HONDA
#BZ3082
Servis kitabında;
-YBR125 için 6.000 km de bir değiştirin der. Tam sentetik 15-50 kullanıyorum, genelde 4.500 - 5.000 civarı vitesler mızmızlanmaya başlıyor. 6.000 i geçmiyorum.
-660 Tenere için 10.000 km yazıyor. En son tam sentetik 10-40 koydum, 7.500 km oldu yaklaşık, ses veya vites sorunu yaşatmıyor, sanırım 10.000 km yi görecek.
Elbette kullanım şekli de önemli, tozlu ortamda veya çok sıcak havada yağın kalitesi daha çabuk bozulmakta.
Sentetik yağ uzun ömürlüdür, sık sık değişimi gerekmez. Arada kontrol edip kayganlığına bakmak iyi olur. Araçların servis kitaplarında ne yazıyorsa onu uygulamak gerek, konuyu "ustalalara" bırakmak pek doğru değil sanki. Netice de bu yağlar çevreyi kirlettiğinden ne kadar az tüketirsek o kadar iyi. Ayrıca servis kitaplarını okuyan "usta" az bulunur. Kullandığımız otomobiller artık marka ve modele göre 15.000-30.000 km arası yağ değişimleri istiyor. Yağ teknolojisi çok ilerledi.
CBF150 kullanmadım ancak boxer motor BMW motosikletler gibi (R1100-R1150-R1200) yağ kullanan-tüketen bir araç, yarı sentetik daha faydalı olabilir. BMW da bu daha tercih edilen bir tür.
Engine oil change interval varies greatly according to the type of engine oil you use (mineral,semi-synthetic or synthetic) and on the type of riding you put on the bike (city or highway). If you have been using mineral oil (including the one from the authorized service station) the oil change interval drops to 2500 km-3000 km for predominantly city riding and around 1500 km if the bike’s been doing mainly high speed highway jaunts (or even if you like to stay in upper third of the tach in the city) because mineral oil degrades rapidly as the engine heats up. If you use semi-synthetic oil like Motul’s 5100 then the oil can do well inside the engine for as long as 3000 km of mainly high revved riding on the highway or the city. The best I find for our mid level Indian bikes is Synthetic oils like Motul’s 7100 which easily lasts 5000 km -6000 km in the city and about the same on the highway. If you do want to go all out then Motul’s 300v lasts almost 10000 km of high stress riding with relative ease but also costs a bomb to replace and needs twice the time to warm up( which still comes to about 5 minutes of idling).
........
yani diyor ki, fatih; mineral yağ koyduysan 1500 km de değiştir. motul 5100 gibi yarı sentetik ise 2500 civarı ve motul 7100 gibi tam sentetik ise 4500 kilomtereye daya diyor.
....kullanım şartlarına göre de daha erken veya geç değiştirmelisin falan diyor.
benim motorun vites geçişleri şu anda çatır çutur durumda ve kilometre 2 bin olmadı daha. motul 5000 koymuştum en son ama üretim tarihine bakmadım. adam elinde kalmış yağlarıda satmış olabilir 4 tane 1 litre almıştım 140 liraya fakat yağdan hiç memnun kalmadım. bir daha motul 5000 almam. artık motul 5100 alırım sadece.
motul 5100 siparişim "salı" günü gelir diye düşündüm ama bugün çarşamba oldu yine gelmedi. yarın gelsin de şu motoru bir rahatlatalım artık.
motorun içinde yağ değil su var sanki, motorun iç parçalarının sesi daha gür şekilde çıkar oldu.
...edit: şimdi baktım. aldığım 4 tane 1 litre yağda tarih şu= 22.03.2016 (eski mi?)
250ccden düşük motorunuz varsa 5 binden aşağı değiştirmeyin.
boşuna para israfı,zaten ömürlük binmeyeceksiniz
Bence 10km de bir degismeli. 1000 km cok degil mi? Yag cok onemli cok.
Ambalaj açık değilse kullanilir, eski değil.
Tamamen şaçmalık
parlama denilen bir olay var onu gerçekleştirirsiniz cok erken yag değişimi yüzünden birde devir onemli aama en aşagı 3000 km diyelim 1980 cg kitapcigi der bunu parlama olayıda bildigin metali tencere parlatıcıları gibi parlatır çekişten düşer yaglama iyi olmaz tam performans vermez fakat üst düzey yaglar tabiki erken ölür yarış yagları her yarış değişir erken ölür cok sert koşullarda calısır sen yapma onu emi
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
Bu motosiklete göre tamamen değişir bence. Kesin bir terim yok.
Crypton için,Elf Moto4 Road 15W-50 kullanıyorum gayet memnunum,castrol,mobil,shell'in yağlarına göre vites geçişleri yumuşak ve titreşimi azaltıyor.
Cub ve touring kullanıcıları için tavsiye ederim.
Bu yağ konusu biraz göreceli. Ben tdm900 yamaha motosiklet kullanirim. 12 yili gecti.
Yağini 3500 ila 4000 arasinda değistiririm. Bir veya 2 kere 5000 km degistirdim.
inanin akan yağ su kivamindaydi. 3500 de degistirdigimde yağ muhallebi kivaminda akiyor.
Ben gözüme inanirim. istedigi kadar 10.000 km bir desinler bana inandirici gelmiyor.
150tl icin motora zarar verme riskine deyer mi. hic gerek yok.
4T motorlu motosikletlerin optimum yağ değişim periyodu (rodaj hariç) 5.000km. Buna kullanış biçimine göre (yük/artçı/zor koşullar) -1000 +1500 ekleme yapılabilir. Deneyimli kullanıcı zaten motoru dinleyerek ve motorun tepkilerini ölçerek yağ değişim zamanını aşağı yukarı anlayabiliyor..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)