Marşı Basmayan Motor Muayeneden Geçer mi?
-
İyi günler. İsmim Abdullah. Bajaj Boxer motosiklet kullanıyorum ve nasipse ilk muayenesine girecek. Elektronik marşım uzun zamandır çalışmıyor. Sebebini bilmiyorum kömürü falan bitmiş olabilir. Ayak marşı ile çalıştırıyorum. "Bu durum, muayeneden geçmemde sıkıntı oluşturur mu?" diye sormak istedim.
Reklamlar
-
Geçmesi lazım. Ben BWS yi muayeneye götürdüğümde marşa hiç bakmadılar bile. Gerci eski model diye bakmamış olabilirler. Yeni motorlarda bakabilirler.
Sen lambalarını ve sinyallerini kontrol et yine eksik olmasın frenlerin tam olsun yeter.
-
Ben aküsü biten(vizeye girmeden önce akü bitti o gün içinde) araba ile vizeyi geçtim. Akünün ömrü bitmiş marş basmıyordu ışıklar yanıyordu.
Araba vizedeyken stop etti görevli kaktıra kaktıra far bölümüne getirdi. Kalıcak diye tırstım en son tmmdır hayırlı olsun dedi. Orda bekleyen 2 kişiden yardım istedim kaktırdık çalıştırdık. Başka sorun yoktu. Elektrik aksamında ışık yanıyor ama araba çalışmıyordu. Kaktırarak çalıştırdık. Sonra ertesi gün doğru akü almaya gittim.
Şimdiki sistem de geçermi bilmem.
-
Peki muayenede km sayaci onemli mi
-
gibigibi1985 adlı üyeden alıntı
Peki muayenede km sayaci onemli mi
Çalışması önemli yani kaçla gittiğin değilde ne kadar km gittiğini gösteren sayacın çalışması önemli. 111123 km gibi.
-
gibigibi1985 adlı üyeden alıntı
Peki muayenede km sayaci onemli mi
önemli, bizzat sayaçtan kalmışlığım var
-
Ayak marşı ile çalışıyorsa oradaki teknisyene bağlı,normalde güvenlik açısından butonla çalışması lazım örnek trafikte motor stop etti vs. sıkıntı çıkabilir.
Km'saatinin rakamlarını spec formuna yazıyor çalışıp çalışmadığını anlayamaz,bir önceki muayenedeki km ile şimdiki km arasında fark varsa dahada zor,ancak belli mesafe motora binmesi lazım.. oda mantık dışı..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ayak marşı ile çalışıyorsa oradaki teknisyene bağlı,normalde güvenlik açısından butonla çalışması lazım örnek trafikte motor stop etti vs. sıkıntı çıkabilir.
Km'saatinin rakamlarını spec formuna yazıyor çalışıp çalışmadığını anlayamaz,bir önceki muayenedeki km ile şimdiki km arasında fark varsa dahada zor,ancak belli mesafe motora binmesi lazım.. oda mantık dışı..
dostum biri kaldiriyor motoru ayaklik ustune, digeri eliyle ceviriyor on tekeri ve km saatine bakiyorlar oynuyor mu diye. km saati sart.
sadece ayak marsi olan motorum sorunsuz gecmisti. sahsi fikrim, ayak marsi da olsa calisiyorsa gecmesi lazim. ama belki bir sikinti olabilir.
gecip gecmedigini buraya yazarsan bizim de bilgimiz olur.
kolay gelsin.
-
diablof adlı üyeden alıntı
dostum biri kaldiriyor motoru ayaklik ustune, digeri eliyle ceviriyor on tekeri ve km saatine bakiyorlar oynuyor mu diye. km saati sart.
sadece ayak marsi olan motorum sorunsuz gecmisti. sahsi fikrim, ayak marsi da olsa calisiyorsa gecmesi lazim. ama belki bir sikinti olabilir.
gecip gecmedigini buraya yazarsan bizim de bilgimiz olur.
kolay gelsin.
Dostum 2 kere motor muayenesine girdim sadece öntekere pleyt koyup frenlere ve gidon boşluğuna baktılar.
Km'yi ön tekerden alan(redüktörlü)motorlarda tekeri kaldırıp bakıyor orası tamam,peki dişliden alan sistemlerde nasıl bakılıyor?
Kontrol teknisyeni,Normal butonla çalışmaması durumunda kusur verebilir,ama pek önemsemiyor olabilirler,çalıştırma fonksiyonu otomobil olsun motosiklet olsun aynı şöyle düşün motoru ayak marşıyla çalıştırmak ile,kontaktan çalışmayan otomobili vurdurmak aynı hesaba çıkıyor..
Birde şöyle bir durum var(yüksek cc leri geçtim) ayak marşı olmayan scooter veya cbf 150 tarzı motosikletlerde nasıl olacak,hatta avrupadaki tuv muayenesinde bu mevzu vardı videoda izlemiştim..
-
geçebilir de geçmeyebilir de biraz şansına bağlı. yaptırmadan git geçmezse diğer ay yaptırıp birdaha girersin
-
Formation adlı üyeden alıntı
İyi günler. İsmim Abdullah. Bajaj Boxer motosiklet kullanıyorum ve nasipse ilk muayenesine girecek. Elektronik marşım uzun zamandır çalışmıyor. Sebebini bilmiyorum kömürü falan bitmiş olabilir. Ayak marşı ile çalıştırıyorum. "Bu durum, muayeneden geçmemde sıkıntı oluşturur mu?" diye sormak istedim.
Geçmez , kalır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:39 ----------
gibigibi1985 adlı üyeden alıntı
Peki muayenede km sayaci onemli mi
Önemli , geçmez, kalır.
-
Ben muayeneden geçeceğini düşünüyorum, çünkü ayak marşı ile motor çalışabiliyor..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum 2 kere motor muayenesine girdim sadece öntekere pleyt koyup frenlere ve gidon boşluğuna baktılar.
Km'yi ön tekerden alan(redüktörlü)motorlarda tekeri kaldırıp bakıyor orası tamam,peki dişliden alan sistemlerde nasıl bakılıyor?
Kontrol teknisyeni,Normal butonla çalışmaması durumunda kusur verebilir,ama pek önemsemiyor olabilirler,çalıştırma fonksiyonu otomobil olsun motosiklet olsun aynı şöyle düşün motoru ayak marşıyla çalıştırmak ile,kontaktan çalışmayan otomobili vurdurmak aynı hesaba çıkıyor..
Birde şöyle bir durum var(yüksek cc leri geçtim) ayak marşı olmayan scooter veya cbf 150 tarzı motosikletlerde nasıl olacak,hatta avrupadaki tuv muayenesinde bu mevzu vardı videoda izlemiştim..
İstanbul Kızıltoprak gibi sadece motosikletler için olan muayene istasyonlarında teknisyen motoru alıp fren testinin yapıldığı alete (adını unuttum hani şu arabalarda dyno testinin yapıldığı) çıkıyor çalıştırıyor olduğu yerde kullanıyor motoru. Orda kadranın çalıştığını da kontrol ediyorlar.
07
-
Geçmez, motoru çalıştırıyorlar veya sen çalıştırıyorsun bir süre çalışırken far kontrolü ve fren kontrolü yapılıyor.
-
Kilometre sayacını belki fark etmeyebilir ama çalışmadığını anlarsa muayeneden geçirmez. Çünkü odometre yasal bir zorunluluktur ve muayene/alış satış işlemlerinde resmi evraka kaydediliyor. Motor pedalla çalışıyorsa bu konuda sorun olacağını sanmam, çünkü motorun orjinalinde pedalla çalıştırma seçeneği var.. Yani kimse niye marşla çalıştırmıyorsun da pedalla çalıştırıyorsun diyemez normalde. Ben pedalla çalıştırıyorum, marş aküyü hızlı bitiriyor bu yüzden devre dışı bırakıldı filan dersiniz. Esas olan motorun çalıştırılabiliyor ve bu şekilde trafiğe çıkabiliyor olması..
-
Ben geçen sene girdim,adam marşa bakmadı bile motor çalışırken istasyona girdim, kimse bişey demedi.Aküsüz de geçer
-
Formation adlı üyeden alıntı
İyi günler. İsmim Abdullah. Bajaj Boxer motosiklet kullanıyorum ve nasipse ilk muayenesine girecek. Elektronik marşım uzun zamandır çalışmıyor. Sebebini bilmiyorum kömürü falan bitmiş olabilir. Ayak marşı ile çalıştırıyorum. "Bu durum, muayeneden geçmemde sıkıntı oluşturur mu?" diye sormak istedim.
İstanbulda yaşıyorsanız mimarsinan muayene istasyonuna gidin. Baktıkları şey farlar sinyaller plaka ve şasi numarası. Zaten motorun üzerinde siz oluyorsunuz. Kapıya çıkarıyor bi ön arka frene bas diyor hafifçe.. Motosiklet muayene istasyonları ızdırap.
-
Marş düğmesi için geçmez diyenlere sorum; Yamaha SR 400'ün o zaman vizeye girmemesi mi gerekiyor? Motora 2 adet marş sistemi konmuş ise ve bunlardan biri çalışıyor ise ki biri diğerinin alternatifi, neden motor vizeden kalsın ki?
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
Hız göstergem arka tekerleğin dönmesi ile çalışıyor. Her motorda hız göstergesi ön tekerleğe bağlı değil.
-
Ayak marşı ile çalışıyor ve farların sorunsuz çalışıyorsa geçer, benim farlar gaza bağlı gaz verdikçe daha kuvvetli yanıyor. Muayneye hafif kusurlu yazdılar sorduğumda sönük yanıyor dedi. Onuda aküye bağladım şimdi mis, neyse bir fren testi yaptırıyor bana arkayı kaydır dediler, sonra içeri alıyorlar. Amörtisöre ve fara baktı kilometreyi yazdı o kadar. Yalnız orada sinyalleri mavi led olan bir arkadaşı geçirmediler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)