Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
RKS City Blade

Yüksek viteste gitmek yararlı mı?

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Arkadaşlar yüksek viteste gitmek iyi mi kötü mü? Örneğin vites 2 de 40 km ile gidiyoruz 3 e atmaya gerek var mı veya 4 e vs acemiyim basen görüyorum youtube da vs adam 6 vitese atıyor hızı 100 bile değil kafam karışıyor.


    MotoAVM Motosiklet Aksesuarları Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    motorun devrine göre karar vermek gerekir. motor kendini belli eder zaten. sürekli olarak çok devirsiz yada çok devirli kullanmamak gerekir..

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    yüksek viteste devirsiz kullanmak motoru yorar. piston ve kranka zarar verir.

    her viteste ortalama devirde kullanınız.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    Vitesten ziyade devir, gazı açtığınızda motor boğulmadan gaz yiyorsa ve devir yükseliyorsa problem yoktur.

    Yüksek vites düşük devirde giderken, gaza yüklenmeden, rampalara gelince vites düşürerek devam edecekseniz zararı olmayacaktır.

    Eğer yüksek viteste gaz vermenize raģmen hızlanmıyor, vuruntu yapiyorsa yanlış viteste kullanıyorsunuz demektir.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1.800 tl maaş+kymco ABS
    fabrikanın verdiği ideal deviroranı vardır motor bir makina olduğu gibi sağlıklı çalışma devirleri vardır scooter kesiciye giremediği için hep daha çok km çalışır daha az arıza verir ss naked motorlar zorlandığı için daha çok sorun çıkartabilir,

    fabrika kitapçığında ideal hız gibi bilgiler yer alır,

    Örneğin fiat albes sıkıştırdığınızda multijet motor 200 km hıza ulaşıyor ama 140 km den sonra yağlama oranı düşüyoruzun sürede arıza vermesine sebep oluyor, ancak daha sakin kullanan biri örneğin 80-110 km arası hızlarda aracını 400-500 bn km kullanabiliyor

    sözün özü sürekli red line sokulan motor yağlama aza indiği için büyük hasar alıyor

  6. #6
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ybr125-rx3i evo-duke200-duke390-Mt07
    Her motosikletimde Maximum tork değerine bakarım , vites değiştirmelerimide ona göre ayarlarım. 1-2 geziden sonra o devirde gelen sese alışıp otomatik değiştiriyorsunuz zaten.

  7. #7

    Üyelik
    03 Ekim 2015
    motora göre değişir ama titreme öksürme tekleme moduna girdiyse zaten sana ben bu hızda bu vitesi kaldıramıyorum diyor.r25 ile 60 65 km hızda 6. viteste sanırım 3800 4000 devirde hiç sıkıntısız seyredebiliyorum.pulsarım minumum 4000 devir çeviriyordu daha da düşersen titremeye öksürmeye başlıyordu.40 ile gidersem normalde 3.vites gayet yeterli 4 de boğmaya 2 de bağırtmaya gerek yok


    Bajaj Dominar 400
    Benelli BN-251 Reklam Filmi

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)