Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR125r İLE UZUN YOL YAPILIR MI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Nisan 2018
    Konu başlığında gördüğünüz gibi cbr125r 2011 model kullanıyorum bakımları zamanında yapılıyor güzel bir bakım daha yaparsam uzun yol yapabilir miyim (İstanbul-Karabük 400 km )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    O yolu hiç bilmiyorum. Yoğun kamyon trafiği varsa sorun yaşarsın.
    igaa123 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    19 Nisan 2018
    Düz yolda ortalama 110 km hızla giderim diye düşüyorum ancak yokuşlarda ne olur bilemem

  4. #4
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    İstanbul-Karabük yolunu biliyorum, otobandan gidilip gidilmemesi fark ettirir. CBR125R 120-130 km/s hızlarda rahat rahat uzun süre kullanılıyor mu? R6'lı arkadaşa kesinlikle 800km'lik yola çıkmayın dedim lakin sizin durumunuz biraz daha farklı; hem 125R R6 kadar SS değil, hem de yolunuz onun yarısı. Dolayısıyla azminiz varsa yapılır, neden yapılmasın. Lakin düzenli uzun yol yapıyorsanız uzun yola daha uygun bir makine almanızı tavsiye edebilirim. "Yılda bir uzun yola çıkarım" diyorsanız da basın gitsin.
    sdt ve igaa123 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    19 Nisan 2018
    Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için, senede 1 uzun yol yapıyorum bu yüzden basıp gideyim en iyisi

  6. #6

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Bencede yapılır ancak motorun hızı 110 km/h geçmekte zorlanıyorsa otoyol sürüşünde özellikle dilovası, adapazarı arasında ve benzeri yollarda kamyon ve tırların arasında kalmanız nedeniyle sorun olabilir.

    Bunun dışında bir sorun olmaz diye düşünüyorum. (ancak bu önemli bir sorun)
    igaa123 ve levend84 bunu beğendiler.

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı igaa123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düz yolda ortalama 110 km hızla giderim diye düşüyorum ancak yokuşlarda ne olur bilemem
    Istikrarli bir şekilde 110km/h seyretmen biraz zor olabilir,zira yol durumu motorun hacmi vs.fazla sıkıştırmayada gelmez.27hp cbr 250 nin bile kararli hizi ortalama (135-140)

    Sonuçta 13hp bir makina,arkada birde çanta vb.yükün olacağini hesap edersek bu hizlarda rahat gidemezsin gibi.hee gidilir neden gidilmesin ama malum tirlarin bile 120-130 hizlara rahat cikabilecegini unutmamak lazim.

    Yolculuk zamanini iyi ayarla mesela pazar sabah 5-6 gibi,trafik bir nebze rahat ve ağir vasita yogunlugu az olabilir.

    Önemli:Yolda kesinlikle arkanda ağir vasita birakma.genelde tirlar birbirlerine bile sol çekiyor aman diyeyim.
    OğuzÖztürk ve igaa123 bunu beğendiler.

  8. #8
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Ben çanta ve yük kısmını atlamıştım mesela, arkadaşlar haklı. E-5'ten gitmek uzun sürebilir ancak kafanız bir nebze daha rahat olur. 90 km/s hız limitini saymazsak tabii.
    igaa123 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    19 Nisan 2018
    Uzun yoldan önce neler yapmam gerekiyor önerebileceğiniz püf noktaları var mı motorla ya da benimle alakalı ?

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı igaa123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yoldan önce neler yapmam gerekiyor önerebileceğiniz püf noktaları var mı motorla ya da benimle alakalı ?
    Lastik tamir köpüğü
    Cirt kelepçe(kopan,kirilan parcalari tutturmaya)
    Seleye soft minder vs.
    Tornavida,pense gibi ufak takim taklavat al.
    Zincirlerini yağla
    Portatif el pompasi varsa al.
    Yedek Ampul,el feneri
    Bol bol su al yanina.
    igaa123 bunu beğendi.

  11. #11
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    yapılır kardeşim neden yapılmasın ben istanbul edirne apachemle dinlene dinlene 3 saatte gittim acele etme bol bol mola ver 4-5 saat arası gidersin.Yalnız tavsiyem bu yolu aynı gün içinde dönmeye çalışma kesinlikle en az 1 gün istirahat et mümkünse motora binme bu süre içinde
    igaa123 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Özellikle ilk 15-20 dk ve son 100 km içerisinde yorgunluk ve diğer nedenlerden ötürü saçmalamaya bağlı hata olasığı artacaktır.

    İlk çıktığın 15-20 dk algıların açılıp yola uyum sağlayana kadar ve varacağın yere yaklaştıkça hızını düşürmeye ve azami uyanık ve dikkatli olmaya çalış.

    100km de bir mola ver. Her moladan sonraki ilk 10 dakika alışma süresince motora asılma!

    Riskli araçları sürekli tarayarak buna göre hız ve konum al.

    Yolda doğrudan araçlara bakmak yerine aracın hemen yanındaki boşluğa ve ötesine bak. Sürekli araçlara doğrudan bakma.

    Küçük resimlere değil, büyük resime odaklan.

    Sadece BAKMA mutlaka ama mutlaka baktığını gör yani; FARKINDA ve HAZIR OL.

    Yol ayrımlarında (otoyolda) mümkünse en sol şeritte ol, değilse sol şeritte araç olmadığında çıkış alanını hızlanarak yani solundaki en yakın araç seni geçmeden geç, sol şeritte araç varsa, kesinlikle çıkışı kaçırdığını ve önüne dalacağını düşünerek konum ve hızını ayarla.

    Gözün ön, ön sağ, ön sol, sağ ve sol, sol arka, sağ arka ve tam arkayı düzenli olarak tarasın (fotoğraf çeker gibi).

    Sabit Riskli Araçlar:

    1- Servis minibüsleri,
    2- Ticari Taksiler,
    3- Siyah camlı, modifiyeli araçlar,


    Değişken Riskli Araçlar:

    1- Sağ şeritte giderken önünde kendisinden daha yavaş araç seyreden tüm araçlar,
    2- İleride emniyet şeridinde veya yolun kenarında duran bir araç varsa sağ şeritteki ağır vasıtalar,
    3- Sol şeritte hızla giden ama ideal hızını aşmış araçlar, (her an arkasından sıkıştırma yediğinde üzerine çıkarlar)
    4- Sağdan otoyola giriş olan noktalarda yola giren ve senin o an sağında yer alan tır kamyon gibi seni gölgeleyen araçlardan ötürü seni kesinlikle görmeyecek araçlar.

    Belediye otobüsleri sağda giderken genelde sorun çıkarmazken, eğer sağda durakta duruyorsa ve sende orta şeritteysen çoğunlukla sinyal vererek çıkar ama senin geçmeni kesinlikle beklemezler. Ya o çıkana kadar geçeceksin, ya yol vereceksin -ki orta şeritte aniden duramayacağın için bu mümkün olmaz- en iyisi sen sol şeride çık

    110 km/h hızla bazen bu durumlarla başa çıkmak sorun olabilir.

    Ben cbf150 ile uzun yola artçılı gitmiştim. Yokuşlarda 80'i zaten aşamıyorsun ve hızın yokuşa bağlı olarak sürekli düşüyor.

    Böyle durumlarda durumda dilovası, izmit gibi alanlarda sağlam, kasası iyi, üstünden bir şey dökülmeyecek ve aşırı yüklü olmayan, mümkünse kapalı kasa tır ve hızı 80 ler civarında bir ağır vasıtanın peşine takılıyordum. Tabi bu çok sağlıklı bir yöntem değil. Çünkü ileriyi göremiyorsun. Tırın altından bir şey gelse görme şansın yok. Tırın lastik izini takip edebilirsin. Tabi sürekli tırın türbülansı sürüşü zorlaştırıyor.

    Ama o şartlarda eldeki kötünün en iyisi seçenek bu oluyordu.
    Kural [ Z ], EthanHunt ve igaa123 bunu beğendiler.

  13. #13
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    düz yolda rüzgarsız 110 la gidersiniz belki ama az bi rampa ve rüzgar oldu mu 70-80 lere düşersiniz bu da o yollarda riskli olabilir.
    OğuzÖztürk ve igaa123 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düz yolda rüzgarsız 110 la gidersiniz belki ama az bi rampa ve rüzgar oldu mu 70-80 lere düşersiniz bu da o yollarda riskli olabilir.
    Kesinlikle katılıyorum. Önemli olan aslında motosikletin ne kadar güçlü olup ne hız yaptığı değil ama gerekli olduğunda elinde opsiyon olması çok önemli.

    Ben daha çok motosikletin hızlanmasıyla ilgileniyorum. Çünkü acil durumlarda, gerektiğinde kaçmak için o limite ihtiyaç duyabiliyorsunuz.

    Şimdi diyelimki arkamızdan bir araç bizi sıkıştırıyor. Tampon tampona durumuna geldik. Eğer motor ağır hızlanıyorsa arkanızdaki de sizinle tampon tampona gazlamaya devam eder. Bu durumda problem çözülmediği gibi hıza bağlı riskte artmış olur.

    Ama motorunuz iyi hızlanıyorsa ve şartlar müsaitse kaçmanız gaz kolunu 2-3 mm daha çevirmenize bakar.

    NC750x gibi on numara, ama ağır hızlanan motosikletleri bu nedenle pek sevemedim.
    igaa123 bunu beğendi.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  15. #15

    Üyelik
    19 Nisan 2018
    Peki daha az yakabilmek için en fazla kaç devirde kullanmalıyım, yüksek vites düşük devir mantıklı mı ?

  16. #16

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı igaa123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki daha az yakabilmek için en fazla kaç devirde kullanmalıyım, yüksek vites düşük devir mantıklı mı ?
    Bulunduğunuz vitese uygun en düşük devir.

    Buda yaklaşık olarak devir satindeki toplam devirin ortalama %50/60 aralığına takebül eder.
    igaa123 bunu beğendi.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  17. #17
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı igaa123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki daha az yakabilmek için en fazla kaç devirde kullanmalıyım, yüksek vites düşük devir mantıklı mı ?
    az yakmaya kalkarsan o yol bitmez yalnız motor illaki zorlanıcak o yollarda dip gaz gittiğinde çok olucak az yakma muhabbetine girme bence o kadar yolu gitmeyi göze aldıysan fulle deponu güvenli bir şekilde gitmeye çalış

  18. #18
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı igaa123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki daha az yakabilmek için en fazla kaç devirde kullanmalıyım, yüksek vites düşük devir mantıklı mı ?
    Altındaki,Min 50-60hp bir motor olsa 5-6k hadi max 7k Rpm'de 6.viteste Ortalama 120/130/140 km/h'larda gidebilirsin,ve ekonomi yapabilirsin,fakat şu durumda yakıt ve ekonomi ikinci planda,Güvenli ve trafiğin seyir akışına uygun gitmen daha önemli.
    igaa123 bunu beğendi.

  19. #19
    Deniz09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    CBR 125R
    Abilerimiz kardeşlerimiz mobiletler ile Türkiyeyi geziyor, bakımı zamanında ve tam yapılan her motor uzun yol yapar, olay sen bunu yapabilir misin
    yaşlıveacemi ve igaa123 bunu beğendiler.

  20. #20
    Dash_1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 200kt
    Ben mondial 125 kt ile kütahya istanbul(yaklaşık 350km) arasını aynı gün içinde git gel yaptım. Biraz yorucu ve yavaş olur. Zaten neden olmasın ki?
    igaa123 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler