Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Super Soco! Elektrikli Motorsiklet Tecrübem...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Bir tane scorpion 7050 motor taksak çok güzel olur ama


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Güzel elektrikli motosiklet tabii ki var:

    Zero SR
    52 KWatt, 70 beygir.
    165 Km maximum hız
    Şehir içi 360 km menzil.
    Sabit 120km/s kullanılınxa 180 km menzil.
    Fiyatı güzeldir ama...

    Sonuç: Ucuza güzel elektrikli motosiklet yok...

  3. #23
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    İki kişi binmek bir yana dursun tek kişi için bile kısıtlı bir alan söz konusu bu motorda. Yazlıkta veya Eskişehir gibi yokuşu nerdeyse hiç olmayan yerlerde mantıklı olabilir ama.

  4. #24
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    3000watt da olsa pek fark etmez. Daha önce elektrikli motosiklet tecrübesi olmadan böyle bir tutar ödemekle jest için de olsa büyük hata yapmış arkadaşınız. Ben de 2tekere elektrikli motosiketle başladım ve 1 ay dayanabildim. Bunlar istanbuldan ziyade anca yazlık yerlerde ya da site içinde falan bakkal markete gitmeye yarar. Menzil olarak da hesap edilip yazılan kmler mümkün olmuyor. Hesapları sıfır eğimde yapıyorlar muhtemelen. Bi rampaya geldiğinde çok enerji kaybediyor çekişten düşüyor. Yokuşta iki şeridin ortasında kalmışlığım var :D 8-10km hızla çıkmaya çalışıyordum
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  5. #25

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yalnız burada kullanımla ilgili bir noktada hata yapıldığını düşünüyorum, belki de yokuş çıkarken normal motosikletlerdeki gibi sürüş modunu 1'e almak lazım. Çıkamadığı yokuşları bu şekilde belki çıkar. En azından yolda kalmazsınız.

    Elektrikli motorların ve otomobillerin, pil teknolojisi gelişmediği sürece hiçbir geleceği olamayacak. Şu anda menzil sadece ve sadece batarya büyüklüğü ile orantılı olarak artabiliyor. Motosiklete ne kadar büyük batarya koyabilirsiniz ki ? Önemli olan ufak bataryada çok enerji depolayabilmek. Bu da şu an için mümkün değil. Mümkün olduğunda bunu ilk önce cep telefonlarınızda göreceksiniz.

    Diğer yandan şarj süreleri bir nebze kısalmaya başladı. Bu da iyi bir şey sayılabilir ama onun da gelecekte yaratacağı başka sorunlar ortaya çıkacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:58 ----------

    O sorun da Tesla'nın tırında ortaya çıktı bile. Tırın menzili 800 km, gayet normal çünkü dev gibi bataryaları var. Bu tır hızlı şarj olabilen bataryaları sayesinde 30 dakika içerisinde yani bir yemek molasında 640 km menzil sağlayacak kadar doldurulabilyormuş. Zurnanın zırt dediği yer de tam burada başlıyor. Bu dolun esnasında tırın çektiği elektrik tam 4000 evin çektiği elektriğe eşmiş. Burada konunun tır, otomobil veya motosiklet olmasının bir önemi yok, önemli olan anlık ne kadar çekildiği. Tır 30 dakikada doluyorsa motosiklet 3 dakikada dolacak. Siz böyle hızlı şarj olabilen 1 milyon aracın aynı anda şarj edildiğini düşünebiliyor musunuz ? Böyle bir tüketimi hiçbir ülke karşılayamaz. Elektrik santralleri araçlara çalışır.

    Durum budur. Tek çözüm daha yoğun enerji depolayabilen ufak bataryalar. Bu işin başka yolu yok.
    Mossberg500 bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    08 Mart 2018
    Değerli Arkadaşlar,

    Yorumlar ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Açtığım konuda yeni bir düzenleme yapmak ve edindiğim tecrübeleri düzenlemek istedim. Resimlerde uçmuş gözüküyor, fakat sistem değişiklik yapmama müsade etmedi, belirli bir süreden sonra değişiklik yapılamıyormu?

    Teşekkürler

  7. #27
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    yazidan 10 dk sonra mi ne degisiklik yapamiyorsun bir daha. gecmis olsun arkadasim. gecenlerde biri daha facbook'ta reklamini yapiyordu soyle boyle diye bende yanlis bilgilendiriyorsunuz diyordum da kagit ustundeki verileri bile cimbizla cekerek yaziyorlardi. pilin mesafe bilgisi bile iki batarya ile birlikte verilmis. yani o iki batarya hangi sartlarda tasinabiliyor? son surat yuksek diye paylasmislar sonra google'da aratinca saatte 26 mil mi ne yaziyordu adam 70-80 km hizlardan bahsediyordu. oysa ki yapabildigi hiz 44 km idi. hep kandirmaca. ustelik az para da degil. motorun sekli gercekten de guzel ama hepsi o yani.

  8. #28
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Etiler' den Bebek sahile inen yokuşdan bahsediyorsanız oradan küçük paketçi motorları bile çıkamıyor bilginiz olsun , ben Vstrom ile çıkarken yolcum varsa deponun üzerine oturuyorum motor kafamı geçmesin diye
    jimi_hendrix ve gurcanozturk bunu beğendiler.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli motorların ve otomobillerin, pil teknolojisi gelişmediği sürece hiçbir geleceği olamayacak. Şu anda menzil sadece ve sadece batarya büyüklüğü ile orantılı olarak artabiliyor. Motosiklete ne kadar büyük batarya koyabilirsiniz ki ? Önemli olan ufak bataryada çok enerji depolayabilmek. Bu da şu an için mümkün değil.
    Sorun bataryanın büyüklüğü (hacmi veya ağırlığı) değil, fiyatı. Fiyat uygun olsa motosiklete 500km menzil verecek pil takmak sorun değil.

    Gelecek öyle veya böyle elektriğin. Pil teknolojileri hızla ilerliyor. Deli gibi ARGE yapılıyor şu an.

  10. #30

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    1900 W = iş / zaman

    Sürtünmeleri yok sayarsak, dik bir yokuşun 30 derece olduğunu hayal edersek. Sizin de motorla beraber 150 kg olduğunuzu var sayalım.

    Yokuşu 10 km/h (2.8 m/saniye) ile çıkmak isterseniz motordan ortaya çıkan kuvvet: 1900/2.8 = 679 N

    Yer çekimi ivmesini de 9.8 alıyorum. Sizi yokuşta geriye götürecek kuvvet = 735 N

    Net kuvvet = -56 N

    Yani 10 km/h ile çıkamazsınız

    Neyse 30 derece biraz acımasız oldu. 15 derece diyelim. Ama sürtünmeleri de hesaba katalım. Motorun maksimum hızı 44 'MÜŞ. Bu da 12.2 m/s yapar.

    Gerek şanzıman, gerek asfalt, gerekse hava sürtünmelerinin toplam kuvveti:
    1900/12.2 = 155 N

    15 derecelik eğimde 150 kg cismin geriye doğru olan kuvveti 0.26*150*9.8 = 382 N ve sürtünmeyi de ekleyelim.

    537 N toplam ters kuvvetimiz var.

    Gücü de bu kuvvete bölersek yokuşu çıkabileceğimiz maksimum hız 3,54 m/s yani 12.7 km/h yapar.

    Tamam şimdi bunu CBF 150 için yapalım.
    kitapçıktaki max hız 100 km/h o da 28 m/s yapar.
    Sürtünme kuvveti: 8500/28 = 303 N
    Ağırlık ortalama bir kişiyle 210 kg
    15 derecelik yokuşta toplam ters kuvvet : 303 + 210*0.26*9.8 = 838 N
    15 derecelik yokuşta Maksimum hız = 8500/838 = 10 m/s = 36 km/h


    Not: Dümdük fizik hesabıdır. Elbetteki sinek vızıltısı bile bu hesabı oynatır. Ayrıca belirtilen hızlara ancak doğru şanzıman ile ulaşmak mümkündür...
    emremm, jimi_hendrix ve RoofRoof bunu beğendiler.

  11. #31
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Aslında elektrik teknolojisi gayet gelişti. Zero markası elektrikli ve güçlü motosikletler yapıyor, bu gücü de fiyatında görüyoruz zaten.

    https://youtu.be/HAx3VuCiqA4?t=3m18s

    Zero elektrikli motosiklet
    Modeli: DSR 70hp 157 Nm
    sehir ici mesafe: 262 km
    sehirlerarasi ø113 km/s: 126 km
    Karma: 169 km
    190 kg agirlik ve 843mm sele yuksekligi var.

    Bence elektrik kullanımının yaygınlaşması için batarja ve şarj süresinden ziyade güneş enerjisi kullanımı önemli etken olabilir. Düşük sürede az ışıkla fazla enerji depolama teknolojisi yapılır ise sınırsız enerjiye sahip olabiliriz. Tabi böyle birşey yapılsa hatta yapılmışsa da bizlere gelmesi için petrol rezervlerinin tükenmesi gerekir.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  12. #32

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında elektrik teknolojisi gayet gelişti. Zero markası elektrikli ve güçlü motosikletler yapıyor, bu gücü de fiyatında görüyoruz zaten.

    https://youtu.be/HAx3VuCiqA4?t=3m18s




    Bence elektrik kullanımının yaygınlaşması için batarja ve şarj süresinden ziyade güneş enerjisi kullanımı önemli etken olabilir. Düşük sürede az ışıkla fazla enerji depolama teknolojisi yapılır ise sınırsız enerjiye sahip olabiliriz. Tabi böyle birşey yapılsa hatta yapılmışsa da bizlere gelmesi için petrol rezervlerinin tükenmesi gerekir.
    Aslında güç ve batarya oranı konusunda ince çizgilerle hareket etmek gerek. Talep edilen güç arttıkça, gerekli bataryanın da ağırlığı artıyor. Bir süre sonra kısır döngüye girebiliyor. Tıpkı dronelarda olduğu gibi. Daha uzun menzil için daha ağır batarya gerekli. Onu kaldırmak içinse daha güçlü ve daha çok güç harcayan motor.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında güç ve batarya oranı konusunda ince çizgilerle hareket etmek gerek. Talep edilen güç arttıkça, gerekli bataryanın da ağırlığı artıyor. Bir süre sonra kısır döngüye girebiliyor. Tıpkı dronelarda olduğu gibi. Daha uzun menzil için daha ağır batarya gerekli. Onu kaldırmak içinse daha güçlü ve daha çok güç harcayan motor.
    Drone'lar pili kaldırdıklari için pil ağırlığı, daha dogrusu her parçanın ağırlığı çok mühim. Ancak tekerlekli taşıtlar için ağırlık, uçan araçlar kadar önemli bir etken değil. O yüzden pil arttıkça menzil de artıyor. Pil koyacak yer bulmak ta sorun değil. Ama pil pahalı. Elektrikli araçların yaygınlaşması önündeki tek önemli engel bu. Aşılsa, diğerleri de illa ki aşılır... Eninde sonunda da aşılacak zaten.

  14. #34

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Demek ki neymiş, öyle vitrinde gördüğün her oyuncağı hemen almayacaksın. Fuarda görüp almak nedir, insan bir araştırmaz mı hiç.
    BladesTR bunu beğendi.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018
    Alıntı demirabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli Arkadaşlar,

    Yorumlar ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Açtığım konuda yeni bir düzenleme yapmak ve edindiğim tecrübeleri düzenlemek istedim. Resimlerde uçmuş gözüküyor, fakat sistem değişiklik yapmama müsade etmedi, belirli bir süreden sonra değişiklik yapılamıyormu?

    Teşekkürler
    hayırlı olsun
    düzenleme olmasa da olur

    tecrübeleri bekliyoruz

  16. #36
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bence elektrik kullanımının yaygınlaşması için batarja ve şarj süresinden ziyade güneş enerjisi kullanımı önemli etken olabilir. Düşük sürede az ışıkla fazla enerji depolama teknolojisi yapılır ise sınırsız enerjiye sahip olabiliriz. Tabi böyle birşey yapılsa hatta yapılmışsa da bizlere gelmesi için petrol rezervlerinin tükenmesi gerekir.
    Yazdığınız şeyin gerçekleşmesi termodinamik kanunlarına göre mümkün değil malesef. Güneş ışığının taşıdığı enerji miktarı bellidir. Yüzde yüz verimle çalışan, üzerine düşen her fotonu elektriğe dönüştüren bir güneş paneli olsa dahi üretebileceği enerji miktarı üzerine düşen ışık kadar olacaktır.

  17. #37
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yokuşları küçük tekerlekli olanlar çıkamıyor, bu nasıl çıksın ? Benim beklediğim bir performans, doğrusu hiç şaşırmadım. Adamların söylediği gibi, kağıt üzerinde yazanlar geçerlidir ve fizik kuralları hiçbir zaman yanılmaz. Teknik özelliklerde yazan 120 Nm torku elektrik motorlarından anlayan elektronik mühendisi bir arkadaş açıklarsa sevinirim. Eskiden müzik setleri için yazılan 1000 W PMPO gibi bir şey olsa gerek.

    Kız arkadaşın için üzüldüm, hevesi kursağında kaldı.
    Tekerleğe redükdsiyon olmadan 120nm iletiliyorsa tekerlekteki 120nm hiçbişeydir. kendi motorumun tekerleğe gelen torku 700nm civarı 1.viteste. 6. viteste ise 200nm gibi bişey veriyor arka tekerleğe...
    MrJ bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #38

    Üyelik
    24 Mayıs 2016
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Sattı. Cafe Racer düşünüyor.
    @demirabi L3E moduna geçirip birde öyle deneyin bu makineyi L1E modunda limitörlü satılıyor bu dediğim modla 75-80 km/s hızları düz yolda rahat bir şekilde yapıyor arka tekerdeki Bosch motor çok dayanıklı ve kaliteli bir motor kısıtlanmış vaziyette olduğu için tam performansı alamamışsınız.
    BladesTR bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Hocam merhabalar, bu motordan sizde de var mı ? tecrübelerinizi paylaşır mısınız ?

  20. #40

    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Yorumlara okuduğumda inanamadım. Biri kuralkan firmasına demediğini bırakmamış, biri bu paraya motorsiklet alınır mı demiş ve bir diğeri de paranı sokağa atacak kadar safsın kardeş imasında bulunmuş.. Bizim milletimiz böyle araştırmadan yorum yapabiliyor.

    1 - Öncelikle motorsiklete sahip değilim fakat kuralkan firmasıylada görüşmem oldu. Kendilerinin satın alma departmanına ulaşmak zor fakat ilgili operatörler yardımcı olmakta. Benim ulaştığım kişinin telefonu ya kesildi yada suratıma kapattı bilemeyeceğim ama telefon bir şekilde kapandı ve akşama doğru bir operatör - hanımefendiyle konuştum. Ek bataryası 5000 lira civarı bir fiyat söyledi.
    2 - Konuyu açan arkadaşın bahsettiği "rampa çıkma sorunu" evet var fakat arkadaş hatalı. Le1 - Le2 - Le3 olarak motorsikletin üstünde bulunan 3 kademe dışında özel kilitli modları var.
    Le1 arkadaşın kullandığı mod.
    Le2 hızın biraz daha yükseldiği mod.
    Le3 hızın daha fazla yükseldiği rampaya çıkabileceğiniz mod. Burada ibre sona doğru gidebilmektedir. (75-80 görebilirsiniz)

    Ayrıca arkadaşın firmayı kötülemesi yanlış. Sitesinde de 1900w olduğu belirtiliyor. Yani belitmeseler haklısın diyeceğim ama adamlara bundan dolayı kızman yanlış. İyi araştırmamışsın bile..
    3 - Motorsikletin TS modelini almamanızı öneririm. Hızı düşük.

    4 - TC modelini alın ve Le3 kilidini açıp sürün. 1 sene sonra ikinci bataryayı alarak menzilini uzatın, hemen 5000-6000 tl batarya için para vermeyiniz. Maddi durumunuz iyiyse bilemeyeceğim.

    5 - Almaya değer mi?

    Bence değer. Le3 modunda oldukça hızlı oluyor. Kalkışı kuvvetli ve tam şehir içi kullanım için uygun. Sürekli rampaya çıkan biriyseniz zaten scooterlar da rampada zorlanır. Yarış motoru veya naked alın daha iyi..

    6 - Farklı elektirikli motorsiklet var mı?
    Havalı ve farklı istiyorsanız var. Alibaba.com da satılan Muki-max adlı motorsikletin normal fiyatı 4.000 tl civarı. Fakat ülkeye geldiğinde 11.000 tl ye kadar çıkmakta. Super Soco TS den bile daha yavaş motorsiklet 45 km-h max siz düşünün gerisini.

    Bir kaç motor daha var yarış motoruna benzeyen fakat elektirikli. Aynı süper socoya benzeyenlerde var fakat onları getirmesi etmesi vs çok uğraştıracağını düşünüyorum. Kaldı ki 4000 tl olan motoru 11bin tlye yakın paraya satılıyorsa burada sizin getirmeniz halinde ne kadar vergi ödeyeceksiniz bilemiyorum.

    7 - Neden süper soco?

    Elektirikli de benzin-mazot-yağ bakımı-servis-vergi gibi bir çok şey devredışı kalır. Sadece fren ve genel temizlik yapmanız yeterlidir. 6 saat de şarj oluyor. Oldukça havalı, elektirikli motorsiklete pek benzemiyor. (Elektirikli bisiklet diyenlerin beyinlerinden şüphe duymaktayım.. Elektirikli bisikletde de terlersiniz.. Elektirikli bisikletin tek özelliği siz "çok fazla" yorulmayın diye extra motordan kuvvet gelir ve pedal çevirirken daha kolay çevirirsiniz.. ama derdimiz o olsa zaten bisiklet alırdık dimi?)

    8 - Sonuç nedir?

    Piyasadaki en iyi elektirikli motorsiklet. 17.000 tl ye sıfırını alırsanız 4-5 sene bataryası rahat sizi götürür. Bosch motor 1900w ve samsung-lg-panasonic üçlüsünün geliştirdiği dev batarya.. gönül rahatlığıyla paranız varsa alabilirsiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)