Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ikarus sendromu nasıl aşılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Başlık bu soruya bir cevap verecekmişim gibi olduysa kusura bakmayın. Aslında bu soruyu soruyorum.

    Birkaç yazı okudum konuyla ilgili fakat "bu sendroma kapılmayın" ötesinde "şöyle şöyle yaparsanız bu sorun geçer" gibi bir tavsiye göremedim.

    Son zamanlarda böyle bir his çöktü bana. Birdenbire kendimi aşırı risk alırken, tehlikeli olabilecek aralıklara girerken yakalıyorum ve farkına varırsam toparlanıyorum fakat 10 dakika sonra -veya ertesi gün- aynı şey yine oluyor. Şu hani zaman zaman bir tehlike yaşayıp "ne yapıyorsun olum sen" diye kendi kendine düşünür ya insan... Çok sık olmaya başladı bana (tehlike yaşamamış bile olsam tehlikeli sürmekte olduğumu farkedince) Her seferinde "tamam" diyorum, "efendiliğe dön" ama bir süre sonra yine yapıyorum. Arada kopukluklar olsa da 20 sene oldu motosiklet sürmeye başlayalı, üstelik yaş da artık daha az risk alacak, daha sakin kullanacak kıvama geldi ama işte ne yazık ki böyle bir his yaşıyorum.

    Ne yapmalıyım? Cc mi küçülteyim, tekrar eğitim mi alayım, ara mı vereyim, komple motosiklet kullanmayı mı bırakayım bilmiyorum. Alışkanlık haline geldi, bunu değiştiremedim. Bir tavsiyeniz var mı?
    Evrim her zaman dört ayaktan iki ayağa doğru olmuştur...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    belliki benden büyüksünüz abi diyim öncelikle,insanda bence heyacan adrenalin tutkusu var 20 senedir motorsiklet kullanıyorum diyorsunuz eğitimlik bir konu değil bence bu.Bazen sınırları zorluyor insan riskli olduğunu bile bile sırf heyacan adrenalin olsun diye bence motoru bırakmayın başka şekilde heyacan yaşamaya çalışın bunlarda mümkün.Aynı olay bendede var ben yamaç paraşütü yapıcam ilk fırsatta mesela yükseklik korkum olmama rağmen bence farklı dallardada bu tutkunuzu yaşayabilirsiniz

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı inshroud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 sene oldu motosiklet sürmeye başlayalı, komple motosiklet kullanmayı mı bırakayım Bir tavsiyeniz var mı?
    Yeni olsa idiniz , görsellerden kaza sonucu foto/video ve benzeri durumlarda yaşanan videoları seyr edin etkilidir diyecektimki , 20 sene detayı ilişti gözüme .

    Naçizane tavsiyem yukardakilerde işe yaramıyor ise bırakın.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mart 2015
    Motosikleti
    Duke 200
    Ben de bırakmayı yada 50cc yi tavsiye ediyorum başka cozum yok gibi hakeza

  5. #5

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Kaza yaparak aşılır.

  6. #6
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    selam
    kilo durumunuza göre 200- 400 cc bir naket motor ile kendinizi sınırlayın yeterli , herkes hak ettiği ile buluşur. fazla düşünmeyin ..

  7. #7
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    CC küçültmek ile olacak şey değil bence. 20 yıllık tecrübe de varsa geriye bir tek şey kalıyor, yukarıdaki arkadaşın dediği gibi sizin esas ihtiyacınız olan şey adrenalin/heyecan. Başka hobiler edinmeye bakının.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2017
    İçinden geleni yap sonu kaza olursa kaza yapmış kaz gibi olursunuz

  9. #9
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    şirket aracıyla aynısını yapıyordum. Nasıl olsa şirket aracı mazot da bedava diye limitlerini zorluyordum.(fiorino )
    Şahsi araba hem benzinli hem de boya çift renk. ufak bi dokunmada kaporta+boya 250-300 liraya çıkıyor, o yüzden sakin kullanıyorum :D
    Motosiklete de 150likle başladım tapagaz gittiğim çok oluyordu, 2 hafta oldu 400lüğe geçtim malum rodaj yüzünden zorlamıyorum fazla. rodaj bitince ne olur bilmiyorum. belli bir noktadan sonra altındaki ne olursa olsun alışkanlık ve vereceği tepkiyi bilip tanıyor olmak güvendeymiş gibi hissettiriyor. fiorinoyu köpek gibi kullanıydum deli makaslar atıyordum bi kaza yapsam içinden çıkamazdım teneke gibi araba. bunu bildiğim halde engel olmak bile istemiyordum. Motosiklette de aynısı her kaza çok riskli 50-60tan sonraki her kazada ölümle sonuçlanma ihtimali yüksek. Burada tek bir soru var bence. Değer mi
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  10. #10
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Bence yüksek hacimli chopper alın. Ağır ağır gidersiniz. Koca motor zaten aralara da girerken zorlanacağınızdan risk almazsınız. Tanıdığım tüm orta yaş üstü abilerim chopperde. Misal xvs1300 alıp gürül gürül gezersiniz. Geri kalan tüm makinalar gaza getirir o riski aldırtır insana bence. Büyüğümsünüz saygılar.

  11. #11
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Yanlış olmasın bildiğim kadarıyla ikarus biraz da bilgisizlikten kaynakli daha dogrusu hatalarını görmemeyi de içeren gereksiz özgüvenden gelen bir durum. Ve başlığı okuduğumda aklıma ilk gelen tabii ki çözüm değil kaza sonrası ister istemez insanın kendine çeki düzen vermesi oldu..
    Fakat uzun yıllardır kullaniyormussunuz acemilikten kaynaklı değil gibi, heyecanı seviyorsunuz belki de..Ben de kendimi bu manada yarı apaçi sayıyorum, benzer hatalarım da var ve orta yaşlardayim yaşla direk ilgisi yok sanırım agresif kullanımın.

    Kendimce şöyle bir çözüm buldum tanidikça surüsümü , cc yükseltmeme yönünde net karar aldim çünkü limitinde kullaniyorum ve fren,takip mesafesi, aralara girme konusunda hatam çok aşırı risk yonunden, garip bi keyif de vermiyor değil,büyük motorda başa bela olacaktır. .Seleye otururken kendime telkinde bulunuyorum mutlaka, 'risk almak, gaza gelmek yasak, hiç bisey bilmiyorsun, yolda hersey olabilir, sadece bugün de bişeyler öğrenmeye çalış v.s.'' diye ve belli bi süre sakin kalıyorum.Bazen kendimi degil de baskalarini dusunuyorum falan..Surusum yine de bu açıdan bozulursa ve farkedersem sağa çekip kısa bi mola veriyorum..Bazen bilerek, sürüş esnasında farkederek risk alıyor insan normaldir, fakat çok sık kontrolden çıktığını hissediyorsan bir süre ara da verilebilir, kullanim durumuna değerlendirip bi karar almak lazım..Eğitimin bu dediğim yönde faydası olacağını düşünmüyorum, eğitim ne kadar icsellestirebilir ki hatanı zaten biliyorsun.Sorun sürerken olan zaten..

    Kilit noktası şu bence, yaptığın hataları ve gereksiz risk aldığını sonradan farkediyorsun ya hani, bi bakmissin sonradan motor tepesinde aynisin.Suan da da çözüm ariyorsun işte.Çozum bulamiyorsan ya da en azından kendinin doktoru olamıyorsan cc düşürmekte fayda var.Kendini durduramıyorsan salim kafayla karar alıp motoru durdur, degistir yani, gitmeyen motor olsun altında. .

  12. #12
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Ufak bir müsibet yaşarsanız durulursunuz hocam, yani umarım ufak olur . Özel olmazsa çocuğunuz var mı ?

  13. #13
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Sürekli olarak neyin ters gidebileceğini hesaplayarak sürebilirsiniz. Sürekli sorgulayarak.
    Bu lavuk sinyal vermeden döner mi? Dönerse sağa sola kaçabilir miyim? Ben kaçmaya çalışırken arkadan gelen bir bana girer mi?
    Işıklarda duruyorum ama arkadan biri duramayacak şekilde geliyor mu? Gelse ne tarafa kaçabilirim?

    Çocuk hangi araçların arasından atlayacak acaba?

    Şu anda arka teker patlasa ne yaparım? Ya ön patlarsa?

    Anî fren yapmak zorunda kalırsam, motoru sağa mı, sola mı yatırsam?

    Örnekler çoğaltılabilir.

    Sürekli olarak tetikte sürmeniz, (biraz sonra ters birşey olacakmış gibi) mevcut durumunuzu korumanızı ve risk almanızı engelleyecektir.
    Yani zaten risk altındasınız ve daha fazlasını zaten alamazsınız 😉

  14. #14
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Önünüzde üç seçenek var;

    1- Sağlam bir kaza yapacaksınız kolu,bacağı kıracaksınız,sağ çıkarsanız bir kaç ay motor kullanamayacaksınız.O zaman ikarus mikarus kalmaz.
    2- Bir adet ağır hantal bir cruiser alacaksınız,düzgün hızlanmaz,manevra yapamaz,aralardan geçemez ama ilginç bir şekilde yavaş gitmesi bile zevkli bir alet.Yavaş yavaş yolun tadını çıkara çıkara gezeceksiniz.
    3- En garantisi motosikleti komple bırakacaksınız.

  15. #15
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Abi ne kullanıyorsun merak ettim?

  16. #16
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    ben 6 senedir kullanıyorum, sürüş dinamiğim her sene düşüş gösterdi, yanlış hatırlamıyorsam ilk yadan ikinci senemde ufak bir kaza yaptım. O kazadan sonra sürat yapmayı ve risk almayı bıraktım diyebilirim.

    Motosiklet ile sürat yapmak iyi güzel fakat dikkat ederseniz sürüş esnasından gereksiz yere gerilip kendinizi yoruyorsunuz, motosikleti sakin ve güvenli kullanırken de keyif alabilirsiniz. Bence yoğunlaşmanız gereken nokta burası. Bu yorumum ikarus sendromunu geçirmek için genel değil, size özel düşüncelerimdi.

  17. #17
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Cevaplar için çok teşekkür ederim. Ufak tefek birkaç soru olmuş, onları da cevaplayarak sonuca ulaşmaya çalışayım.

    Neyse ki dede kategorisinde değilim, yaş 36 ama ilk gençlik yıllarımdan beri sakin olagelmişimdir trafikte. 2 milyon km üzerinde araba, tahminen 300 bin km üzerinde motosiklet tecrübem vardır, 5 aylık bir kızım var ellerinizden emer (henüz öpmeyi bilmiyor). 15-16 yaşındayken abilerimizin motosikletlerinin üzerinde başlamıştım, ilk motosikletim 1955model bmw r50 oldu (98 ya da 99 yılıydı) sonrasında 30'un üzerinde motosiklet değiştirmişimdir ama uzun soluklu diyebileceklerim klr 650, motoguzzi 1000s, cb500, f650 dakar, 1200 gs, shadow 535,1200lt, r1150rt, sonra 5 seneden uzun bir süre ara, sonra da tekrar celallenip önce ns200, 1 hafta sonra sıkılıp tekrar f650 oldu, şimdi de honda transalp xl700 kullanıyorum 2 yıldır.

    Cruiser konusu shadow haricinde hiç gündemimde olmadı fakat şimdi siz söyleyince mantıklı geldi birdenbire. Eşimin tavsiye ettiği gaz kolunu kısıtlayıp bir devir engeli koymak konusu var kafamda. Bunu denemeyi düşünüyorum, en azından bu sorunu sürekli bana hatırlatır gibi geliyor ama yine kendimi dizginleyemezsem önce bir cruiser denemek, yine olmazsa da plakasız bir cross alıp hafta sonu dağa bayıra vurmak düşüncem oluştu. Motosikletten tamamen vazgeçme fikri -her ne kadar en başta kendim söylesem de- tüylerimi diken diken ediyor ama artık gerçekten çok korkuyorum bir süre tehlikeli kullandıktan sonra.

    Kaza yapınca geçmesi hususunda bende tam tersi oldu sanırım. Önceden elbette birkaç kazam var fakat 1 buçuk sene önce şehirlerarası yolda 130 km hızla kaza yaptım. Altımdaki motosiklet 90 metre, ben 30 metre sürüklendim. Ekipmanlarım tam olduğu için genel vücut ağrısından başka bir şey gelmedi başıma şükür ki ama asıl bu kazadan sonra daha kötü kullanmaya başladım sanırım.

    Hafif yağmurda örneğin yer kaygan olduğunda ödüm kopuyor. Ama sonra asfalt tamamen ıslandığında yine aralara gireyim, sol şeridi kapatıp basayım, başlıyorum. Sanırım en doğrusu sizin de söylediğiniz gibi bir cruiser edinerek bir süre onu denemek. Umarım çözümü bulup oturtana kadar kötü bir şey atlatmayız.

    Tavsiyeleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Haddim olmayarak da olsa buraya yolu düşüp bunları okuyan herkese çok dikkkatli olmalarını tavsiye ederim. Zaten motosiklet üstünde hayatı 1-0 önde geçiriyoruz ama tehlikeyi de ikiye katlıyoruz. Bir de dikkatsizlik ve bir anlık hatanın kurbanı olmayalım.

    Tekeriniz düz bassın.

  18. #18

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    pardon
    __________
    insta: veli_montana_

  19. #19
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Yerinde olsam araba alırım abi yuvanı kurmuşşsun kızında var.Riski olmasa bile yarın öbür gün aile gezmek istiyceksin ama motorda pekte imkanın olmuycak bence tek kişilik düşünmeyip aile boyu düşünmelisin

  20. #20
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    Bende zaman zaman bu sendroma muzdarip oluyorum ama gideceğim yere varınca kendi kendime kızıyorum. Çünkü yaptığımız o tehlikeli hareket sadece o anımızı hoşnut ediyor. 20 metre sonra, o an sizi zevkten çıldırtan makasın verdiği coşku silinip gidiyor. Keşke kaza yapmayacağımıza dair bir garantimiz olsa da sürekli bu şekilde kullansak. Ama gaybı Allah bildiği için perde arkasını göremiyoruz. Ama tahmin ediyoruz. Kişisel tahminim bu şekilde kullanırsanız, kullanırsak tüm sosyal hayatımız yüksek ihtimal dışarıyı cam pervazından izlemekten ileriye gitmeyecektir.
    şu konu beni hep etkilemiştir.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3642411

    Size tavsiyem bir süre motosikletten uzak kalın. Bilmiyorum arabanız var mı varsa onu kullanın yoksa toplu taşıma olabilir(nefsi güzel terbiye eder). Bu sendromu üstünüzden atana kadar binmeyin. Sizi bu şekilde sürmeye yönlendiren nefsiniz. Nefsinize fısıldayan da şeytan. Nefsinizi dizginlemeyi başarırsanız Allah'ın izniyle arkanıza kızınızı alıp uzun seyahatlere çıkarken bugünkü yaptınız şeylerden pişman olacaksınız.
    Aksi taktirde ki kuvvetle muhtemel kızınızın sizin tabirinizle elini yalayacağı bir babası olmaya bilir.
    Daha kötüsü tüm hayatını babasının bakıcısı olarak geçirebilir.
    Selametle.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)