KM/MUAYENE SORGUSU HAKKINDA
-
Merhaba arkadaşlar,ilgilendiğim bir motor var hornet 900 2005 model 78bin km'de okudum sayaçta. motoru gördüm temiz blok sesi temiz güzel, hiçbir yerinde pas görmedim.
motorun km/muayene sorgusunu yaptım (ptt km sorgulama 2013 7. aydan sonrası kayıtları gösteriyor bildiğiniz gibi)
kayıtlar şu şekilde;
ilk kayıt 2013 de 6.373 olarak görünüyor, sistem 2013 sonrası gösterdiğinden bu kısım yok, sadece 2005den 2015e kadar motorun 31bin km yaptığını anlıyorum.
2015 31.221
2017 51.603
2019 64.088
2021 75.216
2023 odo metrede okuduğum 78.050
sizce bu bilgiler doğrultusunda motorun kilometresi ile oynanmış mıdır, bana istikrarlı göründü ama siz ne dersiniz.
motor zaten yaşlı ama kilometresi doğru ise almaya gözüm kesiyor..
Reklamlar
-
2005-2015= 10 yıl 31 bin km.
2015-2017= 2 yıl 20 bin km.
2017-2019= 2 yıl 13 bin km.
2019-2021= 2 yıl 11 bin km
2021-2023= 2 yıl 3 bin km.
Motorun kaç sahibi olmuş hocam? İlk sahibinden mi satın alacaksın bana pek de istikrarlı gelmedi açıkçası. 10 yılda 31 bin km yapıp 2 yılda 20 bin yapması kafa karıştırıcı.
-
Muqarnas adlı üyeden alıntı
2005-2015= 10 yıl 31 bin km.
2015-2017= 2 yıl 20 bin km.
2017-2019= 2 yıl 13 bin km.
2019-2021= 2 yıl 11 bin km
2021-2023= 2 yıl 3 bin km.
Motorun kaç sahibi olmuş hocam? İlk sahibinden mi satın alacaksın bana pek de istikrarlı gelmedi açıkçası. 10 yılda 31 bin km yapıp 2 yılda 20 bin yapması kafa karıştırıcı.
motorun plakası hiç değişmemiş muayene sonuçlarında hep aynı plaka yazılı, 2019 ortasından sonra şu anki sahibinde ve ortalama senede 10bin km yapmış kayıtlara göre
-
2005-2015 arası oynandı mı Allah bilir ancak satarken herkes 'kesin düşürülmüştür' kafasıyla yaklaşacak.
onun dışında hornet'in kmsi 78bin ile 108bin arasında çok farklı olmaz. Size naçizhane tavsiyem yetkili honda servisinden şase no ile sorgulama yapmanız çünkü honda 2004'ten sonra şase no ile kayıt sistemine geçti, km'si dahil yapılan ilk işlemler ile ilgili en azından garantisi biten döneme yani 2007/2008'e kadar sağlıklı bilgisi vardır.
-
Selam dostum,
İlk trafik çıkış tarihi model yılı 2005 olduğuna göre normal şartlar da 2005, 2006 veya en kötü 2007 olmalı değil mi? Bu tarihler de trafiğe çıkan bir motosiklet 2013 yılına gelince 6.300 kilometre de olması sana normal geliyor mu? Bana pek gelmedi. Neden dersen... Biliyorsun o yıllar da ülkemiz de 2. motosiklet kültürü neredeyse sıfırdı ve insanlar sahip oldukları motosikletleri daha rahat biniyor, yol yapıyordu. Söz konusu model de çıplak bir motosiklet olduğu için normal şartlar da kullanılmış olması gerekiyor. Çıplak modeli sahibi pist için veya uzun seyahatlere saklamadıysa trafik çıkış tarihi ile ilk kayıt tarihi arasın da bence bir eksiklik söz konusu. Bunun dışında ki süreç olabilir yani neden olmasın ama yine şöyle bir sorun var. 2019 tarihin de şuan ki sahibine geçtiyse eğer ilk sahibi olan kişini trafik çıkış tarihinden ki bu minimum 5 yıl belki daha fazla, 6.300 kilometre yaparken, 2013 den 2015 bu sürmeyen sahibi biraz fazla sürmemiş mi sence de? Bence yine biraz fazla sürmüş önceki yıllara oranla. Bu yüzden kilometre konusuna ben evet ya doğrudur diyemeyeceğim. Lakin işin de şöyle bir gerçeği var... Gerçekten kullanmamış da olabilir. Gerçeği bilmek kahin işi. Bizim ki tahmin, tecrübeye bağlı yorumdan ibaret. O yıllar da insanlar aldığı motosiklete binerdi, kimse yüksek hacimli motosikleti var diye de ikinci bir motosiklet satın almazdı. En azından benim çevrem de.
Conconları kocaman bir emektar ustanın bakması lazım. İşin ehli adam civatadan bile kilometre konusunu çözebilir. Görmek şart. Servis kayıtları, sigorta kayıtları önemli. Birde motosiklet kadar sahibi de önemli. İlk ekspertiz her zaman motosikletin sahibinden başlar. Alırsan bineriz ama.
Sevgiler.
-
ryangt adlı üyeden alıntı
2005-2015 arası oynandı mı Allah bilir ancak satarken herkes 'kesin düşürülmüştür' kafasıyla yaklaşacak.
onun dışında hornet'in kmsi 78bin ile 108bin arasında çok farklı olmaz. Size naçizhane tavsiyem yetkili honda servisinden şase no ile sorgulama yapmanız çünkü honda 2004'ten sonra şase no ile kayıt sistemine geçti, km'si dahil yapılan ilk işlemler ile ilgili en azından garantisi biten döneme yani 2007/2008'e kadar sağlıklı bilgisi vardır.
''2005-2015 arası oynandı mı Allah bilir ancak satarken herkes 'kesin düşürülmüştür' kafasıyla yaklaşacak.'' evet çoğunluk böyle (ben dahil)düşünecek haklısınız ama şayet bu motoru alırsam satmak gibi bir düşüncem kaygım olmadığından sorun değil. yeter ki km konusunda önce ben ikna olayım.. motor oğlumun yaşında şayet bir gün satmak istersem bunun çok çok zor olacağını ancak benim gibi bir deli çıkarsa satılabilecek olduğunu biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
Jeo adlı üyeden alıntı
Selam dostum,
İlk trafik çıkış tarihi model yılı 2005 olduğuna göre normal şartlar da 2005, 2006 veya en kötü 2007 olmalı değil mi? Bu tarihler de trafiğe çıkan bir motosiklet 2013 yılına gelince 6.300 kilometre de olması sana normal geliyor mu? Bana pek gelmedi. Neden dersen... Biliyorsun o yıllar da ülkemiz de 2. motosiklet kültürü neredeyse sıfırdı ve insanlar sahip oldukları motosikletleri daha rahat biniyor, yol yapıyordu. Söz konusu model de çıplak bir motosiklet olduğu için normal şartlar da kullanılmış olması gerekiyor. Çıplak modeli sahibi pist için veya uzun seyahatlere saklamadıysa trafik çıkış tarihi ile ilk kayıt tarihi arasın da bence bir eksiklik söz konusu. Bunun dışında ki süreç olabilir yani neden olmasın ama yine şöyle bir sorun var. 2019 tarihin de şuan ki sahibine geçtiyse eğer ilk sahibi olan kişini trafik çıkış tarihinden ki bu minimum 5 yıl belki daha fazla, 6.300 kilometre yaparken, 2013 den 2015 bu sürmeyen sahibi biraz fazla sürmemiş mi sence de? Bence yine biraz fazla sürmüş önceki yıllara oranla. Bu yüzden kilometre konusuna ben evet ya doğrudur diyemeyeceğim. Lakin işin de şöyle bir gerçeği var... Gerçekten kullanmamış da olabilir. Gerçeği bilmek kahin işi. Bizim ki tahmin, tecrübeye bağlı yorumdan ibaret. O yıllar da insanlar aldığı motosiklete binerdi, kimse yüksek hacimli motosikleti var diye de ikinci bir motosiklet satın almazdı. En azından benim çevrem de.
Conconları kocaman bir emektar ustanın bakması lazım. İşin ehli adam civatadan bile kilometre konusunu çözebilir. Görmek şart. Servis kayıtları, sigorta kayıtları önemli. Birde motosiklet kadar sahibi de önemli. İlk ekspertiz her zaman motosikletin sahibinden başlar. Alırsan bineriz ama.
Sevgiler.
hocam ptt km muayene sorgusunda 2013 7. aydan önceki kayıtlar çıkmıyor, bu motora özel bi durum değil bütün sorgular için bu böyle. oyuzden 2013 senesi için yazılı olan 6.737km nin bir hükmü yok 2005/2013 arasında yapılan toplam kilometre ile 2013 den 2023'e yapılan km nin tutarlılığı benim için önemli olan.
buradan çıkan sonuca göre olumlu olursa adıma Joe'nin dediği gibi servisten tüm kayıtlarına baktırım, honda motorun sahibi olmadan kayıtları söylemiyor çünkü.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
hocam ptt km muayene sorgusunda 2013 7. aydan önceki kayıtlar çıkmıyor, bu motora özel bi durum değil bütün sorgular için bu böyle. oyuzden 2013 senesi için yazılı olan 6.737km nin bir hükmü yok 2005/2013 arasında yapılan toplam kilometre ile 2013 den 2023'e yapılan km nin tutarlılığı benim için önemli olan.
buradan çıkan sonuca göre olumlu olursa adıma Joe'nin dediği gibi servisten tüm kayıtlarına baktırım, honda motorun sahibi olmadan kayıtları söylemiyor çünkü.
Dostum bende onu diyorum ya, 2005 model bir motosiklet 2013 yılına 6.700 kilometre de gelirken aynı sahibin de 2013 den 2015' e nasıl oluyor da neredeyse 30.000 kilometre yol yapıyor? Ne demiş sahibi? Ulan hiç kullanmadık dur tüm yaşam tarzımı değiştirip, 8 yılda yaptığım kilometrenin 2 yılda 5 katını mı yapayım? Dediğim gibi bence bu aralıkta bir sorun var gibi... Ama netleşmenin tek çözümü varsa servis kayıtları, yok ise sigorta kayıtları ve işin ehli ustalar.
Sonucu bize de bildirirsin, merak edilecek bir konu. Güzel haberlerini bekliyoruz. Sevgiler.
-
Selamlar hocam monster satılıkmı
-
CyberShooter adlı üyeden alıntı
Selamlar hocam monster satılıkmı
selam hocam, bugün motoru görmeye geliyorlar, yoldalar.
-
Jeo adlı üyeden alıntı
Sonucu bize de bildirirsin, merak edilecek bir konu. Güzel haberlerini bekliyoruz. Sevgiler.
Bu motoru almaktan vazgeçtim, zaman ekonomi yapma zamanı.. diğer taraftan çıkabilecek arıza(illa ki çıkacak), masraf vs için uğraşacak sabır ve enerjim kalmadı, göze alamadım. bütçem doğrultusunda Sıfır aldım geçtim.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Bu motoru almaktan vazgeçtim, zaman ekonomi yapma zamanı.. diğer taraftan çıkabilecek arıza(illa ki çıkacak), masraf vs için uğraşacak sabır ve enerjim kalmadı, göze alamadım. bütçem doğrultusunda Sıfır aldım geçtim.
En iyisini yapmışsın. Hayırlı olsun. Kazasız ve keyifle binmen dileğiyle. Sevgiler.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Bu motoru almaktan vazgeçtim, zaman ekonomi yapma zamanı.. diğer taraftan çıkabilecek arıza(illa ki çıkacak), masraf vs için uğraşacak sabır ve enerjim kalmadı, göze alamadım. bütçem doğrultusunda Sıfır aldım geçtim.
Hocam merhabalar, sıfır hangi motoru tercih ettiniz?
-
Jeo adlı üyeden alıntı
En iyisini yapmışsın. Hayırlı olsun. Kazasız ve keyifle binmen dileğiyle. Sevgiler.
Teşekkürler Hocam sağolasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
dncr adlı üyeden alıntı
Hocam merhabalar, sıfır hangi motoru tercih ettiniz?
Ktm 250 adv tercih ettim.
-
Hornet 900 cok guzel motor ancak cikacak masraf belirsiz.zaten 150bine satiyolar.200bine sifir trident yada street triple var zaten.
Neyse 250adv guzeldir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)