Efenim kostikli çözücülü köpük durumunu bilmeyenimiz pek nadirdir , bundan dolayı ancak iyi tanıdığımız ihtimamlı bilinçli iyi ürünler kullanan yerlerde yıkatırız motorlarımızı.

Buraya kadar herşey tamam , gelelim gözardı yaptığımız konuya , bendeniz ilçemde yalnız motorcu olan bi abemizin mekanında yıkatıyorum motoru , köpüğü'nün kostiksiz yahut "nispeten" aşındırıcı olmadığını biliyorum , zira kendisi Zzr1400'ünüde mekanında aynı şekilde yıkar.


Buna rağmen , gerek yoğunluğu gerekse köpüğe ihtiyaç olmaması dolayısı ile , 1 lira ile çalışan matiklerde asla köpük kullanmadan , sadece basınçlı suyu kullanıp arada sırada kendim yıkıyordum.

1 hafta evvel , yıkamacı abemize motoru götürür götürmez "başka nerede yıkattın motoru?" dedi , kendisini sanki aldatmış gibi hiss edip kemküm kıvranarak , abe yoğunsun bazen sadece toz toprak oluyor liralık makinaya gidiyorum dedim enson 2 gün evvel yaptım dedim , git içeri bak dedi, içerde hortumların bağlı olduğu yerde 1'5 litrelik şişe ebadında filitreyi gösterdi...

Ve motorun egzoz ucundaki gri kepi gösterip (tenere660), burdaki soyulmayı bu mıntıkada suların kireç ve tortusundan dolayı , basınçla beraber "KUMLAMA" yapılmış gibi 5cm'e yarım santim gibi soyduğunu gördük , daha yıkamadan bu bilgiyi verip şaşırtı , bende yeni birşey öğrenmiş oldum , bu bilgiyide burada yazayım dedim.

Hasılı kelam , matikleri kullanırken mümkün mertebe çok uzaktan ve hafif tozlu ise tercih edin , sürekli yıkattığınız yerde su filitreden geçiyormu dikkat ddip öğrenin.

Bir dost.