Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Panik Fren ve ABS nin Önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    gözlerim yaşarıyor arkadaşlar herkes motosiklet uzmanı herkes bu işin piri bir ben sığırmışım :D


    herkes ekscellent seviyede motor uzmanı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs'cinin ikinci leveli Retarder...aha buraya yazdım...
    Genelde röterdam, röterdar, roterdar gibi kavramlar duyunca artık şaşırmıyorum. Ama siz ismini tastamam doğru söylediniz.
    Sanırım otomotiv sektörünün ağır ticari kısmıyla ilgilisiniz.

  3. #43
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı sdt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde röterdam, röterdar, roterdar gibi kavramlar duyunca artık şaşırmıyorum. Ama siz ismini tastamam doğru söylediniz.
    Sanırım otomotiv sektörünün ağır ticari kısmıyla ilgilisiniz.
    Dostum,univ.staj ve askerlik dönusu 7 yil Kamyon ve iş makinalari(Şirket ismi önemli değil)Ar-ge bölumunde Tasarim uzmani ve urun devreye alma sureçlerinde aktif görev aldim.

    Şu an kendime çalişiyorum kafam rahat..

    Sanirim sizde benzer sektordesiniz,varsa takildiginiz konular bilgi alişverisi yapabiliriz.

    Bahsedilen tabirler kamyoncu ağziyla ifade edilen cumleler zamanla alişiyoruz

  4. #44
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonucu haber verin. Sizde devreye girmezse bir de ben deneyeyim. 🤗
    Denedim çalışıyormuş
    oznkrçm bunu beğendi.
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  5. #45
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Simdi şöyle: Her ABS başlığı açıldığında hemen beş kişilik bir komite kuruluyor, ve "ABS konulu başlığın en vurdumduymaz paylaşımı ödülü", bu ödüle yaraşır paylaşımlar içinden seçiliyor.

    Tabii ki bu noktada paylaşımda belli kalite ögeleri arıyoruz. Sadece yanlış ve saçma olan paylaşımlarla ilgilenmiyoruz. Daha çok paylaşımı yapan kişinin kendini ifade ettiği, kişiliğini yansıtan, mantık örgüsü içeren, ABS'ye ihtiyacın olmamasının destanlaştırılması ögelerini arıyoruz.

    Üzülerek söylemeliyim ki bazı ABS başlıklarında değerlendirmeye alacağımız seviyede tek bir paylaşım bile bulmakta zorlanıyoruz. Yalnız bu paylaşımı görür görmez tüm komite üyeleri oy birliğiyle bu prestijli ödüle layık gördü.

    Tüm komite üyeleri adına tebrik ederim. Sertifikanızı IP adresinize yollayacağız. Yeterli fonumuz bulunmadığı için para ödülü yollayamadığımız için üzgünüz.

    Şimdi hep birlikte bu başarılı paylaşımı tekrar okuyalım:

    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS yeni başlayan acemilere ya da fren yapmayı bilmeyen sürücülere yönelik bir şey dir.
    Haa fren yapmayı bilen tecrübeli adam ister ne uğraşıcam ya da sürekli neden o riski alayım diye abs siz motosikletden abs li motosiklete geçiş yapar yapmaz o kişinin tercihidir ama hep abs li motosiklet kullanmış birine abs siz motosiklet verin fren atamaz.Çünkü ani fren de dozajı ne kadar ayarlayacağını bilmiyordur.Bir sürücü abs siz motor da zaten abs mantığı ile fren atmayı öğrendiği an abs ye ihtiyaç duymaz,tecrübe kazanır.hatta abs li motora geçince ani fren attığın da istediği yada alıştığı mesafe de duramayabilir.
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    ABS ye karşı çıkan komite veya birlik başkanlığı en mühim konusu

    Kullanılan motor tipleri incelediğimizde Ybr , CBF, ve özellikle kuba çita türü motorlar kulladığını tesbit ettim,

    Bu konu hakkında bir tez yazmayı düşünüyorum
    127 bunu beğendi.

  7. #47
    blacktulip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    az kaçar,çok yakar.
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ye karşı çıkan komite veya birlik başkanlığı en mühim konusu

    Kullanılan motor tipleri incelediğimizde Ybr , CBF, ve özellikle kuba çita türü motorlar kulladığını tesbit ettim,

    Bu konu hakkında bir tez yazmayı düşünüyorum
    hay senin absli motorunun ben....

  8. #48
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar cahil olmayın güzel kardeşim.Abs farkı diye tutmuş ıslak zemin de abs'siz motosiklet ile ön tekeri kitleyecek kadar sert frenaj atıyorsun sonra bakınn abs siz motosiklet de kaza yapıp düşersin diye göstermişsiniz.Sonra videonun devamın da kuru zemin de fren atıyor ama karşıdan gelen arabayı görerek fren yapıyor ve ön teker kaymıyor abs de diye karşılaştırma yapmışsınız!Kedinin bir an da önüne fırlaması ile karşıdan gelen arabanın önüne kırmasın da ki tepki bir değildir.Hadi onu beceremediniz,o kadar kafanız basmıyor bari iki karşılaştırmayı ya ıslak zemin de ya kuru zemin de ama aynı asfalt yada zemin de yapın.
    Son olarak diyeceğim ABS yeni başlayan acemilere ya da fren yapmayı bilmeyen sürücülere yönelik bir şey dir.
    Haa fren yapmayı bilen tecrübeli adam ister ne uğraşıcam ya da sürekli neden o riski alayım diye abs siz motosikletden abs li motosiklete geçiş yapar yapmaz o kişinin tercihidir ama hep abs li motosiklet kullanmış birine abs siz motosiklet verin fren atamaz.Çünkü ani fren de dozajı ne kadar ayarlayacağını bilmiyordur.Bir sürücü abs siz motor da zaten abs mantığı ile fren atmayı öğrendiği an abs ye ihtiyaç duymaz,tecrübe kazanır.hatta abs li motora geçince ani fren attığın da istediği yada alıştığı mesafe de duramayabilir.
    Abs fren mesafenizi kısaltmaz!sadece ıslak yada kötü kaygan zemin de ön tekeri kilitlememenizi sağlar.Bunun için de zemin kötü ise fren mesafeniz ister abs li olsun ister abs siz motorunuz fren mesafesini uzatırsınız.
    Diyorsun ki kuru zeminde fren kapandığında motor düşmez öyle mi? Ah be kardeşim ah be kardeşim... Adamın önüne kedi atlamış kendisi zaten dalgın farketmemiş kediyi son anda basmış durmuş o yol kuru olsa motor düşmeyecek mi sanıyorsun? Yapmayın böyle şeyler kuru zemin ıslak zemin filan. Arada ki fark ne kadar uçurumda olsa kuru zeminde de kitlendiğinde düşüyor motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:58 ----------

    +Edit

    https://www.qld.gov.au/transport/safety/road-safety/driving-safely/stopping-distances/graph

    40km ile giden bir arabanın durma mesafesi verilmiş burda. Total 26m denmiş ama breaking distance i 9m olarak geçmiş. Onun ağırlığı filan derken senin bu yorum yaptığın videoda yaklaşık 5-6 metrede 40km ile giden bir motorsikletin ABS ile durmasını izledik. Tam direkte freni kitleyip araba ile kesişim noktasında sapasağlam duruyor o motor. Yani ABS fren mesafesi filan uzatmaz. Uzatması için yolun sapasağlam olması lazım limonu sıkma yapmadan ABS siz motoru dümdüz durdurmanız lazım. Belki öyle mesafe farkı oluşur, o da belki diyorum bak.

  9. #49
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyorsun ki kuru zeminde fren kapandığında motor düşmez öyle mi? Ah be kardeşim ah be kardeşim... Adamın önüne kedi atlamış kendisi zaten dalgın farketmemiş kediyi son anda basmış durmuş o yol kuru olsa motor düşmeyecek mi sanıyorsun? Yapmayın böyle şeyler kuru zemin ıslak zemin filan. Arada ki fark ne kadar uçurumda olsa kuru zeminde de kitlendiğinde düşüyor motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:58 ----------

    +Edit

    https://www.qld.gov.au/transport/safety/road-safety/driving-safely/stopping-distances/graph

    40km ile giden bir arabanın durma mesafesi verilmiş burda. Total 26m denmiş ama breaking distance i 9m olarak geçmiş. Onun ağırlığı filan derken senin bu yorum yaptığın videoda yaklaşık 5-6 metrede 40km ile giden bir motorsikletin ABS ile durmasını izledik. Tam direkte freni kitleyip araba ile kesişim noktasında sapasağlam duruyor o motor. Yani ABS fren mesafesi filan uzatmaz. Uzatması için yolun sapasağlam olması lazım limonu sıkma yapmadan ABS siz motoru dümdüz durdurmanız lazım. Belki öyle mesafe farkı oluşur, o da belki diyorum bak.
    Yazık,okuduğunu bile anlayamayan motosikleti hareket ettirmesi bile kendine yeten adamlara laf anlatıyoruz burada.Kuru ve düzgün bir zemin de frenajı iyi bilen tecrübeli adam abs'li motora göre daha çabuk durur.Sen fren atmayı çalışıp tecrübe edip sürüşüne bir şeyler katmak yerine ne gerek var abs li motor alırım o halleder kafası ile hareket etmek sana kalmış ama kalkıp bana abs li motor daha çabuk durur dersen gülme eylemini ağzımız ile yapmayız.Bir karşılaştırma video su yayınlamışsınız biri kuru zemin digeri ıslak zemin de karşılaştırıyorsunuz diyorum.Birin de anlık hiç beklemediğin bir an motosikletin önüne kedi fırlaması ile karşıdan gelen aracın önüne kırması arasında ki tepki süresini bir tutacak kadar beyin basmıyorsa sana daha laf atmaya çalışmanın anlamı da yok...
    Kedi önüne atladığın da abs li motor olsa ikinci video da ki kadar mesafe de sttim sene duramazdı yine.Zemin ıslak ve sen kedi yüzünden o panikle tüm gücünle frena asıldığın da abs devereye girecekti anın da,evet tekerin kilitlemeyecek ama ya kediye çarpardı ya da önün de araç olsa ikinci video mesafesin de çarpardı.
    Ben sana kuru zemin de abs'siz motosiklet tekeri kilitlemez mi dedim??Kuru zemin de,zemin kalitesiz ya da lastiğin soğuk ve kalitesiz bir lastik ve sen de hiç frenaj çalışmamış da ani fren atarsan yine ön tekeri kilitlersin.Zaten bütün olay doğru zemin de,lastiğin kalitesini ısını bilerek,abs mantığına yakın ama daha iyi fren atacak tecrübeyi kazanmak senin sürüşünü geliştirir,abs alıp bi bok öğrenemezsin.Abs senin ne kadar iyi fren atıp atamadığına bakmadan o işi riske atmadan sana bırakmaz istersen hiç tecrüben olmasın.
    Sonra kalmış araba ile motosikletin fren mesafesini karşılaştırıyorsun!! Motosikletde ki ivmelenme ile arabanın ki bir mi?? Hangi araba motosiket kadar devir çeviriyor?? 4 tekerin yere basması ile denege de giden iki tekerin yere basması bir mi??

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Arkadaşlar şu an gözlerim kanıyor Anti Lock Breake System ile yarışan arkadaşlar var saniyede 30 kez frene basıp bırakabilen arkadaşlar aramızda Gözlerim kanıyor

    Yazmiyim diyorum ama gözlerim kanıyor :D


  11. #51
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ye karşı çıkan komite veya birlik başkanlığı en mühim konusu

    Kullanılan motor tipleri incelediğimizde Ybr , CBF, ve özellikle kuba çita türü motorlar kulladığını tesbit ettim,

    Bu konu hakkında bir tez yazmayı düşünüyorum
    kendine de bi abs sistemi taktırsan ya sen?
    YasinC bunu beğendi.

  12. #52
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Kısacası panik anında zank diye asılırsın frene abs varsa durursun,yoksa yeri öpersin

  13. #53
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ye karşı çıkan komite veya birlik başkanlığı en mühim konusu

    Kullanılan motor tipleri incelediğimizde Ybr , CBF, ve özellikle kuba çita türü motorlar kulladığını tesbit ettim,

    Bu konu hakkında bir tez yazmayı düşünüyorum
    At kafası arkdaşım,ben de abs ye karşıyım ve ilk motorum 600rr'dı,sonra 1000rr a geçtim,R6 da sürdüm,mt7 mt9 da.Sen o soğan cücüğü beynin ile tez yazıp 30-40 km hız ile viraj alırsın ancak.

  14. #54
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Eğer kaygan olmayan kuru bir zeminde sürüyorsanız ve yolu tutan güzel lastikleriniz varsa ABS avantajdır. Eğer şartlar tam tersi ise ABS tamamen bir dezavantaja dönüşür.. Bu durumda , ABS'nin şartlara göre avantajları da var dezavantajları da.

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    At kafası arkdaşım,ben de abs ye karşıyım ve ilk motorum 600rr'dı,sonra 1000rr a geçtim,R6 da sürdüm,mt7 mt9 da.Sen o soğan cücüğü beynin ile tez yazıp 30-40 km hız ile viraj alırsın ancak.
    Yazmadığın hakaret kalmadı,


  16. #56
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Alıntı Ergün Er. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer kaygan olmayan kuru bir zeminde sürüyorsanız ve yolu tutan güzel lastikleriniz varsa ABS avantajdır. Eğer şartlar tam tersi ise ABS tamamen bir dezavantaja dönüşür.. Bu durumda , ABS'nin şartlara göre avantajları da var dezavantajları da.

    ABS : Tekerlerin yeri tutmadığı kaygan zeminde daha uzun fren mesafesi / dezavantaj , tekeri kilitleyip sizi yan yatırmayacağı için / avantaj.

  17. #57
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    ABS hanım evlatları içindir amma uzatmissiniz

  18. #58
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat ben kask içinde hapşırdım, gayri ihtiyari gözler kapanıyor ya bir açtım gözü önümdeki araba boş yolda durmuş. Harşş diye frene asılmamla motor kaymaya başladı, baktım arabaya doğru gidiyorum duramayacağım, attım kendimi motordan. Motorun kayması durdu, arabaya çarpmadı ama sola da devrilmiş oldu. Neyse baktım bende de birşey yok, motoru kaldırdım, bu kez de sağdan gelen araba yanlışlıkla dokundurdu. Kırılan manetin değişimi için servise götürdüm, bu kez de yan ayaklık kapandı, motor yine düştü. Aynı gün 3 kere motoru devirdim.
    Çok geçmiş olsun,size birşey olmaması önemli olan.
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)