---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Eko Amatör modu sanki Keko modu gibi olmuş,
Mont,eldiven,pantolon,bot,hiçbiri yok,Boyunlu kazak üstüne sokak montu giy yağla geç....
Sadece kask var oda 150tl.
Benim tam anlam veremediğim şey amortisman süresi yazan kısım. Amortisman sözcüğü genelde gelir getiren veya tasarruf ettiren yatırımlar için kullanılır, kendi parasını ne kadar sürede çıkarır diye. Burdaysa pahalı otomobil dahil hepsinin amortisman süresi var. Hani desem ki pahalı otomobil baz alınarak edilen tasarruf üzerinden hesap yapılmış, o da değil. Acaba yıllık masrafı kaç yılda satın alma ücretine tekabül ediyor, bu mu hesaplanmaya çalışılmış? Biri kafası karışmış şu kardeşinize yardımcı olabilir mi?
Arkadaşlar hepinizden özür dilerim öncelikle. Maliyet üzerine yaptığım çalışmayı tam bitirmeden buraya yükleyebilirmiyim diye bakarken yüklemişim silmeye çalıştım ama 10dakikayı geçtiği için kaldıramadı sistem, kısa bir süre sonra çalışmanın son halini açıklayıcı bir ön yazı ile başka bir başlıkta yayınlayacağım.
Yine de sorunuzu yanıtlayayım. Araca göre amortisman yılını varsayıp kabul ettim. Örneğin amortisman sürwsi 10yıl olan bir araç yılda %10değer kaybedecektir. Bu değer kaybını da yılda yapılan km ye bölerseniz km başına bir maliyet çıkar. Bu gerçek bir maliyettir aynı yakıt gibi tek farkı değoyu doldururken değil sadece motoru alırken ve satarken karşınıza çıkan bir maliyettir bu sebeple mnemsenilmez ama kullanıma göre yakıttan da fazla olabilen bir maliyettir desem....
Amortisman olayını bir miktar kavradım, lakin varsayımlarınız biraz genel olmuş sanırım. Mesela amortisman süresi 10 yıl kabul edilen araç, yılda %10 değer kaybederken başlangıç değeri üzerinden kaybetmeyecektir herhalde? Öyle olsaydı 10 yıl sonra aracı bedavaya almamız gerekirdi. Her yıl o yılki satış değeri üzerinden %10 değer kaybederse 10 yılın sonunda ilk satış değerinin 1*(0,9^10) yaklaşık %35'ine tekabül edecektir, doğru muyum? Bu mesela, pahalı hobi motorcu için gerçeği yansıtmakta mıdır? Merakımdan soruyorum, Hayabusa piyasasını yakından takip ettiğimden değil.
Bir de, 10 yıllık amortisman süresi olan bir motosikletin onuncu yılından sonra değer kaybetmeyi bıraktığını mı varsayıyoruz? Dediğim gibi, meraktan soruyorum, maksadım pürüz çıkarmak değil.
Son olarak çalışmayı Excel'den yaptığınızı görüyorum, değerleri girince otomatik km başı gerçek maliyet çıkaran bir tablo mu hazırlıyorsunuz? Eğer öyleyse çok kullanışlı bir dosya olabilir.
Kesinlikle faydalı bir çalışma olarak görünüyor. Ben de sizinle neredeyse aynı değerlere sahibim ama araç bedelim eski olması nedeniyle "eko pro" kadar
Bu arada, tablonun şimdiki haline göre km başı maliyetim 95 kr görünüyor.
O dediğiniz mevzu amortisman değil ,bir malın kendini amorti etmesi olayıdır. Amortisman gerçek manada ; taşınmaz malların aşınmalarına, eskimelerine karşılık olarak yıllık kârdan ayrılan belirli orandaki paydır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
Güzel düşünülerek oluşturulmuş bir tablo tebrik ederim , devir maliyet , gider hesaplama ve buna bağlı olarak tasarruf yapma devri.
10.000 tl diyince benim motor galiba
Ben 30yıldır motora biniyorum 40a yakın motor değiştirdim. TL bazında pahalıya sattıklarım oldu ama döviz bazında birkaç istisna haricinde değer kazanan olmadı. 25 ay evvel 13•984 euro ya sıfır aldığım bi dunya da aksesuar taktığım africa twin imi yeni sattım 8000 euroya. Hadi biraz ucuza verdim... Sizce 9000e satabilirmiydim. Bence imkansız...
Tecrübelerimden gördüpüm sıfır alnıan motor ilk yıl %20 sonraki yıllar da %10 değer kaybediyor. Bu ortalaması. Daha iyisi de vardır daha kötüsü de. Ama değer kaybı her zaman vardır. Adı da amortismandır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)