Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motul yağın tarihi sorunsalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal şartlarda 5 yıl raf ömrü vardır. Paket açılır ve hava alır ise ömrü 1 yıla düşer, motora girdiğinde de yine yılda bir değişim önerilir. Tabi bunlar teknik veriler, tölerans değerleri vardır, genellikle sorun olmaz. Basılı olan değer üretim tarihi olmalı. Buna göre daha çok zaman var.

    O yağı hangi motosiklette kullanıyorsunuz? MT3000 kullanan pek motosiklet kalmadı da, ekonomi yapıcam diye hem bütçenizi (anormal yağ eksiltmesine neden olur) hem de motoru feda etmeyin sonra. Kullandığınız motor yağı madeni 10W-40 motosiklet motor yağı. Genellikle motorda yağ eksiltmesine ve yetersiz yağlamaya neden olabilir. CBF150' de dahi bu motor yağını kullanmanız önerilmez.

    Sanıyorum siz bunu CBR250R için aldınız. Eğer motora koymadıysanız iade edin, koyduysanız derhal uyağı boşaltıp değiştirin kesinlikle o yağ ile motosikletinizi kullanmayın. CBR250R için kullanılabilecek en düşük seviyedeki yağ MT5100 veya emsali olmalı. Kişisel önerim 7000 veya daha kalitelisidir. Bulabilirseniz marka olarak Putoline veya IPONE da tercih edebilirsiniz. Sizi fazlasıyla tatmin edecektir.

    Aldığınız o yağı Motosikletiniz olarak belirttiğiniz motosiklette kesinlikle kullanmamalısınız.
    Bu yağı 300 km önce koydurdum. Usta racing motorlar için uygun dedi. Usta dediysemde servis ustası değil.
    Şundan da bahsedeyim 2 yıl önce kısa süreli kullandığım cg tipi bir motosikletim vardı. Usta Forex marka yağ koymuştu. Hatta bununla ilgili konu açmıştım. http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-almayin.html bu olaydan sonra artık motul, iphone, castrol vb bildiğimiz yağlardan kullanmaya karar verdim. Ayrıca yağların cc ye göre fark ettiğini, kendi arasında kalite farkı olduğunu sizlerden öğrendim. Artık bundan sonra daha dikkatli olacağım. Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimse de sormamış mineral yağ niye koydular? Üzerinde motul da yazsa mineral yağ kullanmayın. Son kullanma tarihi çok büyük sorun değil. Büyük resmi görün kocaman mineral yazıyo...
    Hocam mineral yağ hakkında daha detaylı bilgi verebilir misiniz? İsteyerek koydurtmadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Profil de yazan motorunuz CBR 250 ye mi kullandiniz bu yagi ?
    Evet cbr 250 de kullandım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İster yemeklik yağların olsun ister motor yağlarının olsun kesin bir son kullanma tarihleri yoktur.Tavsiye edilen tüketim tarihleri vardır.O yüzden çoğu firmanın ambalajının üstünde son kullanma tarihi görmezsiniz sadece üretim tarihi vardır.Motor yağının önerilen raf ömrü 5 yıldır.5 yıldan fazla bekleyen yağlar bile kesin olarak yağlama görevini yapmaz diye bir bilimsel araştırma yok.Ambalajı açılmış yağları da kapağı sıkıcı kapatılmış,güneş görmeyen serin ortamda 1 hatta 2 yıl kadar kullanabilirsiniz.Ben yıllardır geçen yıl yaptığım yağ değişiminden kalan yağları bir sonraki yıl kullanıyorum.Şimdiye kadar herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.Bazı servisler yağları varil şeklinde alıyor ve aynı varili açıp bir kaç yıl kullanıyorlar.Ama garanti olsun diye açılmamış yağların ömrü 5 yıl,açılmış yağların 1 yıl diyebiliriz.

    Bu arada CBR 250 için mineral yağ pek uygun değil gibi.CBR 250 forumunda yarı sentetik Motul yağların bile CBR 250 de pek iyi sonuç vermediğini okumuştum.Tavsiyem kullanma klavuzuna uygun kalınlıkta IPHONE yarı sentetik yağ kullanmanız.Eğer kullanma klavuzunda tam sentetik öneriliyorsa tam sentetik te kullanabilirsin.Ama 250 cc bir motor için bence yarı-sentetik idealdir.
    İkinci el aldığım için Kullanma klavuzu yoktur. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ kutularının üzerinde dolum tarihi yazıyor genelde.
    bu tarihten itibaren 2 yıl içinde kullanılması tavsiye edilir.
    Yinede çok geçmemiş, teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ilaç üretiminde çalışan arkadaşım var.Onlar bile hapların son kullanma tarihi geçtikten sonra bunlar iade olanların ambalajlarını değişip yeniden paketliyorlarmış.Normalde son kullama tarihi çok fazla olmasına karşın zorunluluktan kısa süre yazılıyormuş.Şurup gibi sıvı türü ürünleri imha ediyorlarmış ama.Yağa birşey olacağını sanmam.
    Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------

    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yağı açılmadıktan sonra son kullanma tarihi diye bir şey olmaz. Yalnızca hidrolik yağlarının ambalajı açılmasa dahi tükenen bir ömrü vardır.

    sizin dikkat etmeniz gereken, son kullanım tarihinden ziyade motul 3000'i hangi motora koyacağınız. Çünkü motul 3000 eski çin scooterlarında dahi 1000 km sonrasında sibop sesi yapan vasat bir yağdır, motul alacaksanız en az 5000 kullanmanız lazım
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. En kısa zamanda bu yağı değiştiririm. Zaten koyalı 300 km felan oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen motor yağının bekleme sonrası ömrünü dolduran etkenler;

    Standart bir motor yağı içerisinde 20' den fazla katık barındırır. Bekleme sonucu bu katıklar özkütle/yoğunluk farklılıkları, kimyasal farklılıkların oluşturduğu etkenler, bulunduğu ortamdaki titreşim ve durgunluk etkileri ile ayrışmaya başlar. Benzer şekilde içerisindeki kimyasallar birbirleri ile etkileşime girmeye devam etmekte, bazıları ise okside olmaktadır. Bu da motor yağının durduğu yerde dahi kapalı da olsa yavaşça bozulmasına, açılarak beklediğinde ise bu bozunmanın hızlanmasına neden olmaktadır.

    Hiç açılmamış bir motor yağınız var ise, fatura veya fişi de duruyor ise üretici ile iletişime geçerek durumu izah etmeniz halinde yeni ürün ile değişimi mümkün olabiliyor(du). Serin, güneş ışığı almayan yerde muhafaza edilen motor yağı ile bir otomobilin motor kaputunun altındaki bir köşede muhafaza edilen motor yağının bekleme ömrü bir olmayacaktır. Ancak birçok arkadaşın da belirttiği gibi motor yağının gerçek ömrü üzerinde yazandan çok daha uzun olabilir. Unutulmamalıdır ki üretici en mükemmel saklama koşullarını göz önüne alarak raf ömrü belirlemez.

    Biz motosiklet kullanıcıları için dikkat edilecek en önemli şeylerden biri, varil ile aktarılarak motora koyulan motor yağlarının içeriği ve ömrüdür. Yoğun çalışan bir serviste bir varilin bitmesi bir ay sürmez. Daha küçük işletmeler de genellikle hemen hepimiz gibi küçük bidonlar kullandığından genellikle o noktada da sorun yaşanmayacaktır. Ancak varil yağ diye her motosiklete aynı yağı koyan bir firma kendince bir tür ortalama tutturup gidiyor demektir. Bu konuda iblinçli kullanıcı olduğunuzu firmaya hafiften gösterir ve bakımı takip eder, gerekirse müdahale ederek asıl gereken yağın kullanılmasını sağlarsanız daha sağlıklı olur.

    Açıkçası motora koyulacak motor yağının bekleme ömründen öte, kullanılan yağın özellikleri ve miktarı ile (varsa)yağ filtresinin kalitesi, montajında dikkat edilmesi gereken hususlar ve değişim periyodu çok daha önemlidir.

    Bence bu konu başlığında esas olan; Eğer sn.06Serhat avatarının altında belirttiği gibi 2012 model bir Honda CBR250R kullanıyor ise,

    1. Kullandığı motor yağı kesinlikle yanlış,
    * Motor performansını olumsuz etkileyecek,
    * Motorda yağ eksiltmesi olağan üstü hızlı bir şekilde gerçekleşecek,
    * Yağ eksiltmesini farketmez ise yağsız kalan motor bel bükebilecek kadar ciddi masrafa yol açabilecek,
    * Motor ömrü çok ciddi şekilde düşecek

    2. Yağ değişiminde doğru miktarda yağ mı eklendi,
    * Filtre değişimine göre CBR250R' da 100-150gr az veya fazla yağ koyulması gerekmekte.

    3. Yağ filtresi değiştirildi mi?
    * Fİltre değişimi yağ değişimi ile birlikte yapılması önerilir,
    * Filtre değiştirildiğine dair hiçbir bilgi verilmemiş,
    * Kullanılan filtre bilgisi kesinlikle verilmemiş,
    * Filtrenin takılma yönü ters ise(ters takılabiliyor)motor yağsız çalışacaktır. CBR250' de motor yağ ikazı olmadığından ciddi sorun yaşanması kaçınılmaz olur.

    Bu konulara da değinmek bence sn.06Serhat için daha önemli. Umarım o yağ ile motoru çalıştırıp gazlamamıştır
    Verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ederim Motor cbr 250. Yağ filtresini Honda Efe servisinden bizzat kendim orijinal olarak aldım. Fakat ilçemizdeki motorcuda motul yağ bulunduğu için serviste almaya ihtiyaç duymadım. Yağı değiştireli de 300 km oldu. Yağ filtresinin yağıda sonradan eklendi. Sizin ve arkadaşların görüşünüze göre yağı hemen değiştirmeliyim. Tavsiye edebileceğiniz yağ var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Satın aldığım her motul ürününde aşağıda resimlerini eklediğim şekilde köşeden asilinca çıkan bir kilavuz oluyor sizin pakette de var mıydı?
    http://www.imgim.com/img_20180410_124549.jpg

    http://www.imgim.com/img_20180410_124612.jpg
    Hocam inanırmısınız hiç dikkat etmedim :/ üst üste çift etiket olsaydı belki dikkatimi çekerdi. Bu detay için teşekkür ederim. Neden Türkçe açıklamayı ön yüzüne yazmamışlar onu anlayamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    motul 3000 mineral bir yağdır.. tarihten önce önemli olan uygun bir yağ kullanman .. 5100 yada 7100 kullanmanı tavsiye ederim.. motorunu yağn tarihi kadar düşünüyorsan bu detay daha önemli

  3. #23
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motul 3000 mineral bir yağdır.. tarihten önce önemli olan uygun bir yağ kullanman .. 5100 yada 7100 kullanmanı tavsiye ederim.. motorunu yağn tarihi kadar düşünüyorsan bu detay daha önemli
    Teşekkür ederim ��

  4. #24
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    o yağı sakın motora koyma cırcır olur

  5. #25
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar motorumun bakımını yeni yaptırdım. Koyulacak yağın tarihine bakmak aklıma gelmedi. Artan yağı geri aldığımda üstündeki tarihin üretim tarihimi yoksa son kullanma tarihimi olduğunu anlamadım. Ve bir yağın raf ömrü ne kadardır?

    https://i.hizliresim.com/lOgEBb.jpg
    https://i.hizliresim.com/NZQkbO.jpg
    Motor yağı ambalajı üzerinde üretim tarihi yazar, max 2 yıl boyunca açılmadan , ısı (kriter oda sıcaklığı) ve doğrudan güneş ışığına maruz bırakılmadan saklanabilir hiçbir sorun teşkil etmez. Yeni üretim tarihli olursa ne alâ ...

  6. #26
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Ergün Er. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağı ambalajı üzerinde üretim tarihi yazar, max 2 yıl boyunca açılmadan , ısı (kriter oda sıcaklığı) ve doğrudan güneş ışığına maruz bırakılmadan saklanabilir hiçbir sorun teşkil etmez. Yeni üretim tarihli olursa ne alâ ...
    Teşekkür ederim Ergün bey. Bu yağı en kısa sürede degiştirip uygun olan yağı koyacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o yağı sakın motora koyma cırcır olur
    Cıbır cırcır olur

  7. #27
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Ayrıca motorunuz için en iyi yağ , kullanım kitapçığında önerilen yağdır (mineral, yarı sentetik,tam sentetik) . Sadece yaşadığımız coğrafi konumundaki mevsim koşullarına göre ince , kalın yağ (yağın viskozitesi ) tercihimiz değişebilir.
    06Serhat bunu beğendi.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Cbr250 nin kullanma kılavuzunda yazan değerlerin hepsini motul 3000 karşılasa da ,sana bu yağ uygun değil derler. Yağ piyasası aldı başını gitti , kullanma kılavuzu 10binde bir değiştir der servis 5 binde çağırır üstüne biz içimiz rahat etsin diye 2500de ara bakım yaparız 😊 Hayırlısı bakalım...
    06Serhat bunu beğendi.

  9. #29
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Mineral yağlar sentetik yağlar kazar uzun ömürlü olmaz ve asıl görevi olan iki metalin arasında bir film oluşturmayı yine sentetikler kadar iyi yapamaz. aynı zamanda yüksek sıcaklıklara da dayanıklı değillerdir, yapısı çabuk bozulur.

    Aslında teknik detayları konuşmaya gerek yok motul 7100 Tam sentetik ile motul 3000 mineral yağın arasındaki fiyat farkına bakarsak zaten hangisinin daha iyi olduğu ortaya çıkıyor.
    06Serhat ve enderbilgi bunu beğendiler.

  10. #30
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr250 nin kullanma kılavuzunda yazan değerlerin hepsini motul 3000 karşılasa da ,sana bu yağ uygun değil derler. Yağ piyasası aldı başını gitti , kullanma kılavuzu 10binde bir değiştir der servis 5 binde çağırır üstüne biz içimiz rahat etsin diye 2500de ara bakım yaparız �� Hayırlısı bakalım...
    Tam isabet artık kullanacağımız yağın çeşitleri var. Bir motorun ona ait kullanacağı tek bir yağı olsun. Adamlar çorbadan bir kaşıkta ben alayım deyip piyasaya giriyorlar. Buda karışıklığa sebep oluyor.

  11. #31

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Bir gün gazeteci miletvekilene soruyor afrika ile ilgili bir soru bizim vekil gitmiş gibi küreliyor , sonra gazeteci soruyor efendim kaç kez gittiniz ?

    Vekil gitmedim ama çok iyi bilirim diyor.

    Milletin ki de o hesap hiç bir şeye bakmamışlar ama hepsi maşallah çok iyi biliyor.

    Toplum degişir mi? Değişmez .. vekil ne ise miletde o..

    Üşenmedim baktım cbr250r yag segmentine sh ve yukarısı diyor . Yine üşenmedim motul 3000 spegine oda sh/sj destekliyor .

    Madeni yağ sentetik yaga göre çabuk bozulur onu da anlatırım da nedeni ni gerek yok zaten bizim milet afrikayı çok çok iyi biliyor .

    Kardeş kullandığın yag motoruna uygun hiç bir şey olmaz . Sentetik yaga olsaydı 8bin km de yada 1 yılda degiştir derdim hangisi önce dolarsa . Bu yagda da sana 4 bin km yada 7-8 ay hangisi önce dolar ise degişitir derim.

    Bu arada ister vekillere inan ister isen mühendislere . Tercih senin

  12. #32
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir gün gazeteci miletvekilene soruyor afrika ile ilgili bir soru bizim vekil gitmiş gibi küreliyor , sonra gazeteci soruyor efendim kaç kez gittiniz ?

    Vekil gitmedim ama çok iyi bilirim diyor.

    Milletin ki de o hesap hiç bir şeye bakmamışlar ama hepsi maşallah çok iyi biliyor.

    Toplum degişir mi? Değişmez .. vekil ne ise miletde o..

    Üşenmedim baktım cbr250r yag segmentine sh ve yukarısı diyor . Yine üşenmedim motul 3000 spegine oda sh/sj destekliyor .

    Madeni yağ sentetik yaga göre çabuk bozulur onu da anlatırım da nedeni ni gerek yok zaten bizim milet afrikayı çok çok iyi biliyor .

    Kardeş kullandığın yag motoruna uygun hiç bir şey olmaz . Sentetik yaga olsaydı 8bin km de yada 1 yılda degiştir derdim hangisi önce dolarsa . Bu yagda da sana 4 bin km yada 7-8 ay hangisi önce dolar ise degişitir derim.

    Bu arada ister vekillere inan ister isen mühendislere . Tercih senin
    sh üstü sağlam amma ( bu arada benim kitapçıkta sg üstü diyor) mineral yağ ilk çalıştırmada çok yıpratır motoru. Bildiğin bal kıvamı oluyor soğukta.

    Madem kitapçık o dediğine bakıyoruz da üsütüne bastıra bastıra 10w-30 dediğine neden kimse bakmıyor. Yeminle şu cbr250 ye 10w-30 kullanan iki üç kişi varız. kronik denen hiçbir haltı yaşamadık...
    Kural [ Z ] ve Carbondioxid bunu beğendiler.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  13. #33
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sanırım yanlış anladınız. CBR250R kullandım, CBR250R' ımda MOTUL3000-5000-5100-7000 / IPONE 10-40 Tam ve yarı sentetik / PUTOLINE 10W-40 Tam sentetik yağlarını kullandım. Bunların içerisinde denemelerim sonucu en memnun kaldığım yağlar tam sentetikler oldu.

    Yani afrikaya gidip görüp incelemelerde bulunup o raporu yazdım, röportajı incelerken bunu göz ardı etmeyelim lütfen.

    Ayrıca şu anda kullandığım motosiklet (CBF150) tamamen keyfi ve ihtiyaçlarımı karşıladığı için eğlenerek kullandığım bir motosiklet. İki tane var, birini kesip biçiyorum (malum proje), bir süre sonra birtane daha almayı planlıyorum. CBF150' de ikinci bir projeye daha girişmiş olucam. Fiyatlar artmadan alıp kenara koyayım diyorum.

    ANlayacağınız, avatarın altında belirtilen motosiklet şahsın tüm tecrübelerini ve araçlarını listelemez. Röportajda buna da dikkat edelim

    Daha önce de belirttiğim gibi, KESİNLİKLE Motul3000 gibi madeni bir yağı CBR250R' da KULLANMAMANIZI öneririm. Kullanmak isterseniz motosiklet de keyif de para da sizin zaten
    06Serhat bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    mineral yağın ömrü kısadır eksilmez. Sentetik yağların buharlaşma oranı fazladır eksilir. Bir sentetik yağın ömrünün bittiğini eksilmeyi takip ederek fark edebilirsin. Mineral yağda bunu gözlemleyemezsin. Hiçbir mineral yağ 2000km den uzun dayanamaz. Sıka sıka gidersem 750km de bile pert olur. Bilip bilmeme anlayıp anlamama konusunda yorum yapan arkadaşlara da şöyle bir cevap vereyim bu cevap şeklinden hoşlanmasamda...

    Hadi canım sizin sürdüğünüz motor kadar bizim kırdığımız motor var......

  15. #35

    Üyelik
    20 Mart 2017
    İyi yağ kullanmak tabi ki daha iyi , ona bir şey diyen yok zaten .

    Ama bu yağ olmaz diyor iseniz bunu nenden olmadıgını teknik olarak açıklamanız lazım . (fabrika verilerini karşılamıyor gibi sayısal , veya zaman içinde fabrika veri olarak günceledi bu yağ artık sdanratları karşılamıyor gibi...gibi..)

    Şunu deseniz anlarım bu yağ teknik degerlerini karşılar ama daha iyisini kullansanız daha verimli olur gibi , bu bilgiye dayalı yorumdur.

    Ama bu kesinlikle OLMAZ demek MOTULDE çalışan , HONDA da çalışan ve milyonlarca MÜHENDİSLİK FAKULTESİ okumuş insana hakarettir. Biz sizin işiniz sanatınız ,mesleginiz ...vs hakkında hiç bir VERİYE BAKMADAN HİÇ BİR BİLİMSEL AÇIKLAMA YAPMADAN BİLİP BİLMEDEN G..TÜMÜZDEN atıp canımız istegi gibi OLMAZ desek ... yalan yanlış diye yorum yapsak hoş karşılarmısınız .



    Öyle düşünün.

    Bu konu mühendislik konusudur ,
    Şöyle düşünün
    nasıl bir doktor tanı koyuyor ise hastaya endoskopi yaptı bir takım testler yaptı rontgen v.s çekti dedi ki ülser ..
    Siz ne tıp tahsili yapmışsınız nede bu konuda yapılan testler ve verileri elinizde değil , ama siz diyorsunuz ki ne ülseri bu hasta Bağsur..


    Biraz motul de ve honda da çalışan mühendislere saygınız olsun ...


    Afrikayı çok iyi biliyorsunuz ona ne şüphe ama saygılı olun ayıptır,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sh üstü sağlam amma ( bu arada benim kitapçıkta sg üstü diyor) mineral yağ ilk çalıştırmada çok yıpratır motoru. Bildiğin bal kıvamı oluyor soğukta.

    Madem kitapçık o dediğine bakıyoruz da üsütüne bastıra bastıra 10w-30 dediğine neden kimse bakmıyor. Yeminle şu cbr250 ye 10w-30 kullanan iki üç kişi varız. kronik denen hiçbir haltı yaşamadık...
    Bende 10W-30 kullanıyorum , 10-40 da aman aman farklı yağ degil o da olur.
    06Serhat bunu beğendi.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  16. #36

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Tecrübe yazalım o zaman kullandığım motorun tavsiye edilen yağlar listesinde motul 5000 var. Bu yağ 1. jenerasyon yarı sentetik yağlardan. Kullanmak zorunda kaldım Allah kimseye kullandırtmasın kavramada ne çektiğimi ben bilirim. Şimdi motoru ve motulu üreten mühendisleri ben nerden bulup bu durumu anlatacam bana ne.

    R25 ten örnek vermem gerekirse o motor göstergedeki redline devrinden 2bin devir önce redline a giren bir motor. Bu kadar yüksek devir çeviren ve sınırda çalışan motorlar için kullanılacak yağlar bellidir.

    Ama yamaha genç arkadaşları yamalube diye silindirik bir yağla sıvazlamaktadır acaba neden?

    Üretici verileri bize bir referans noktası belirler ama o verilere birebir inanıp emir gibi uygulamak motordan gelen kötü geri dönüşleri bana yadsıtamaz.

    Ben her zaman motorun bana ne anlattığını dinlerim kutuların ve kitapçıkların ne yazdığını değil... Deli diyebilirsiniz dinlemesini bilirseniz motor sizle konuşur......

  17. #37

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mineral yağın ömrü kısadır eksilmez. Sentetik yağların buharlaşma oranı fazladır eksilir. Bir sentetik yağın ömrünün bittiğini eksilmeyi takip ederek fark edebilirsin. Mineral yağda bunu gözlemleyemezsin. Hiçbir mineral yağ 2000km den uzun dayanamaz. Sıka sıka gidersem 750km de bile pert olur. Bilip bilmeme anlayıp anlamama konusunda yorum yapan arkadaşlara da şöyle bir cevap vereyim bu cevap şeklinden hoşlanmasamda...

    Hadi canım sizin sürdüğünüz motor kadar bizim kırdığımız motor var......
    Sentetik yağın buharlaşma oranın madeni yagdan fazla oldugu gösteren kaynak gösterirmisin ..(muteber inanılacak) Mümkünse SENDEN başka bir kaynak yabancı kaynak olur ise daha iyi olur ingilizcem var link atar isen bakarım.

    750 Km de pert oldugunu çıkan yag kimyasal deney yaptırıp bakacak imkanınız var galiba..

    Tiriboloji konusu tamamen kişilerin kendi tercihi ister mühendise inanır ister ise vekile.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  18. #38
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübe yazalım o zaman kullandığım motorun tavsiye edilen yağlar listesinde motul 5000 var. Bu yağ 1. jenerasyon yarı sentetik yağlardan. Kullanmak zorunda kaldım Allah kimseye kullandırtmasın kavramada ne çektiğimi ben bilirim. Şimdi motoru ve motulu üreten mühendisleri ben nerden bulup bu durumu anlatacam bana ne.

    R25 ten örnek vermem gerekirse o motor göstergedeki redline devrinden 2bin devir önce redline a giren bir motor. Bu kadar yüksek devir çeviren ve sınırda çalışan motorlar için kullanılacak yağlar bellidir.

    Ama yamaha genç arkadaşları yamalube diye silindirik bir yağla sıvazlamaktadır acaba neden?

    Üretici verileri bize bir referans noktası belirler ama o verilere birebir inanıp emir gibi uygulamak motordan gelen kötü geri dönüşleri bana yadsıtamaz.

    Ben her zaman motorun bana ne anlattığını dinlerim kutuların ve kitapçıkların ne yazdığını değil... Deli diyebilirsiniz dinlemesini bilirseniz motor sizle konuşur......
    Bahsettiğiniz motosikleti yeni mi almıştınız? İkinci el almış ve daha önce debriyajı orjinal olmayan parçalarla değiştirilmiş olabilir mi?

    Bahsi geçen motosikletin ne olduğunu belirtirseniz biz de durumdan tecrübe edinebilir, ona göre yorumda bulunabiliriz.

    Belki siz motordan da motosikletten de çok iyi anlıyorsunuz, hem eğitimleriniz hem tecrübeleriniz hepimizden fazla. Varsayalım ki öyle. Peki bu diğer tecrübesiz arkadaşlara bunu burada belirterek nasıl yardımcı olacak? Her birinin motosikletini tek tek deneyerek mi teşhiste bulunacaksınız? O nedenle önerilerde bulunurken birçoğumuz (elbette bileni de var, bildiğini zannedeni de, bilmeden tahminde bulunanından tutun da tecrübe etmeden sadece başka yerdeki sohbet ve yazıları kuyup yorumlayanlar da) bilgisi dahilinde, sorunu anladığı şekil ile yardımcı olmaya çalışıyor.

    Ben konuya döneyim. Madem ki üreticinin markaya özel yağ tavsiyelerini yorumluyoruz; size en güzel örnek MAZDA RX7-RX8 Wankel Motor ve yağ fiyaskolarıdır. Üreticinin önerdiği tek yağ haricindeki "emsali" motor yağının kullanılması sonucu rezil olmuş bir piyasası vardır. Ülkemizde de yerden yere vurulmuştur. Tabi şimdi kullananından tutun da sadece video seğreden arkadaşlara kadar herkes yorum yapacak eminim. Peki kaçı kullandı meçhul.

    Bazı durumlarda üreticinin önerisi dışına çıkmamak çok önemli. Tabi ki konuya gerçekten hakimseniz, motor konusunda üst düzey bilgiye teknik ve mekanik olarak sahipseniz, kimya bilginiz yeterliyse, yağları analiz edecek ve yorumlayıp inceleyecek hatta geliştirebilecek bir ortamınız varsa, en azından elinizde imkanlar ile deney-test yapmış ve tecrübe etmişseniz iş değişir.

    Burası sadece bir forum ortamı, ben desem ki; bir ingiliz petrol şirketinde akaryakıt kimyası ve petrol yan ürünleri ile yağlar konusunda çok detaylı eğitimlere katılıp arge çalışmalarında bulundum, bu konuda eğitimler verdim, bir japon otomobil firmasında çok uzun seneler arge için eğitim aldım ve çalıştım, mevzubahis konularda ürün geliştirme ve sorun çözmede ülkemizde sayılı kişilerdenim diye... İş başka yerlere döner.

    Nitekim benim durumum ne sizi ne de başkasını ilgilendirmez. Tıpkı sizinkiler gibi benim paylaşımlarım da bilgim ile sınırlı değildir ve tüm bilgimi yansıtmaz.

    Sonuç olarak kimin neyi ne kadar bildiğini burada anlayamazsınız.

    Burası bir forum ortamı. Bilgilerin doğruluğu tartışılabilir, bu bilgilere yardım isteyenin yardıma ihtiyacının olup olmaması dahildir.

    Yamalube' un kimyasını incelemeden, motorda kullandığınız diğer emsali yağlar ile labaratuvar ortamında bir dünya testini yapmadan ne farkı olduğunu bilmezsiniz. Adam sadece deterjan katığın oranını %0,1 değiştirmişdir ve motorun ömrünü uzatıyordur, anlayamazsınız. Kimse anlayamaz.

    Bu tip testleri yapma bilgi ve becerisine herkes hakim değilse, genel olarak öneri basittir.

    Kullanım klavuzunda belirtileni, orada belirtildiği şekli ile kullanın. Okuyun, üretici önerilerine uyun.

    Tecrübe ettiğiniz şey; kıyas motosikletin aynısını kulanıp o yağdan memnun kalmamanız mı? Peki kıyas kabul ettiğiniz motosiklet ile örnek motosiklet birebir aynı ortam ve koşullarda aynı şekillerde mi kullanıldı?

    Motorun sizinle konuşması kısmına katılıyorum. Sonuçta dinlemeyi bilirseniz hemen herşeyi söyler. Peki kaç kişi onun dilini bu kadar iyi biliyor?

    Motul3000' i temel seviyede inceleyelim:
    *Mineral yağ
    *JASO standardı yeterli
    *10W-40 viskozite indeksi mevcut

    İlk etapta bilinmesi gereken küçük bir iki parça bilgi:
    * Yağ filmi: Yağın uygulandığı yüzeyde oluşan ince yağ tabakasıdır
    * Viskozite: Adezyon ve Kohezyonun birleşik tanımıdır. Yağın akıcılık değerleridir. Eğer değerler içerisinde "W" ibaresi var ise soğuk koşul testindeki değerini ayrıca belirtir.
    * Adezyon (ya da adhezyon): Birbirinden farklı yüzeylerin birbirlerine yapışma eğilimine denir. Bu değer ne denli yüksekse yüzeye tutunma o kadar fazladır.
    * Kohezyon: Aynı cins moleküller arası bağ kuvvetidir. Maddenin iç bağ yapısı ne kadar yüksek ise parçalanma o denli az olur. Bu şartlarda yağ filmi de o kadar güçlü olacaktır.

    Peki mineral yani madeni yağın sentetikten kullanıcı için farkı nedir?
    *Sentetik yağın adezyon ve kohezyonu Mineral yağdan daha yüksektir. İç tutunma ve yüzeye yapışma kabiliyetinin yüksekliği, yüzeyde oluşan yağ filminin yırtılma direncini yükseltir. Sıcak ve soğuk test şartlarında aynı sonuçlar elde edilmesine karşın sürtünme direnci ve baskı direncinde sentetik yağ ile elde edilen sonuçlar madeni yağlarınkinden çok daha yüksektir.
    *Sentetik yağların oluşturduğu yağ filmini yırtmak çok daha güçtür. Bu nedenle daha yüksek ve ani yüklere dayanabilirler, yağ filmi yırtılır ise iki parça arasında artık hiçbir şey kalmayacak ve birlikte çalışan parçalar birbirine doğrudan temas ederek(sürtünerek) çalışacaktır.
    *Biz genellikle iki parçanın birbirine temas ettiğini, yağın ise bu arada sürtünmeyi azalttığını düşünürüz. Oysa gerçekte olan şey iki parça asla birbirine sürtünmez. Yağ iki parça arasına girer ve iki parçanın arasında, çalıştığı yüzeylerin birbirine temas etmemesiniz sağlar. Bunu basitçe şöyle izah edeyim sanırım daha basit anlaşılacak; yağ = mikro boyutta minicik bilyeler
    *Sentetik yağın her zaman kullanılması daha iyi diye düşünebilirsiniz ancak bu tam olarak doğru değildir. Sürtünmenin tamamen ortadan kalkması da ardında belirli sorunları getirir.
    Burada sn.enderbilgi' nin sorununu ele alalım. Sentetik yağ kullanımında sorun yaşadığını belirtmiş. Debriyaj kavrama sistemi disk ve balataların birbiri üzerine uyguladığı basınç ile hareket iletimi mantığı ile çalışıyor (motosikletlerde/genel olarak). Eğer ki bu yüzeyde olması gerekenden fazla kayma olur ise, yağ filmi olması gerekenden güçlü ise, baskı karşısında yağ filmi yırtılmaz ise balatalar ile diskler temas ettiği halde aradaki yağ filmi yırtılamaz ve debriyajda kayma(kaçırma) ve düzensiz kavraşma oluşur. Bu tip durumlarda üretici testler sonrası genellikle tam sentetik yerine yarı sentetik yağ kullanımını önermektedir.
    *Sentetik yağlar yanma direnci oldukça yüksek yağlardır. Ve yandıklarında genellikle arkada bir tür tortu bırakırlar. Bu genellikle kötü değil iyi birşeydir. Çünkü; sağlıklı çalışan bir motorda, silindir ve segmanlar arasındaki çok küçük çizik ve hasarlar buraya giren sentetik yağla dolar ve sıyrılamadığı için burada yanar. Tortuya dönüşen yağın yanma direnci çok yükselir ve motor iç ısısı ile yanamaz duruma gelir, orada birikim oluşturur. Böylece orada biriken tortu o çizik ve hasarı kapatarak yamalayacaktır. Bu şekilde gizli bir onarım gerçekleştirir.
    *Madeni yağların yandığında oluşturduğu tortu yanma direnci daha düşük bir tortudur. Bu nedenle silindirdeki hasarı doldurur ancak ısı ile tekrar yanarak yamalama yapayacaktır. Aynı şekilde sürekli olarak silindire giren motor yağı sürekli olarak birikim oluşturmaya çalışacak, sonunda biriken karbon yanma odası iç hacmini düşürecek, motorun çalışmasını olumsuz etkileyecek diğer etkenleri de beraberinde getirecektir.
    *Madeni yağların kullanılması tercih edilen motorlarda sentetik yağ kullanımı motor ömrünü olumsuz etkileyeceği gibi, tersi durum da mümkündür.
    *Yağın buharlaşması ile düşünüldüğü şekilde yağ eksilmez. Yağ buharı ile birlikte diğer kompresyon kaçakları silindirlerde yakılmak üzere emme manifolduna gönderilir veya doğrudan atmosfere salınır(eski motorlarda).
    *Sentetik motor yağının eksilmesi, aynı nitelikteki madeni yağın eksilmesinden çok daha az olacaktır. Nedenlerini yukarıda belirttim.
    *Bir motor yağı kullanıldıktan sonra sadece elektrik geçirgenlik/direnç testi ve kimyasal testler ile durumu ve ömrü anlaşılabilir. Bir yağın kullanım ömrü, kullanıldığı koşullar, yakıt kalitesi, hava şartları, çalışma devri (düşük devir her zaman iyi değildir), kullanıcıya göre de değişir. Üretici bunların ortalamasını alcak ve buna göre farklı yağlar ile yaptığı testleri inceleyerek doğru yağ ve değişim aralığına karar verecektir. Bunu yaparken kendisini garantiye almak için tölerans değerleri uygulayacak ve olması gerekenden biraz daha iyi ürünü, biraz daha kısa değişim aralığında tavsiye edecek ve uygulanması için talimat verecektir.

    Yine bol bol yazdım. Okuyan olursa ne mutlu. Belki okuyan birileri çıkar ne diyeyim

    Tabiri caizse bilgim dahilinde yardımcı olmak için yazıyorum. Kişisel çıkarım da yok, herhangi bir iddiam da. Ama doğrusu neyse onu yazmaya gayret ediyorum. Tamamını okumadan konuya yorum yapmamanızı rica ederim (böylece iki şeyi garantiledim, ya okuyacaksınız, ya yazıyı eleştiremeyeceksiniz ).
    habara, 06Serhat, serif abi ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  19. #39

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    katalog/kılavuz ve teori motorcuları toplanmış

    katalogta ne yazarsa doğrudur len!!
    japonlar hata yapmaz len!!!
    genel geçer kanı tecrübeden üstündür len!!
    wc'de canınınız sıkılınca kılavuz okusanıza len!!

    özet: motul 3000, motul markasının yüz karası,son derece kalitesiz, vasat, kısa ömürlü, motora koyunca şakur şukur ses yaptıran ultra-dandik bir yağdır.
    motul 5000'in de o kadar övülecek bir yanı olduğu söylenemez. 3000'den hallice.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    mineral yağ ve sentetik yağların bütün teknik verileri markaların internet sitelerinde mevcut ben öğretmen değilim ki ders vereyim açın karşılaştırın.

    Mesele atar trip değil mesele motordan gelen geri dönüşleri algılayamayacak seviyede olup algılayanları cahil saymanız ben bi motor satın almadan önce o motorun servis manuelini alır okurum. Bu işte hissi taraf da önemli. Madeni yağ eksiliyorsa motorda gerçekten problem vardır.Sentetik yağların en büyük problemi buharlaşma oranıdır. Keşke bildiklerimi anlatma yeteneğim olsa... bu işlerin teknik ayrıntısı herkesi ilgilendirmez yazdıklarım doğru olan damıtılmış bilgi. Kimse yazdıklarımı kesin doğru kabul etmek zorunda değil.

    Merak eden araştırır ya doğruluğu teyid eder yada yanlışı ortaya çıkarır. Yılda 30 litre motosiklet yağı kullanıyorum. Müsade edin de bu kadar yazacak hakkım olsun.

    Forumda makale seviyesinde yağ bilgisi de mevcut çok uzağa gitmeyin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    [QUOTE='Kural [ Z ];4315518']Burada sn.enderbilgi' nin sorununu ele alalım. Sentetik yağ kullanımında sorun yaşadığını belirtmiş. Debriyaj kavrama sistemi disk ve balataların birbiri üzerine uyguladığı basınç ile hareket iletimi mantığı ile çalışıyor (motosikletlerde/genel olarak). Eğer ki bu yüzeyde olması gerekenden fazla kayma olur ise, yağ filmi olması gerekenden güçlü ise, baskı karşısında yağ filmi yırtılmaz ise balatalar ile diskler temas ettiği halde aradaki yağ filmi yırtılamaz ve debriyajda kayma(kaçırma) ve düzensiz kavraşma oluşur. Bu tip durumlarda üretici testler sonrası genellikle tam sentetik yerine yarı sentetik yağ kullanımını önermektedir.

    Sıkıntı yaşadığım yağ Motul 5000 YARI SENTETİK yağdır. Motul 5100 den daha aşağı kalitede yağ kullanmamanızı tavsiye ediyorum.
    06Serhat bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler