MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Benelli TNT 600
Hudson Deri
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet Nasıl Kullanılır???

  1. #1

    Üyelik
    16 Mart 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MT
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar
    Benelli TNT 25

    Merhaba Arkadaşlar,
    Çin malı motorların da piyasaya girmesiyle ufak bir bütçe ayırarak motosiklet sahibi olmak, bu keyfi yaşamak kolaylaştı. Ancak her işin başı eğitimdir, ben ve benim gibi hiç motosiklet kullanmamış arkadaşların ihtiyacı olan eğitimi maalesef -büyükşehirdekiler hariç, sürücü kursları veremiyorlar.
    Bizler de zaten ilk heves hiçbir şey bilmeden aklımızda ki motorun dış görünümüne bakıp yorumda bulunuyoruz. Broşürlerde veya internet sitelerinde verilen teknik bilgilerle yaptığımız kıyaslama ve forumdaki kullanıcıların deneyimleri ile karar veriyoruz. Bir şekilde karar verip motorumuzu aldığımız gün ise neler yaşayacağımız belirsiz.
    Resmi olarak ehliyet zorunlu, ama olaya sırf cebimde dursun, ceza yemektense gösteririz gibi bir mantıkla yola çıkmak yanlış.Zaten korumasız motorlarımızla hem kendimize hem de trafikte seyreden diğer araç ve yayalara bilinçsiz kullanımla çok büyük zararlar verebiliriz.
    Sevgili DD'nin makaleleri, deneyimleri mutlaka okunmalı, çok iyi bir kılavuz. Diğer arkadaşların da öyle, üye olduğumdan beri forumda yazılan her mesajı tek tek okudum. Benim için oldukça eğiticiydi. Ancak hala yetersiz konular var. Bu yetersizlik asla forumdan değil sürücü kurslarından kaynaklanmakta.
    Ben Edirne'de oturuyorum, merak başladığı gibi buradaki sürücü kurslarını araştırdım, aralarında eğitim olarak bir fark olmayınca en ucuz fiyatı verene yazıldım. Geçen hafta ilk derse gittim, B sınıfı ehliyetim olduğu için sadece motor derslerine girecekmişim, girdim motor dersine, hoca geldi ve başladı anlatmaya... Buyrun buradan yakın, adam araba motorlarının çalışma prensibinden girdi, yakıt sisteminden çıktı.. Sabır sabır... neyse ki zil çaldı, tenesüf! Hemen hocanın yanına giderek "Ben A2 ehliyeti alacağım, zaten B sınıfı ehliyetim var. Bana motosiklet motorları hakkında bilgi verilmeyecek, ders anlatılmayacak mı?" diye sordum ve"al şu kitaptaki 50 soruyu çalış içinden 20 tanesi çıkacak zaten dediler. Derslere gelmene gerek yok, Yazılı Sınavı geçersen de direksiyon dersine gelirsin dediler. Kurs binasının çıkışında gördüm, adamların bir tane Haojin scooterları var; otomatik vites o da.
    Derslerden ümidi kesmişken direksiyon eğitimden de ümidi kesmeye başladım.
    A2 ehliyet alacağım ama vitesli motor nasıl kullanılır, vites motorun neresindedir, nasıl vites yükseltilir ve nasıl düşürülür, debriyaj nerdedir vb. anlatılmayan bilgileri öğrenmek istiyorum.
    Uzun yazdım ama görüşlerinizi bekliyorum.

    Sevgiler...


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    Misafir
    sol el debriyaj
    sağ el ön fren+gaz
    sol ayak vites
    sağ ayak arka fren

  3. #3
    Misafir
    Sürücü kursları balon... vitesli öğrenmek istiyorsan ve istanbul gibi bir şehirde değilsen yapılacak en iyi iş iyi bilen birisine gidip eğer muhabbetiniz varsa rica etmek, yoksa iyi bir fiyata anlaşmak. Bazıları çok fahiş fiyatlar verebiliyor ama dikkatli olmak lazım. İzmirde bile profesyonel anlamda motorsiklet öğreten bir kurs yok maalesef. Ben motorcu bir arkadaşdan öğreneceğim vitesliyi. gerçi motoru racingciden öğrenirsek ilerde ne olur bilmiyorum ama hele bir motorum gelsin hayırlısıyla

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    Ankara - 39,93° N, 32,85° E
    Motosikleti
    '05 Yamaha XT660R
    JÜPITER5, özetlemiş olayı

    emoak, dostum anlıyorum kaygılarını. Öncelikle bulunduğun yeri bir araştır derim ciddi anlamda motosiklet eğitimi veren bir yer var mı diye. Tabi bunu derken sürücü kurslarından bahsetmiyorum. Ne yazık ki bahsedemiyorum çünkü onlar çok basit anlatıyorlar olayı yani sadece sınavda geçebileceğin kadar. Onun haricinde bir yer bulamazsan sürücü kurslarının direksiyon hocalarından özel ders almayı dene. Normalde saati 30 milyon civarında özel derslerin. Sana adamakıllı özel ders verebileceğine inandığın birisi varsa ders al. O da olmazsa forumda bulunduğun yerde oturan, sana zaman ayırabilecek birileri varsa onlar yardımcı olsunlar. Unutma teori çok önemli ancak pratik çok çok farklı.

    Basitçe anlatırsak, bisiklet kullanmışsındır büyük ihtimalle. Napardık kakıştan önce? Tek ayağımız pedalda öteki yerde olurdu ve güç verirken diğer ayağımızı da yerden kaldırıp pedala koyardık. Mantık o mantık ancak burda gücü "gaz" ile veriyoruz. Yani iki ayağımız da yerde olabilir ve bu da büyük avantaj.

    Araba kullanmışsın (B sınıfın olduğuna göre) o da büyük avantaj, debriyaj - gaz ilişkisini bilmen açısından. Tabi debriyaj burda farklı yerde. Bisikletlerde ön frenin olduğu yerde, motosikletlerde debriyaj var. Kalkışta hafif gaz verirken elini yavaşça debriyajdan çekersin, hareket edince de ayaklarını toplarsın. Bisikletlerde arka frenin olduğu yerde de motosikletlerde ön fren var. Bu ilk başlarda büyük karışıklık olmuştu benim için. Yani refleks olarak birden ön frene asılıyordum. Sonra kitliyordum ön freni (tabi çok düşük hızda). O da beni üstünden kaydırıyordu sonra motorun ağırlığını tutamazsan pat motosiklet yerde Şansın varsa sen ayaktasın (ve ben hep şanslı olandım)

    Vites olayı da şöyle, sol ayağının oluğu yerde motosiklete dik gelen bir çubuk var. O çubuğa bastırıyor ya da yukarı çekiyorsun ayağınla. İlk aşağı bastırmanda 1 oluyor, sonra yukarı yavaş çekersen boş hızlı çekersen 2. sonra her yukarı çekişinde 3 4 5, her aşağı itişinde de 5 4 3. Kabaca belirtirsek 1 N 2 3 4 5 şeklinde dizili.Birden 2 ye geçmek istersen sert çekiyorsun yukarı. Vitesler araba vitesi gibi değil, yani 3 ten 5 e geçemezsin.

    Neyse bu kadar teori yeter sanırım, gerisi sana kalmış

  5. #5

    Üyelik
    16 Mart 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MT
    Harikasınız ne diyebilirim ki

    Vitesi kontrol edebilmek için ayakkabı da önemli o halde, bir de vites küçültürken aşağı bastırmayı anladım da yukarı nasıl çekiliyor orada takıldım. Sanırım ayağın ucuyla yapacağız.

    Sanırım düşekalka öğrenmek en güzeli, maalesef Edirne'de profesyonel anlamda sürüş eğiti veren bir yer yok. Direksiyon hocalarına baktım da pek gözüm tutmadı.
    Sanayide bir motosiklet tamircisi var, onunla sohbeti geliştirebilirsem yardım etmesini isteyebilirim...

    Sevgiler...

  6. #6
    Scuban - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul / Cennet
    Arkadaşlar,
    Bende aşağı yukarı emoak durumundayım.Birkaç ay içinde motor almayı düşünüyorum fakat daha öncesinde motor kullamayı öğrenmek için prefesyonel yardım almak istiyorum.Siteleri taramama rağmen İstanbul avrupa yakasında ciddi bir kurs bulamadım.Honda ve BMW nin kursları karşı yakada veriliyor.
    Bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Teşekkürler

  7. #7
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    değerli kardeşim,derd edilecek o kadar büyük bir sorun değil seninki,geniş bir arazide tek başına su işi halledebilirsin,önce kendine güven ve rahat ol panik yapma,arabanın aynısı teori olarak,debriyaj altta sağda ,motorda üstte sağda,gaz arabada altta sağda motorda üstte ,farkı kendine doğru kıvıracaksın ek olarak ön fren var.Önce soldaki bisiklet freni gibi duran kolu sıkıcaksın,sola aşağıdaki küçük yarım pedal şeklindeki demire basacıksın aşağı doğru,sağ elinle gazı hafif sıkarken debriyajı yavaş yavaş bırakıcaksın sonra denge yavaş yavaş gidiyorsun tekrar soldaki (artık onun adı debriyaj)kendine çekiyorsun yarım pedal (onunda adı vites)ayakkabının burnunu pedalın altına sokarak yukarı kaldıracaksın,yavaş yavaş debriyajı bırakacaksın aynı anda gazı yavaş yavaş açıcaksın şu an 2.vitesdesin bu 5.vitese kadar böyle tekrar eder.Bazı motorlarda döner vites denilen sistem vardır
    1,2,3,4,5.kendisi tekrar başa alır 1,2,3,4,5 yani 5,4,3,2,1 yapmazsın birde vites kolu iki yönlü olan vardır ayakkabının burnu ile 2 ye atarsın vitesi,topuğu ile bastığın zaman 1,e geri düşer bilmem yardımcı olabildimmi
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  8. #8
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    emoak ve scuban küçük bir özür ,debriyaj sol da olacak birden daldım yanlış yazdım kusura bakmayın sizleri yanlış yönlendirmek istemiyorum.Kolay gelsin
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    Ankara - 39,93° N, 32,85° E
    Motosikleti
    '05 Yamaha XT660R
    Kawasaki Z750s'nin vitesine bak aşağıdan:


  10. #10
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    bir kaç ufak düzeltmede benden.2.vitese geçmek için yukarı doğru 'sert' değil sonuna kadar çekilmeli. bir de 2. vitesten 5 e alamazsın denilmiş, gayet güzel alınır: 2 deyken debriyaja basılıp 5 gelene kadar debriyajı bırakmazsan, 2 den 5 e almış olursun.(belki tek aşamada demek istemişindir ama olsun)
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    Ankara - 39,93° N, 32,85° E
    Motosikleti
    '05 Yamaha XT660R
    danger0,
    anladın sen anladın

  12. #12
    Misafir
    bana görede kurslar hikaye bence en iyisi bi arkadasından yardım istemen burdaki arkadaşlar teoride bolca yardımcı oluyolar bende motosiklet kullanmaya racingle başlamıştım ama hocam çok iyiyidi d.d. nin makalelerine dikkat et bu işi başarırsın gözünde buyutme sadece cesaret

  13. #13
    Misafir
    Bence yeni başlayacak arkadaşların otm. vites bir motorla başlamaları daha doğru olacaktır. Sürüş, denge, dönme, viraj, kasis, çukur vs. gibi şeyleri aştıktan sonra vitesli modellere geçmeleri en iyisi. ;)

  14. #14

    Üyelik
    20 Şubat 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gezmek-motor-net
    Bana bir arkadaşım kendi motorunda ders verdi onun sayesinde acemiliğimi atlattım.Yarın kendi motorumu teslim alacam. Mayısın ortasında Hondanın iki günlük kursuna katılacagım.

  15. #15
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    @Prometheus
    Kabaca belirtirsek 1 N 2 3 4 5 şeklinde dizili...
    Ama bende 6 vites vaaaaar
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #16
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    Herkes motor kullanabilir ancak önemli olan vites arttırıp düz gitmek değildir. Ben 15 senedir motor kullanıyorum, ne birinden öğrendim ne de kursa gittim. Bu biraz insanın içinde olan birşey. Motor kullanırken en önemli şey kendine güvenmek, tereddüt yaşamamak, ani karar vermektir. Motosiklet sürerken araba sürdüğünüzden çok daha dikkatli olmalısınız. En ufak bir hata hayatınıza malolabilir. Motor kullanmak motora binip düz gidebilmek değildir. Size tavsiyem ileri sürüş teknikleri hakkında bilgi edinmeniz ve bunları uygulamanız. İnternette ileri sürüş teknikleri ile ilgili tonlarca yazı var. Bunları okuyun, tanıdığınız güvendiğiniz biri varsa yardım isteyin, gerekirse de eğitime gidin.
    turkish39 bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #17
    yilmazcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2005

    sport/racing ve 1.70 cm boy

    Arkadaslar merhaba, sizlere bisey danisacaktim. benim boyum 1.70 ve sport motor kullnmayi istiyorum, bunlarin sele yukseklikleri 81-82-83 cm civarında. bu boy bu yukseklikte motorları kullanmada dezavantaj olusturur mu? yoksa rahat bi sekilde kullanabilir miyim,yani aramizda benim boyumda olup da racing kullanan var mi? ama honda titanin yada yamaha ybr 125'in sele yuksekligini 78 cm oldugunu dusunursek neden olmasin diyebiliyorum

  18. #18
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    Boyum 1.68 ve Honda CBR 600F Sport kullanıyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #19
    dragon1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    peki tam tersi olan yani 1.65 boyla african twin transalp veta GS1100 kullanan var mı?

  20. #20

    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki burgman 650 ex
    Merhaba arkadaşlar alacağınız motorda fiziki durumunuza uygun bir iki ufak değişiklik yapabiliyor bazı firmalar. Mesela sele yüksekliği 2 cm ye kadar düşürülebiliyor. Buda binici için büyük rahatlık sağlar.
    Reklamlar  

1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler