Motosiklet klüpleri / toplulukları ?
-
Merhabalar,
İstanbul Beykoz tarafında oturuyorum, hep merakım vardı motosiklete. Daha doğrusu iki tekere. Üniversitede bolca bisiklete bindim, en kısa zamanda İstanbul'da da bineceğim ama önce ulaşım işini temelli çözmek adına motosiklete yöneldim. Ehliyet, ekipman, motosiklet derken her şey tamam. Yavaş yavaş tecrübe edinmeye de başladım, bolca video izledim bolca okudum.
Ama gelin görün ki çevremde motosikletle ilgilenen kimse yok. İstanbul'da özellikle bu tarz oluşumlar mevcut mu? Tecrübem 300km anca vardır öyle şehirlerarası turlara falan katılamam, henüz otoyollara bile çıkmıyorum. Hem sohbet hem sıkılınca iki turlayalım diyebileceğim bir topluluk/grup arıyorum.
Reklamlar
-
Öncelikle kendinizi geliştirmenizi öneririm.
Bol bol sürüş yaparak becerilerinizi görün ve hakimiyetinizi geliştirin. Mümkünse eğitim alın derim. Gezi ve grup kolay şeyler.
-
Grup gezileri ve sürüşleri boş tehlike yaratan şeylerdir. Sürüşünüzü geliştirmek için , dar alanlarda slolom çalışın , gerekirse sınavda olmasanız bile gidin boş yerlerde 8 çizin. Genelde motora ilk binince 30km hızla gitseniz bile size hızlı gelir. Boş , uzun ve güvenli yollarda limitlerinizi görmek ve arttırmak için hızlı gidin. Viraj yaparken veya denerken en alt limitinizde yani size en güvenli gelen hızda girin ve çıkın. Yavaş yavaş trafikte müsait ise 55 ile girdiğiniz viraja 60 ile girin ve limitlerinizi arttırın. Bundan sonrası ise bol pratiğe ve sizin kendi limitlerinize kalır. Ayrıyetten eğitim alın . Sonrasında grup şeklinde veya arkadaşlarınızla gezebilirsiniz. Fakat yinede söylüyorum kalabalık sürüşler boş risk yaratır.
-
Üstte yazan "boş iş" kavramına katılmadığımı belirterek söze başlayayım.
Grup sürüşleri "boş iş" zannedilmesinin aksine gayet faydalıdır. Sizden deneyimli kişilerin sizleri gözlemleme, yanlışlarını birinci ağızdan duyma fırsatınız olur. Tek başına uzun yola çıkmak Güven Özveri ve Tecrübe gerektirir, çünkü yolda kaldığınızda eğer sadece gaz kelebeğini açmayı biliyorsanız yapabileceğiniz tek şey çekici çağırmaktır. Ama grup sürüşlerinde, yol üzerinde halledilebilecek sorunlarla ilgilenen birileri yanınızda mutlaka olur. Eğer bir grup sürüşü size tehlikeli geliyorsa sebebi grup sürüş kurallarına hakim olmayışınızdan kaynaklanmasıdır. Olası durumlar için oluşturulmuş el işaretlerini, sürüş stillerini öğrenmeniz ise sürüşe ilk kez katılacağınızda size oradaki birileri tarafından temel anlamda öğretilir, sürüşlere katılarak hem tecrübe kazanırsınız, hem de uzun yollara çıkmak için daha güvende hissedersiniz. İstanbul'da bu anlamda birçok motosiklet kulübü mevcut. Bir kısmı motosiklet stillerine göre ayrışır, ki benimde tavsiyem bu gruplardan birine yönelmenizdir. 250 cc naked ile 1000 cc super sport bir alet aynı grup sürüşünde uyum sağlamakta zorlanır, çünkü dinamikleri bambaşkadır.
-
Grup var, grup var. Eğer apaçilerin arasına düşersen yandın.
İki arkadaş Çatalca'ya gidelim dedik, Tem'de trafik de var.
O yeni olduğu için, "sen öne geç, ben arkadan geleyim dedim."
O trafikte yetişemiyorum arkadaşa, ama saçma salak gidiyor. Girilmeyecek yere giriyor, tokat atmalar, yapışacak bir yere..
"Ne yapıyorsun?" dedim. "Sen, sıkılırsın diye basıyorum." dedi.
Yani gruptan önce sürüşünü geliştir, eğitim al. Sonra gücü eşit, yakın hacimli motorları olan arkadaşlar ile yola çık.
-
Sıralama şu şekilde; ehliyet(temel eğitimle birlikte)< ekipman < motor < eğitim <tek başına pratik < grup sürüşü < tek başına uzun yol
-
Se-ZeR adlı üyeden alıntı
Üstte yazan "boş iş" kavramına katılmadığımı belirterek söze başlayayım.
Grup sürüşleri "boş iş" zannedilmesinin aksine gayet faydalıdır. Sizden deneyimli kişilerin sizleri gözlemleme, yanlışlarını birinci ağızdan duyma fırsatınız olur. Tek başına uzun yola çıkmak Güven Özveri ve Tecrübe gerektirir, çünkü yolda kaldığınızda eğer sadece gaz kelebeğini açmayı biliyorsanız yapabileceğiniz tek şey çekici çağırmaktır. Ama grup sürüşlerinde, yol üzerinde halledilebilecek sorunlarla ilgilenen birileri yanınızda mutlaka olur. Eğer bir grup sürüşü size tehlikeli geliyorsa sebebi grup sürüş kurallarına hakim olmayışınızdan kaynaklanmasıdır. Olası durumlar için oluşturulmuş el işaretlerini, sürüş stillerini öğrenmeniz ise sürüşe ilk kez katılacağınızda size oradaki birileri tarafından temel anlamda öğretilir, sürüşlere katılarak hem tecrübe kazanırsınız, hem de uzun yollara çıkmak için daha güvende hissedersiniz. İstanbul'da bu anlamda birçok motosiklet kulübü mevcut. Bir kısmı motosiklet stillerine göre ayrışır, ki benimde tavsiyem bu gruplardan birine yönelmenizdir. 250 cc naked ile 1000 cc super sport bir alet aynı grup sürüşünde uyum sağlamakta zorlanır, çünkü dinamikleri bambaşkadır.
Grup sürüşlerine boş iş demedim boşuna tehlike yaratırsın dedim. Yinede tekrarlıyayım sizden önde giden adamın sizden daha fazla tecrübesi var diye bütün hareketlerini doğru yaptığını düşünmeniz bana göre en büyük hata. Yollarda 100.000 kmleri devirmiş kuryeler görüyoruz fakat bacaklarında platinle dolaşıyorlar. Bir insan kendi hatalarını düzeltemiyorsa hatalarını anlıyamıyorsa ilk olarak motora binmemeli gidip eğitim almalı.
Yinede fikrinize saygı duyuyorum. Konuyu daha fazla uzatmamak adına yorumumu burada bitiriyorum.
-
Arkadaşlar beni yanlış anlamışsınız sanırım. Ben grup sürüşüne gitmeden eğitim almam gerekir mi vs. diye sormadım keza gerektiğini ben de biliyorum, ilk etapta yapacağım şeyler arasında o var. Benim esas yakındığım şey motosiklet ile ilgilenen tanıdığım yok. Motosiklet ile ilgili muhabbet edemiyorum, bişey kafama takıldı mı soramıyorum, en basitinden akşam canım sıkılınca bi çay içmeye gidelim mi diyeceğim birisi yok. Bu tarz takılabileceğim bi grup var mı onu sormak istiyorum. Ya da mesela aküde bi problem olduğunda böyle böyle diyebileceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)