Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Gaz verince ve bırakınca atma.

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Merhaba,
    motorum mondial mh minör , şuan 3bin km de

    motoru sıfır bayiiden aldım. şoyle bir sorunum var,
    gazı verince bi an öne yigilir gibi oluyor gazi birakinca arkaya yığılır gibi oluyor umarım anlatabilmişimdir

    sorun neyden kaynaklı olabilir? zincirin boşlugu normal. cok arastirmama rağmen bir konu bulamadım
    - AHMET AKGÜN


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Benimkide öyle bi sorun olduğunu sanmıyorum ben.

  3. #3
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimkide öyle bi sorun olduğunu sanmıyorum ben.
    önceden böyle değildi ama.

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    Mantık olarak tam tersi olmasın?

    Gazı bırakınca kompresyon desteğiyle öne yığılmak

    Ayrıca,arkaya yığılmaktan kasıt nedir?yığılma değilde zıt yönde bir zorlamamı oluyor?

    Arka tekerde kasıntı mı var?gaz açtığın zaman arka salıncak tarafından tak tak ses geliyormu?

  5. #5
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantık olarak tam tersi olmasın?

    Gazı bırakınca kompresyon desteğiyle öne yığılmak

    Ayrıca,arkaya yığılmaktan kasıt nedir?yığılma değilde zıt yönde bir zorlamamı oluyor?

    Arka tekerde kasıntı mı var?
    tam olarak ifade edemiyorum :( , şöyle ki gazı bırakınca arkaya yığılır gibi oluyor yani öyle bir lanet dert ki anlatması bile zor

    herhangi bir ses yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------

    herhangi bir zorlamada yok

  6. #6

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam olarak ifade edemiyorum :( , şöyle ki gazı bırakınca arkaya yığılır gibi oluyor yani öyle bir lanet dert ki anlatması bile zor

    herhangi bir ses yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------

    herhangi bir zorlamada yok
    Debriyaj maneti sertmi?

    Deb.Kavrama noktası nasıl?

  7. #7
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj maneti sertmi?
    debriyaj ayari yumusak yani manette 1.5cm kadar bosluk var kitapcikta yazdigi gibi. ama kalkista titretiyor motoru. servis bile debriyaj ayarini bilmiyor adam 2bin bakiminda manette hic bosluk birakmadi kendim 1.5cm kadar bosluk biraktim. kitapcikta 10-20mm bosluk olmasi gerekiyor yaziyor

  8. #8

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj ayari yumusak yani manette 1.5cm kadar bosluk var kitapcikta yazdigi gibi. ama kalkista titretiyor motoru. servis bile debriyaj ayarini bilmiyor adam 2bin bakiminda manette hic bosluk birakmadi kendim 1.5cm kadar bosluk biraktim. kitapcikta 10-20mm bosluk olmasi gerekiyor yaziyor
    Debriyaj ayarını manetten yaptın ama,blok üzerindeki gergi levyesine baktın mı?

    1.vitese alıp,maneti yavaş yavaş salarken,motorun aynı orantıda hareket etmesi lazım kademeli gibi..

  9. #9
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    kavrama noktası uç taraflarda

  10. #10
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Gaz telini biraz sıkmayı deneyin
    Bir de zincirde sorun yok ama bollaşma var mı bir kontrol edin.

    Önceden olmuyordu diyorsanız sizin alışkanlığınız gereği gaz açınca arkaya yığılacağı düşüncesiyle kendinizi buna göre hazırlayıp vücudunuzu öne atıyor olabilirsiniz. Gaz tepkisi gecikince de öne yığılma gibi hissediyor olabilirsiniz. Tersi için de aynı şey geçerli. Gaz telinin gevşemiş olması ilk tahminim (zincirde bollaşma olmamış olması şartıyla)

  11. #11
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarını manetten yaptın ama,blok üzerindeki gergi levyesine baktın mı?
    ayarı blok üzerindeki yerden yaptım o kontra yapilan yerden

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------

    Alıntı inshroud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz telini biraz sıkmayı deneyin
    Bir de zincirde sorun yok ama bollaşma var mı bir kontrol edin.

    Önceden olmuyordu diyorsanız sizin alışkanlığınız gereği gaz açınca arkaya yığılacağı düşüncesiyle kendinizi buna göre hazırlayıp vücudunuzu öne atıyor olabilirsiniz. Gaz tepkisi gecikince de öne yığılma gibi hissediyor olabilirsiniz. Tersi için de aynı şey geçerli. Gaz telinin gevşemiş olması ilk tahminim (zincirde bollaşma olmamış olması şartıyla)
    evet elcik biraz gec tepki veriyor gibi, zincir 100km de bir bollasiyor hatta bugunde bollaştı ama ne kadar gerdirsekte sorun çözülmüyor

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache
    aynı sorun bende de var. arka lastiğe zincirden gelen kuvveti yumuşatma amacıyla lastik kullanılır. buna "kaplin" derler, bazıları "arka takoz" da diyebilir.

    km si yüksek motorlarda genelde bu lastik sertleşip görevini yitirmeye başlar ve en ufak gaz vermede arkadan vuruyorlar gibi motor öne atılır ve aynı şekilde gazı bırakınca da sanki ani fren yapmış gibi gidona doğru yapıştırır adamı.

    ama senin motor daha yeni, zincirin ne kadar bol? zincir bolluğunun buna etkisi çok.

    zinciri ortasından tut ve yukarı kaldır sonra aşağı indir. eğer oynama mesafesi 2 parmaktan fazlaysa zincirin bol demektir. zincirin fazla gergin olması da zararlı hatta daha fazla zararlı olabilir.

  13. #13
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun bende de var. arka lastiğe zincirden gelen kuvveti yumuşatma amacıyla lastik kullanılır. buna "kaplin" derler, bazıları "arka takoz" da diyebilir.

    km si yüksek motorlarda genelde bu lastik sertleşip görevini yitirmeye başlar ve en ufak gaz vermede arkadan vuruyorlar gibi motor öne atılır ve aynı şekilde gazı bırakınca da sanki ani fren yapmış gibi gidona doğru yapıştırır adamı.

    ama senin motor daha yeni, zincirin ne kadar bol? zincir bolluğunun buna etkisi çok.

    zinciri ortasından tut ve yukarı kaldır sonra aşağı indir. eğer oynama mesafesi 2 parmaktan fazlaysa zincirin bol demektir. zincirin fazla gergin olması da zararlı hatta daha fazla zararlı olabilir.
    hıhh iste bu.. benim ifade edemedigimi siz ifade ettiniz.. zincirim evet şuan bol ve 2 parmaktan fazla ama gerdirip 1cm kadar bosluk biraktigimda yine ayni durum oluyor maalesef. birde zincir sürekli bollasiyor 50-100km de bir bollasiyor en sonunda sinirlenip zincirden bakla aldiricam yahu zincirle ugrasmaktan bıktım ev ile iş yeri mesafem yaklasık 20km hergün 40km yol yapip ertesi gün bakiyorum yine bollaşmış motordan soğudum yahu yeni almama rağmen sırf bu sorun yuzunden soğudum

  14. #14
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CRF250L
    Yeni kaliteli zincir al uğraşmak istemiyorsan

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hıhh iste bu.. benim ifade edemedigimi siz ifade ettiniz.. zincirim evet şuan bol ve 2 parmaktan fazla ama gerdirip 1cm kadar bosluk biraktigimda yine ayni durum oluyor maalesef. birde zincir sürekli bollasiyor 50-100km de bir bollasiyor en sonunda sinirlenip zincirden bakla aldiricam yahu zincirle ugrasmaktan bıktım ev ile iş yeri mesafem yaklasık 20km hergün 40km yol yapip ertesi gün bakiyorum yine bollaşmış motordan soğudum yahu yeni almama rağmen sırf bu sorun yuzunden soğudum
    ya kardeşim aynı zinciri ben 25 bin km kullandım 50 100 km de gevşemiyor duruma göre 200 300 km de salma yapıyor eğer gerip kontrasını düzgün yapmazsan gergi civatası kendini açıp teker hafif salıyor kendini
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  16. #16
    Gürkan05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2017
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    Suzuki GW 250 INAZUMA
    Mh Drifti ben de kullandım zamanında. Bahsettiğin olayın aynısı bende de vardı.
    Kalkışlardaki o titreme motorun güçsüzlüğünden kaynaklı oluyor. Öte taraftan debriyaj balatanın bitmesine yakın daha da artar.
    Büyük bir ihtimalle yaşadığın şey driftlerde 5-6 bin devir bandında gazı sabit tutmaya çalıştığında bahsettiğin olay gerçekleşir. Umarım yardımcı olup doğru anlatabilmişimdir.

  17. #17
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı Gürkan05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mh Drifti ben de kullandım zamanında. Bahsettiğin olayın aynısı bende de vardı.
    Kalkışlardaki o titreme motorun güçsüzlüğünden kaynaklı oluyor. Öte taraftan debriyaj balatanın bitmesine yakın daha da artar.
    Büyük bir ihtimalle yaşadığın şey driftlerde 5-6 bin devir bandında gazı sabit tutmaya çalıştığında bahsettiğin olay gerçekleşir. Umarım yardımcı olup doğru anlatabilmişimdir.
    hayır senin bahsettigin olay baska.

  18. #18
    carter17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2016
    Şehir
    Çankaya/ANKARA
    Motosikleti
    Hyosung GV250 2012
    Daha bunlar çinliyle iyi günlerin. 5000km görmeden ufak tefek sorunlar başlamış, zamanında gidin 2. el japon alın dediğimde yerden yere vuruldum. 120.000KM'de olan 10 yaşındaki YBR sayesinde, usta yüzlerini unuttuk. Arıza yapsa motosiklet tamiri yapan yer bilmiyorum.

    Senin sorununa gelince, gaz telinde boşluk var gibime geldi. Ya da karbüratör ayarından dolayı ani zengin karışım verip ani fakir karışıma geçiyor olabilir. Kontrol etmeni tavsiye ederim.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  19. #19
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı carter17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha bunlar çinliyle iyi günlerin. 5000km görmeden ufak tefek sorunlar başlamış, zamanında gidin 2. el japon alın dediğimde yerden yere vuruldum. 120.000KM'de olan 10 yaşındaki YBR sayesinde, usta yüzlerini unuttuk. Arıza yapsa motosiklet tamiri yapan yer bilmiyorum.

    Senin sorununa gelince, gaz telinde boşluk var gibime geldi. Ya da karbüratör ayarından dolayı ani zengin karışım verip ani fakir karışıma geçiyor olabilir. Kontrol etmeni tavsiye ederim.
    yarın servise götürüp baktıracam.

  20. #20
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Gazı verince öne yığılıyorsa motor boğuluyor olabilir ilk aklıma gelen bujinin kurum yapmış olabilme ihtimali. Bujiye bakmış miydin?


    BLUE MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)