminiz açısından önemli değil.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)