Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kullanım amacına uygun motosiklet tipi önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2018
    Öncelikle herkese selamlar, ismim Cihangir.
    Foruma yeni kayıtlı üyeyim. Boy 178, kilo 85, yaş 27. Motosiklet tecrübem bundan 6-7 sene önce babamın kendine aldığı Lifan marka cub model motosiklete dayanıyor.
    Bu motosikleti şehir içi günlük maksimum 5 km kullanırdım fakat hiç güven vermezdi, arka lastik 8 çizerdi, ıslak zeminde sanki yolda gezinir gibi hissederdim.
    Daha sonra polise yakalandım ehliyetsizlikten cezasını yedim bütün motosiklet hevesim kaçtı.

    Şimdi tekrar içimde canlanıyor bir şeyler. Kullanma amacımdan ve yol koşullarımdan bahsetmem gerekirse;
    maden sektöründe çalışıyorum ve 10 km(5km şehir içi, 5km dağ yolu) kadar asfalt yol ile dağın zirvesine tırmanıyoruz ve 6 km kadar da toprak yolda yokuş aşağı iniyoruz.
    Dönüş yolumuz da aynı güzergah; 6 km toprak yol tırmanış, 5 km asfalt yol iniş, 5 km asfalt düz yol. Yazları 120 km'lik yolculuk edebilirim.


    İlk başlarda bu amacıma en güzel hitap edecek motosiklet tipinin cross motosikletler olduğunu düşündüm,
    daha sonraları forum araştırmalarım sayesinde edindiğim bilgilere dayanarak cross motosikletin asfalt yolda konforsuz olacağı kanısına vardım.
    Ki yolumun 2/3'si asfalt. Lastik seçimiyle konfor artışı sağlanıyor olabilir ama motosikletin ruhunun konfora da dönük olması gerektiğini düşünüyorum.

    Bir diğer seçenek commuter tipler. Sanıyorum bu tip motosikletlerin olayı 'asfalttan sıkıldığında toprak yola da sürersin' gibi bir şey mi?
    Eğer güzel bir lastik seçimiyle toprak yolda da güvenle yolculuk yapabileceksem bu sınıfta seçenek bol.

    Bir de gönlümün efendisi kategorisi var. Burada retro tasarımlı motosikletlere bayılıyorum, sizler neo-klasik mi diyorsunuz veya scrambler mı tam bilmiyorum.
    Mesela suzuki'nin vanvan125 modeli; arka lastiğinin dişli ve kalın olması bu motoru toprakta sürülebilir yapar mı?
    Tabii ilk motor olarak Suzuki almayı düşünmüyorum. Bu modelin replikası olarak görünen skyteam v-raptor 250 var.
    Mondial(buccaneer) ve Bajaj'ın(v15) da bu stilde motosikletleri var fakat bana biraz fazla geliyor fiyatları.

    Açıkçası ben motorda dengeyi sağlayamayıp düşmeyi göze alıyorum, 20-30km hızla giderken toprak virajda motoru devirmeyi göze alıyorum.
    Motorda ezil-çizik meydana geldiğinde parça maliyeti de ucuz olsun ve çabuk ulaşabileyim istiyorum yani çok üzümesin beni.
    Bu yüzden Türkiye'deki yaygın çin motosikletleri gözüme çarpıyor. Mesela mondial,kuba,yuki,lifan. Bunlara nazaran parça kalitesinin Bajaj'da daha iyi olduğunu okuyorum.

    Motosikletten herkes gibi beklentim, yakıt tüketiminin düşük olması, 90-100km hızla giderken titreşim çok olmasın istiyorum ve günlük kullanım güzergahımda bahsettiğim
    toprak yolda inişlerde şıngır mıngır ses gelmesin motordan. Tamam çinli tercih edersem vidalar gevşek olacak ve sürekli gevşeme eğiliminde olacak ben bunu dert etmiyorum.
    Alırım elime anahtar gerekirse hergün her vidayı, civatayı sıkarım.

    Birkaç model belirledim kendime sizlerin de fikirlerini almaktan memnun olurum.

    kuba black cat
    x-plore 200m
    x-treme maxx 200
    spada anton 150
    falcon wonder 180
    yuki goldfox s
    lifan lf200 gy 2
    bajaj discover 150f
    bajaj pulsar as150
    bajaj v15
    mondial buccaneer 250i
    skyteam v-raptor 250

    Biraz fazla ayrıntılı yazmış olabilirim umarım sıkılmadan okursunuz. Hepinize keyifli sürüşler diliyorum. Saygı ve sevgilerimle...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Slayer5810 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Suan Motosikletim Yok :(
    Bence Butcen Varsa Honda Crf 250 L almani oneririm rahat motor hem honda kalitesi+parca fiyati ucuzlugu

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Rks winner 200ün tipi çok güzel geliyor bana.
    Angrypower bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Nisan 2018
    Bütçem ekipman hariç 7-7,5 civarı. Daha sonra marka ve model yükseltmeyi düşünüyorum. Crf250L benim de çok beğendiğim bir motosiklet ayrıca

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

    Evet bu motor da güzel, ruhsata işli çantaları avantaj. Belki ikinci el düşünebilirim ama sıfır almak istemiyorum çünkü ekipmana para ayırınca 7-7,5 arası para kalıyor

  5. #5

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660ZA
    ÜZerine bence biraz daha zorla, 9-10 tl civarı CRF'ler çıkıyor. Parçası ucuz, bakım aralığı uzun, fiyat performans oranı çok iyi. Basit bir motor, kendi tamir ve bakımlarını da rahat yapabileceğin. ÜZmez.. Pişman olmazsın. Uzun yol diyorsan.. Ben geçen sene tatilde Yunanistan, Bulgaristan yükledim ve bol bol gezdim. Keyif denilen şey senin gönlüne bağlı.
    www.motogoril.com

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Doğru diyorsunuz, güzel diyorsunuz, düştüğümde parçası da ucuz olsun diyorsunuz ancak genellikle çinli motosikletlerin parçalarında sorun yaşar, parçayı daha ilk yıl dolmadan bulamaz olur, bulabilir olsanız da japon fiyatına satıldığını görebilirsiniz.

    Benim önerim Honda CRF250. Sele yapısı itibariyle tam bir cross değil, tabi ki commuter da değil. Esas olanın toprak yol olduğunu hatırlatırım, her motosiklet iyi kötü asfaltta gidebilir ancak toprakta gidemez.

    Sele konusunda çözüm bulabilirsiniz. Rahat olsun derseniz seleyi üzerine sünger geçirtip yeniden kaplatabilirsiniz, konforu arttırmak için satılan hava keseli sele aksesuarlarını inceleyebilirsiniz.

    Cup motosikletle uzun süreler kulandığınızı da göz önüne alırsak alacağınız motosikletin uzun ömürlü olmasını tercih edeceğinizi de varsayarak, ikinci el bir CRF250' nin sizin tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğini düşünüyorum.

    Küçük bir hatırlatma; ehliyetiniz hala almadıysanız önce o sorunu halledin. 2000 TL gibi bir rakkamı sadece ehliyete ayırmanız gerekecek.

    Toprak yolda gideceğiniz yolun tam durumunu siz biliyorsunuz. Açıkçası belki bir CBF150 de işinizi görebilir, malum video sitesinde biraz inceleyin isterseniz. Hem ikinci el fiyatı hem de parçalarının bulunabilirliği ve ekonomikliği sizi cezbedebilir. Arka dişliyi sadece 15-20 tl' ye satılan bir büyük dişli ile değiştirirseniz de 1. viteste traktör gibi çektiğini görürsünüz

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2018
    Toprak yol derken havalanmış tarla yolu diye düşünmeyin. Sürekli ağır yüklü araçlar, servisler ve kişisel araçlarla çalışanlar geçiyor. Zemin sert fakat ufak taşlı yerleri var(nohut tanesinden daha büyük değiller) zaten çok hız yapan biri olacağımı sanmıyorum, çok taşlı yerlerde 30km/h ile seyredilir.

    Cbf tavsiyeniz için teşekkürler fakat tipi çok hoşuma gitmedi

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    RKS Winner 200'e bakmanı tavsiye ederim.

  9. #9

    Üyelik
    10 Nisan 2018
    Rks winner bütçemi gereksiz zorlar hocam

  10. #10

    Üyelik
    19 Nisan 2015
    Motosikleti
    kuba kee100
    Kuba kee 100 kullaniyorum, dag bayir her yere gidiyo kopek gibi )


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler