Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tank slapperden kurtulmanın yolu nedir ?

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    Soru gayet açık 😊 1 hafta önce tamda virajın içinde başıma geldi 140km /h ile . Gidona sıkıca tutmamın ve dedemin tabiriyle deli kuvvetimin sayesinde toparladığımı düşünüyorum fakat o durumda gücün , gidonu sıkı tutmanın bişey ifade etmeyeceğini söyleyen arkadaşlarım var.
    Videodaki olaydan bahsediyorum

    https://youtu.be/bd_SwYWppF4

    Bu olay başımıza gelirse , film şeridinden önce gözümüzün , zihnimizin önüne ne gelmeli ?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...e-yapilir.html

    Zor iş, geçmiş olsun ucuz atlatmışsın,bugün eski başlığa yorum yapilmiştı. En korktuğum şey belki de motosiklette.Küçük motorda pek olmaz deniyor ama yine de hazırlıklı olmaya çalışmakta fayda var.
    levend84 bunu beğendi.

  3. #3
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/151115-tank-slapper-esnasinda-ne-yapilir.html
    Sağolasın hocam , videoyu bu gün gördüm başımada gelmişken araştırmadan konu açtım , bunun içinde forum ahalisinden özür diliyorum 😊

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Crypton&RTR-180
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/151115-tank-slapper-esnasinda-ne-yapilir.html

    Zor iş, geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.
    Üstad,Daha kolay bu şekilde..
    kefkes bunu beğendi.

  5. #5
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Teşekkurler, nasıl yapılıyor peki link üstüne yazı ekleme işi çok makbule geçecek.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Benim başıma ciddi boyutta bir kere geldi, ufak tefekleri saymıyorum. Onda da motosikletin üstünde durmak dahi iş oluyor.
    Yapmanız gerekeni o yüzden söyleyemem ama yapmamanız gereken şey; panikle frenlemeye çalışmak...

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Crypton&RTR-180
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkurler, nasıl yapılıyor peki link üstüne yazı ekleme işi çok makbule geçecek.
    Rica ederim;


  8. #8
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Motosikleti
    2014 CBR 500R
    Gidon amortisörü.

  9. #9
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    0:34 de kadranın ekran görüntüsü gitti mi? Banamı öyle geldi?
    İyi topladı ama

  10. #10
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de linkten gidiliyor sanıyordum iyiymiş, sağol hocam.
    levend84 bunu beğendi.

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Crypton&RTR-180
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de linkten gidiliyor sanıyordum iyiymiş, sağol hocam.
    Ne demek hocam,cidden kullanışlı oluyor,Bende başlarda öyle biliyordum dönüştürücü vs.var diye,kurcalarken öğrendim..,

    Ayrıca belli bir süre sonra link'ler ölmüyor.herkes aradığı bilgiye ulaşıyor,maksat işler görülsün,faydamız olsun..

  12. #12
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Videoyu yeni izledim, bravo vallaha, gerçi daha önceden de yaşamistır muhtemelen.Anlaşılan gidonu salıp, depoyu sıkıp gaza frene müdahale etmeksizin dua ederek düzelmesini beklemekten başka yapacak bişey yok başımıza gelirse.

  13. #13

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Bana bu olayın temel olarak zeminin bozukluğuyla ilintili olduğunu düşünüyorum. Bir şekilde bozuk zeminde amortisörler ters şekilde yakalanıyor. Çok sayıda tank slapper videosunds bozuk zemin sonrası sürecin başladığını görüyorum.

    Değilsede gidona tıpkı bozuk zeminin uyguladığı ters etkiyi biz gidona farklı bir baskı uygulayarak başlatıyorda olabiliriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Bu genelde racinvlerde mi oluyor? Endurolarda görmedim sanırom.

  14. #14
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    Benim başımada zemin bozukluğu yüzünden geldi , Ankara'lı arkadaşlar bilir Samsun yolu Mamak - Karapürçek arasında çok tatlı bi yol var kaymak gibi virajıda %70 keskin..Askeriye önünde sağdan 2. Şeritte ufak bi yol bozukluğu var viraj içinde olması 2x tehlikeli yaptı durumu , neyseki toparladık verilmiş sadakamız varmış.

  15. #15
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    farkettiysen tam kopru ayagi birlesimindeki celik baglanti uzerinde basliyor olay.

    neden? dusundun mu hic?

    o metal yuzey uzerinde yolda oldugu gibi gitmez kayar motor.

    sen napiyorsun? o zeminde stabil gitmek yerine gaz acmaya devam ediyorsun.

    verilmis sadakan varmis bence dostum. boyle motor surmek benim icin tehlikeli. tabi tercih meselesi.

    sorunjn cevabini roofroof dostum vermis. bir nebze yardimci olur gidon amortisoru.

    ama sen celik uzerinde boyle gaz acmaya devam edersen seni pek koruyacak bir sey olmaz.

    kolay gelsin.

  16. #16

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana bu olayın temel olarak zeminin bozukluğuyla ilintili olduğunu düşünüyorum. Bir şekilde bozuk zeminde amortisörler ters şekilde yakalanıyor. Çok sayıda tank slapper videosunds bozuk zemin sonrası sürecin başladığını görüyorum.

    Değilsede gidona tıpkı bozuk zeminin uyguladığı ters etkiyi biz gidona farklı bir baskı uygulayarak başlatıyorda olabiliriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Bu genelde racinvlerde mi oluyor? Endurolarda görmedim sanırom.
    Aslında endurolar da yaşama ihtimalin daha yüksek. Özellikle arkada çanta var ise.

  17. #17
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farkettiysen tam kopru ayagi birlesimindeki celik baglanti uzerinde basliyor olay.

    neden? dusundun mu hic?

    o metal yuzey uzerinde yolda oldugu gibi gitmez kayar motor.

    sen napiyorsun? o zeminde stabil gitmek yerine gaz acmaya devam ediyorsun.

    verilmis sadakan varmis bence dostum. boyle motor surmek benim icin tehlikeli. tabi tercih meselesi.

    sorunjn cevabini roofroof dostum vermis. bir nebze yardimci olur gidon amortisoru.

    ama sen celik uzerinde boyle gaz acmaya devam edersen seni pek koruyacak bir sey olmaz.

    kolay gelsin.
    Video bana ait değil hocam , örnek olması açısından koydum.Videodaki arkadaş kadar tecrübelide değilim zaten , Sizede kolay gelsin.

  18. #18
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Benim bildiğim kadarıyla tank slapper anında direksiyonu gevşek tutarak yani kesinlikle kolları dirseklerden kasmayarak ve iyice direksiyona asılmayarak akışına bırakmak gerekiyor.


    Ve o an gazı keserek...

    Tedirgin olup kasılırsan, direksiyona yüklenirsen muhtemelen motor seni üzerinden atar. Bunun dışında ekstra birşey yapılmıyor diye biliyorum.

    Ben bu şekilde yaptım ve düşmedim.

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    hız öldürü boşuna demiyorlar 180 km/h la gidiyorsan zaten allaha emanetsin
    paylaştığın video da eleman gerçekten şanslı .

  20. #20
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    iss
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Video bana ait değil hocam , örnek olması açısından koydum.Videodaki arkadaş kadar tecrübelide değilim zaten , Sizede kolay gelsin.
    bende video senin zannetmiştim

    tam viyadükten geçerken gaz açmışsın tabi olur öyle diyecektim. sonuçta teker asfalta tutunmayın bırakıyor demire gelince ve demiri geçtikten sonra teker asfalta tutunmaya tekrar başlıyor tabi buda lastiğin konumuna göre depo tokatlamaya sebep olabiliyor.

    ......benim motorda sepet olunca ağırlık dengesi arkaya kayıyor ve motoru tek elle kullanmaya gelmiyor hemen direksiyon sağ sol yapmaya başlıyor fakat iki el tutunca sorun yok. aynı şekilde tek el iki parmak ile tutup gidona ağırlık vermeyince tek el yine kullanılabiliyor tabi.

    yani depo tokatlamadan kurtulmak için gidonu rahat bırakmak gerektiğini söylüyorlar ama aslında bu her zaman geçerli bir kural değil ve benim motorum bunun kanıtı.


    Benelli BN-251 Reklam Filmi
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)