Bmw'den Elektrikli S1000RR ..
-
Peki Motor Freni Nasil Olcak Diye Dusunen Insan Oldumu Motor Freni Bazen Hayat Kurtarir
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Siz hiç Formula E yi izlediniz mi ? elektrik motorunun o iğrenç vızıltısını işittikden sonra bu başlığa tekrar gelin
izleyip geldim. Sesler rahatsız edici hata bazı sesler artık komiklik derecesinde.
https://www.youtube.com/watch?v=7zBFeAPSpbM]
-
Harley davidson bu ses meselesine yapay fütüristik ses ile yaklaşmış. Bence ses çok önemli değil, istediğiniz sesi istediğiniz zaman cikartabilecek modlari bile olacaktır bu aletlerin.
-
Güzel yorumlar var
-
Slayer5810 adlı üyeden alıntı
Peki Motor Freni Nasil Olcak Diye Dusunen Insan Oldumu Motor Freni Bazen Hayat Kurtarir
Motor freni seviyesi cogu elektrikli araçta ayarlanabiliyor. Maximum seviyede benzinli arabadan fazla. Hatta Nissan Leaf'in "tek pedalla sürme" modu var. Ve motor freni esnasinda pillere enerjili depolanıyor.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
evet ama zaten mesele bu, içten yanmalı motor kadar güçlü bir elektrik motoru yapamadılar henüz. yani içten yanmalı motorun gücünü aynı verimlilikte veren bir elektrikli motor desem daha doğru olur.
yani 198 beygir ve 113 nm tork veren bir elektrikli motosiklet düşünün ve tam güç kullanıldığında 11 litre benzin değerinde elektrik yakacak. öyle bir elektrikli motor yok. var yada bu 11 litre benzin değerinde elektriği depolayacak bir pil sistemi yok yada motosiklet için fazla büyük ya da uygun değil.
Kardeş Elektrikli Motorlar hakkında en ufak bilgin yok. Elektrikli motorların verimleri %95 %98 lere ulaşmışken içten yanmalı motorlarla karşılaştırıyorsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
Slayer5810 adlı üyeden alıntı
Peki Motor Freni Nasil Olcak Diye Dusunen Insan Oldumu Motor Freni Bazen Hayat Kurtarir
Haşmet bey söylemiş. Elektrikli motorda istenirse tekerlekleri kilitleyecek kadar elektriksel fren yapılabilir. Mekanik fren olmadan. Elektrikli araçlarda trenlerde birçok elektrikli taşıtta bu özellik vardır. Buna rejeneratif frenleme denir. Tesla gibi elektrikli araçlar frenleme enerjisini tekrar akülere depolarken trenler ise bu enerjiyi tekrar şebekeye vermektedir.
-
Çok enteresan milletiz.
Adamlar teknoloji geliştiriyor, yapıyor. Biz sese takılmışız.
Yahu hiç ses çıkarmasa veya sivrisinek gibi vızıldasa ne olacak?
-
emremm adlı üyeden alıntı
Çok enteresan milletiz.
Adamlar teknoloji geliştiriyor, yapıyor. Biz sese takılmışız.
Yahu hiç ses çıkarmasa veya sivrisinek gibi vızıldasa ne olacak?
Benzin 6 lira olmuş hala sesi yok diyorlar.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Benzin 6 lira olmuş hala sesi yok diyorlar.
Elektrikli araba yaygınlaşırsa elektrik ne kadar olacak acaba? Ufukta elektriğe yüzde yüz zam görünüyor...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Elektrikli araba yaygınlaşırsa elektrik ne kadar olacak acaba? Ufukta elektriğe yüzde yüz zam görünüyor...
Yüksek ihtimal ile dediğiniz gibi olacaktır. Ama standart eve bu zam gelirse artık iş çığırın dan çıkar. Bir de elektrikli araçları şarj edebilecek elektrik alt yapısı bizim ve dünyada hemen hemen hiç bir ülkede bu kadar güçlü bir elektrik alt yapısı yok. İnsanların akşam eve gelince araçları şarja bıraktığında çekeceği elektrik oranı totalde inanılmaz bir yük getirecek. Asıl sorunlardan biri bu.
Akaryakıttan alınan vergi ile ithal petrolün parası ödenemiyor. Vergi kısaca en çok iç piyasada sıcak para getirisi ve insanların tüketimlerini bir miktar sınırlamaya yarıyor.
Bizim ülkemizde petrolün hemen hemen tamamı ithal ediliyor. Elektrik ile kıyaslamaya gerek bile yok. Aslında dışa borçlanmayı ciddi oranda azalta bilmenin fırsatıdır. Vergi zaten yeterince var. Hatta dışarı döviz akışı ciddi oranda azalacağı için bence vergiyi bırakın teşvik bile vermeleri lazım.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Yüksek ihtimal ile dediğiniz gibi olacaktır. Ama standart eve bu zam gelirse artık iş çığırın dan çıkar. Bir de elektrikli araçları şarj edebilecek elektrik alt yapısı bizim ve dünyada hemen hemen hiç bir ülkede bu kadar güçlü bir elektrik alt yapısı yok. İnsanların akşam eve gelince araçları şarja bıraktığında çekeceği elektrik oranı totalde inanılmaz bir yük getirecek. Asıl sorunlardan biri bu.
Akaryakıttan alınan vergi ile ithal petrolün parası ödenemiyor. Vergi kısaca en çok iç piyasada sıcak para getirisi ve insanların tüketimlerini bir miktar sınırlamaya yarıyor.
Bizim ülkemizde petrolün hemen hemen tamamı ithal ediliyor. Elektrik ile kıyaslamaya gerek bile yok. Aslında dışa borçlanmayı ciddi oranda azalta bilmenin fırsatıdır. Vergi zaten yeterince var. Hatta dışarı döviz akışı ciddi oranda azalacağı için bence vergiyi bırakın teşvik bile vermeleri lazım.
Zaten sarj olayı bambaşka bir olay.Tesla'nın tırının bir kasabadan mıydı şehirden miydi fazla elektrik kullandığını duymuştum sarj olurken.
-
emremm adlı üyeden alıntı
Çok enteresan milletiz.
Adamlar teknoloji geliştiriyor, yapıyor. Biz sese takılmışız.
Yahu hiç ses çıkarmasa veya sivrisinek gibi vızıldasa ne olacak?
Binmem o zaman. Binenine kınarım.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Zaten sarj olayı bambaşka bir olay.Tesla'nın tırının bir kasabadan mıydı şehirden miydi fazla elektrik kullandığını duymuştum sarj olurken.
Tesla Semi konfigürasyonu konusunda bilgim yok ancak sorun şu sebepten doğuyor örnek ile anlatayım.
10v 5A kapasiteye sahip bir bataryayı 1C değerinde şarj edersen. 10v 5a ile şarj edersin. Düz mantık ile baktığında 1 saatte şarj olur. 2C ile şarj ettiğinde 10v 10a ile şarj edersin yarım saatte batarya dolar. Total de çektiğin akım aynıdır ama 2c ile şarj ederken o sıra iki katı fazla akım ile şarj edersin. Tesla Semi'nin olayı da buna dayanıyor.
Araçlardaki şarj sürelerinin uzun olmasının bir sebebi de batarya hücreleri arasında son %20 yada %10 doluluğa yaklaştığında kalibre/balans işleminin olmasıdır.
Ben r/c modeller ile uğraşıyorum. Bir ara 4c ile şarja imkan tanıyan batarya vardı. Benim maçam yememişti ama 15dakika da koca bataryayı şarj edenler vardı. Tabi ömründen ömür gidiyor hatta kimi sıra batarya balon oluyordu. Ancak araba aküsünün yetmediğini gördüm beslemeye. O yüzden 2c ile şarja devam ediyorlardı.
-
-
emremm adlı üyeden alıntı
Bataryaları kaza sonucu patladı. Patladıktan sonra o hale gelmedi yani. Titanyum hazneyi bile bu hale getiren kazada zaten kurtulması mümkün değil.
-
Ceryanlı hp4.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Bataryaları kaza sonucu patladı. Patladıktan sonra o hale gelmedi yani. Titanyum hazneyi bile bu hale getiren kazada zaten kurtulması mümkün değil.
Evet, kazadan sonra patlamış.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
0 devirde max torku veren bi aletten bahsediyoruz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
var hocam buyur;
http://lightningmotorcycle.com/product/specifications/
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
200 beygir güç 230nm tork otoban hızında 170km menzil... max hız 350
o arka dişli nedir öyle, yere tutunmak için ayrıca eğitim almak gerekir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)