Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ani duruş ve durma mesafem

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Arkadaşlar geçen ciddi bir sorun yaşadım.Sahilyolunda 80km hızla filan ilerlerken ışıklar çıktı baktım önümde kepçe var.Yaklaşık 40-50 metre kala frene basmaya başladım baktım durucak gibi değil besmele çektim en son,ön frene ciddi şekilde bastım az daha bassam kitlenicekti zaten 1 metre kala durabildim o da arka tekeri ciddi şekilde kaydırarak ve bu ilk değil.Yüksek hızlarda motorumu durdurmam için ciddi bir mesafe payı gerekiyor.Şimdi sorun bendemi motorumdamı ben birşeyi yalnışmı yapıyorum sizlerdede böyle bu arada vites düşürmedim bu frenleme esnasında


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Öncelikle "lastiklerin stock mu?" diye sormak gerekiyor.

    Stocksa ikinizde de eşit kusur var. Eğer kaliteli lastik varsa sende sorun var.

    Benim fren yöntemim ikisini de aynı anda sıkmaya başlarım genelde arka bi tık daha önce sıkışmaya başlar. Sonra ön freni kademeli arttırarak (ön amortisörlerin sıkışmasına zaman kalacak şekilde) sıkarım. Durur motor. Panik yapmamak çok önemli. Bir kere yaptım, tersten gördüm...

    Edit: Ön amortisörler iyice sıkıştıktan sonra arkada yere basan yük ve akabinde sürtünme azalacağı için arka tekerlek kayabilir.

  3. #3
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Lastiklerim stock şuan neredeyse 2 senelik lastik gerçi 3 aydır yollarda ama 2 frenide kullandım yalnız panik yaptım evet çünkü frenler doğru düzgün tepki vermedi o an ne oldu bilmiyorum ön freni sıkarken elim gazdamı kaldı diyede düşünmüyor değilim

  4. #4

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerim stock şuan neredeyse 2 senelik lastik gerçi 3 aydır yollarda ama 2 frenide kullandım yalnız panik yaptım evet çünkü frenler doğru düzgün tepki vermedi o an ne oldu bilmiyorum ön freni sıkarken elim gazdamı kaldı diyede düşünmüyor değilim
    Lastiklerini -eğer stoksa (stoktan kastım DURO, IRC vs. mesela Benelli TRK 502 Pirelli ile geliyor)- motoru alır almaz değişmen gerekiyor. Ben acı tecrübe(ler) ile bunu öğrendim. CBF 150 yi aldığım hafta sonu lastik değiştirmeye gittim.

  5. #5
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Yapılacaklar

    1 on arka kombıne kullan
    2 artan oranla sık
    3 eger kacma ımkanınvarsa ılk onu değerlendir
    4 kolları kasma 5 bakışını kıtleme kaçacagın yere bak

  6. #6

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    6 boş ve müsait yerde dikkatli şekilde fren çalışması yapabilirsin.
    Bir diğer etken de zeminin durumu, ıslak zeminde ya da kaygan zeminde de mesafe uzayacaktır. Ayrıca hız arttıkça takip mesafenizi de arttırmaya dikkat ediniz.

  7. #7
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Peki 5. Viteste fren yapmakla 3. Viteste fren yapmak arasında fark varmı seri bir şekilde vites düşürüp frenleri öyle kullansam bir fark olurmuydu?

  8. #8
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki 5. Viteste fren yapmakla 3. Viteste fren yapmak arasında fark varmı seri bir şekilde vites düşürüp frenleri öyle kullansam bir fark olurmuydu?
    Fren esnasında debriyaj manetini sıkman hangi viteste olduğun kaygısını giderir.

    Ayrıca eğitim almanı şiddetle öneriyorum. Motosiklette fren kullanımı zor ve teknik gerektiren bir şey. Maalesef tecrübe ile öğrenmeye çalışmak kumar oluyor.

    Okan hocanın videosuna bakarsan aslında ne kadar iyi durula bildiğini fark edersin.

    https://www.youtube.com/watch?v=kbyf0oxbznc

    https://www.youtube.com/watch?v=-VcIgCC1-Y0

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Bendeki 200ns in berbat stok lastikleri iyice ısıtıktan sonra 60 dan 0 a 15 metrede durabiliyorum

    Panik frenleme tekniği debriyaj+ön arka fren aynı anda basılarak yapılmalı
    Fren disklerin durumu ne? En son de zaman değiştirdin?

  10. #10
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Motor yeni hocam 2300 kmde 50-60 km gibi hızlarda çok güzel duruyorum ama belli bi hızdan sonra çok zor yavaşlıyor ben farkettiğimde baya mesafe vardı neden bu kadar zorlandım bilmiyorum ayrıca bana debriyaj sıkma dedi servisteki adam motor salar kendini zor durursun dedi

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Konuyu okudum üstten alttan limon sıkma tekniğinden başka herşey var üzülerek söylüyorum hiçbirini bilmene gerek yok

    Alıyorsun bir güncel abs li motor frene basıyorsun duruyor. Hepsi bu kadar

  12. #12
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum üstten alttan limon sıkma tekniğinden başka herşey var üzülerek söylüyorum hiçbirini bilmene gerek yok

    Alıyorsun bir güncel abs li motor frene basıyorsun duruyor. Hepsi bu kadar
    Limon sıkma tekniğini uygulamasam düşerdim büyük ihtimal daha önce düştüm çünkü o yüzden bildiklerimi uyguladım ya panikle gazı açık bıraktım ya lastik yüzünden yada gerçekten kolay durmuyor ciddi bir takip mesafesi lazım

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Limon sıkma tekniğini uygulamasam düşerdim büyük ihtimal daha önce düştüm çünkü o yüzden bildiklerimi uyguladım ya panikle gazı açık bıraktım ya lastik yüzünden yada gerçekten kolay durmuyor ciddi bir takip mesafesi lazım
    Şahsi tecrübem, kolay durmuyor.

    Düzgün fren yapmak demek, tekeri kitlemeden maksimum fren basıncını uygulamaktan geçiyor. Limon sıkma tekniği de bunun için var. Ön süspansiyonu sıkıştırarak tekeri kaydırmadan daha çok sıkabiliyoruz freni.

    Peki teker ne zaman kayar? Limit nedir? Bu noktada en etkili eğitim aracı, spor motosiklet okullarında kullanılan düşmeyen motosikletler. Çünkü limiti geçmeden, limite yakın fren yapabilmeniz mümkün değil. Bu özel donanımlı araçla bir saat alıştırma yapan ortalama bir sürücünün durma mesafesi yarı yarıya azalıyor, istatistiksel olarak. Yani çoğumuz olması gerekenden çoook az fren yapıyoruz, veya düşüyoruz.

    Düşmeyen motosiklet ile, motosikletin, limite yakın fren basıncı uyguladığınızda, teker kaymadan hemen önceki tepkileri hakkında bilgi edinebiliyorsunuz. Ve bu bilgileri kullanarak limite yakın fren yapabiliyorsunuz. Tabii ki bu noktada frenin ve süspansiyonun kalitesi de önemli.

    Tabi bu genelde ucuz bir eğitim değil. Günlük hayatta buna en yakın etkili çözüm, mümkün olduğunca acil fren alıştırması yapma, ve limiti geçtiğinizde düşmenizi engelleyecek ABS donanımlı bir motosiklet edinme.

    ABS'nin bir avantajı, yol şartlarını da hesaba katması. Sıcak havada pistte uygulayabileceğiniz maksimum fren miktarı ile, soğuk havada kötü asfaltı bir yolda uygulayabileceğiniz fren miktarı arasında ciddi fark var.

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Lastiklere boşuna paracıkları bayılmıyoruz. Daha perşembe günü adamları sevdiğim için 7xx lira parayı boşuna bayılmadım. Öyle ben yavaş giderim, durumum yok sonraya alırım falan hikaye. Canını emanet ediyorsun. 1 set lastik değiştiremeyeceksen gazlamayacaksın. Şimdi böyle dedim die gene bana yüklenecekler ama lamı cimi yok bu işler böyle.

    Bu elemanın ban'ı açıldı gene yanlış yerde abs övme skill'ini kullanıyor.

    http://buzmotor.com/tvs-apachie-eski-lastik/

    http://buzmotor.com/tvs-apachie-yeni-lastik/

    Bunlardan hangisi senin motoruna uyuyorsa alacaksın ve hayatını böyle pamuk ipliğine bağlamayacaksın.
    istanbu_gezg bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Mondial 100 Kh 2006. Honda CBF 150 2017
    Reflekslerimiz yüksek hız, kısa mesafe duruşlar için yeteri kadar hassas değil, ne kadar iyi sürücü ne kadar soğukkanlı biri olursanız olun fiziksel kabiliyetlerimiz belli bir yerde sınırlı, güç sporu yapan veya sporcu geçmişi olan ne demek istediğimi anlar, bu kısım da ABS fren geyiğine girmek istemiyorum ama bence bu saatten sonra motor alacak kişinin kriterlerinde abs fren en üst sırada olmalı. Bunun içinde bir çok farklı değişkenler var, lastik, yol, motorun fren kalitesi, motorun ağırlığı vs. gibi. Bende Cbf 150 var orjinal lastikleri takılı gerçekten fren mesafesine etki ediyor. İyi lastikli Cbf'e de bindim ciddi fark var. Önce lastikleri değiştir bence, kötü lastikle fren çalışmak çok mantıklı bir şey değil, iyisini taktığın zaman hem dozajlama değişecek, hem çalışırken yere düşme ihtimalin azalacak.
    Weak are prey

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklere boşuna paracıkları bayılmıyoruz. Daha perşembe günü adamları sevdiğim için 7xx lira parayı boşuna bayılmadım. Öyle ben yavaş giderim, durumum yok sonraya alırım falan hikaye. Canını emanet ediyorsun. 1 set lastik değiştiremeyeceksen gazlamayacaksın. Şimdi böyle dedim die gene bana yüklenecekler ama lamı cimi yok bu işler böyle.

    Bu elemanın ban'ı açıldı gene yanlış yerde abs övme skill'ini kullanıyor.

    http://buzmotor.com/tvs-apachie-eski-lastik/

    http://buzmotor.com/tvs-apachie-yeni-lastik/

    Bunlardan hangisi senin motoruna uyuyorsa alacaksın ve hayatını böyle pamuk ipliğine bağlamayacaksın.
    YÖnetime Söz verdim asla münakaşa veya tartışmaya girmeyeceğim , Bu tarz konu açmayacağım,



  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YÖnetime Söz verdim asla münakaşa veya tartışmaya girmeyeceğim , Bu tarz konu açmayacağım,


    https://auto.ndtvimg.com/bike-images...brakes-abs.jpg

    Yönetim seni anladiğim kadariyla,Şartli tahliye ile affetmiş.ikinci bir vukuatta önceki cezayida yatarsin.

    Abartmadan 10yil yatarin var..

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    şimdi bir hayır işi var Vefat eden arkadaşımızın ekipmanlarını satacağız , o konuda da hereksten anlayış yardım ve destek almamız gerek

  19. #19
    dogan70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2017
    Motosikleti
    Bajaj 150 Ns
    Fren için birçok etken var fren hortumları lastikler hava sıcaklığı hatta lastik basıncı bile ki her hafta kontrol etmeyi alışkanlık haline getirmemiz gerekiyor.Özellikle abs olmayan motosikletlerde.150 Ns sahibiyim lastikleri değiştirdikten sonra hatrı sayılır şekilde fren mesafem kısaldı hatta arka lastiğin kitleme zamanları bile çok değişti. Biran önce lastikler için çözüm bulun bence.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum üstten alttan limon sıkma tekniğinden başka herşey var üzülerek söylüyorum hiçbirini bilmene gerek yok

    Alıyorsun bir güncel abs li motor frene basıyorsun duruyor. Hepsi bu kadar
    Maharet Abs yi devreye sokmadan motoru en kısa mesafede durdurmak
    Limon sıkma tekniği yapmadan frenleme alışırsan bir gün Abs devreye girmediği zaman zart diye frenlersen yapışırsın yere


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)